تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821040878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گردهمايي روساي دانشگاههاي استان يزد برگزارشد رييس دانشگاه علوم پزشكي يزد:3رشته جديد در دانشگاه ايجاد مي‌شود پذيرش دانشجو درواحد بين‌الملل دانشگاه ازسال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گردهمايي روساي دانشگاههاي استان يزد برگزارشد رييس دانشگاه علوم پزشكي يزد:3رشته جديد در دانشگاه ايجاد مي‌شود پذيرش دانشجو درواحد بين‌الملل دانشگاه ازسال آينده
خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: آموزشي

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد در گردهمايي روسا و معاونين دانشگاهها و مراكز آموزش عالي استان يزد گفت: در سال آينده رشته‌هاي جديد راديولوژي،‌ روان پزشكي و چشم پزشكي در اين دانشگاه ايجاد مي‌شوند و همچنين از سال آينده در واحد بين‌المللي دانشگاه در استان پذيرش دانشجو خواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه يزد، دكتر سيد جليل ميرمحمدي ميبدي ريس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد آيت الله صدوقي به ارائه چند مورد از دستاوردهاي 30 ساله علمي پژوهشي مراكز آموزش عالي استان يزد پرداخت كه از آن جمله مي‌توان به افزايش تعداد دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و افزايش تعداد دانشجويان در سطح استان نسبت به قبل از انقلاب و اوايل انقلاب اشاره كرد.

وي درخصوص دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد عنوان كرد: اين دانشگاه در سال 62 تاسيس شد و تا به حال 7 مورد پيوند قلب به دست متخصصين اين دانشگاه انجام شده است و برنامه‌هاي پيوند كليه نيز در دستور كار قرار دارد كه در سال آينده اجرا مي‌شود.

وي ادامه داد: دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي استان يزد داراي 5 رشته دندان پزشكي، 2 رشته فوق تخصص و 6 رشته تخصصي پزشكي مي‌باشد.

وي گفت: طي چند سال گذشته مقالات اين دانشگاه 6 برابر شده است و اين نشاندهنده پيشرفت سريع و رو به جلوي اين دانشگاه مي‌باشد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد با اشاره به ساير دستاوردهاي دانشگاه علوم پزشكي يزد به رشد چشمگير تعداد اعضاي هيات علمي و دانشجويان اشاره كرد و گفت: در سال آينده شاهد تاسيس رشته‌هاي جديد راديولوژي،‌ روان پزشكي و چشم پزشكي در اين دانشگاه خواهيم بود، همچنين از سال آينده در واحد بين‌المللي دانشگاه در استان پذيرش دانشجو خواهيم داشت.

دكتر مير محمدي همچنين به افزايش دانشگاه‌هاي پيام نور و بهبود عملكرد در مراكز دانشگاهي اشاره كرد و در خصوص پيشرفت‌هاي اين دانشگاه، بيان كرد: تعداد مراكز اين دانشگاه در استان به 12 مركز رسيده و 22 هزار دانشجو دارد، همچنين داراي 80 رشته مي‌باشد و تا به امروز 7450 فارغ‌التحصيل در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري داشته است.

وي همچنين از ديگر افتخارات علمي در اين حوزه توسط دانشگاه يزد را چاپ 646 مقاله معتبر پژوهشي، 226 طرح پژوهشي در دست اقدام و كسب رتبه برتر در حوزه معاونت‌هاي دانشجويي كشور عنوان كرد و افزود: دانشگاه يزد طي اين چند سال توانسته است نسبت به ساخت، تكميل، تجهيز و نوسازي خوابگاههاي دانشجويي اقدام كند.

وي همچنين از تاسيس رشته مهندسي پليمر، ارتباط تصويري، مديريت نساجي در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد يزد تا سال آينده خبر داد و گفت: همچنين دانشگاه آزاد واحد يزد توانست به رتبه دوم در مسابقات ژنو دست يابد و همچنين بزرگترين نابغه مسابقات در مجارستان نيز از اين دانشگاه بود.

مير محمدي در خاتمه به دستاوردهاي آموزشكده فني و حرفه‌اي استان يزد اشاره كرد و گفت: اولين آموزشكده فني در استان در سال 52 تاسيس شد و در حال حاضر داراي 11700 دانشجو مي‌باشد.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن