تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804008938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فیلم ساختن برای جوان‌ها‌ی طفلکی!!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: میشه با خودم فکر می‌کنم این جوان‌ها‌ خیلی حیف و طفلکی هستند! و چرا کمتر برای ذائقه آن‌ها‌ فیلم ساخته می‌شود. «طبقه سوم» من شاید مخاطبانش جوان‌ها‌ باشند. برای...   گذری بر پشت صحنه فیلم «طبقه سوم» به کارگردانی بیژن میرباقری در فصل پاییز، طبیعت زیبایی خاصی دارد و فصلی است که تنور سینما داغ و ساختن فیلم برای جشنواره فیلم فجر گرمای خاصی را به جامعه سینمایی می‌دهد. بیژن میرباقری چهارمین فیلم بلندش «طبقه سوم» را در سکوت و بدون سر و صدا می‌سازد. فیلمی که به نظر می‌رسد فضای خاص و متفاوتی خواهد داشت. با هماهنگی با‌ ها‌دی شهباززاده مدیر تولید فیلم به لوکیشن اصلی فیلم  که آپارتمانی  چند طبقه در یکی از کوچه‌ها‌ی خیابان بخارست تهران است می‌روم. غروب است و گروه تولید مشغول چیدن وسایل صحنه در لوکیشن هستند. عادل بزدوده برنامه ریز و دستیار اول کارگردان قدیمی و باسابقه سینما زودتر از همه در لوکیشن است. بزدوده در مورد روند شروع کار می‌گوید: بیست و دوم مهر ماه «طبقه سوم» کلید خورد و در حدود هشتاد درصد از فیلمبرداری در این لوکیشن انجام می‌شود و طبق زمان بندی فیلمبرداری در سی جلسه کاری به پایان می‌رسد. بزدوده در مورد شخصیت‌ها‌ی «طبقه سوم» می‌گوید فیلم چهار شخصیت اصلی دارد، مهناز افشار، پگاه آهنگرانی، مهرداد ضیایی و پاشا رستمی این شخصیت‌ها‌ را بازی می‌کنند. مهرداد ضیایی در قالب یک افسر نیروی انتظامی، مهناز افشار یکی از ساکنین طبقات این آپارتمان است، پگاه آهنگرانی هم دختر جوانی است که بر اساس اتفاقاتی به این آپارتمان وارد می‌شود.بزدوده معتقد است «طبقه سوم» فیلمی زنانه محسوب می‌شود و مثل فیلم‌ها‌ی قبلی میرباقری در ژانر فیلم‌ها‌ی اجتماعی طبقه بندی می‌شود، یک درگیری انجام می‌شود و پای پلیس به ماجرا‌ها‌ باز می‌شود. قدمت ساختمان که با توجه به نمای بیرونی آن بالغ بر 40-30 سال تخمین زده می‌شود و بنابراین باید تغییراتی دراین فیزیک صورت بگیرد، بزدوده در این باره می‌گوید: فاضل ژیان با هماهنگی کارگردان و طبق نیاز فیلم نامه به خصوص در طبقه دوم که محل زندگی مهناز افشار است؛ تغییراتی اساسی در آپارتمان به وجود آورد.با بارش باران شدید گروه روند تندتری به آماده کردن صحنه می‌دهند. به طبقه دوم سرکی می‌کشم دستیاران فاضل ژیان مشغول مرتب کردن فضای آپارتمان محل زندگی مهناز افشار هستند. آپارتمانی که رنگ غالب وسایل صحنه اش قهوه ای است.داستان «طبقه سوم» کلا در مدت زمان 12-10 ساعته‌ای از شب تا طلوع خورشید ادامه پیدا می‌کند. قرار است سکانس درگیری میان ساکنین و باز شدن پای پلیس به آپارتمان فیلم برداری شود. به هر حال ویژگی فیلم‌ها‌ی اجتماعی به روز بودنشان است و در «طبقه سوم» هم روابط آدم‌ها‌ در موقعیت خاصی قرار می‌گیرد. اتفاقاتی رخ می‌دهد و هر کدام از آدم‌ها‌ نقشی را در این میان بر عهده می‌گیرند. پلیس و دو زن جوان هر کدام یکی از ضلع‌ها‌ی مثلث درام فیلم را شکل می‌دهند.مرتضی پورصمدی فیلمبردار خلاق و حرفه ای سینما که تجربیات متفاوت زیادی در کارنامه کاری‌اش دارد، در گوشه ای به همراه دستیارانش مشغول بحث و گفت و گو درباره طراحی نور و بستن کمربند حائل به کمرش است و با توجه به این که کل فیلم دوربین روی دست فیلمبرداری می‌شود، فیلمبرداری فیلم خیلی حائز اهمیت به نظر می‌رسد و پور صمدی با انرژی و آمادگی کاملی خودش را برای کارآماده می‌کند. یکی از دستیاران پور صمدی معتقد است: در فضای پر تنش و جنجال میان آدم‌ها‌ی فیلم حضور ثابت و منفعل دوربین نمی‌تواند ایده خوبی باشد و دوربین همچون یک شخصیت با آدم‌ها‌ی فیلم دائم در حرکت، تلاطم و جا به جایی است تا این تنش و جنب و جوش فضای فیلم به مخاطب انتقال پیدا کند.او اضافه می‌کند: برای آزادی عمل کار پورصمدی در هنگام فیلم برداری هماهنگی‌ها‌ی زیادی با طراح صحنه انجام شد  تا فضای مورد نیاز به وجود بیاید و حتی تراولینگ را پورصمدی استادانه روی دست انجام داد. به هر حال نکته ای که حائز اهمیت است و اکثر اعضای گروه به آن اشاره دارند تجربه فضا و اتفاق جدید در تولید «طبقه سوم» است که با بسیاری از فیلم‌ها‌ی اخیر سینمای ایران متمایز است.بیژن میرباقری درباره رویکردش به طبقات مختلف اجتماعی می‌گوید که در آثارش به دنبال نمایش طبقه خاصی از جامعه نیست. مهم فیلم نامه ای است که تعیین می‌کند چه آدم‌ها‌یی از چه طبقه اجتماعی و یا چه شرایطی در فیلم حضور داشته باشند. به هر حال هر نویسنده و کارگردانی دغدغه مشخصی نسبت به گروه خاصی از جامعه دارد و در کارش به آن‌ها‌ می‌پردازد.میرباقری اضافه می‌کند: همیشه با خودم فکر می‌کنم این جوان‌ها‌ خیلی حیف و طفلکی هستند! و چرا کمتر برای ذائقه آن‌ها‌ فیلم ساخته می‌شود. «طبقه سوم» من شاید مخاطبانش جوان‌ها‌ باشند. برای همه جوان‌ها‌ فیلم می‌سازم و به تقسیم بندی نوع تفکرات آن‌ها‌ اعتقادی ندارم. میرباقری درمورد فضای کلی «طبقه سوم» توضیح می‌دهد: به تدریج با بروز اتفاقاتی دو خانم نسبتا جوان یک شب تا صبح، چهره‌ها‌ی واقعی و متفاوت خودشان را نشان می‌دهند.میرباقری درباره حضور مهناز افشار در فیلم می‌گوید: من و تهیه کننده به دنبال تجربه کار‌ها‌ی متفاوت بودیم. مهناز افشار هم زمینه و توان حضور در کار متفاوت را دارد. در نتیجه «طبقه سوم» یک تجربه متفاوت و جدید در حیطه بازیگری و هم در عرصه کارگردانی است. وی در مورد استفاده از شخصیت‌ها‌ی کم در یک لوکیشن واحد توضیح می‌دهد: قبلا تجربه ساخت فیلم کم شخصیت را در «روز بر می‌آید» داشتم و مخاطبان بعد از دیدن فیلم به خوبی با  آن ارتباط بر قرار کرده بودند. بنابراین در فیلم هم در یک خانه با سه شخصیت کار کردم که نکته مهم در جذابیت مخاطب ایجاد درام در داستان فیلم است. وجود درام باعث کشش و نشستن تماشاگر هنگام دیدن فیلم می‌شود. بیژن میرباقری در مورد انتخاب بازیگران فیلم گفت: همه بازیگران گزینه‌ها‌ی اول برای نقش‌ها‌ی موجود در فیلم نامه بودند. در جنس بازیگران هم سن و سال پگاه آهنگرانی بر این عقیده بودم که پگاه آهنگرانی خیلی کم در نقش‌ها‌یی که حضور پیدا می‌کند سعی می‌کند جلب نظر کند. ویژگی مهمی که او دارد این است که نقش را به جای بازی کردن به درستی اجرا می‌کند. به خوبی با متن فیلم نامه هماهنگ و هم جهت می‌شود و در راه این هماهنگی از احساس و توان بازیگری‌اش بهره کاملی می‌برد. پگاه دراین فیلم نقش دختر دانشجویی را بازی می‌کند که قرار است یک شب مهمان خانه مهناز افشار باشد. ناصر شکوهی نیا صدا بردار «طبقه سوم» در گوشه ای با دقت دور و اطرافش را زیرنظر دارد و مشغول چک کردن صدا‌ها‌ی مورد نیازش سر صحنه ای است. به گوشه و کنار آپارتمان نگاه می‌کنم. تابلوی گل آفتاب گردان، گلدان چینی زیبا، پاراوان لباس قهوه ای رنگ، انواع میز‌ها‌ی کوچک گرد و میز‌ها‌ی کنار دیوار با عکس‌ها‌ی کوچک و سیاه و سفید از شخصیت‌ها‌ی فیلم ماحصل تلاش فاضل ژیان و دستیارانش است. عوامل فیلم هر کدام در گوشه ای مشغول هماهنگ کردن کارهایشان هستند. از هر کدام شان که سوالی می‌پرسم می‌گویند: باید این فیلم را ببینید!    




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 409]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن