تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821240207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مجلس: دولت در ابلاغ افزايش نرخ سود بانكي مقاومت كند، مجلس وارد عمل خواهدشد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نماينده مجلس: دولت در ابلاغ افزايش نرخ سود بانكي مقاومت كند، مجلس وارد عمل خواهدشد
عضو كميسيون برنامه و برودجه مجلس افزود: «اگر مصوبه شوراي پول و اعتبار توسط آقاي رييس جمهور ابلاغ نشود مطمئن باشيد كه وضعيت از اين كه هست بدتر خواهد شد و ما شاهد افزايش بيشتر قيمت سكه و ارز خواهيم بود.»
مقاومت شخص رييس دولت در مقابل افزايش نرخ سود بانكي، علت افزايش و تداوم التهاب در بازار سكه و ارز ارزيابي مي‌شود. سكه طرح قديم تا 800 هزار تومان و دلار تا 1800 تومان، به پيش تاخته‌اند. بدين ترتيب قيمت دلار و سكه طلا لحظه به لحظه به پيش مي‌تازد، تا نشان دهد زلزله نقدينگي همچنان بر آن است كه اقتصاد ايران را به سختي بلرزاند، تا كي، يا از نفس بايستد يا كه ويران كند...

اين در حالي است كه كارشناسان در ارزيابي صعود سكه در روزهاي اخير بر اين باور هستند كه در ادامه شرايط ناپايدار فعلي كه ناشي از ابهام در سرنوشت نرخ سود بانكي است، سيل متقاضيان سرمايه‌گذاري از بازار ارز را راهي بازار سكه كرده است.

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس معتقد است كه ديگر بيش از اين نمي‌توان شاهد التهابات بازار بود و اگر احمدي‌نژاد مصوبه افزايش نرخ سود بانكي را ابلاغ نكند، مجلس وارد عمل خواهد شد. نماينده مردم شيراز در مجلس معتقد است احتمال بالا رفتن قيمت در بازار مسكن وجود دارد و اگر دولت با افزايش نرخ سود بانكي موافقت نكند، وضع بدتر از اين خواهد شد.

جعفر قادري در گفتگو با فرارو در باره پيش‌بيني افزايش قميت سكه و ارز گفت: «افزايش قميت در بازار سكه و ارز به عملكرد رييس دولت بستگي دارد و اگر شوراي پول و اعتبار بتواند مصوبه خود را در مورد بالا بردن نرخ سود بانكي اجرا كند، من فكر مي كنم كه روند افزايشي قيمت سكه و ارز متوقف شود.»

عضو كميسيون برنامه و برودجه مجلس افزود: «اگر مصوبه شوراي پول و اعتبار توسط آقاي رييس جمهور ابلاغ نشود مطمئن باشيد كه وضعيت از اين كه هست بدتر خواهد شد و ما شاهد افزايش بيشتر قيمت سكه و ارز خواهيم بود.»

وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به اينكه رييس جمهور با اين مصوبه مخالفت كرده، آيا ممكن است با فشارهاي بانك مركزي و نمايندگان ابلاغ شود، گفت: «من فكر مي‌كنم اگر آقاي رييس جمهور اين مصوبه را ابلاغ نكند ما بايد در مجلس فكري در مورد اين مساله داشته باشيم و نمي توان از اين بيشتر شاهد به هم ريختگي بازار و مشكلات باشيم.»

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس، ادامه داد: «ما يك بحثي با دوستان داشتيم كه اگر آقاي رييس جمهور نخواهد اين مصوبه را ابلاغ بكند، طرح قانون نظام پولي و بانكي را به صورت دو فوريتي اصلاح كنيم كه مصوبه شوراي پول و اعتبار اعمال شود.»

قادري در پايان در مورد اينكه آيا احتمال افزايش گراني و ايجاد التهاب در بازار مسكن هم وجود دارد، گفت: «نقدينگي اگر از بانك خارج شود و به بخش توليد نرود، ما شاهد آن خواهيم بود كه نقدينگي به بخش‌هايي مي‌رود كه بيشترين بازده و برگشت را داشته باشد و حالا اين بازار‌ها فرقي نمي‌كند ممكن است سكه، دلار و يا مسكن باشد، بنابراين اين احتمال هم وجود دارد.»

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن