تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813016649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صلابت حضور/مشروح احمدي نژاد خطاب به اوباما: ملت ايران آماده گفت و گو است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صلابت حضور/مشروح احمدي نژاد خطاب به اوباما: ملت ايران آماده گفت و گو است
رييس جمهوري اسلامي ايران در جشن سي امين سالگرد انقلاب در ميدان آزادي خطاب به دولت جديد آمريكا گفت: تغيير بايد بنيادي و نه تاكتيكي باشد و ملت ايران از تغييرات حقيقي استقبال مي كند و آماده گفت و گو در فضاي عادلانه و بر اساس احترام متقابل است.


به گزارش ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد كه روز سه شنبه در جمع پرشور راهپيمايان تهراني سخن مي گفت، همچنين تصريح كرد: امروز رسما اعلام مي كنم ملت ايران يك ابرقدرت حقيقي است.
احمدي نژاد در عين حال خاطرنشان كرد كه ايران ابرقدرتي صالح ، عدالتخواه و دوست همه ملت هاي جهان است.
رييس جمهوري در سخنان خود همچنين خواستار محاكمه و مجازات بوش و سران رژيم صهيونيستي شد.

********
رييس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه ملت ايران از تغييرات حقيقي استقبال مي كند، خطاب به دولت جديد آمريكا اظهار داشت: ملت ايران آماده گفت و گو در فضاي عادلانه و احترام متقابل است.

به گزارش ايرنا، دكتر احمدي نژاد گفت: دولت جديد‌ آمريكا اعلام كرده است كه مي خواهد تغيير ايجاد كند و مسير گفت و گو را در پيش بگيرد.
وي اضافه كرد: بسيار روشن است كه تغيير واقعي بايد بنيادين و نه تاكتيكي باشد. روشن است كه ملت ايران از تغييرات حقيقي استقبال مي كند .
احمدي نژاد تصريح كرد: ملت ايران آماده گفت و گو است اما گفت و گو در فضاي عادلانه و بر اساس احترام متقابل.
وي افزود: گفته اند كه مي خواهند با تروريسم مبارزه كنند، ملت ايران 30 سال است كه با تروريسم در حال مبارزه است .اگر واقعا مي خواهيد با تروريسم مقابله كنيد بياييد با ملت ايران كه بزرگترين قرباني ترورريسم است، همكاري كنيد تا تروريسم ريشه كن شود.
رييس جمهوري اظهار داشت: ما مي توانيم آدرس لانه هاي تروريسم را در برخي كشورهاي اروپايي و منطقه تحت اشغال رژيم اشغالگر قدس و برخي كشورهاي ديگر كه اتفاقا روابط خوبي هم با شما دارند، به شما بدهيم . گرچه بعيد مي دانيم شما اطلاع نداشته باشيد.
احمدي نژاد گفت: اگر مي خواهيد ريشه تجاوز و كشتار خشكيده شود، بياييد با هم، عوامل اصلي چند جنگ اخير در منطقه خليج فارس و خاورميانه را محاكمه و مجازات كنيم.
رييس جمهوري افزود: همه مي دانند كه عوامل جنگ فقط به صدام خلاصه نمي شود . بعد از حمله دولت آقاي بوش تا كنون حدود يك ميليون نفر كشته و چند ميليون نفر آواره شده اند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: براي ريشه كني ناامني بايد عوامل اين كشتار از جمله شخص آقاي بوش و همراهان و دولت اقاي بوش محاكمه و مجازات شوند.

** مقايسه قبل و بعد از انقلاب
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با مقايسه جايگاه علمي ايران در قبل و بعد از انقلاب اسلامي گفت: قبل از پيروزي انقلاب ، ملت با فرهنگ و متمدن ايران از حداقل علم و مقدمه علمي كه باسوادي است، محروم بود.
احمدي نژاد يادآور شد: در بخش علمي ، همه مي دانند ملت ايران كه صدها سال مرجعيت علمي جهان را به عهده داشت به واسطه سلطه استعمار و حضور دولت وابسته به غرب، آنچنان از قافله علمي عقب افتاد كه در هيچ يك از مناسبت ها و مراجع و رتبه بندي هاي جهان، جايگاه قابل توجهي نداشت.
وي تصريح كرد: قبل از پيروزي انقلاب ، ملت با فرهنگ و متمدن ايران از حداقل علم و مقدمه علمي كه باسوادي است، محروم بود. نرخ باسوادي در كشور ما كمتر از 50 درصد بود و امروز به لطف انقلاب بالاي 86 درصد ملت باسواد هستند.
احمدي نژاد گفت: در سال 57، مجموعه تعداد دانشجويان كشور 176 هزار نفر بود و در سال 83، دو ميليون و 165 هزار و در سال 87 ، سه ميليون و 572 هزار است كه هم حركت رو به بالا و هم سرعت روز افزون را نشان مي دهد.
رييس جمهوري اظهار داشت: قبل از انقلاب، اكثر بيماران ما به خارج از كشور اعزام مي شدند .در همين تهران، هزاران پزشك خارجي مشغول مداوا بودند در حاليكه پايه و مكتب اصلي پزشكي متعلق به ايران است اما امروز ما واردات بيمار داريم و ايران به يكي از مراكز اصلي مراجعه بيماران براي مداوا تبديل شده است.
احمدي نژاد افزود: داروهاي پيچيده و پيشرفته براي درمان امراض پيچيده در ايران ساخته مي شود،براي بيماري ام.اس، ايدز، زخم ديابتي ، ترميم ضايعات نخاعي.انواع عمل جراحي قلب و مغز در همه استان ها انجام مي شود. پيوند اعضاي حساس و مهم بدن حتي كبد به راحتي در ايران انجام مي شود.
احمدي نژاد اضافه كرد: در سلولهاي بنيادين و نانوتكنولوژي جزء چند كشور اول جهان هستيم.
رييس جمهوري گفت: در سال 57 در زمينه مقالات چاپ شده در مجلات معتبر جهاني 398 مقاله بود، در سال 83 سه هزار و 855 مقاله و در سال 87 بيش از 20 هزار مقاله از دانشمندان ايران به چاپ رسيده است.
وي افزود: اختراعات ثبت شده قبل از پيروزي انقلاب 841 مورد، در طول برنامه سوم توسعه 4 هزار و 860 مورد و در برنامه چهارم توسعه بيش از 20 هزار اختراع در كشور ما ثبت شده است .

** ضرورت محاكمه سران رژيم صهيونيستي شد
رييس جمهوري اسلامي ايران در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به غرب گفت: اگر مي خواهيد جنايات ريشه كن شود، بيايد در كنار ملت ايران و ساير ملت ها با هم، سران جنايت كار صيهونيستي را محاكمه و مجازات كنيم.
احمودي نژاد افزود: اگر مي خواهيد واقعا با توسعه سلاح اتمي و كشتار جمعي مقابله كنيد، بايد در كنار ايران قرار گيريد تا راه درست را به شما معرفي كند.
وي با بيان اينكه واقعا سلاح كشتار جمعي و اتمي تهديد جدي است و بايد برچيده شود اظهارداشت: ملت ايران زحم خورده از سلاح اتمي و كشتار جمعي است، روشن است كه اقدامات انجام شده تا امروز براي برچيده شدن سلاح اتمي كارساز نبوده و آنها اگر علاقمند اين سلاح ها برچيده شود بايد به روش هاي منطقي و عادلانه گردن نهند.
رييس جمهوري با اشاره به سياست هاي دولت امريكا گفت: به آنها گفتيم رفتار شما در عراق غلط است، گوش نكردند تا اين فجايع در عراق بوجود آمد و آن خفت و سرافكندگي براي آقاي بوش به بار آورد.
وي گفت: سران كشورها اگر واقعا مي خواهند امنيت واقعي برپا شود، بيايند با هم اساس ساختار شوراي امنيت كه ريشه ظلم و تبيعض بوده و از برقراري امنيت ناتوان است، اصلاح و عدالت درآنجا برپا كنيم.
رييس جمهوري با بيان اينكه اين تحول نيازمند تغيير اساسي در نگاه و رفتار است گفت: ما اميدواريم كه اين اتفاق بيافتد، دنيا علاقه ندارد كه دوران تاريك آقاي بوش تكرار شود ما حتي نمي خواهيم ملت امريكا نيز بدنام و سرافكنده باشد.
احمدي نژاد سرنوشت بوش را آيينه عبرت براي همه كساني دانست كه در سر آرزوي سلطه بر جهان و تحميل خود بر ملت هاي ديگر دارند.
وي گفت: صد البته اگر كساني به دنبال تكرار آن تجربه حتي با روش هاي ديگر باشند بدانند كه سرنوشتي به مراتب بدتر از بوش در انتظار آنها خواهد بود.
رييس جمهوري با بيان اينكه ملت ايران دوست ملت هاي منطقه و دولت هاي منطقه است اظهارداشت: گر چه ايران يك قدرت بزرگ است اما برادر ملت ها است به ويژه ملت هاي منطقه؛ امروز به فضل الهي ملت ايران با ملت هاي منطقه روابط دوستانه و برادرانه است.
احمدي نژاد با بيان اينكه دشمنان اين روابط را نمي پسندند اظهارداشت: آنها اصرار دارند با برخي تهديدها و اقدامات و رفتارها برخي از دولت هاي منطقه را در برابر ملت ها قرار دهند و آنها را در ذهن ملت ها خوار و ذليل كنند.
وي تاكيد كرد: من دوستانه و برادرانه به آنها نصيحت مي كنم كه آنها در دوران اول انقلاب در دوران جنايات صدام عليه ملت ايران اين اشتباه را كردند و بعد پشيمان شدند البته ملت ايران بزرگواري كرد و هيچگاه به رخ آنها نكشيد. برادرانه نصيحت مي كنم به نفع شما است كه از وسوسه هاي شيطاني و صهيونيستي و دولت هاي استكباري مراقبت كنيد.
رييس جمهوري گفت: اگر همراه ملت هاي خودتان باشيد به نفع شما و به نفع عزت شما است، ملت ايران در كنار شما و پشتيبان شما و حامي شما است. شما بايد درخدمت ملت هاي خود باشيد در ماجراي غزه بايد در كنار ملت هاي خود مي بوديد برخي فريب دشمن و شيطان را خوردند و كاري كردند كه دل ملت ها را به درد آورد.
احمدي نژاد ابراز اميداوري كرد كه آنها بيدار شوند و با ملت هاي خود يكدل شوند و بدانند مسير خلاف ملت ها مسير درستي نيست و عاقبتش سرافكندگي است.

** دستاوردهاي ملت را به حساب شخصي واريز نكنيد
رييس جمهوري در ادامه سخنان خود با بيان اين كه اصولا افراد، گروه ها و مدعيان در انقلاب نقش چنداني نداشتند، گفت: "هيچ كس نمي تواند دستاوردهاي ملت را به حساب شخصي يا گروهي واريز بكند."
احمدي نژاد در ادامه سخنانش گفت:ملت ايران قدرت صالح، عدالتخواه و دوست همه ملت هاست؛ هيچگاه چشمداشتي به سرزمين يا منافع ديگران ندارد؛ بلكه به عكس، همواره يار ملت هاست.
وي افزود: دنيا بداند امروز انقلاب اسلامي در سي امين سال خودش مانند يك جوان 15 ساله پر انرژي و پرنشاط و آرماني و مانند يك انسان 60 ساله پرتجربه و باتدبير و مستحكم است .
احمدي نژاد اضافه كرد: ملت ايران، امروز عزيزترين ملت هاست. همه ملت ها پيشرفت هاي ايران را از خود مي دانند و از اخبار ملت ايران شاد مي شوند.
وي تصريح كرد ملت ها، ملت ايران را به عنوان الگو پذيرفته اند. اين عزت و اقتدار و رفع هميشگي تهديد و اين عشق و محبت ملت ها به ملت ايران، جز از ناحيه لطف خدا نيست.
رييس جمهوري گفت: بايد خاضعانه و متواضعانه اعلام كنم كه همه اين پيروزي ها و عزت ها جز لطف ويژه الهي به ملت بزرگ ايران نيست، همه لطف خداست. ملت بزرگ ايران، پشت رهبري عزيز متحد و همدل ايستاد و خداي متعال از ناحيه لطف ويژه خودش، ملت را پيروز كرد.
احمدي نژاد اظهار داشت: بايد با افتخار اعلام كنم كه پيروزي هاي ملت ايران مرهون عنايت ويژه امام عصر (عج) است.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد دنيا بداند همه اين انقلاب و دستاوردها متعلق به ملت است. رهبري گرانقدر هم از عمق ملت، براي ملت و متعلق به ملت است. اين انقلاب به هيچ كس، و به هيچ گروه و فردي بدهكار نيست.
احمدي نژاد افزود: اصولا افراد، گروه ها و مدعيان، در انقلاب نقش چنداني نداشتند. يك ملت بزرگ، با رهبري الهي، بار انقلاب را به دوش كشيدند.
رييس جمهوري اظهار داشت: توده هاي مردم شهيد دادند، ده ها هزار انسان فداكار گمنام ايستادند و فداكاري كردند. همه ملت و اقوام بودند از آذري هاي عزيز تا كردها ي شريف، تا بلوچ ها و سيستاني هاي سلحشور، خوزستاني ها و عرب هاي مومن و ولايي، تا گيلك و طالش و تركمن، لر و لك و فارس، همه ملت ايران بودند.
احمدي نژاد گفت: در تاريخ ثبت شود هيچ كس نمي تواند دستاوردهاي ملت را به حساب شخصي يا گروهي واريز بكند. همه ما خادمان ملتيم و قطره اي از درياي بيكران ملت.
وي افزود: امروز جهان در آستانه تحول و عبور از دوران ماده گرايي، قدرت طلبي و زورگويي است .دوراني كه قدرت نظامي و اقتصادي موجب برتري و تسلط حتي حق بودن قدرتمندان مي گرديد، گذشته است.
وي اضافه كرد: امروز جهان در آستانه ورود به دوران انديشه، منطق و گفت و گو است. بايد با صداي بلند اعلام كنيم دوران سلطه زور و بد اخلاقي به پايان رسيده است و دوران فرهنگ و انديشه و گفت و گو آغاز شده است و ملت ايران، پيشگام اين دوره است.
رييس جمهوري گفت: به فضل الهي، گرايش عمومي به حق و عدالت و ارزش هاي الهي روز افزون است. ملت ايران! عطر ياس در فضا پيچيده است و ملت ها به سوي انسان كامل و خط امامت و ولايت در حركتند.

** هيچ عرصه علمي براي دانشمندان ايراني ممنوعه نيست
رييس جمهوري همچنين گفت: امروز هيچ عرصه علمي براي دانشمندان و جوانان ايراني ممنوعه يا دور از دسترس نيست.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه خود باوري علمي در ايران در اوج قرار دارد افزود: پيش از انقلاب در بخش صنعت توليد آلومينيوم 25 هزار تن در سال بود. درسال 83 اين رقم 218 هزار تن و در 87 ، 457 هزار تن بوده است يعني بعد از انقلاب دهها برابر قبل از انقلاب توليد داشته و رشد توليد هم روز افزون است.
احمدي نژاد اضافه كرد: در مس، ذغال سنگ، سيمان و فولاد و كك هم در همين منوال است.
رييس جمهوري با بيان اينكه متوسط سرعت سرمايه گذاري در برنامه سوم دو هزار و 200 ميليادر تومان و در برنامه چهارم 12 هزار ميلارد تومان بوده و همين امسال 27 هزار ميليارد تومان طرح صنعتي در كشور افتتاح شده يا تا پايان اسفندماه افتتاح مي شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه در مخابرات يك انقلاب اتفاق افتاده است توضيح داد: در سال 57 مشتركين تلفن 850 هزار نفر بودند و در سال 83 اين رقم 25 ميليون و در سال 87 تعداد 69 ميليون مسترك تلفن داشته ايم.
وي با اشاره به رشد شبكه ارتباطي در روستاها اضافه كرد: 4 يا 5 سال قبل يك دستگاه تلفن همراه يك ميليون تومان قيمت داشت يا متقاضي بايد سالها در نوبت مي ماند اما امروز در كنار دكه ها با 5 و ده هزار تومان مي توان تلفن همراه خريد.
به گفته رييس جمهوري براي اولين بار در تاريخ كشور بيمه روستاييان در سال 85 و 86 اجرا شد و 22 و نيم ميليون نفر روستايي تحت پوشش بيمه درمان قرار گرفتند كه البته كار در ابتداي راه است.
احمدي نژاد با اشاره به رشد شتابان مسكن گفت: در سال 80 تا 83 دو ميليون مسكن در
شهرها ساخته شد و در سال 84 تا 87 دو ميليون و 900 هزار مسكن و قبل از 83 سالانه كمتر از 400 هزار مسكن ساخته شده است و بعد از پيروزي انقلاب براي يك ميليون و 800 هزار واحد زمين اختصاص داده شد و در اين سه يا چهار سال اخير يك ميليون و 290 هزار.
وي افزود: در روستاهاي كشور طي برنامه سوم سالي 20 هزار مسكن روستايي بازسازي شد و در برنامه چهارم، سالانه نزديك به 160 هزار مسكن بازسازي شد .
رييس جمهوري مجموعه توليد كشور در بخش كشاورزي در سال هاي 56 و 57 ميزان 24 ميليون تن،در سال 86 رقم 101 ميليون تن عنوان كرد.
وي همچنين به موضوع ساخت سدها اشاره كرد و گفت: در سال 57 تعداد 19 سد و در سال 83 تعداد 173سد و در سال 87 تعداد 211سد و و بيش از 170 سد نيز در دست احداث و مطالعه است.
احمدي نژاد ظرفيت نيروگاه هاي برق نصب شده در كشور را چنين اعلام كرد: سال 57 هفت هزار مگاوات ، سال 83 رقم 37 هزار مگاوات و در سال 87 رقم 54 هزار مگاوات.
رييس جمهوري در بخش نفت و گاز دو شاخص اشاره كرد و افزود: ظرفيت توليد پتروشمي كشور سال 57 چهار ميليون تن در سال 83 رقم 19 ميليون تن و امروز بيش از 45 ميليون تن است.
وي افزود: ميزان سرمايه گذاري در بخش نفت عليرغم فشار هاي دشمن در طول سه سال 80 تا 83 رقم 27 ميليارد دلار و 84 تا 87 كه دشمن اصرار داشت مانع از بهره برداري از پروژه هاي نفت بشود رقم 48 ميليارد دلار بود.
احمدي نژاد ادامه داد: رشد اقتصادي كشور در سه سال آخر برنامه سوم 5/5 % (پنج و نيم درصد)و سه سال آخر 5/6%(شش و نيم درصد)بود. يعني هرچه فشارها بر مردم ايران بيشتر است سرعت نيز بيشتر است.
رييس جمهوري در ادامه سخنان خود به فعاليت هاي انجام شده در بخش بخش ميراث فرهنگي و گردشگري اشاره كرد و گفت: در سال 57 تعداد مجموع تخت هاي اقامتي 63 هزار تخت بود و تا 83 تعداد 78 هزار تخت اضافه شد و در سه سال اخير 103 هزار تخت به قبلي ها افزوده شد.
احمدي نژاد همچنين به مناطق نمونه گردشگري اشاره كرد و افزود: عدد اين مناطق قبل از انقلاب صفر است يعني وجود نداشته است. تا سال 83 هفت منطقه و امسال 914 منطقه نمونه گردشگري تعريف شده و در دست طراحي و سرمايه گذاري است.
به گفته وي 385 روستاي هدف گردشگري نيز معرف شده است.
وي تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملي از سال 1310 تا 1357 هزار و 623 مورد عنوان كرد و گفت:‌ اين رقم از سال 57 تا 83 تعداد 10 هزار اثر و و از 84 تا كنون 12 هزار و 600 اثر ثبت شده است.
وي اضافه كرد: آنها كه طي 10 ها سال شعار مليت و ايراني مي دادند فقط هزار و 600 اثر ملي را ثبت كردند اما بعد از انقلاب بيش از 23 هزا اثر ملي به ثبت رسيده است.
احمدي نژاد همچنين به ثبت دو اثر مهم در فهرست جهاني بعد از انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: بيستون و 12 معبد مسيحيان ارمني كشور ثبت شده و در بهار آينده سازه هاي آبي شوشتر ، بقعه شيخ صفي و بازار تبريز هم به اين فهرست اضافه مي شود.
رييس جمهوري سرعت حركت عمراني در كشور را روز افزون دانست و اظهار داشت: در طي برنامه سوم و بخشي از برنامه دوم يعني در طول هشت سال مجموعا 29 هزار و 500 ميليارد تومان كار عمراني انجام شد و در چهار ساله برنامه چهارم بيش از 66 هزار ميليارد تومان كار عمراني شد.فقط در سال 87 تا امروز بيش از 40 هزار پروژه عمراني با 19 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري افتتاح شده است.
احمدي نژاد افزود: در بخش خصوصي سازي تا سال 84 سه هزار ميليارد تومان واگذاري و تا امروز بيش از 38 هزار ميليارد تومان به آن اضافه شده است، 22 و نيم ميليون نفر سهام عدالت گرفته اند و اين عدد تا 42 ميليون نفر جلو خواهد رفت.
وي اظهار داشت كه در بخش صادرات غير نفتي، مراكز فني و حرفه اي ، اشتغال و اجراي عدالت گزارش ها فراوان است كه در فرصت هاي ديگري به مردم عرضه مي شود.
وي افزود: در طول 30 سال همواره در حال حركت بوده ايم و سرعت حركت روز افزون بوده است.ملت ايران در همه عرصه ها در حال پيشرفت است از روستا تا شهر، از علم تا فرهنگ و صنعت و كشاورزي و در تمام زمينه ها سرعت روز افزون است و ملت در حال كار و تلاش و پيشرفت است.
وي تصريح كرد: البته مشكلاتي داريم و در ابتداي راه هستيم، مشكات همواره وجود دارد مهم اراده غلبه بر آن است كه در ملت ايران بطور كامل وجود دارد.
رييس جمهوري در جمع راهپيمايان يوم الله 22 بهمن گفت: مي خواهم در محضر شما به يك دستاورد بسيار بزرگ و بي نظير ملت ايران اشاره كنم و آن عبارت است از عزت يگانه ملت ايران و رفع تحريم هميشگي از سر اين ملت و ملت هاي منطقه.

**‌ دانشمندان ايراني با پرتاب ماهواره اميد حصار تحريم را شكستند
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به آزمايش و پرتاب موفقيت آميز ماهواره تمام ايراني "اميد" به فضا گفت: دانشمندان و جوانان ايراني با ساخت و پرتاب اين ماهواره حصار تحريم هاي خارجي را شكستند.
احمدي نژاد اظهار داشت: به فضل الهي امروز ملت ايران عرصه انحصاري علمي كشورهاي مستكبر را شكسته است.
وي اظهار داشت: پرتاب ماهواره امروز از بلندترين قله هاي علمي عصر حاضر است كه در آن رشته هايي علمي همچون شيمي، فيزيك، الكترونيك، كامپيوتر و رشته هاي مهندسي در آن به كار گرفته مي شود.
وي با بيان اينكه فناوري پرتاب ماهواره از 4 بخش مهم علمي تشكيل شده است ، افزود: ايستگاه پرتاب ماهواره، موشك بالا برنده، ايستگاه زميني و ماهواره ، چهار بخش علمي در پرتاب ماهواره را تشكيل مي دهد كه به فضل الهي امروز تمام اجراي فناوري اين علم به دست دانشمندان و جوانان ايراني ساخته شده است.
رييس جمهوري با شرح مختصري از چگونگي اجراي اين چهار مرحله پرتاب ماهواره اميد اظهار داشت: ايستگاه پرتاب ماهواره امروز جز پيچيده ترين فناوري هاي دنياست چنانكه بايد اين ايستگاه به گونه اي متعادل تنظيم شود كه پرتاب ماهواره حتي با يكصدم ميلمتر انحراف نيز صورت نگيرد.
وي ادامه داد: دانشمندان ايراني با وجود مراقبت بدخواهان و ميل دشمنان كه حتي اجازه ندادند معمولي ترين قطعات اين ايستگاه به دست دانشمندان ايراني برسد، توانستند با موفقيت به راه اندازي اين ايستگاه مهم بپردازند.
احمد نژاد بخش دوم پرتاب ماهواره اميد را موشك پرتاب كننده ماهواره اعلام و تاكيد كرد: اين موشك بايد در جهت خلاف جاذبه زمين حركت كند كه داراي پيچيدگي هاي بسيار با فناوري هاي بالاست.
رييس جمهوري تصريح كرد: اين موشك در حقيقت دو موشك اوليه و ثانويه بوده كه موشك اوليه بايد در مدت سه دقيقه ماهواره را به فضا برده و بعد از مدتي موشك ثانويه بايد با سرعت بالا در حدود 25 هزار كيلومتر و با چند موتور قوي ماهواره را به فضا پرتاب كند. موشك ثانويه داراي جك ها و فنرهاي متفاوتي است كه با سرعت بسيار بالا ماهواره را به محل معين پرتاب مي كند.
وي اظهارداشت: مجموعه اين موشك مرحله و بالستيك صددرصد با دانش دانشمندان ايراني ساخته و به فضا پرتاب شد.
رييس جمهور در بخش سوم فرايند پرتاب ماهواره اميد به ايستگاه زميني دريافت اطلاعات ماهواره اشاره كرد و گفت: دو سال قبل دانشمندان ايراني يك ماهواره را با مشاركت يك كشور ديگر ساخته و پرتاب كرد. اما بعد مدتي آن كشور اعلام كرد كه ماهواره را در فضا گم كرده اما امروز ايستگاههاي زميني ثابت و سيار ماهواره به دست دانشمندان ايراني ساخته شده و به طور كامل نيز استفاده شده است.
احمدي نژاد در توضيح بخش چهارم پرتاب ماهواره اميد نيز گفت: يك ماهواره در يك لحظه در جهت تابش خورشيد است و ممكن است در معرض دماي 400 درجه سانتي گراد يا در نقطه مقابل در معرض دماي منفي 40 و 50 درجه سانتي گراد قرار گيرد.
وي با بيان اين كه جنس ماهواره، ابعاد و ديگر بخش هاي آن بايد به گونه اي باشد كه در مقابل دو نقطه دمايي مقاوم باشد اظهار داشت: فناوري ساخت اين ماهواره كه از فناوري هاي ممتاز علمي در جهان است نيز بطور كامل مورد استفاده دانشمندان و جوانان ايراني قرار گرفته و با پرتاب موفقيت آميز ماهواره اميد انحصار تحريم هاي علمي جهاني شكسته شد.

** انقلاب ، استوارتر به راه خود ادامه مي دهد
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ‌ملت ايران در طول 30 سال گذشته همواره در حال حركت به سوي قله ها بوده و بر خلاف تصور بسياري، انقلاب اسلامي ايران اكنون در سال سي امين خود پرنشاط تر ، عميق تر از سال 1357 به راه خود ادامه مي دهد.
احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت:‌ انسان بايد خود را مظهر اسما الهي كند ، اسم علم خدا ، حكمت، رحمت ،‌رافت ، قدرت و كرامت ، نور و بصيرت ، عدالت و احسان ، مهرورزي و پاكي و زيبايي و همه اينها فقط و فقط در تعامل با ديگر انسان ها و انجام مسووليت هاي اجتماعي در كشور و پيوستگي و همراهي با انسان كامل و خليفه الله از سوي ديگر ميسر است.
وي افزود: انسان بدون آرمان هاي الهي درمانده ، سرگشته و ابتر است ، و انسان كمال جو و آرمان خواه نيازمند راهبر كامل و خليفه الله است و انسان پيوسته به امام هستي حتما و حتما همواره در حال حركت و كمال جو و آرمان خواه خواهد بود.
وي تصريح كرد: انساني كه خود را بيابد و شان انساني خود را بشناسد و برآن پافشاري كند تن به پستي و ذلت و سقوط نمي دهد و شكست ناپذير مي شود،‌رمز شكوفايي و بالندگي پيوستگي با انسان كامل و امام حق است كه خداي متعال او را واسطه فيض و رحمت خود قرار داده است.خداي متعال امام را تجلي تام و تمام اسما خود قرار داده است.
رييس جمهوري ادامه داد: در دوراني كه با انديشه مادي و غلبه لذت جويي فردي بر تمام ارزش هاي انساني ؛كرامت و هويت انساني و همه آرمان ها و هدف كمالي و جاودانه بشر را له كرده بودند و با بداخلاقي و كينه ورزي همه احساسات و عواطف پاك بشر و عشق زلال را سركوب كرده بودند، انقلاب اسلامي آمد و با بازيابي هويت انساني اسنان را زنده كرد، خود انسان ها و توانمندي ذاتي او و راه كمال را در پيوند با خط امام و ولايت به او باز شناساند،
شان و كرامت او را زنده كرد و قدرت حقيقي او را يادآوري كرد.
احمدي نژاد افزود: انقلاب افق نگاه ها را از محدوده تنگ تمايلات مادي و غريزي به دوردست انسانيت و ابديت معطوف كرد و اين يعني شكوفايي همه استعدادها ،سرزندگي و نشاط ،بالندگي و حركت، اقتدار و شكست ناپذيري ملت بزرگ ايران .
وي يادآور شد: در سنگر امامت انسان مومن از زمين تا آسمان قد كشيد و با تكيه بر قدرت لايزالي الهي همه موانع را از برابر خود برداشت.از اين منظر انسان يعني تجلي اسما الهي و مجموعه انسان ها ي پاك يعني تجلي قدرت خدا و قدرت خدا بر همه قدرت ها غلبه خواهد كرد.
رييس جمهوري تاكيد كرد: انقلاب اسلامي گرچه از ايران آغاز شد و خواستگاه آن دل و انديشه ملت ايران است اما متعلق به همه ملت ها و همه انسان ها است . هركجاي عالم دل آماده باشد ،‌پايگاه انقلاب اسلامي است و اين انقلاب چون براي انسان ها از دل انسان ها و آرمان هاي انسان ها است بطور طبيعي جهناني است و جهاني خواهد بود.
وي خطاب به ملت بزرگ ايران و ملت هاي آزاده جهان گفت:انقلاب براي ملت ايران دستاوردهاي عطيمي را بهمراه داشته است. علاوه براستقلال و آزادي بي نظير وعلاوه بر بازيابي هويت ملي ،انساني و الهي و اسلامي، دستاوردهاي فراون ديگري حاصل ايستادگي و حركت ملت ايران است.
احمدي نژاد يادآور شد:‌در طول اين 30 سال ملت ايران همواره در حال حركت به سوي قله ها بوده است و علاوه بر آن سرعت حركت ملت ايران هم روزافزون بوده است.
وي تصريح كرد: اگر در يك مقطع چند ساله با يك سرعتي حركت كرده است ،‌در مقطع بعدي با سرعت چند برابر به حركت خود ادامه داده است.اگر در يك مقطع چند ساله با يك سرعتي حركت كرده است در مقطع بعدي با سرعت چند برابر ادامه داده است.

** ايران يك ابرقدرت است
رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه سخنان خود در جمع راهپيمايان تهراني رسما اعلام كرد : امروز ملت ايران يك ابرقدرت حقيقي و واقعي است.
احمدي نژاد اظهار داشت: امروز به لطف خدا دانشمندان ايران انحصار علمي استكبار را شكسته و راه رسيدن به قله ها را فتح كرده اند.
وي افزود: دنيا بداند ملت ايران برخلاف مستكبران علم را براي صلح، رفاه و عدالت و برادري مي خواهد .
رييس جمهوري در سخنان خود به تهديدهاي دشمن عليه ايران اشاره كرد و گفت: ‌تهديد از ابزار اصلي سلطه دشمن است، آنها آنچنان هيبتي از خود ساخته بودند كه فقط تهديد و يا صرف فرض تهديد آنها موجب تسليم ملت ها در برابر خواسته نامشروع آنها مي شد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: آنها 27 سال بطور مستمر عليه ملت ايران، تهديد به قطعنامه و ‌تهديد به حمله نظامي كردند. خصوصا در اين چند سال اخير آنها ايران را دائما تهديد مي كردند و آرايش نظامي و آرايش حمله مي گرفتند.
وي يادآور شد: وقتي دوره بوش به منطقه ما لشگر كشي كردند رسما اعلام كردند كه اول افغانستان بعد عراق و بعد ايران ،‌آنها چندين بار تهديد به حمله كردند، حتي تجهيزات آوردند و آرايش جنگي گرفتند ، هر روز برطبل جنگ كوبيدند تا جايي كه صهيونيست هاي بي آبرو تهديد به ترور و حمله مي كردند و جالب است زمان تعيين مي كردند كه فلان روز چهارصبح، فلان روز پنج بعدازظهر ،‌فلان رور 12 نيمه شب و انتظار داشتند ملت ايران تسليم آنها شود.
رييس جمهوري با بيان اينكه اكنون چه خبر است و شرايط چگونه و در چه وضعيتي است، تصريح كرد: من با صداي بلند اعلام مي كنم به فضل و لطف الهي و ايستادگي ملت ايران سايه تهديد براي هميشه از سر ملت ايران برداشته شده است.
در اين هنگام سخنان دكتر احمدي نژاد با فرياد هاي الله اكبر راهپيماييان مورد تاييد قرار گرفت.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با تاكيد براينكه "استدلال و منطق خيلي ساده است"،‌گفت: آنها همه با هم و متحد بودند، آنها جمهوري اسلامي ايران را تحريم اقتصادي كردند، سنگين ترين تحريم اقتصادي تاريخ را اعمال كردند و آن بستن شريان هاي بانك يعني همه شريان هاي اقتصادي بود.
وي افزود: آنها نيروي نظامي آوردند و ايران را تهديد نظامي كردند، آنها خيال كردند مي توانند يك ملتي كه خود و قدرت خود را شناخته و پيوسته با ولايت و امامت و خدا است ،‌اين ملت را بشكنند.
وي از همه جهانيان سوال كرد: آنها كه همه با هم بودند، زورشان به ملت ايران نرسيد و ملت ايران اراده خود را بر آنها حاكم كرد حال از اين ببعد كدام قدرت در دنيا پيدا مي شود كه به خود جرات تهديد ملت ايران را بدهد.
وي افزود: محال است كسي در ذهن خود خيال كند كه قادر است ملت ايران را تهديد كند.
9100/

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن