تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812921355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمار تكان دهنده از جستجوگران گنج خيالي


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: آمار تكان دهنده از جستجوگران گنج خيالي
آرزوي يك شبه پولدار شدن و رسيدن به گنجي كه در كتابها از آن ياد مي شود طمع را بر مي انگيزد تا روايت آدمهايي را رقم بزند كه پولهاي ميلياردي را پاي سكه هاي تقلبي به باد دادند.
آفتاب: آرزوي يك شبه پولدار شدن و رسيدن به گنجي كه در كتابها از آن ياد مي شود طمع را بر مي انگيزد تا روايت آدمهايي را رقم بزند كه پولهاي ميلياردي را پاي سكه هاي تقلبي به باد دادند.

شايد باور اينكه كسي صدها ميليون پول را بابت هزاران سكه تقلبي بپردازد كمي غيرقابل تصور باشد ولي وجود دارند، آدمهايي كه در طمع رسيدن به پولي هنگفت بيش از چند صد ميليون تومان پول را به كلاهبرداراني مي دهند تا برايشان ارمغان آور گنج باشد. براي يافتن گنج تنها نياز است واسطه ها را پيدا كرد؛ آنها كه در مسير رسيدن به گنج خيالي تو را با چشم بسته همراهي مي كنند. و يا اينكه منتظر رسيدن پيامكي از يابندگان خيالي گنج باشي. بسياري از كساني كه زندگي خود را در مسير جستجوي گنج در سراب سكه هاي تقلبي باخته اند از پيامك هايي مي گويند كه بوي گنج را به مشامشان آورده و دلشان را هوايي كرده است.

پيامك هايي كه براي مالباختگان ارسال مي شود همه لحني عاميانه دارند كه در آنها فردي كه خود را عشايري كم سواد جلوه مي دهد از يافتن گنجي مي گويد كه دنبال "آب كردن" آن است و حال گويا دست به دامن شهروندي از جاي جاي ايران شده تا در اين مسير همراهي اش كند. در اين گزارش شما به كساني برخورد مي كنيد كه شايد رقم 700 ميليون ريال پول از دست رفته براي سكه هاي تقلبي به دست نيامده كابوس هر شبشان شده است.

مسافراني از سراسر كشور به دنبال گنج خيالي
مشكل سكه هاي تقلبي در استان لرستان به ويژه شهرستان ازنا و اليگودرز شايد محدود به اين نقطه جغرافيايي نباشد. در ميان مالباختگان مي توان نام هايي را ديد كه به دنبال گنج از قم، تبريز، اروميه، اصفهان، كرمانشاه و تهران و هر نقطه ايران كه تصور كني به مرز لرستان و اصفهان در شهرستان اليگودرز آمده اند تا معامله اي انجام دهند كه زندگيشان را از اين رو به آن رو كند و حال بايد با عنوان مالباخته به دنبال پول از دست رفته كه زندگيشان را به جاي تحول مثبت در سراشيبي قرار داده است بدوند.

هر روز اخبار زيادي از كشف سكه هاي تقلبي را در روزنامه و خبرگزاري و هزار جاي ديگر مي بينيم بدون اينكه لحظه اي تامل كنيم كه ممكن است روزي در اين مسير جستجوي گنج چشم هايمان را ببينديم و مالباخته نام بگيريم!

گفته مي شود كه سكه هاي تقلبي در يكي از استانهاي همجوار لرستان توليد مي شود و كار پخش و توزيع آنها به عهده برخي از واسطه ها و خلافكاران در شهرستانهاي اليگودرز و گاهي اوقات ازنا است كه البته به اعتقاد مردم اين شهرستانها آنها حتي لرستاني هم نيستند.
براي ديدن سكه هاي تقلبي كه نام كلاهبرداريهاي 700 ميليوني، 500 ميليوني، 150 ميليوني را با خود يدك مي كشند نياز به رفتن تا جاي دوري نيست. براي ديدن اين سكه هاي كذايي مي توان به پليس آگاهي استان يا ادارات پليس دو شهرستان ياد شده سر زد.

سكه هاي تاريخي ساخته شده از سيمهاي برق سرقتي!
گفته مي شود اين سكه هاي تقلبي كه برخي از افراد براي آنها از صدها ميليون تومان پول خود مي گذارند از سيم هاي برق سرقت شده ساخته مي شوند و شايد وقتي مالباختگان به اين موضوع فكر مي كنند دلشان بيشتر بسوزد كه بابت چه چيزي پولشان را دور ريخته اند!

برخي از مالباختگان در تشريح جزئيات اين كلاهبرداري مي گويند: در ابتدا براي اطمينان از اينكه كارشان كاملا درست است و سكه ها هم واقعي است چند سكه قديمي را به ما نشان مي دادند و ما نيز پس از حصول اطمينان براي گرفتن مابقي سكه ها قرار مي گذاشتيم. محل قرار جايي پرت و خارج از شهر بود و كلاهبرداران از ترفندهايي براي گرفتن پولها استفاده مي كردند. به زور گرفتن پولها و تهديد به حضور پليس در محل و ضرورت فرار كردن مالباحتگان به نحوي كه وقتي مالباخته به خود مي آيد پولها از دست رفته و سكه هاي تقلبي سيمي روي دستش مانده است!

فروشندگان سكه هاي تقلبي سكه هاي خود را كه با سيم برق و برنج ساخته اند به شاهان از هخامنشي گرفته تا شاه عباس صفوي و صدر اسلام نسبت مي دهند و اينگونه كلاهي گشاد بر سر افراد ساده لوح مي گذارند.

كشف و ضبط 73 هزار سكه تقلبي در نيمه نخست سال جاري
وي با بيان اينكه در اين خصوص 25 نفر دستگير شده اند، ادامه داد: 12 هزار عدد سكه تقلبي از اين افراد كشف و ضبط شده است. سرهنگ كبكي يادآور شد: از اين طريق مبلغ دو ميليارد و 550 ميليون ريال كلاهبرداري در شهرستان اليگودرز صورت گرفته است.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي لرستان در ادامه با اشاره به اينكه در شهرستان دورود نيز يك فقره كلاهبرداري در اين خصوص گزارش شده است، افزود: در اين رابطه دو نفر دستگير شده اند كه تعداد 1500 سكه تقلبي از آنها كشف شده است. وي يادآور شد: در اين خصوص 20 ميليون تومان كلاهبرداري صورت گرفته است.

سرهنگ كبكي با بيان اينكه در شش ماهه اول سال جاري تعداد 73 هزار و 500 سكه تقلبي در اين شهرستانها كشف شده است، ادامه داد: از اين طريق 9 ميليارد و 750 ميليون ريال كلاهبرداري صورت گرفته است.

بي توجهي به هشدارها؛ مالباختگان تمامي ندارند!
همين هفته گذشته بود كه از سكه هاي تقلبي گزارشي را منتشر كرديم ولي گويا مالباختگان در اين سراب خيالي تمامي ندارند. از ابتداي هفته تاكنون بازهم يكي ديگر از جستجوگران گنج به دام كلاهبرداران افتاد تا 30 ميليون تومان در اين مسير ببازد!

فرمانده انتظامي شهرستان اليگودرز با اشاره به دستگيري يك نفر كلاهبردار سكه هاي تقلبي در شهرستان اليگودرز اظهار داشت: اين فرد مبلغ 30 ميليون تومان از اين طريق كلاهبرداري كرده است.سرهنگ ليريايي ادامه داد: در پي مراجعه شخصي مبني بر اينكه شخصي تعداد 1600 سكه تقلبي به مبلغ 30 ميليون تومان را به او فروخته و متواري شده است، ماموران آگاهي اليگودرز با هماهنگي مقام قضايي وارد عمل شدند و متهم را در جاده قديم ازنا - اليگودرز دستگير كردند. فرمانده انتظامي شهرستان اليگودرز افزود: در بازرسيهاي صورت گرفته از وي تعداد 3 هزار و 210 قطعه سكه تقلبي كشف و ضبط شد.

به گزارش خبرانلاين،به هر حال روايت سكه هاي تقلبي و پولهاي واقعي روايت تلخي است از كساني كه ميليونها تومان پول را بابت سكه هايي مي پردازند كه يك ريال هم ارزش ندارند و اينگونه داستان ساده لوحي افرادي رقم مي خورد كه به دنبال يافتن گنج سر از ناكجا آباد درآورده اند.

كد مطلب : 143604

يکشنبه|ا|2|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن