تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816734745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه فرهنگي
تكذيب شايعاتي درباره وضع جسماني استاد جليل شهناز

شايعات مربوط به جليل شهناز از جمله اعلام وخامت حال وي از سوي نزديكان اين استاد تكذيب شد.

زيدالله طلوعي نوازنده تار و از نزديكان استاد جليل شهناز با اعلام خبر سلامتي جليل شهناز به مهر گفت: متأسفانه برخي با بي‌اخلاقي مبادرت به ارسال پيامك كرده و خبرهاي كذب درباره برخي هنرمندان را شايع مي‌كنند.

اين عضو هيأت مديره خانه موسيقي گفت: «خوشبختانه حال استاد شهناز خوب و مساعد است و فردا (امروز) بعد از ظهر نيز برخي از اعضاي هيأت مديره خانه موسيقي به ملاقات ايشان مي‌روند.»

استاد جليل شهناز، در سال 1300 در اصفهان و در خانواده‌اي كه همگي با موسيقي آشنايي داشتند به دنيا آمد؛ وي در رشته‌هاي مختلف هنر نوازندگي از جمله تار، سه‌تار، سنتور و كمانچه آشنايي داشته و بويژه در تار به مقام استادي رسيده است.

برپايي نمايشگاه «همراه با آل محمد(ص)» در كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد

كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد در ادامه برپايي نمايشگاه‌هاي موضوعي خود، به مناسبت رحلت حضرت رسول اكرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبي(ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) همجدهمين نمايشگاه موضوعي خود را با عنوان «همراه با آل محمد (ص)» برگزار مي‌كند.

در اين نمايشگاه تمامي منابع و كتابشناسي‌هاي مرتبط با موضوعات از تاريخ 1 الي 8 بهمن در معرض ديد عموم قرار گرفت.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن22866465 بخش روابط عمومي كتابخانه تماس حاصل كنند. بازديد براي عموم آزاد است.

اجراي كيوان ساكت در بخش جنبي جشنواره موسيقي فجر

كيوان ساكت نوازنده برجسته تار و آهنگساز كشورمان در بخش جنبي بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر به اجراي برنامه خواهد پرداخت.

به گزارش فارس، گروه موسيقي فرهنگسراي بهمن به سرپرستي كيوان ساكت قطعاتي از ساخته‌هاي اين آهنگساز را با آواز «علي ياره‌پور» با اسامي نوروز، باران،‌هامون، يك خانه پر زمستان، دور از وطن و چند مضراب دشتي اجرا مي‌كند.

«كريم مسيحي» و «نجفي» فيلم بزرگداشت‌ها را مي‌سازند

فيلم بزرگداشت محمد بزرگ‌نيا، جمال شورجه و حسين زندباف به ترتيب توسط واروژ كريم مسيحي، حسن نجفي و كمال تبريزي ساخته مي‌شود.

به گزارش فارس، رسول صدرعاملي هم فيلم بزرگداشت داود رشيدي را مي‌سازد.

اين در حالي است كه هنوز مشخص نشده است كه فيلم بزرگداشت عليرضا زرين‌دست را كدام كارگردان خواهد ساخت.

جمال شورجه تهيه‌كننده «آسمان هشتم» آخرين ساخته حسن نجفي است.

نمايش فرانسوي «سواركاران» در جشنواره تئاتر فجر

نمايش «سواركاران» به نويسندگي و كارگرداني «ژان لوك پره ووست» در بخش خياباني سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر كه از پنجم تا 11 بهمن برگزار مي‌شود اجرا مي‌شود.

به گزارش پايگاه رسمي اطلاع‌رساني سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر؛ نمايش «سواركاران» از كشور فرانسه كه با بازي ژان لوك پره ووست، اليويه رمبو، فيليپه مامولو و كلمانس ساليه همراه است؛ روايت‌گر داستان سه سواركار ماهر فرانسوي است كه خود را براي بازي المپيك آماده مي‌كنند. اين سواركاران مهارت خويش را به نمايش مي‌گذارند، اگرچه كارهاي آنها به مرز خنده نيز مي‌رسد.

سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از پنجم تا 22 بهمن امسال به دبيري رحمت اميني برگزار مي‌شود.

همايش «شعر زنان فارسي‌سرا» برگزار مي‌شود

سومين همايش «شعر زنان فارسي‌سرا» با نقد كارنامه شعري مرحومه دكتر طاهره صفارزاده برگزار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، فاطمه راكعي، دبير همايش «شعر زنان فارسي‌سرا»، گفت: پس از رايزني‌هاي انجام شده با مراكز فرهنگي در شهرداري و نهادهاي ديگر، خوشبختانه قول داده‌اند در اين زمينه مساعدت و همكاري كنند و اميدواريم همايش را مهر سال 1391 برگزار كنيم. فراخوان همايش هم اوايل سال آينده منتشر مي‌شود.

او در ادامه عنوان كرد: اين دوره از همايش، با تأكيد بر بررسي آثار و همچنين نقد كارنامه شعري طاهره صفارزاده برگزار مي‌شود. صفارزاده از شاعران اثرگذار ادبيات معاصر ايران است كه در سال‌هاي مختلف شاعري همواره خلاق و مؤثر بوده است؛ از اين رو ضرورت دارد كارنامه شاعري‌اش در همايشي علمي مورد بررسي قرار گيرد. البته اين همايش محورهاي ديگري هم دارد كه در فراخوان اعلام خواهد شد.

همايش «شعر زنان فارسي‌سرا» سال 88 در دانشگاه الزهرا(س) و امسال در انجمن شاعران ايران برپا مي‌شود.

برگزيدگان هشتمين دو سالانه نقاشي معرفي مي‌شوند

اختتاميه هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران با حضور هنرمندان و مسئولان و با معرفي برگزيدگان امروز سه‌شنبه27 دي ساعت 16 در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش ستاد خبري هشتمين دو سالانه ملي نقاشي ايران، اختتاميه هشتمين دو سالانه نقاشي 27 دي برگزار مي‌شود اما نمايشگاه آثار دوسالانه به منظور اكسپو و فروش آثار تا سوم بهمن ادامه دارد.

برگزيدگان هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران در بخش رقابتي« نگاهي نو به مكتب هرات» معرفي مي‌شوند و در بخش آزاد جايزه مردمي بر اساس آرا و نظرات مخاطبان به دو اثر اهدا مي‌شود.

يوري دولان از اسلواكي، اشتوان اروش از مجارستان، واحدخاكدان، مصطفي گودرزي، شهلا حبيبي و يعقوب عمامه پيچ داوري آثار دوسالانه را انجام دادند.

نمايشگاه كاريكاتور«غزه نماد مقاومت» در موزه فلسطين

نمايشگاه كاريكاتور«غزه، نماد مقاومت» فردا چهارشنبه 28 دي،‌ ساعت 17 در موزه هنرهاي معاصر فلسطين گشايش مي‌يابد.

به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، اين نمايشگاه شامل بيش از 60 اثر از هنرمندان ايراني و خارجي است.علاقه‌مندان براي ديدار از اين نمايشگاه مي‌توانند همه روزه به جز روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 19 و پنجشنبه‌ها 10 تا 15 به نشاني ميدان فلسطين، خيابان برادران شهيد مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره74 مراجعه كنند. اين منايشگاه تا 28 بهمن داير است.

نكوداشت آخرين شاگرد كمال الملك در گالري«برگ» برگزار مي‌شود

نشست پژوهشي و مراسم نكوداشت علي اشرف والي، آخرين شاگردكمال‌الملك به همراه نمايش منتخب آثار اين هنرمند، 5بهمن در گالري«برگ» برگزار مي‌شود.

به گزارش فارس، نشست‌هاي پژوهشي و مراسم نكوداشت هنرمندان فقيد رشته‌هاي مختلف هنرهاي تجسمي كه از سوي نشريه تنديس و سازمان زيباسازي شهرداري تهران برگزار مي‌شد، مدتي به تعويق افتاده بود اما اين نشست‌هاي پژوهشي از بهمن امسال با نكوداشت علي اشرف والي آخرين شاگردكمال‌الملك،‌ ادامه خواهد يافت.

اين مراسم با سخنراني مهتاب حميدي و هومن بنان از شاگردان خاص استاد والي همراه خواهد بود.در بخش ديگري از اين مراسم نمايشگاهي از آثار، و عكس‌هاي اين هنرمند فقيد در گالري«برگ» به نمايش درخواهدآمد. اين نمايشگاه تا 14 بهمن داير خواهد بود.

اكران ويژه براي «جدايي نادر از سيمين» در سينما آزادي

فيلم سينمايي«جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي كه توانست جايزه گلدن گلوب را به خود اختصاص دهد. ظرف 10 روز آينده به مدت يك هفته در يك سانس در سينما آزادي به نمايش درخواهد آمد.

به گزارش فارس، دفتر پخش فيلميران به عنوان پخش كننده داخلي اين فيلم، به مناسبت دريافت جايزه گلدن گلوب، مراسم قدرداني و تشكر از اصغر فرهادي و تمامي عوامل فيلم را در سيمنا آزادي برگزار خواهد كرد.

فراخوان آثار پياده‌روهاي شهر از نگاه كاريكاتور

سازمان زيباسازي شهر تهران از هنرمندان كاريكاتوريست درخواست كرد تا با شركت در مسابقه تخصصي كاريكاتور شهري با موضوع« زندگي پياده در شهر» در زمينه فرهنگ‌سازي براي حضور پياده در فضاهاي شهري به شهرداري كمك كنند.

دبير فراخوان كاريكاتور با موضوع«زندگي پياده در شهر» با بيان اين‌كه هنرمندان كاريكاتوريست تا 25 بهمن فرصت دارندآثار خود را به دبيرخانه فراخوان ارسال كنند، گفت: در اين فراخوان حسن كريم‌زاده، فيروزه مطهري و علي درخشي به عنوان هيات انتخاب آثار و همچنين كامبيز درم‌بخش، محمدعلي بني اسدي و داوودي شهيدي به عنوان اعضاي هيات داوران مسابقه، آثار رسيده به دبيرخانه را داوري خواهند كرد.

«عسل» در سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران

فيلم «عسل» به كارگرداني «سميح كاپلان اوغلو»چهارشنبه 28 دي ساعت 16 در سالن سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درمي‌آيد.اين فيلم داستان پسر شش ساله‌اي را روايت مي‌كند كه به دنبال پدرش كه پرورش‌دهنده زنبور عسل است به جنگلي دور‌افتاده مي‌رود و در آنجا با حوادث بسياري روبه‌رو مي‌شود.





يکشنبه|ا|2|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن