تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815340723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسكو و واشنگتن درباره برنامه هسته اي ايران مذاكره كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسكو و واشنگتن درباره برنامه هسته اي ايران مذاكره كردند
مسكو - معاونان وزيران امور خارجه روسيه و آمريكا روز يكشنبه درباره برنامه هسته اي ايران گفت و گو كردند.


به گزارش ايرنا، وزارت امور خارجه روسيه روز يكشنبه در گزارشي اعلام كرد: "سرگئي ريابكوف" معاون وزير خارجه و مذاكره كننده ارشد هسته اي روسيه با "ويليام برنز" معاون اول وزير خارجه آمريكا و "هلن تاوشر" دستيار ارشد وي ديدار كرد.

بر پايه اين گزارش، طرفين در اين ديدارها درباره تحولات مهم بين المللي گفت و گو كردند و مسايل خاورميانه به ويژه برنامه هسته اي ايران در مركز توجه مذاكرات قرار داشت.

اين گزارش حاكي است: معاون وزير خارجه روسيه در ديدار با "هلن تاوشر" دستيار ارشد وزير خارجه آمريكا درباره مساله امنيت موشكي قاره اروپا كه مساله اصلي مورد اختلاف دو كشور است، نيز گفت و گو كرد.

در اين ديدار طرفين درباره موضوعات مربوط به كنترل تسليحات و جلوگيري از گسترش سلاح هاي كشتار جمعي و همكاري روسيه و آمريكا در اين زمينه در چارچوب ها و ساختارهاي مختلف بين المللي مذاكره كردند.

گزارش ديگري از وزارت امور خارجه روسيه حاكي از شركت "سرگئي ريابكوف" در نشست مديران سياسي گروه هشت كشور صنعتي موسوم به جي 8 در آمريكا است.

بر پايه اين گزارش در اين نشست نيز كه در واشنگتن به رياست آمريكا برگزار شد، در باره برنامه هسته اي ايران گفت و گو شد.

نمايندگان هشت كشور صنعتي در جريان مذاكرات خود همچنين در باره مسايل مهم بين المللي و منطقه اي همچون اوضاع خاورميانه و شمال آفريقا، وضعيت افغانستان ، پاكستان، وضعيت اجراي قرارداد منع گسترش سلاح هاي هسته اي و مساله هسته اي شبه جزيره كره و نيز مسايل امنيت دريايي و مبارزه با تروريسم در عرصه بين المللي گفت و گو كردند.

طرف هاي شركت كننده همچنين برنامه نشست هاي جي 8 در سطوح مختلف را بررسي كردند.

روسيه در باره مسايل هسته اي ايران از رويكرد همكاري و مذاكره پيروي مي كند و آن را بر رويكرد فشار و تحريم پيشنهادي آمريكا و غرب ترجيح مي دهد.

"سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه به تازگي با تاكيد بر اين موضع كشورش با تاكيد بر لزوم ازسرگيري مذاكرات ايران و گروه 1+5 اعلام كرد: روسيه با تحريم هاي يك جانبه آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران مخالف است و آن را مانعي براي از سرگيري مذاكرات ميان اين كشور و گروه 1+5 مي داند.

اروپام/2242**518

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30776682

يکشنبه|ا|2|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن