تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820911200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پژوهشگران مدل ساده شده بال هواپيما را عيب يابي كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پژوهشگران مدل ساده شده بال هواپيما را عيب يابي كردند
تهران- دانش آموخته دكتراي مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي اميركبير موفق به عيب يابي مدل ساده شده بال هواپيما با روشهاي غير خطي به منظور بهبود حساسيت روشهاي عيب يابي به خرابي هاي كوچك با استفاده از مشخصه هاي غيرخطي شد.


به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميركبير، دكتر سيد علي افتخاري مجري طرح با اشاره به اينكه در اين پروژه ، يك روش عيب يابي نوين با استفاده از دامنه نوسانات سيستم پيشنهاد شده است گفت : در اين روش ابتدا بايد سيستم را با اعمال يك نيروي پسخور به نوسان واداشت و سپس دامنه نوسانات سيستم سالم را در تعدادي از نقاط آن اندازه گيري و ذخيره كرد.با اندازه گيري دامنه نوسانات سيستم معيوب و مقايسه آن با مقادير مربوط به سيستم سالم مي توان به تعيين موقعيت و شدت خرابي دست يافت .

وي افزود: اين روش براي عيب يابي يك سيستم دو درجه آزادي، يك پانل آئروالاستيك و يك ورق يكسر گيردار در جريان مافوق صوت بكار رفته و از نتايج حاصل براي تعليم يك شبكه عصبي مصنوعي استفاده شده است.

پژوهشگر دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي امير كبير اذعان داشت: با استفاده از شبكه عصبي تعليم ديده، مكان و شدت عيب با دقت قابل قبولي قابل تشخيص است كه با توجه به نتايج حاصل، اين روش مي تواند به عنوان روشي براي تشخيص عيوب كوچك در سيستم ها و سازه هاي خطي و يا غيرخطي بكار رود.

وي در بيان قابليتهاي اين طرح گفت: اگرچه روش ارائه شده بر روي مدل ساده شده بال هواپيما اعمال شده اما براي عيب يابي ديگر سيستمها و سازه ها كه بتوان آنها را از طريق يك نيروي پسخور تحريك كرد، نيز قابل كاربرد است.

دكتر افتخاري بيان داشت: امروزه با پيچيده تر شدن سيستم ها هزينه توليد آنها افزايش يافته است كه اين موضوع نياز به استفاده از تست هاي غير مخرب را براي جلوگيري از خسارات سنگين دوچندان مي كند.

وي ابراز داشت: توسعه روشهايي كه بتوانند خرابي هاي كوچك را در مراحل اوليه تشخيص دهند اهميت زيادي دارد كه دراين تحقيق روش نويني پيشنهاد گرديده است كه با استفاده از مشخصه هاي غيرخطي مي تواند خرابي هاي كوچك اوليه را تشخيص داده و از بروز خسارات بعدي جلوگيري كند.

وي تصريح كرد: روشهاي عيب يابي غير خطي متنوع هستند اما استفاده از دامنه چرخه حدي به منظور عيب يابي براي اولين بار در اين تحقيق معرفي شده كه اين روش داراي حساسيت بالاتري نسبت به روشهاي مشابه است.

اين پروژه در قالب رساله دكتراي مهندسي مكانيك ،گرايش طراحي كاربردي با راهنمايي دكتر فيروز بختياري نژاد در دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي اميركبير ارائه و به ثبت رسيده است.

علمي**9023**1544

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30775272

شنبه|ا|1|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن