تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816527178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/تقويم كار‌ي بــهــارســتــان درهفته‌اي كه گذشت/ گزارش ايسنا از جلسات صحن، كميسيون‌ها و راهروهاي مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /تقويم كار‌ي بــهــارســتــان درهفته‌اي كه گذشت/ گزارش ايسنا از جلسات صحن، كميسيون‌ها و راهروهاي مجلس


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نمايندگان مجلس در جلسات علني روزهاي يكشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه مجلس ضمن ادامه بررسي و تصويب مواد باقي مانده از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز، با يك فوريت طرح الزام دولت به پيگيري حقوق قربانيان ايراني حوادث تروريستي موافقت كرده و در عين حال با دو طرح ممنوعيت شغلي دوتابعيتي‌ها و شفاف سازي هزينه‌هاي تبليغاتي مخالفت كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، واكنش برخي از نمايندگان به برنامه تلويزيوني پارك ملت در كنار حضور نمايندگان رييس‌جمهور در كميسيون‌هاي مجلس براي پاسخ به سوالات نمايندگان از رييس‌جمهور از جمله اتفاقات مهم اين هفته مجلس به شمار مي‌آيد.

الزام وزارت اطلاعات و ناجا به شناسايي گروه‌هاي سازمان يافته قاچاق

قرائت گزارش كميسيون اصل 90 درباره لزوم درج بودجه مناطق آزاد در بودجه

نمايندگان يكشنبه به روال يك ماه گذشته با برگزاري جلسه علني در دو نوبت صبح و بعدازظهر حدود 20 ماده از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز را بررسي و بخش اعظمي از اين مواد را تصويب كرده و برخي از آن را مراعا گذاشتند.

از جمله مصوبات مهم اين روز مجلس در خلال بررسي اين لايحه، الزام وزارت اطلاعات و ناجا به شناسايي گروه‌هاي سازمان يافته قاچاق و تعيين دادسرا و دادگاه انقلاب به عنوان مرجع رسيدگي به جرايم قاچاق كالا و ارز است. هم‌چنين مجلس در مصوبه‌اي ديگر رسيدگي به اتهامات اعضاي سازمان تعزيرات حكومتي را در حوزه دادسرا و دادگاه‌هاي مركز عنوان كرده است.

از جمله نكات مهم جلسه علني يكشنبه مجلس، تذكر قاضي‌پور نماينده اروميه نسبت به تاخير دولت در ارائه لايحه بودجه بود كه رييس مجلس در پاسخ تاكيد كرد كه اين تاخير يك تخلف است.

نمايندگان مجلس هم‌چنين جلسه علني بعدازظهر را نيز با بررسي گزارش كميسيون اصل 90 درباره لزوم درج بودجه مناطق آزاد در بودجه ساليانه كشور به اتمام رساندند و از دولت درخواست كردند تا بودجه مناطق آزاد در لايحه پيشنهادي بودجه 91 درج و به مجلس تقديم شود.

انفصال از خدمات دولتي،مجازات قاچاقچي وابسته به دولت

مخالفت مجلس با دوفوريت طرح شفاف‌سازي هزينه‌هاي تبليغاتي كانديداها

روز سه‌شنبه بهارستاني‌ها نيز با بررسي و تصويب مواد باقي مانده از لايحه مبارزه با قاچاق كالا وارز آغاز شد.

تصويب مواد مرتبط به تعيين مجازات قاچاقچيان از مهم‌ترين مصوبات در اين لايحه به شمار مي‌آيد كه از جمله مهم‌ترين آن تعيين مجازات زندان در صورت پرداخت نكردن محكومان به جزاي نقدي ظرف ‌20 روز، انفصال از خدمات دولتي براي قاچاقچي وابسته به دولت، مجكوميت حامل كالا يا ارز قاچاق نيز به مجازات‌هاي مالك كالا و مجازات شركاي قاچاق به نسبت مالكيت كالا يا ارز است.

هم‌چنين نمايندگان در مصوبه‌اي ديگر قيمت ارز تعيين شده از سوي بانك مركزي را مبناي تعيين ارزش اوليه كالاي قاچاق عنوان كردند.

به گزارش ايسنا، جلسه علني سه‌شنبه هفته جاري مجلس با بررسي دوفوريت طرح الحاق و اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس در مورد شفاف‌سازي هزينه‌هاي تبليغاتي كانديداهاي نمايندگي مجلس به پايان رسيد كه با مخالفت نمايندگان اين طرح به صورت عادي در مجلس بررسي مي‌شود.

در صورت تصويب نهايي اين طرح در صورتي كه هر يك از داوطلبان نمايندگي مجلس از زمان اعلام تاييد صلاحيت تا زمان تاييد نتايج نهايي انتخابات از صلاحيت‌هاي قانوني تنزل يابند يا مرتكب جرايم و تخلفات شوند، وزارت كشور موظف است طبق نظر شوراي نگهبان نسبت به ردصلاحيت داوطلب اقدام كند؛ هم‌چنين داوطلبان انتخابات بايد همراه با فرم ثبت‌نام، ليست تمامي دارايي‌هاي منقول و غيرمنقول خود، همسر و فرزندان خود را اعلام كنند و حداكثر 24 ساعت پس از پايان زمان قانوني تبليغات نيز گزارش مكتوب عملكرد و هزينه‌هاي انتخاباتي خود و منابع تامين آنها را به هيات‌هاي اجرايي و نظارت تحول نمايند.

پخش برنامه زنده تلويزيوني پارك ملت از صداوسيما با حضور يكي از نمايندگان سابق مجلس باعث بروز واكنش‌هايي از سوي رسايي نماينده تهران و كواكبيان نماينده سمنان در صحن علني شد كه به دنبال آن صدر، رييس جلسه از نمايندگان قوه مقننه در شوراي نظارت خواهان ارائه گزارشي در اين رابطه به هيات رييسه شد.

مخالفت با ممنوعيت شغلي دوتابعيتي‌ها

الزام دولت به پيگيري حقوق قربانيان حوادث تروريستي

به گزارش ايسنا، نمايندگان جلسه علني چهارشنبه را نيز به ادامه بررسي مواد ديگري از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز اختصاص دادند تا بخش اعظمي از اين لايحه پيش از تعطيلات مجلس تصويب شده باشد.

بر اين اساس نمايندگان ماده مربوط به تعيين مجازات شروع جرم قاچاق كالا و ارز را حذف كردند كه در صورت تصويب آن وسايل نقليه حامل كالاي قاچاق اگر در فرودگاه، لنگرگاه يا راه غيرمجاز توقف مي‌كردند عمل ارتكابي توسط فرمانده كشتي يا ناخداي شناور، راننده يا خلبان شروع به جرم قاچاق محسوب مي‌شد.

مجلسي‌ها در ادامه با كليات طرح دوفوريتي ممنوعيت شغلي دوتابعيتي‌ها مخالفت كردند كه دوفوريت آن در جلسه يكشنبه به تصويب رسيده بود؛ درصورت تصويب اين طرح افراد داراي تابعيت دوگانه از تصدي پست‌هاي مهم اطلاعاتي و امنيتي و اقتصادي منع مي‌شوند.

از ديگر مصوبات مهم اين روز مجلس، تصويب يك فوريت طرح الزام دولت به پيگيري حقوق قربانيان ايراني حوادث تروريستي در محاكم داخلي و خارجي است كه در صورت تصويب نهايي در مجلس علاوه بر الزام دولت به ايجاد بانك اطلاعاتي مربوط به قربانيان ترور، قوه قضاييه نيز موظف مي‌شود شعبه‌ي دادگاهي را جهت پيگيري پرونده‌هاي مربوطه معرفي كند؛ هم‌چنين وزارت خارجه نيز به انجام اقداماتي در قالب ديپلماسي عمومي براي افشاي نقش كشورهاي خارجي در تضييع حقوق ايرانيان موظف مي‌شود.

دستور مهم مجلس در آخرين ساعات جلسه علني نيز، سوال ملي سيدناصر موسوي لارگاني و نادر قاضي‌پور از حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي بود.

ابتدا گزارش كميسيون اقتصادي درباره سوال ملي نمايندگان فلاورجان و اروميه از وزير اقتصاد در مورد علت انجام ندادن اقدامي نسبت به برنده شدن شركت بول فرانسه در مناقصه جهت تهيه نرم افزارهاي مالياتي عليرغم اهميت مسايل امنيتي مطرح شد كه پس از اظهارات نمايندگان سوال كننده و توضيحات وزير اقتصاد، موسوي و قاضي‌پور بر قانع نشدن خود اصرار كردند كه با راي مثبت نمايندگان به توضيحات وزير، مجلس از پاسخ حسيني قانع شد.

در راهروهاي پارلمان

راهروهاي مجلس در هفته جاري متاثر از حادثه ترور شهيد احمدي روشن، افزايش قيمت سكه و ارز و تصميم بانك مركزي براي مقابله با دلالان ارز بود كه برخلاف روال هميشگي، نمايندگان اين هفته مجالي براي بيان نقطه نظرات خود در اين موارد در جمع مشترك خبرنگاران در راهروهاي بهارستان پيدا نكردند و اين نظرات را در گفت‌وگوهايي جداگانه با رسانه‌ها در ميان گذاشتند.

در كميسيون‌هاي پارلمان

جلسه يكشنبه كميسيون‌هاي مجلس به دليل برگزاري جلسات نوبت بعدازظهر صحن علني به روال يك ماه گذشته برگزار نشد و تعدادي از اين جلسات به روز دوشنبه موكول گشت.

يكي از اين جلسات،برگزاري جلسه كميسيون فرهنگي مجلس در روز دوشنبه با تعدادي از اهالي خانه سينما بود كه به دليل طرح مشكلات اعضاي اين تشكل صنفي با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي لغو شد.

كميسيون ويژه نظارت و پيگيري اجراي اصل 44 قانون اساسي نيز گزارش عملكرد دستگاه‌ها در اجراي اصل44 را براي ارائه به هيات‌رييسه و قرائت آن در صحن علني تهيه كرد.

جلسه دوشنبه بعدازظهر كميسيون طرح تحول اقتصادي به بررسي مرحله دوم اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها با حضور وزير اقتصاد اختصاص داشت كه حسيني تاكيد كرد ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها هيچ تصميمي درباره نحوه اجراي فاز دوم هدفمندسازي نگرفته است.

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در روز سه شنبه پرسش‌هاي مطرح شده نمايندگان در طرح سئوال از رييس‌جمهور در مورد علت تغيير متكي و مصلحي از سوي رييس‌جمهور را با حضور محمدرضا ميرتاج‌الديني و فاطمه بداغي بررسي كردند.

ميرتاج‌الديني و بداغي معاونان پارلماني و حقوقي رييس جمهور و شيخ‌الاسلام وزير تعاون، كار و امور اجتماعي، هم‌چنين با حضور در كميسيون‌هاي اصل نود و برنامه و بودجه به سوالات نمايندگان در مورد نرخ اشتغال و رشد اقتصادي و موضوع سوال از رييس جمهور پاسخ دادند.

كميسيون فرهنگي هم‌چنين با حضور قائم مقام صدا و سيما اتفاقات رخ داده در برنامه تلويزيوني پارك ملت را مورد بررسي قرار دادند.

تصويب تدوين اساسنامه قانون حمايت از شركت‌ها و موسسات دانش‌بنيان در مجلس به دليل تاخير دولت در تهيه اين اساسنامه از ديگر مصوبات كميسيون آموزش و تحقيقات است.

انتهاي پيام

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن