تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815699275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سانسور گزارش ناظران عرب؛ پيچيدن نسخه يمن براي سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سانسور گزارش ناظران عرب؛ پيچيدن نسخه يمن براي سوريه
وزيران امور خارجه اتحاديه عرب با ارائه طرحي جديد، حل و فصل بحران سوريه را از طريق انتقال قدرت از بشار اسد به معاون وي و نيز تشكيل يك دولت وحدت ملي ظرف دو ماه پيش بيني كرد كه اين طرح براي تصويب به سازمان ملل ارائه خواهد شد. .
وزيران امور خارجه اتحاديه عرب در نشست قاهره اجرا كردن نمونه طرح يمن در سوريه را بررسي كردند.

وزيران خارجه اتحاديه عرب كه روز يكشنبه براي تصميم گيري درمورد سرنوشت ماموريت بشدت مورد انتقاد قرار گرفته ناظران خود در سوريه تشكيل جلسه دادند؛ موضوع انتقال قدرت احتمالي به معاون رئيس جمهوري و تشكيل يك دولت وحدت ملي در سوريه ظرف دو ماه را مورد بحث وبررسي قرار دادند.

دمشق اين طرح را نقض آشكار منشور اتحاديه عرب ارزيابي كرد

براساس پيش نويس قطعنامه وزيران اين اتحاديه "تداوم ماموريت ناظران در سوريه و همكاري با دبيركل سازمان ملل را براي تقويت انجام وظيفه ناظران" را پيشنهاد دادند.

در اين قطعنامه پيش بيني شده است كه "رئيس جمهور (بشار اسد) اختياراتش را به معاون اول رئيس جمهوري تفويض خواهد كرد و وي از هرگونه امتيازويژه براي همكاري با دولت وحدت ملي متشكل از جناح مخالف برخوردارخواهد شد.

دولت وحدت ملي ظرف مدت دو ماه تشكيل خواهد شد و رياست آن را يك نامزد توافق شده با اجماع به عهده خواهد گرفت .

ماموريت اين دولت اجراي طرح اتحاديه عرب براي پايان دادن به بحران و برگزاري انتخابات عادلانه مجلس قانونگذاري و رياست جمهوري تحت نظارت عربي و بين المللي خواهد بود .

دولت وحدت ملي همچنين زمينه تشكيل يك مجلس موسسان را ظرف سه ماه و تدوين قانون اساسي جديد را براي همه پرسي فراهم خواهد كرد.

نخست وزير قطر اعلام كرد: طرح جديدي كه براي حل بحران سوريه به تصويب وزيران خارجه اتحاديه عرب رسيد؛"كناره گيري آرام رژيم سوريه از قدرت" را مورد نظر قرار داده است .

"شيخ حمد بن جاسم آل ثاني" در يك كنفرانس خبري با ابراز اميدواري كه دولت سوريه اين ابتكار را بپذيرد گفت: اين ابتكار به ابتكار مربوط به يمن شباهت دارد كه با موافقت علي عبدالله صالح رئيس جمهوري اين كشور به كناره گيري منجر شده است .

وزيران امورخارجه اتحاديه عرب در بيانيه اي در پايان نشست ديروز يكشنبه خواستار حمايت سازمان ملل از تلاش هاي شان براي حل بحران سوريه شدند و تصميم گرفتند ماموريت ناظران در آن كشور را كه دستخوش 10 ماه نا آرامي سياسي شده است؛ تمديد كنند.

نبيل العربي"دبيركل اتحاديه عرب در جلسه ديروز پيشنهاد كرد براي حمايت از كار ناظران در سوريه وزراي امورخارجه اين اتحاديه، او را مأمور به ارتباط با شوراي امنيت كرده، و همچنين علاوه بر تمديد مأموريت ناظران، از آنها حمايت مالي، سياسي و اقتصادي كنند.

وي همچنين در كنفرانس مطبوعاتي در قاهره با هشدار درباره بروز جنگ داخلي در سوريه، تأكيد كرد كه دولت سوريه به بيشتر تعهدات خود از جمله آزادي بازداشت شدگان، كاستن از محدوديت ها، همكاري با ناظران و حل موانع عملياتي و مشكلات انساني عمل كرده است.

رد طرح اتحاديه عرب از سوي سوريه

اين در حالي است كه سوريه طرح اتحاديه عرب در مورد واگذاري اختيارات بشار اسد رئيس جمهوري سوريه به معاون وي را رد كرد و آن را "دخالت آشكار" درامور داخلي اين كشور دانست.

تلويزيون دولتي سوريه به نقل از يك مسئول سوري اعلام كرد دولت اين كشور طرح جديد اتحاديه عرب را براي حل و فصل بحران در اين كشور رد و آن را مداخله فزاينده در امور داخلي اين كشور توصيف كرد.

اين مقام دولتي سوري گفت: كشورش تصميمات اتخاذ شده در خارج از طرح كاري اتحاديه عرب را رد و آن را اخلال در حاكميت ملي و نوعي مداخله فزاينده در امور داخلي اين كشور قلمداد مي كند.

اين مقام سوريه در واكنش به درخواست اتحاديه عرب گفت: اين نهاد منطقه اي بايد به جاي اين درخواست به تكاليف و مسئوليت هايش براي ممانعت از تامين مالي و تجهيز تروريست ها عمل كند "

اين منبع اضافه كرد: ابتكار جديد اتحاديه عرب مغاير با منافع مردم سوريه بوده و اين كشور را از "پيشبرد سياست اصلاحات و برقراري ثبات و امنيت براي مردم خود كه در طول اين بحران همواره حمايت خود را از همبستگي ملي نشان داده و دور رئيس جمهور اسد جمع شدند" باز نخواهد داشت.

استقبال مخالفان دولت سوريه از طرح اتحاديه عرب

رئيس شوراي ملي مخالف سوريه در پايان نشست وزاري خارجه عرب در قاهره با اشاره به اينكه تصميم وزراي خارجه عرب بيانگر اين است رژيم بشار به پايان راهش رسيده است، تصريح كرد: در شرايط فعلي شوراي امنيت سازمان ملل متحد بايد از تصميم وزراي خارجه عرب پشتيباني كند .

"برهان غليون" خاطرنشان كرد: اتخاذ هر تصميم جدي در زمينه ورود به مرحله انتقالي در سوريه در وهله اول نيازمند اين است بشار اسد از قدرت كناره گيري كند .

رئيس شوراي ملي مخالف سوريه افزود :« ژنرال محمد احمد الدابي رئيس هيئت ناظران عرب در سوريه در گزارش خود به وزراي خارجه عرب اعلام كرد سوريه به مفاد طرح پيشنهادي اتحاديه عرب براي حل بحران اين كشور عمل نكرده است».

ماموريت ناظران عرب در سوريه كه از 26 دسامبر با استقرار اين ناظران شروع شده به دليل عدم كارايي سخت مورد انتقاد جناح مخالف سوريه قرار گرفته است .

پيچيدن نسخه يمن براي سوريه

كپي طرح شوراي همكاري خليج فارس براي يمن كه بر اساس آن عبدالله صالح با گرفتن مصونيت به آمريكا فرار كرد، در تصميم روز گذشته وزراي خارجه اتحاديه عرب براي سوريه تجويز شد.

اتحاديه عرب دولت سوريه را به گفت‌وگويي با معارضان كه مدت زمان آغاز آن از دو هفته تجاوز نكند راخواندند تا مقدمات براي آنچه آنان دولت وحدت ملي ناميدند، فراهم شود.

وزراي خارجه اتحاديه عرب همچنين بدون توجه به حمايت مردمي وسيع از بشار اسد از وي خواستند تا اختياراتش را به معاون اول خود واگذار كند تا با همكاري با مخالفان راه براي تشكيل دولت وحدت ملي باز شود.

اين در حالي است كه سعود الفيصل وزير خارجه عربستان سعودي اعلام كرد كه ناظران سعودي را از هيئت ناظران سوريه خارج مي‌كند و به كشورش بازمي‌گرداند.

تصميم ديروز وزراي امور خارجه اتحاديه عرب بار ديگر دم خروس عربستان را نشان داد و اينكه در پشت پرده حوادث سوريه دست هاي عربستان پنهان است.

عربستان در گذشته نيز در مقابل معترضان يمن براي عبدالله صالح نسخه انتقال قدرت به معاونش و مصونيت قضايي وي از پيگرد قانوني را پيچيد تا هم در عين حال رژيم حاكم كاملا از بين نرود بلكه مانند رژيم صالح انتقال قدرت صورت بگيرد و هم در چيدن اعضاي دولت انتقالي ابتكار عمل را بدست گرفته و مهره هاي خود را جايگزين نمايد .

بي توجهي به گزارش هاي ناظران اتحاديه عرب در نشست قاهره

وزراي اتحاديه عرب ديروز بدون توجه به گزارش يك‌ماهه ناظران خود كه بر وجود گروه‌هاي مسلح در سوريه و حمله آنان به مراكز دولتي و غيردولتي تاكيد مي‌كند، خواستار تشكيل دولت وحدت ملي در سوريه شدند.

نتيجه نشست ديروز يكشنبه اتحاديه عرب و تصميمات گرفته شده در نشست نشان مي دهد كه اين تصميمات متناقض با گزارش ناظران اعزامي اين اتحاديه به سوريه بوده است.

ناظران اتحاديه در گزارش ديروز خود به اين اتحاديه، دولت و مخالفان را مسئول ادامه "خشونت ها" در سوريه دانسته اند.

اظهارات عمومي مصطفي الدابي، رئيس سوداني هيات ناظران در سوريه، در گزارش هاي اوليه خود از سوريه نشان مي داد كه با وجود ناآرامي ها و درگيري ها در شهرهاي مختلف سوريه اما در عين حال وضعيت در سوريه اطمينان بخش است.

گزارش هاي مثبت ناظران اتحاديه عرب از اوضاع اين كشور در بدو ورود به سوريه اين اميدواري را ايجاد كردند تابحران سوريه به سمت حل شدن پيش برود .

اما در گزارش نهايي اين اتحاديه ورق برگشت و تصميمات اتخاذ شده در اين نشست نشان داد كه اعضاي اين اتحاديه به گزارش اين ناظران اعتنايي نداشته و تصميمات ديكته شده از طرف عربستان و قطر را كه طلايه‌دار فشارها بر سوريه و مجري خواسته‌هاي آمريكا هستند را اجرايي مي كنند .

اين در حالي است كه اتحاديه عرب در بيانيه خود با اشاره به استفاده از گزارشهاي تهيه شده از سوي ناظران عرب كه به مدت يك ماه در سوريه فعال بودند، اعلام كرد: با تاكيد بر تلاش ها جهت خروج سوريه از بحران بدون دخالت خارجي و جهت گيري به سوي جنگ داخلي، پس از بررسي گزارش "محمد الدابي" رئيس هيئت ناظران عرب در سوريه و تحولات اخير اين كشور تصميم مي گيرد.

تمديد ماموريت ناظران اتحاديه عرب در سوريه

درپي مخالفت بسياري ازكشورهاي عربي در اتحاديه عرب با درخواست قطر براي اعزام نيروي نظامي به سوريه، "حمد بن جاسم آل ثاني" كه رياست كميته وزراي عربي را برعهده دارد، خواستار تمديد مأموريت ناظران اين اتحاديه در سوريه شد.

مقامات سوريه نيز از موافقت دمشق با تمديد ماموريت ناظران اتحاديه عرب خبر دادند .

سخنگوي وزارت خارجه سوريه با اعلام اين خبر گفت: هنوز هيچ درخواستي در زمينه تمديد فعاليت ناظران دريافت نشده است .

فعاليت يك ماهه 173 ناظر اتحاديه عرب از ششم دي ماه آغاز شد و ششم بهمن پايان مي يابد.

فعاليت آنان بر اساس توافق دمشق و اين اتحاديه براي يك ماه ديگرقابل تمديد است و گفته مي شود قرار است شمار ناظران نيز به سيصد نفر افزايش يابد.

هيات ناظران اتحاديه عرب ۲۶ دسامبر ۲۰۱۱ بازديد خود را از سوريه آغاز كردند كه وظيفه‌‌شان كنترل اجراي قطعنامه اين اتحاديه براي پايان دادن به ناآرامي‌ها در اين كشور بود.

پيشتر قرار بود كه ماموريت اين هيات روز پنجشنبه خاتمه يابد.

آزادي بيش از 5 هزار نفر با عفو عمومي بشار اسد

درپي صدور عفو عمومي رئيس جمهور سوريه و تا پايان وقت اداري شنبه، پنج هزار و 255 نفر از بازداشت شدگان حوادث اخير اين كشور آزاد شدند.

كميته هاي ويژه قضائي همچنان سرگرم بررسي پرونده هاي دستگيرشدگان در زندانهاي سوريه هستند تا درصورتي كه زندانيان مشمول بندهاي عفو عمومي هفته گذشته بشار اسد باشند آزاد شوند.

به موجب عفو عمومي ، افرادي كه به دليل ارتكاب جرايمي از قبيل توهين به نظام سياسي ، تضعيف روحيه و انسجام جامعه ، فتنه افكني طايفه اي و قومي با هدف مخدوش كردن وحدت ملي سوريه و داشتن اسلحه و مهمات فاقد مجوز بازداشت شده اند ، آزاد خواهند شد.

بسياري از ناظران اين اقدام بشار اسد را شاخصي براي اثبات حسن نيت سوريه در ارتباط با اجراي مفاد طرح اتحاديه عرب براي پايان نا آرامي ها در اين كشور برشمردند، همچنين رئيس گروه ناظران اتحاديه عرب در گزارشي كه امروز به كميته وزارتي ويژه پيگيري اوضاع سوريه ارائه كرد، از همكاري دولت سوريه با اين گروه ابراز خرسندي كرده است.

بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه نيز در اظهاراتي با تاكيد بر اين‌كه حمايت ملت‌هاي عربي باعث دلگرمي مردم سوريه است، گفت: ملت سوريه با وحدت و پايداري خود از وضعيت كنوني عبور خواهد كرد و سوريه‌اي قوي بنا خواهد شد.

دوشنبه|ا|3|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن