تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821220037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امسال 5316 مدرسه در كشور ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امسال 5316 مدرسه در كشور ساخته شد
اروميه - خبرگزاري مهر: معاون اداري و مالي سازمان تجهيز، توسعه و نوسازي مدارس كشور گفت: امسال پنج هزار و 316 مدرسه در كشور ساخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر از اروميه، محمد باقر مسلمي ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با بيان اين خبر افزود: در سال جاري احداث هشت هزار و 800 مدرسه با 46 هزار و 110 كلاس درس در كشور در حال اجرا بود كه از اين تعداد يك هزار و 617 مدرسه با 10 هزار كلاس درس در دهه فجر مورد بهره برداري قرار گرفتند و تا پايان سال جاري نيز بهره برداري از 583 مدرسه آغاز مي شود.

وي ادامه داد: همچنين عمليات احداث سه هزار و 116 مدرسه در 6 ماهه نخست سال جاري به اتمام رسيد و اين مدارس به سازمان آموزش و پرورش تحويل داده شدند.

مسلمي اظهار داشت: امسال اعتبار استاني براي ساخت و ساز فضاهاي آموزشي جديد در كشور حدود 7 هزار و 500 ميليارد ريال بود و به همين ميزان اعتبار از محل اعتبارات ملي براي تخريب، بازسازي و مقاوم سازي فضاهاي آموزشي كشور اختصاص يافته بود كه تمامي اين اعتبارات در حال هزينه شدن هستند.

وي با بيان اينكه 131 هزار كلاس درس در كشور طبق تحقيقات و برآوردهاي سال 83 نياز به تخريب و بازسازي دارند، تصريح كرد: تاكنون طرح تخريب و بازسازي فقط در 30 درصد مدارس شامل كلاس هاي مذكور اجرا شده است.

معاون اداري و مالي سازمان تجهيز، توسعه و نوسازي مدارس كشور بيان داشت: 126 هزار كلاس درس در كشور نياز به مقاوم سازي دارند كه از امسال به بعد ساليانه دو هزار مدرسه شامل كلاس هاي مذكور مقاوم سازي مي شوند.

مسلمي با بيان اينكه 26 هزار مدرسه در كشور به صورت دونوبته اداره مي شوند، خاطر نشان كرد: براي تك نوبته كردن اين مدارس نياز به احداث همان تعداد مدرسه با اعتباري بالغ بر چهار هزار ميليارد ريال با ارزش پولي حال حاضر است.

وي با اشاره به اينكه 18 هزار خير مدرسه ساز در كشور وجود دارد، گفت: امسال خيرين 6 هزار و 130 ميليارد ريال تعهد مالي براي احداث فضاهاي آموزشي كرده بودند.

مسلمي با اشاره به احداث مدارس جديد به جاي مدارس كپري نيز بيان داشت: در حال حاضر اين مدارس فقط در استان هاي كرمان، سيستان و بلوچستان و كهگيلويه و بويراحمد داير هستند و تا پايان سال تمامي آنها جمع آوري مي شوند.

وي افزود: در اين راستا جمع آوري دو هزار مدرسه از سال گذشته باقي مانده بود كه در سال جاري جمع آوري شده و به جاي 90 درصد آنها مدرسه جديدي ساخته شد و فقط 10 درصد از آنها باقي مانده اند.

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن