تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816790419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اروپا و منافقين :روايتي از تضادهاي رفتاري غرب در مبارزه با تروريسم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اروپا و منافقين :روايتي از تضادهاي رفتاري غرب در مبارزه با تروريسم
اسلام آباد- احمد فراهاني : وزراي خارجه اتحاديه اروپا در نشست هفتم بهمن ماه سال جاري به خروج نام منافقين از فهرست گروه‌هاي تروريستي راي دادند،اقدامي كه نشان داد غرب درمبارزه با تروريسم تا چه اندازه با تناقض رفتاري مواجه است .


دفاع از حقوق بشر و حفظ آن در غرب روندي معكوس به خود گرفته و در حالي كه گروهك تروريستي منافقين هنوز در فهرست گروه‌هاي تروريستي دنيا قرار دارد و همه بر آن اذعان دارند، دادگاه عالي اروپا در لوكزامبورگ در حمايت از اين گروهك، با صدور حكمي، باقي ماندن نام منافقين را در فهرست سازمان‌هاي تروريستي نپذيرفت.
اتحاديه اروپا نمي توانست خودسرانه اعلام كند كه فلان گروه تروريسم است يا نيست، بلكه بايد ابتدا در دادگاه صالح براي حكم اين مساله (تروريسم) اقامه دعوا شود و بعد آن دادگاه تروريسم بودن يا نبودن را نيز مشخص مي كند.
درواقع تروريسم يكي ازجرايم بين المللي مي باشد كه از نظر حقوق بين الملل شناسايي، معرفي يا تبرئه آن تنها در صلاحيت دادگاه صالح بين المللي است.
قاعده آمره طبق كنوانسيون ??????وين در مورد حقوق معاهدات، براي كليه اعضاي جامع بين الملل لازم الاجرا است اما اروپا اين قاعده را رعايت نكرد و در اقدامي سياسي به خروج نام اين گروه از فهرست گروههاي تروريستي راي داد.
گروهك منافقين جنايات بسيار زيادي را بويژه دركشورهاي ايران وعراق مرتكب شده و تروريسم بودن آنها بطور كامل مشخص است.
منافع كشورها تعيين كننده جهت گيري هاي سياسي آنهاست و اتحاديه اروپا به خاطر كمرنگ كردن نقش ايران در منطقه خاورميانه فهرست تروريستي خود را تغييرداده است.
مصاديق تروريسم :نگاهي حقوقي
درمورد مفاهيم مختلف حوزه علوم انساني بطور عام و علوم سياسي به طور خاص گفته شده (و درست هم گفته شده ) كه امكان اجماع و استانداردسازي نه ممكن است و (در غالب موارد) نه مطلوب. اما نبود اجماع بر سر تعريف مفهومي مفاهيم خاصي نظير تروريسم به انگيزه هاي سياسي و منفعت طلبانه نيز آغشته شده است.
دركميسيون حقوق بين الملل مقوله هاي زير بعنوان اقدام هاي تروريستي معرفي شده است:
1-هر عمل منتهي به مرگ، آسيب جسمي جدي و يا محدوديت خشونت بار نسبت به آزادي رييس كشور وافراد وابسته به دولت و برخوردار از امتيازهاي آن، جانشينان وي، همسران و نيز افرادي كه در هنگام بروز عمل تروريستي عهده دار وظايف عمومي و يا مناصب عمومي باشند.( ترور بسياري از اعضاي دولت از سوي منافقين در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي)
2-اقدام هاي معطوف به انهدام و ضايع كردن دارايي عمومي يا دارايي هاي اختصاص داده شده به مصارف عمومي.
3-هرنوع عملي كه با ايجاد خطر عمومي، به ويژه هواپيما ربايي، گروگانگيري، حيات عمومي را به خطر انداخته است يا هر شكلي از خشونت عليه افرادي كه از حمايتهاي بين المللي يا عضويتهاي ديپلماتيك برخوردارند.
4-ساخت، نگهداري، دارا بودن و يا تأمين و تهيه سلاح، مهمات، مواد منفجره و ادوات كشنده يا هدف ارتكاب عمل تروريستي.(اعلام رسمي براندازي مسلحانه نظام جمهوري اسلامي از سوي منافقين)
نكته مهم ديگر اين است كه كنواسيون بين المللي وتعدادزيادي معاهده و توافقنامه هاي دوجانبه و چند جانبه درخصوص برخورد با پديده شوم تروريسم مدون شده، نهادهاي بين المللي متعددي درگير با اين مساله اند و اهداف و برنامه هاي متنوعي درخصوص مهار و كنترل آن ارايه گرديده با اين همه حكايت اين اقدام غير اخلاقي و غير انساني همچنان باقي است و هر روز ابعاد تازه تري به خود مي گيرد و برعمق و گستره آن افزوده مي شود.
حقيقت اين است كه در حاليكه انگيزه هاي سياسي مهمترين عامل وقوع ترور مي باشند كوشش هاي صورت گرفته براي مهار و كنترل آن تلاشهاي (شبه) حقوقي و قانوني (در بعد بين المللي) بوده است.
مي توان مدعي شد كه حقوق و قوانين بين المللي موجود در اين زمينه تنها نقش نقابي را دارد كه انگيزه هاي سياسي دولتهاي ذينفع در حمايت يا محكوميت يك واقعه تروريستي در پشت آن پنهان شده است.
در بررسي زمينه هاي اين سوء استفاده بايد اشاره نمود موضوع مقابله با تروريسم اسير پارادوكسهاي چندگانه اي است كه فضاي مانور زيادي را در اختيار سوء استفاده كنندگان كه غالباً قدرتهاي بزرگ و ايادي و عوامل آنها مي باشند قرار داده است.
*ارزيابي
اقدام اروپايي ها يك عقب نشيني نسبت به مقررات بين الملل است و حكايت از موضع گيري سياسي و خلاف حقوق بين الملل مي باشد.
اين موضع گيري آثار سنگين و متعددي خواهد داشت و ممكن است به رويه اي نسبت به ساير گروه هاي تروريستي منجرشود.
بايد تصريح كرد ارزش‌هايي مانند حقوق بشر و آزادي امروزه به عنوان ابزاري براي اعمال فشارهاي سياسي و اهداف خاص از سوي داعيه‌داران آن تبديل شده است.
درحالي كه غرب در برابر بزرگترين نسل‌كشي رژيم صهيونيستي در غزه سكوت اختيار كرده به خروج نام منافقين از فهرست گروههاي تروريستي راي مي دهد، جنايات متعدد گروهي تروريست عليه ملت ايران سال هاي متمادي است كه روي ميز به اصطلاح حقوق بشر غرب بايگاني شده و يا بر اساس منافع سياسي در برخي مقاطع مطرح مي شود.
نقض متعدد، گسترده و برخورد دوگانه غرب با مقوله حقوق بشر مساله تازه‌اي نيست، اما با شدت يافتن اين سياست از سوي دولت‌هايي مانند آمريكا، فرانسه، انگليس و برخي دول غربي، ارزش‌هايي از اين قبيل به نام دمكراسي و به كام داعيه‌داران آن تبديل شده، به‌گونه‌اي كه دفاع آنها از حقوق بشر در نگاه بسياري از سازمان‌هاي بين‌المللي و مردم تمسخرآميز است.
تا زماني كه انگيزه هاي سياسي و ملاحظات و مصلحت انديشه هاي منفعت طلبانه كشورها، بويژه قدرتهاي بزرگ مد نظر قرار نگيرد تحليل پديد? شوم تروريسم و اقدام عملي براي مقابله با آن به نتيجه اي نخواهد رسيد و حوادث ناگواري نظير انفجار دفتر نخست وزيري جمهوري اسلامي ايران در ديگر نقاط جهان تكرار خواهد شد و گروههاي تروريستي نظير سازمان بي حيثيت منافقين در پناه منفعت طلبيهاي قدرتهاي بزرگ به حيات ناميمون خود ادامه خواهند داد، كما اينكه چنين نيز شده است.
آساق ××235

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن