تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816514923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك دندانپزشك: زخم‌هاي دهاني جدي گرفته شوند افزودن اسيد فوليك به رژيم غذايي مادر از بروز شكاف دهان وكام در نوزاد جلوگيري مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك دندانپزشك: زخم‌هاي دهاني جدي گرفته شوند افزودن اسيد فوليك به رژيم غذايي مادر از بروز شكاف دهان وكام در نوزاد جلوگيري مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

دبير علمي دومين سمينار ملاحظات دندانپزشكي در بيماران خاص و سيستميك با بيان اين كه احتمال بروز سرطان دهان به دنبال ايجاد زخم‌هاي دهاني بسيار زياد است بر جدي گرفتن زخم‌هاي دهاني تاكيد كرد و گفت: استفاده از مسواك، نخ دندان و دهان شويه در شب احتمال پوسيدگي دندان‌ها را كاهش مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد حسين خوشنويسان، دبير علمي دومين سمينار ملاحظات دندانپزشكي در بيماران خاص و سيستميك، با تاكيد بر استفاده از مسواك، نخ دندان و دهان شويه قبل از خواب، گفت: مسواك تنها سطوح خارجي دندان‌ها و نخ دندان سطوح بين دنداني را تميز مي‌كنند و هيچ كدام نمي‌توانند جايگزين ديگري شوند.

وي افزود: از آنجا كه دهان همواره با محيط بيرون در تماس است، محيطي مملو از ميكروب‌هاست كه ميزان ميكروب‌هاي سطح دهان با مسواك زدن به حداقل مي‌رسد. در صورت عدم استفاده از دهان شويه، در طول شب ميكروب‌ها از قند بزاق دهان استفاده كرده و رشد مي‌كنند. اين در حالي است كه با استفاده از دهان شويه، محيط اسيدي دهان به محيطي قليايي تبديل شده و به اين ترتيب رشد ميكروب‌ها در حداقل خود باقي مي‌ماند.

استفاده از مسواك و دهان شويه در شب، احتمال پوسيدگي دندان‌ها را كاهش مي‌دهد

مسواك زدن در شب موثرتر از مسواك زدن در صبح است

دكتر خوشنويسان با بيان اين كه دهان شويه تعداد ميكروب‌هاي سطح دهان را كاهش مي‌دهد و تنها استفاده از آن در شب كافي است، گفت: عدم استفاده از دهان شويه سبب بالا رفتن ميزان اسيد دهان شده و ميناي دندان‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد. به اين ترتيب استفاده از مسواك، نخ دندان و دهان شويه در شب بسيار موثرتر از صبح بوده و احتمال پوسيدگي دندان‌ها را كاهش مي‌دهد.

زخم‌هاي دهان و زبان جدي گرفته شوند

احتمال بروز سرطان به واسطه ايجاد زخم در دهان

وي با تاكيد بر جدي گرفتن زخم‌هاي دهان و زبان گفت: در صورتي كه اين زخم‌ها طي 48 تا 72 ساعت ترميم نشوند، بايد جدي گرفته شوند؛ چرا كه احتمال بروز سرطان دهان بسيار زياد است. سرطان دهان در صورتي كه در مراحل اوليه تشخيص داده شود تا 99 درصد موارد قابل درمان كامل است.

كليه نواقص مادرزادي و سيستميك مي‌تواند ناشي از استفاده والدين از سيگار باشد

دكتر خوشنويسان سيگار را از عوامل بروز زخم‌ها و سرطان‌هاي دهان عنوان كرد و گفت: از طرف ديگر اغلب بدبو بودن دهان و تغيير رنگ دندان‌ سيگاري‌ها در ارتباطات خانوادگي و اجتماعي آنها نيز تاثيرگذار است. بيش از 400 نوع سم از دود سيگار ناشي مي‌شود كه هر كدام از آنها مي‌تواند مشكلات عديده‌اي را سبب شوند. سيگار در طول زمان تاثيرات را بر جاي مي‌گذارد. به واسطه استعمال سيگار توسط والدين، برخي بيماري‌ها مي‌تواند به نسل‌هاي بعدي كشيده شود. كليه نواقص مادرزادي و بيماري‌هاي سيستميك مي‌تواند از تاثيرات استفاده والدين از سيگار باشد.

از هر 700 زايمان سالم در ايران يك نوزاد مبتلا به لب شكري است

افزودن اسيد فوليك به رژيم غذايي مادر از بروز شكاف دهان وكام در نوزاد جلوگيري مي‌كند

وي بيماري لب شكري و شكاف كام را از جمله بيماري‌هاي مادرزادي عنوان كرد و با اشاره به شيوع بالاي آن گفت: از هر هزار تولد حدود دو تولد با اين بيماري درگير است. در كشور ما از هر 700 زايمان سالم يك نوزاد مبتلا به لب شكري است. لب شكري مي‌تواند براي اولين بار و يا به صورت وراثتي بروز كند. حدود 70 درصد لب شكري‌ها غيروراثتي است. تحقيقات نشان مي‌دهند كه فاكتورهاي محيطي از جمله سيگار، الكل، تغذيه و بيماري‌هاي مادر در زمان بارداري در بروز لب شكري تاثير دارد.

در صورت تشخيص عوامل، شكاف كام و لب تا 50 درصد قابل پيشگيري است

اين دندانپزشك اجتماعي ادامه داد: همچنين مطالعات انجام شده حاكي از آن است كه افزودن اسيد فوليك به رژيم غذايي مادر تا حدود زيادي از بروز شكاف دهان و كام در نوزاد جلوگيري مي‌كند. در صورتي كه عوامل موثر در بروز لب شكري و شكاف كام و دهان تشخيص داده شود اين بيماري تا 50 درصد موارد قابل پيشگيري است. اين بيماران به طور متوسط از زمان تولد حدود 20 سال درگير درمان بيماري خود هستند. در درمان اين بيماري سن رشد بيمار بايد كامل شود. از طرف ديگر اين بيماري هزينه‌هاي زياد اقتصادي و اجتماعي را به دنبال دارد.

دكتر خوشنويسان با بيان اين كه در كشور حدود 20 هزار بيمار مبتلا به شكاف كام و لب وجود دارد، افزود: بيماران مبتلا به شكاف كام و دهان كشور در درمان خود سرگردانند. در بسياري از كشورهاي دنيا، اين بيماران در يك مكان مستقر شده و از پوشش بيمه‌اي برخوردارند. اين در حالي است كه در ايران هيچ نوع كمكي در پرداخت هزينه‌هاي درمان اين بيماران نمي‌شود. تلاش مي‌شود اين بيماران در گروه بيماران خاص در نظر گرفته شوند و همچنان بتوان خدمات درماني آنها را زير يك سقف ارايه داد.

گفتني است؛ دومين سمينار ملاحظات دندانپزشكي در بيماران خاص و سيستميك از 14 تا 16 اسفند ماه در محل مركز پزشكي خاص برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن