تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820424211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: تازه‌ها
علي مطهري تاييد صلاحيت خود را تكذيب كرد
نماينده تهران در مجلس كه خبر رد صلاحيتش به همراه چند تن ديگر از نمايندگان تهران اعلام شده بود، خبر منتشر شده در روزهاي گذشته مبني بر تاييد صلاحيت خود و ديگر نمايندگان رد صلاحيت شده تهران را رد كرد. علي مطهري در گفتگو با مهر، اظهار داشت: خبري كه در رسانه‌ها منتشر شد و اعلام كردند كه مطهري، عباسپور و كاتوزيان از نمايندگان تهران كه از نظر هيئت‌هاي اجرايي رد صلاحيت شده‌اند در بررسي‌ها مورد تاييد قرار گرفتند، درست نيست. وي ادامه داد: فهرستي كه از نامزدها منتشر شده بود صرفا فهرست? است كه شامل اسامي داوطلبان نمايندگي مجلس از تهران است. مطهري تاكيد كرد: تا كنون نامه رسمي به دستم نرسيده كه نشان دهد صلاحيتم تاييد شده است. در مورد آقايان عباسپور، كاتوزيان نيز چنين است.
معاون دولت ريگان:
اقدام نظامي عليه ايران به آرماگدون هسته‌اي منجر مي‌شود
معاون وزير خزانه‌داري دولت رونالد ريگان بر اين باور است كه هرگونه اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي در ايران مي‌تواند به يك "آرماگدون" هسته‌اي تبديل شود. به گزارش خبرگزاري مهر، "پل كريگ رابرتز" در مقاله‌اي در وب سايت "infowars" نوشت: هرگونه حمله به ايران مي‌تواند سبب شود تا چين و روسيه فكر كنند كه چنين سرنوشتي براي آنها هم مي‌تواند رقم بخورد و در نتيجه جهان با خطر بالاي يك فاجعه هسته‌اي روبرو خواهد شد. رابرتز در اين مقاله مي‌نويسد: افزايش تنش‌ها بين ايران و آمريكا يكي از علائمي است كه نشان مي‌دهد آمريكا بر آن است تا به ايران حمله نظامي بكند و تنها يك آدم كور هست كه آماده شدن آمريكا براي برخورد با ايران را مشاهده نكند. اين مقام سابق دولت ريگان، مي‌نويسد: چند هدف آمريكا را به سوي جنگ با ايران سوق مي‌دهد كه نخستين آن ايده نومحافظه كاران، دومي اسرائيل و سوم تضعيف چين است.
ادعاي عربستان در مورد جبران آسان توقف عرضه نفت ايران
وزير نفت عربستان مدعي شد: جبران حذف نفت صادراتي ايران در بازارهاي بين‌المللي كار بسيار آساني است. به گزارش فارس، علي النعيمي در مصاحبه اختصاصي با شبكه "سي‌ان‌ان" تصريح كرد: عربستان آماده است تا در صورت تحريم نفتي ايران ظرف مدت چند روز جاي خالي آن را در بازارهاي جهاني پر كند. براساس اين گزارش وي تاكيد كرد عربستان مي‌تواند به راحتي ظرفيت توليد نفت خام خود را تا 12 ميليون بشكه در روز افزايش دهد. وي افزود: ميزان توليد نفت عربستان در شرايط كنوني به 4/9 تا 8/9 ميليون بشكه در روز مي‌رسد. عربستان به آساني مي‌تواند ظرف چند روز توليد نفت خود را به بيش از 4/11 تا 8/11 ميليون بشكه در روز افزايش دهد و بازارهاي بين‌المللي انرژي نبايد به هيچ وجه نگران كمبود عرضه نفت باشند. سخنان وزير نفت عربستان در حالي است كه نماينده ايران در اوپك پيش از اين به كشورهاي عرب حوزه خليج فارس هشدار داده بود در صورت وضع تحريم نفتي اتحاديه اروپا و آمريكا براي جبران كمبود عرضه گامي برندارند.
گاردين: كشتن دانشمندان ايراني، ترور نيست؛ كشتار است
روزنامه گاردين به ترور دانشمندان هسته‌اي ايران واكنش نشان داده و نوشته است: "ترور"، واژه مودبانه‌اي است براي اين رويدادها. آنچه حقيقت دارد، اين است كه اين عمل سياستمداران ما ترور نيست، بلكه كشتار دانشمندان ايراني است. "گاردين" نوشته است: هفته گذشته، مصطفي احمدي روشن، دانشمند هسته‌اي ايران، در حالي ترور شد كه در ماشينش نشسته بود، بدون اينكه مسلح بوده يا در ميدان جنگ باشد. چند دانشمند ايراني ديگر نيز به همين شيوه ترور شدند. داريوش رضايي نژاد هم در حالي ترور شد كه بيرون از مهد كودك دخترش، منتظر تحويل گرفتن او بود، ولي ما به جاي اينكه آن را محكوم كنيم، به نوعي ابزار خوشحالي مي‌كنيم. اين در حالي است كه كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا، ترور دانشمند ايراني را كاري حيرت‌انگيز مي‌دانند و يا سخنگوي نظامي اسرائيل در صفحه فيسك بوك خود مي‌نويسد: من نمي‌دانم چه كسي دانشمند ايراني را ترور كرده؛ اما بابت اين ترور ناراحت نخواهم شد. در واقع واژه ترور كه ما براي كشتن دانشمندان هسته‌اي ايراني به كار مي‌بريم، لغت مودبانه‌اي است، چرا كه اين رخدادها ترور نيستند، بلكه كشتار هستند.
برگزاري مانور بزرگ ارتش روسيه در واكنش به تهديدات آمريكا
ارتش روسيه قصد دارد در يك رزمايش بزرگ، خود را براي حمله احتمالي آمريكا و اسرائيل به ايران آماده كند. به گزارش خبرگزاري روسي "ريانووستي" اين رزمايش استراتژيك "قفقاز 2012" نام دارد و در شهريور ماه برگزار مي‌شود. ارتش روسيه قصد دارد در يك رزمايش بزرگ، خود را براي حمله احتمالي آمريكا و اسرائيل به ايران آماده كند. به گزارش خبرگزاري روسي ريانووستي اين رزمايش استراتژيك "قفقاز 2012" نام دارد و در شهريور ماه برگزار مي‌شود. اين خبرگزاري به نقل از نشريه "نزاويسيمايا گازتا" چاپ مسكو مي‌نويسد ارتش روسيه در يك رزمايش بسيار گسترده خود را براي حمله احتمالي نظامي آمريكا و اسرائيل به ايران آماده مي‌كند. اين روزنامه، روز دوشنبه 26 دي، به نقل از وزارت دفاع روسيه نوشت اين رزمايش كه در سال‌هاي گذشته در جنوب روسيه و برخي از كشورهاي منطقه قفقاز برگزار شده، در سال جاري ميلادي ابعادي وسيع‌تر خواهد داشت. رزمايش "قفقاز 2012" به جز بخش‌هاي جنوبي روسيه اوستياي جنوبي، آبخازستان و ارمنستان را نيز در برخواهد گرفت. به نوشته‌ "نزاويسيمايا گازتا" عمليات نظامي در اين رزمايش متناسب با تنش‌هاي احتمالي در منطقه حوزه درياي خزر و جنوب قفقاز تنظيم مي‌شود. هدف رزمايش روسيه آمادگي براي خطرات احتمالي حمله به ايران است. وزارت دفاع روسيه مي‌گويد هدف تمرين‌هايي كه براي رزمايش سال جاري در نظر گرفته شده، افزايش آمادگي براي حمله احتمالي نظامي آمريكا و كشورهاي ديگر به ايران است. رئيس شوراي امنيت روسيه ابراز نگراني كرده است كه اسرائيل ايالات متحده را به اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي بكشاند.
حمله هكر سعودي به خطوط هوايي و بورس رژيم صهيونيستي
راديو اسرائيل روز سه شنبه اعلام كرد يك هكر سعودي به بورس تل آويو و خطوط هوايي اسرائيل حمله كرد. بنا به گزارش بازتاب امروز، سخنگوي بورس اسرائيل بدون ذكر نام گروهي مشخص تاكيد كرد اين هكر با ارسال تقاضاهاي بي‌شمار به سايت اينترنتي بورس حمله كرد و براي چند ساعت آن را از كار انداخت. در همين حال تعدادي از مراكز اقتصادي اسرائيل بر روي سايت‌هاي خود اين پيام را قرار داده‌اند كه اين سايت‌ها به هدف "بازسازي و نگهداري" موقتاً تعطيل است. براساس اين گزارش اين هكر كه خود را "ايكس عمر" معرفي مي‌كند و يك سعودي است، با ايجاد يك فضاي مجازي وفرستادن تقاضاهاي بيشمار بخش ارتباطات عمومي سايت بورس را از كار انداخته است. با وجود اينكه تاكنون مراكز امنيتي اسرائيل از حملات اين هكر در امان مانده‌اند اما بيم از وقوع جنگ سايبري عليه اين مراكز مقامات تل آويو را نگران كرده است به ويژه اينكه مكان و هويت اين دشمن سايبري مشخص نيست. پيش‌بيني مي‌شود پس از اقدام جديد هكر سعودي و به زير سوال بردن برتري اسرائيلي‌ها در "جنگ سايبري"، هكرهاي اين كشور بيكار ننشسته و در اقدامي تلافي جويانه تاسيسات كشورهاي عربي و اسلامي را هدف حملات خود قرار دهند.
دلايل اعزام ناو پيشرفته انگليس به خليج‌فارس
هفته گذشته، هنگامي كه منابع خبري انگيس، از اعزام پيشرفته‌ترين ناو انگليس به خليج‌فارس براي مقابله با ايران خبر دادند، كسي نگفت، چرا مقامات انگليس براي نخستين مأموريت، اين ناو پيشرفته را به خليج‌فارس فرستاده، ولي اينك نشريات انگليسي، دلايل اصلي اعزام اين ناو را فاش كرده‌اند! به گزارش "تابناك"، به نقل از "ديلي تلگراف"، اين ناو يك ميليارد دلار قيمت دارد و چهارشنبه هفته جاري، بندر "پورثماس" را به مقصد خليج‌فارس ترك مي‌كند. اين ناو به پيشرفته‌ترين رادار جهان نيز مجهز بوده و قادر به شناسايي همزمان تهديدهاي گوناگون موشكي و حتي جنگنده‌هاي دشمن است. بنابراين گزارش، هرچند در همان زمان، رويكرد ضد ايراني انگليس، دليل فرستادن اين ناو به نخستين مأموريت آن براي مقابله با ايران گفته شد، با وجود اين، نشريات انگليس جزييات بيشتري از دلايل اعزام اين ناو انگليسي را منتشر كردند. در اين باره، نشريه "ميل آن ساندي" انگليس گزارش داده است كه انگليس در چند سال گذشته، گاز مورد نياز خود را از نروژ وارد مي‌كرد، ولي چند سالي است كه گاز مورد نياز خود را از قطر وارد مي‌كند. در واقع انگليس هم‌اكنون بالغ بر 50 درصد گاز مورد نياز خود را از قطر تأمين مي‌كند و در صورتي كه تنگه هرمز بسته شود و يا اينكه هر گونه اختلالي در مسير انتقال پديد بيايد، انگليس با بحران انرژي روبه‌رو خواهد شد؛ انگليس كشوري است كه بيشترين آسيب را از ناحيه بسته شدن تنگه هرمز خواهد ديد. همچنين وزارت انرژي و تغييرات آب و هوايي انگليس در اين زمينه اعلام كرده است، ما به خوبي اهميت تنگه هرمز را مي‌دانيم و وزاري ديگر كابينه انگليس نيز در اين زمينه آگاه شده‌اند كه انگليس 50 درصد از نياز گاز خود را از قطر تأمين مي‌كند و بايد به شدت در اين زمينه و خود را براي رويارويي با چنين شرايطي آماده كنند.
انتقاد شديد بانك مركزي اروپا از موسسات رتبه بندي آمريكا
رئيس بانك مركزي اروپا به شدت از سياستهاي موسسات رتبه بندي آمريكا به خصوص موسسه "اس‌اند پي" انتقاد كرد. به گزارش "بلومبرگ"، "ماريو دراگي" ضمن اشاره به كاهش رتبه اعتباري نه كشور منطقه يورو از سوي موسسه اس‌اند پي و انتقاد از اين اقدام ضرورت و اهميت فعاليتهاي موسسات رتبه بندي بين‌المللي را زير سوال برد. براساس اين گزارش، وي تاكيد كرد بايد اين سوال اساسي و مهم پرسيده شود كه اساسا اهميت موسسات رتبه بندي بين‌المللي چه بوده است و اين موسسات چه تاثيري بر تحولات اقتصادي و مالي جهان دارند. وي كه در پارلمان اروپا سخن مي‌گفت تصريح كرد اعتبار و ارزش موسسات رتبه بندي بين‌المللي طي سالهاي اخير به شدت كاهش يافته است و به نظر مي‌رسد سرمايه گذاران بين‌المللي ارزش و اعتبار كمتري براي گزارشهاي اين موسسات قائل هستند. اقتصاد جهاني به خصوص اقتصاد اروپا بايد ياد بگيرد بدون موسسات رتبه بندي به فعاليت خود ادامه دهد. موسسه "اس‌اند پي" در تازه‌ترين گزارش خود رتبه اعتباري فرانسه دومين اقتصاد بزرگ منطقه يورو و هشت كشور ديگر را كاهش داده است. اين موسسه اوت سال گذشته نيز رتبه اعتباري آمريكا را به علت بحران بدهي و كسري بودجه يك رتبه كاهش داده بود.

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن