تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820557150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستاوردهاي سي ساله دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتي، درماني شهركرد تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: دستاوردهاي سي ساله دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتي، درماني شهركرد تشريح شد
خبرگزاري موج - رئيس دانشگاه علوم پزشكي ­و خدمات بهداشتي، درماني شهركرد از پوشش 100 درصدي واكسيناسيون استان چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: ميزان دسترسي به خدمات بهداشتي در شهرهاي اين استان به 100 درصد رسيده است .
به گزارش موج به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دكتر محمدعلي كياني، رئيس دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتي، درماني استان چهارمحال و بختياري ضمن بازديد از نمايشگاه بزرگ سي­سال دستاوردهاي انقلاب اسلامي به تشريح و مقايسه شاخص­هاي بهداشتي، درماني درقبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دراين استان پرداخت و گفت: ميزان مرگ و مير كودكان زيريكسال دراين استان از 60 مورد درهزار تولد زنده درقبل از انقلاب اسلامي به 8/17 درهزار تولد زنده، ميزان مرگ و مير كودكان زيريكسال از 124 مورد در هزار تولد به 63/20 مورد در هزار تولد و ميزان مرگ و مير نوزادان از 35مورد درهزار تولد زنده به 13 مورد درهزار تولد زنده رسيده است.
وي افزود: ميزان مرگ و مير مادران باردار قبل از انقلاب اسلامي 120 مورد در 100 هزار تولد زنده بوده است كه اين ميزان درسال 86 به 2 مورد رسيده و درسال 87 هيچ مورد مرگ مادر باردار دراين استان نداشته ايم .
به گفته دكتركياني، ميزان دسترسي به آب آشاميدني سالم از 35 درصد در سالهاي قبل از انقلاب اسلامي به بيش از 98 درصد، ميزان دسترسي به خدمات بهداشتي درشهرها از 60 درصد به 100 درصد و اين ميزان دسترسي در روستاها از 30درصد به 5/98 درصد افزايش يافته است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتي، درماني شهركرد درخصوص رشد شاخص­هاي درماني نيز اظهار داشت : تعداد پزشك عمومي در استان چهارمحال و بختياري قبل از انقلاب اسلامي از 65 نفر در سال 57 به 500 پزشك، نسبت پزشك به جمعيت از 17 صدم به ازاي هزار نفر جمعيت به 35/1 صدم به ازاي هزار نفر جمعيت و تعداد پزشك متخصص از 3 نفر به 170 نفر افزايش يافته است.
وي با اشاره به اين مطلب كه در سال 57 اين استان فاقد پزشك فوق تخصص بوده است افزود: درحال حاضر تعداد 20 پزشك فوق تخصص به مردم استان چهارمحال و بختياري ارائه خدمت مي كنند.
دكتر كياني با بيان اين مطلب كه تعداد تخت­هاي بيمارستاني از 258 تخت در سال 57 به 1290تخت درحال حاضر رسيده است، افزود: تعداد بيمارستانها نيز از 3 بيمارستان به 10 بيمارستان افزايش يافته است .
وي با بيان اينكه در سال 57 استان چهارمحال و بختياري فاقد پايگاه اورژانس بين جاده­اي بوده است، گفت: درحال حاضر تعداد 26 پايگاه اورژانس بين جاده اي دراين استان فعاليت مي كند.
درحال حاضر دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني شهركرد 120 عضو هيات علمي دارد كه بيش از 1800 دانشجو در 6 مقطع دكتري تخصصي، دكتراي عمومي، كارشناسي ارشد، كارشناسي پيوسته،‌ كارشناسي ناپيوسته و كارداني در 17 رشته دراين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند كه طي گذشت 22 سال از فعاليت اين دانشگاه، بيش از 5900 نفر از اين دانشگاه فارغ التحصيل شده­اند.
چاپ 507 مقاله درمجلات داخلي و خارجي و تصويب 553 طرح تحقيقاتي و كسب 5 سال متوالي رتبه اول پژوهش در بين دانشگاههاي هم طراز از سال 82 تا سال 86 ازجمله رشد شاخص هاي پژوهشي دراين استان بوده است.

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن