تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821043101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش علمي بين المللي دانش آموختگان ايراني در تركيه در آنكارا برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش علمي بين المللي دانش آموختگان ايراني در تركيه در آنكارا برگزار شد
آنكارا - دومين همايش علمي بين المللي دانش آموختگان ايراني در تركيه با حضور حجت الاسلام و المسلمين " محمد علي نظام زاده " نماينده ولي فقيه در امور دانشجويان ايراني آسيا و اقيانوسيه امروز (شنبه) در دانشگاه آنكارا برگزار شد.


به گزارش ايرنا، در اين همايش افزون بر شماري از دانشجويان ايراني در تركيه نفر دوم سفارت ايران در اين كشور ، رايزن فرهنگي ، رييس دانشگاه آنكارا و رييس دانشكده الهيات اين دانشگاه نيز حضور داشتند.

اين همايش با تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد آغاز شد و سپس " ابوالحسن خلج منفرد " رايزن فرهنگي ايران در تركيه در سخناني گفت : علم و دانش از جايگاه ويژه اي در تاريخ ايران برخوردار است و ايرانيان پس از پيروزي انقلاب اسلامي ، قله هاي علم و دانش را فتح كردند.

وي افزود : كشورهاي اسكتباري نه آنكه چيزي از فناوري خود را به ما نمي دهند ، بلكه مانع از دانش افروزي ايرانيان مي شوند و ظالمانه دانشمندان كشورمان را ترور مي كنند كه آخرين آنها نيز ترور " مصطفي احمدي روشن " دانشمند هسته اي كشورمان بود.

رايزن فرهنگي ايران در تركيه از كشورهاي اسكتباري به عنوان كشورهاي ظالم ياد كرد و گفت : اين كشورها جوانان ما را شهيد مي كنند، ولي ديگر جوانان كشورمان در هر كجاي اين جهان با استعدادهاي وافر خود جاي آنان را پر خواهند كرد.

منفرد با اشاره به شمار دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در تركيه اظهار داشت : بيش از دو هزار دانشجوي ايراني در تركيه به تحصيل اشتغال دارند كه به اذعان اساتيد ترك ، بهترين دانشجويان اين كشور بشمار مي روند .

" فراز صفايي " دبير انجمن دانشجويان ايراني در تركيه نيز در سخناني به تشريح هدف برگزاري اين همايش پرداخت و گفت : اين انجمن تلاش دارد همه ساله اين همايش را با حضور دانشجويان ايراني و تجليل از بهترين آثار آنان برگزار كند.

وي افزود : از ميان 50 مقاله كه به دبيرخانه اين همايش ارائه شد، پس بررسي آثار شركت كنندگان توسط اساتيد دانشگاه هاي تركيه ، تهران و زنجان ، 27 اثر واجد شرايط انتخاب شدند كه به تدوين كنندگان اين آثار جوايزي اهدا مي شود.

" سيد احمد موسوي" نفر دوم سفارت ايران در تركيه نيز در سخناني با اشاره به روابط مطلوب دو كشور ايران و تركيه اظهار داشت : خوشبختانه روابط آنكارا و تهران در وضعيت بسيار خوبي در بخش هاي مختلف قرار دارد ، و وزراي امور خارجه دو كشور برخلاف ادعاي برخي از مخالفان ، هر هفته با يكديگر در خصوص مسائل مختلف رايزني هايي را به عمل مي آورند.

اين رايزني ها ، بدون ديدارهايي است كه روساي دستگاه هاي ديپلماسي ايران و تركيه با يكديگر دارند.

نفر دوم سفارت ايران در تركيه همكاري هاي دانشگاه هاي دو كشور را در 10 سال اخير بي نظير توصيف كرد و گفت : در 10 سال اخير مراوادات دانشگاه هاي ايران و تركيه به خوبي صورت گرفته است و هم اكنون شماري از دانشجويان ايراني از شهرهاي مختلف در اين كشور به تحصيل اشتغال دارند.

وي با اشاره به ترور " مصطفي احمدي روشن " دانشمند هسته اي ايران اظهارداشت : اين حادثه تاثر همه فرهيختگان را برانگيخت، ولي من اطمينان دارم كه همين جوانان جاي ، احمدي روشن را پر خواهند كرد.

در پايان اين همايش ، به نفرات برتر جوايزي اهدا شد.

خاورم ** 230** 1506

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30776206

شنبه|ا|1|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن