تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815539304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكست دو بر يك رئال از بارسا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شكست دو بر يك رئال از بارسا
بارسلونا با پيروزي دو بر يك مقابل رئال مادريد، گامي بلند به سوي مرحله نيمه نهايي كوپا دل ري برداشت.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري گل، در اين ديدار كه در ورزشگاه سانتياگو برنابئو برگزار شد، ابتدا رئال با گل رونالدو پيش افتاد اما گل هاي پويول و آبيدال در نيمه دوم، يك پيروزي شيرين را براي كاتالان ها رقم زد.

در اين ديدار مورينيو تيمش را با تركيبي نسبتا غير متظره راهي ميدان كرد. حضور كارواليو و آلتين توپ در خط دفاعي و قرار گرفتن په په در خط مياني، اتفاقي بود كه كمتر كسي مي توانست آن را پيش بيني كند.

در سمت مقابل، تنها تغيير مهم در تركيب اصلي بارسا، قرار گرفتن پينتو در تركيب اصلي به جاي والدز بود.

بازي را بازيكنان بارسا كمي بهتر آغاز كردند. بازيكنان اين تيم با همان سبك هميشگي، تلاش مي كردند به دروازه حريف نزديك شوند و در مقابل رئالي ها تلاش مي كردند در ضد حملات خطرساز شوند.

بعد از سپري شدن دقايق ابتدايي، رفته رفته رئالي ها جريان بازي را در دست گرفتند و رونالدو كه به نظر مي رسيد قصد دارد ناكامي اش در ال كلاسيكوهاي قبلي را جبران كند، در متن حركات تيمش قرار داشت.

سرانجام هم اين ستاره پرتغالي بود كه در دقيقه 11 روي يك ضد حمله سريع گل اول بازي را به ثمر رساند. پاس در عمق عالي بنزما، پشت محوطه جريمه بارسا به رونالدو رسيد و او بعد از پشت سر گذاشتن پيكه، با يك ضربه سهمگين دروازه پينتو را باز كرد.

بعد از اين گل بازيكنان بارسا جريان بازي را در دست گرفتند و اينيستا مي توانست دو دقيقه بعد نتيجه را به تساوي بكشاند اما ضربه او را كاسياس دفع كرد.

نفوذهاي دني آلوز از سمت راست موجب شد كه فضاي زيادي در اين منطقه به وجود بيايد و در ضد حملات رونالدو از اين منطقه بسيار خطرناك ظاهر شود.

در دقيقه 16 چيزي نمانده بود كه الكسيس سانچس بازي را به تساوي بكشاند اما ضربه سر او روي ارسال دقيق مسي در مقابل نگاه بهت زده كاسياس به تير عمودي دروازه رئال برخورد كرد و به زمين برگشت.

اولين كارت زرد بازي را په په در دقيقه 18 دريافت كرد. مدافع پرتغالي كه در اين ديدار در پست هافبك دفاعي به ميدان رفته بود، با يك تكل خشن روي پاي بوسكتس، داور را مجبور به استفاده از كارت زرد كرد.

دو دقيقه بعد پيكه به دليل خطا روي په په، كارت زرد گرفت تا دو تيم در تعداد اخطارها مساوي شوند.

اشتباه دني آلوز در دقيقه 25 مي توانست به گل دوم منجر شود اما پاس كريس رونالدو توسط آبيدال قطع شد.

يك دقيقه بعد مسي مي توانست كار را به تساوي بكشد اما باز هم كاسياس با يك واكنش سريع، دروازه تيمش را نجات داد.

بارسا در دقيقه 27 صاحب يك موقعيت بسيار خوب ديگر شد اما اين بار مدافعان رئال توپ را دفع كردند.

بهترين موقعيت بارسا را اينيستا در دقيقه 28 از دست داد. پاس عالي سانچس، اينيستا را با كاسياس تك به تك كرد اما در حالي كه اين بار دروازه بان رئال هم نتوانست كاري انجام بدهد، ضربه هافبك ملي پوش بارسا به بيرون رفت.

در دقيقه 33 يك پاس در عمق خوب، مي توانست فابرگاس را با دروازه بان رئال تك به تك كند اما كاسياس به موقع از دروازه خارج شد و توپ را دفع كرد.

موقعيت بعدي بارسا روي ارسال دني آلوز به دست آمد. اما اين بار هم ضربه نهايي راهي به چهارچوب دروازه رئال نداشت.

بعد از حملات پياپي بارسا در فاصله دقايق 25 تا 35، بازي روند آرام تري پيدا كرد و بازيكنان رئال براي لحظات بيشتري توپ را در اختيار داشتند.
در دقيقه 41 همكاري مسي و ژاوي مي توانست يك موقعيت خوب براي ستاره آرژانتيني ايجاد كند اما حضور به موقع مدافعان رئال، موجب شد تا توپ به كرنر برود.

در آخرين ثانيه هاي بازي در نيمه اول، فابرگاس شانس خود را روي يك ضربه از راه دور امتحان كرد اما توپ با اختلاف نسبتا زيادي به بيرون رفت.

بازي در نهايت در نيمه اول با همان تك گل رونالدو به پايان رسيد.

نيمه دوم را هم بازيكنان بارسا بهتر و سريعتر آغاز كردند. اولين خطر اين نيمه را هم فابرگاس ايجاد كرد اما ارسال او را بازيكنان رئال برگشت دادند.

اما سه دقيقه بعد سرانجام قفل دروازه رئال شكسته شد. يك ضربه كرنر از سمت راست دروازه رئال توسط ژاوي، از روي سر مدافعان اين تيم عبور كرد تا كارلس پويول در حضور په په، با يك ضربه سر شيرجه اي، نتيجه را به تساوي بكشاند.

اين گل هم جريان بازي را تغيير نداد و باز هم اين بازيكنان بارسا بودند كه نبض بازي را در اختيار داشتند.

در دقيقه 53 چيزي نمانده بود اينيستا بالاخره در نقش گلزن ظاهر شود اما ضربه او بعد از برخورد به پاي راموس، به تير دروازه برخورد كرد. پاس عالي فابرگاس نقش اصلي را در شكل گرفتن اين صحنه داشت.

سه دقيقه بعد رئالي ها توپِ به تيرك خورده را جبران كردند. ارسال عالي آلتين توپ در محوطه شش قدم بارسا به بنزما رسيد اما ضربه سر اين مهاجم فرانسوي با برخورد به تير دروازه به بيرون رفت.

در دقيقه 60 يك بار ديگر همكاري سانچس و اينيستا، يك موقعيت خطرناك را روي دروازه رئال ايجاد كرد اما ضربه نهايي خيلي راحت در اختيار كاسياس قرار گرفت.
برخلاف نيمه اول كه كريس رونالدو نقش زيادي در حملات رئال داشت، در نيمه دوم بسيار كم فروغ بود.
مورينيو در دقيقه 66 دو تعويض هم زمان انجام داد و اوزيل و كايه خون را به جاي ديارا و ايگواين به ميدان فرستاد تا خط حمله كم فروغ رئال در نيمه دوم، جان تازه اي بگيرد.
اما اين بارسا بود كه بار ديگر يك موقعيت بسيار خطرناك ايجاد كرد. ارسال ژاوي روي يك ضربه ايستگاهي و ضربه سر بوسكتس، با اختلاف بسيار كمي به بيرون رفت.
در دقيقه 72 سانچس صاحب يك موقعيت خوب شد اما پرچم كمك داور، او را متوقف كرد.

در اين نيمه بازيكنان دو تيم نمايش پر برخوردتري داشتند و بارها با توپ يا بدون توپ روي هم ديگر خطا كردند.

در فاصله 12 دقيقه مانده به پايان بازي، بارسا به گل دوم رسيد و باز هم يكي از مدافعان اين تيم در نقش گلزن ظاهر شد. پاس عالي مسي پشت مدافعان حريف به آبيدال رسيد و اين مدافع فرانسوي با يك بغل پاي دقيق دروازه كاسياس را باز كرد.

واكنش مورينيو به اين گل، فرستادن گرانرو به ميدان به جاي په په بود. مدافع پرتغالي كه خوش شانس بود به خاطر لگد كردن دست مسي از بازي اخراج نشد، از بازي بيرون رفت تا رئالي ها تركيب هجومي تري پيدا كنند.

در مقابل گوارديولا الكسيس سانچس را از ميدان خارج كرد و آدريانو، مدافع چپ برزيلي را به ميدان فرستاد تا بتوانند در 10 دقيقه پاياني برتري شان را حفظ كنند.

در دقيقه 85 گوارديولا يك تغيير ديگر در تيم ايجاد كرد؛ ژاوي از بازي خارج شد و تياگو آلكانتارا جاي او را در زمين گرفت. آخرين تعويض بارسا هم حضور كوئنكا به جاي فابرگاس بود.

در دقايق پاياني باز هم اين بازيكنان بارسا بودند كه توپ و ميدان را در اختيار داشتند و در مقابل بازيكنان رئال با خطاهاي پياپي تلاش مي كردند جريان بازي را از دست حريف خارج كنند.

اما در نهايت بازي با همان نتيجه 2-1 به پايان رسيد تا اولين ال كلاسيكوي سال 2012 به سود كاتالان ها به پايان برسد./ا

پنجشنبه|ا|29|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن