تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819795824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوارديولا: صعود ما هنوز قطعي نشده مورينيــو: مهم قهرماني ليگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: گوارديولا: صعود ما هنوز قطعي نشده مورينيــو: مهم قهرماني ليگ است
گوارديولا يك بار ديگر رئال را به زانو درآورد تا براي نهمين بار جنگ تن به تن بارسلونا-رئال مادريد در دوران او به نفع آبي و اناري پوشان تمام شود.اين بار در در آستانه تولد چهل و يك سالگي اش بهترين هديه ممكن را از شاگردانش گرفت.
سرمربي كاتالان‌ها همچون هميشه سربلند از آنچه مردانش در زمين به نمايش گذاشته اند، آنها را تحسين كرد اما اين بار نوبت الكسيس سانچس بود كه خودي نشان دهد. سانچس تابستان گذشته از اودينزه به نوكمپ آمد. او در اين مدت آنقدر پيشرفت كرده كه گوارديولا مدعي شود او در مصاف با رئال يكي از بهترين‌ها بود. اين هافبك اهل شيلي نه تنها در انجام وظايفش پرتلاش بود بلكه در كارهاي دفاعي هم بسيار پررنگ ظاهر شد تا گوارديولا به طور خاص او را مورد تحسين و ستايش قرار دهد: «مي‌خواهم به طور ويژه از الكسيس تشكر كنم. او بازي فوق العاده‌اي به نمايش گذاشت و قلب مرا دزديد. او هنوز بسيار جوان است اما با درك بالايي كه دارد، بارها و بارها خود را قرباني كرد تا تيم نتيجه بگيرد.سانچس انساني بسيار متواضع است.معتقدم باشگاه با جذب او قراردادي ويژه بست.وقتي كاملا در تيم جا بيفتد از اين هم بهتر مي‌شود.»
ثبت اين نتيجه به معناي هفتمين بازي بدون شكست بارسا در سانتياگو برنابئوست.اما گوارديولا توجه چنداني به اين آمار و ارقام ندارد:«معتقدم اين ركورد دير يا زود پايان خواهد يافت.البته اين كاري نيست كه همه قادر به انجامش باشند زيرا شكست رئال آن هم در زمين خودش نيازمند تلاش بسيار زيادي است. شاگردانم از اهميت بازي در اين زمين كاملا آگاهند. اميدوارم هواداراني كه از تلويزيون شاهد اين مسابقه بودند هم به اندازه كافي لذت برده باشند اما حالا مهم اين است كه بازي را بررسي كنيم تا به نقاط قوت و ضعف به طور كامل پي ببريم.هنوز 90 دقيقه دشوار پيش روي ماست و براي اينكه يك پاي نيمه نهايي باشيم بايد در مسابقه بعدي هم عالي و بي عيب و نقص باشيم.» به نظر مي‌رسد مرد هميشه جاه طلب و مغرور نيمكت رئال‌مادريد بالاخره به اين باور رسيده كه نمي‌تواند راهي براي به زانو درآوردن انديشه‌هاي پپ گوارديولا و مردانش پيدا كند.
تا به اينجاي فصل سفيدپوشان رئال نتوانسته‌اند در هيچ مسابقه‌اي مقابل حريف آبي و اناري پوش مقاومت كنند و هميشه مغموم و شكست خورده به رختكن بازگشته‌اند اما حالا و بعد از شكست 2- يك در بازي رفت دور يك چهارم نهايي جام حذفي اسپانيا، مورينيو كه گويي ديگر به شكست مقابل بارسا عادت كرده سعي مي‌كند به گونه‌اي ديگر با اين قضيه برخورد كند و باخت را كمرنگ جلوه دهد.
بعد از مسابقه وقتي از آقاي خاص پرسيدند چه احساسي به خاطر اين نتيجه دارد و چطور مي‌خواهد بازيكنانش را ازفشار يك باخت ديگر مقابل كاتالان‌ها رها كند، مدعي شد هدفش فتح لاليگاست: «همين حالا در جدول رده بندي بالاتر از بارسا هستيم؛ آن هم با پنج امتياز اختلاف. شايد در اين فصل فاتح هيچ يك از ال كلاسيكو‌ها نبوديم اما اگر بتوانيم جام قهرماني را حتي بدون به زانو درآوردن بارسلونا بالاي سر ببريم، كافي و البته عالي خواهد بود.»
مورينيو اما مسووليت كامل شكست را به گردن مي‌گيرد اما همچنان از انديشه‌هايش براي ميدان دادن به ريكاردو كارواليو آن هم بعد از ماه‌ها دوري از ميادين به واسطه مصدوميت و حميد آلتينتوپ كه در اين فصل بيش از هرچيز نيمكت نشيني را تجربه كرده است، دفاع مي‌كند: «كارواليو و آلتينتوپ هردو عالي بودند.بايد در جايگاه يك مربي باشيد تا مفهوم تصميم مرا درك كنيد.بسياري از بازيكنان ممكن است در شرايط عادي خوب بازي كنند اما تحمل فشار بازي‌هاي سنگين‌تر را نداشته باشند. اما اين دو شخصيت فوق العاده‌اي دارند؛ از كارواليو و آلتينتوپ دفاع مي‌كنم زيرا حتي در حساس ترين مسابقات هم بدون ترس و استرس مقابل حريف بازي مي‌كنند. راحت ترين كار براي كارواليو اين بود كه مدعي شود هنوز آمادگي كامل براي بازي در چنين مسابقه سنگيني را ندارد اما شخصا معتقدم كه او يكي از بهترين‌هاي اين مصاف بود.»
مورينيو اما نيم نگاهي هم به بازي برگشت دارد؛ مسابقه‌اي حساس كه به ميزباني نوكمپ برگزار خواهد شد: «بايد گل اول را بزنيم تا كنترل بازي را به دست بگيريم. اما بارسا هم تيمي عالي است و بازيكنانم اجازه ندارند مرتكب كوچكترين اشتباه دفاعي شوند.» اما شايد بيشتر از نتيجه بازي، خشونتي كه پپه روي ليونل مسي اعمال كرد مورد توجه قرار گرفت (به هر حال اين روزها برد بارسا مقابل رئال به موردي كاملا محتمل تبديل شده است!) هرچند خود پپه مدعي است دست ليونل مسي را به طور غير عمدي لگد كرده است ولي به نظر نمي‌رسد اينطور باشد وسيل انتقاداتي كه به سوي او روان شد گوياي اين واقعيت است. شايد جالب ترين واكنش را وين روني به حركت خشن پپه داشت كه او را يك احمق ناميد.مهاجم منچستر يوتايتد كه اتفاقا خودش به خاطر رفتارهاي خشن در حين مسابقه مورد سرزنش و انتقاد قرار گرفته است، يكي از نخستين افرادي بود كه به حركت پپه واكنش نشان داد. روني در سايت خودش نوشت: «پپه، چه كار احمقانه اي. گاهي بعضي افراد تو را حسابي عصباني مي‌كنند.»

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن