تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806910986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون دانشگاه آزاد خبر داد:رشد توليد مقالات پژوهشي دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاههاي دولتي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون دانشگاه آزاد خبر داد:رشد توليد مقالات پژوهشي دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاههاي دولتي
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: نرخ رشد مقالات علمي در دانشگاه هاي دولتي در مجموع درحدود 30 درصد بوده در حالي اين نرخ رشد در دانشگاه آزاد 55 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر فريدون رهنماي رودپشتي در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: با توجه به آن كه توجه به زيرساخت هاي پژوهشي به عنوان سياست و راهبرد مدنظر دانشگاه آزاد است پنج درصد شهريه واحدهاي دانشگاه آزاد به عنوان بودجه پژوهشي دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است.

وي اظهار داشت: در سال 81 بودجه پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي تنها 12 ميليارد تومان بود اما امروز اين رقم به 70 ميليارد تومان افزايش يافته است. در طول اين سال ها روند رشد بودجه پژوهشي 6 برابر شده اما عملكرد پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي در بسياري از موارد تا هزار درصد افزايش يافته است.

اين مقام مسئول در دانشگاه آزاد اضافه كرد: نرخ رشد جذب بودجه پژوهشي دانشگاه آزاد در سه سال گذشته به ترتيب 54 درصد، 61 درصد و 70 درصد رشد داشته است.

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اظهار داشت: در حال حاضر 32 مركز تحقيقاتي، پژوهشكده و مركز رشد در واحدهاي دانشگاهي در حال فعاليت هستند. همچنين 61 درخواست تاسيس مركز تحقيقاتي نيز در دست بررسي و احداث است.

رهنما تاكيد كرد: به جهت حمايت از ايده هاي كارآفرينانه و تجاري سازي آنها هم اكنون 9 مركز رشد واحدهاي فناوري در واحدهاي دانشگاهي واجد شرايط تاسيس و 6 مركز نيز در شرف راه اندازي است. بر همين اساس در يك برنامه پنج ساله تعداد اين مراكز به 40 واحد توسعه خواهد يافت.

وي با اشاره به تعداد مجلات علمي پژوهشي دانشگاه آزاد خاطر نشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي هم اكنون داراي 20 مجله علمي مصوب است كه از ميان آن ها 79 مجله داراي رتبه علمي پژوهشي، پنج مجله داراي رتبه علمي ترويجي و يك مجله داراي رتبه ISI است. تنها مجله ISI دانشگاه توانسته است در 13 كشور خاورميانه با 25 ارجاع، عنوان پر ارجاع ترين مجله در اين رشته را به خود اختصاص دهد.

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد افزود: متاسفانه روند ارائه مجوز به نشريات ما و ارزيابي آنها در كميسيون ارزيابي نشريات وزارتخانه هاي علوم و بهداشت بسيار كند انجام مي شود كه ما انتظار داريم يا اين روند تسريع شود و يا اين كه استقلال كميسيون ارزيابي نشريات علمي دانشگاه آزاد كه كمتر از كميسيون هاي اين دو وزارتخانه نيست، را بپذيرند.

وي ادامه داد: تعداد مقالات ISI دانشگاه آزاد با رشد متوسط 80 درصد در سال، از 88 مقاله در سال 81 به حدود 3 هزار مقاله در سال 87 رسيده است.

رهنما از راه اندازي كتابخانه ديجيتال در بيشتر واحدهاي دانشگاه آزاد خبر داد و اظهار داشت: كتابخانه ديجيتالي دانشگاه آزاد اسلامي نيز با اولويت استفاده در واحدهاي داراي رشته كارشناسي ارشد و دكتري راه اندازي شده است. تا به امروز 90 واحد دانشگاهي مشتمل بر واحدهاي جامع و بسيار بزرگ به كتابخانه ديجيتالي دانشگاه آزاد اسلامي متصل شده اند و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال 2009 ميلادي اين تعداد به 100 واحد افزايش خواهد يافت.

اين مقام مسئول اضافه كرد: براي اتصال هر واحد دانشگاهي به كتابخانه ديجيتالي 100 ميليون تومان هزينه دارد و اين امكان براي اتصال تمامي واحدهاي دانشگاه آزاد وجود ندارد. اين كتابخانه ديجيتالي به 10 بانك اطلاعاتي مهم دنيا، 900 بانك اطلاعاتي تخصصي، 15 هزار مجله الكترونيكي، هزار كتاب و دو ميليون و 200 هزار پايان نامه دسترسي دارد.

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد انجام اختراعات در دانشگاه آزاد را يكي از مهمترين دستاوردهاي اين دانشگاه عنوان كرد و ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامي در سال 86 تنها 431 اختراع به ثبت رسيده بود كه امروز اين تعداد به بيش از 500 اختراع افزايش يافته است. همچنين اين دانشگاه تاكنون موفق به انجام چهار هزار و 173 طرح تحقيقاتي و پنج هزار و 305 طرح ديگر شده است.

وي به برپايي كرسي هاي نظريه پردازي در دانشگاه آزاد اشاره و خاطر نشان كرد: در راستاي تحقق به منويات مقام معظم رهبري مبني بر برپايي كرسي هاي نقد، نوآوري و نظريه پردازي در دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامي با برگزاري پنج كرسي از 40 طرح نامه ارائه شده به دبيرخانه هاي كرسي هاي نظريه پردازي شوراي عالي انقلاب فرهنگي از جمله نهادهاي پيشرو در اين امر محسوب مي شود.

رهنما گفت: از ديگر اقدامات دانشگاه آزاد ايجاد فرصت هاي مطالعاتي و افزايش زمان آن تا يكسال، حمايت از اعضاي هيئت علمي حتي براي افرادي كه خارج از دانشگاه آزاد هستند و طرحي به نام دانشگاه آزاد دارند و پرداخت حق التاليف و حق التشويق به كساني كه كتاب خود را به نام دانشگاه آزاد به چاپ برسانند از جمله تسهيلاتي است كه معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد براي ايجاد انگيزه در ميان پژوهشگران كشور و دانشگاه در نظر گرفته است.

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد در سال 75 تنها هشت كتاب تاليفي داشت در حالي كه امروز هزار و 660 كتاب تاليفي و 390 كتاب ترجمه اي دارد. نرخ رشد كتاب هاي تاليفي در دانشگاه آزاد سالانه 58 درصد و كتاب ترجمه اي 60 درصد بوده است.

وي از طراحي نقشه استراتژي آينده دانشگاه خبر داد و تاكيد كرد: برنامه كوتاه مدت دانشگاه بر اساس برنامه چهارم توسعه و تا سال 90 و برنامه بلند مدت همزمان با سند چشم انداز كشور طراحي شده است.

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن