تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815686679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سال آينده از واردات گاز بي‌نياز مي‌شويم‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سال آينده از واردات گاز بي‌نياز مي‌شويم‌


روند پيشرفت مصوبات هيات دولت در استان سمنان در بخشهاي راه و ترابري و حمل و نقل، و نيز پروژه‌هاي ورزشي و فرهنگي در شماره‌هاي گذشته از نظر خوانندگان محترم گذشت، اينك بخش سوم و پاياني اين گزارش كه مشاهدات خبرنگار اعزامي اطلاعات از ميزان پيشرفت فيزيكي و اقدامات انجام شده در استان سمنان است، در زمينه بهداشت و درمان، كشاورزي و عمراني در زير به آگاهي خوانندگان ارجمند مي‌رسد.‌

***

بيمارستان 220 تختخوابي سمنان‌

بيمارستان 220 تختخوابي سمنان در زميني به مساحت 4 هكتار و زيربناي 25 هزار متر مربع در حال ساخت است.

ساختمان اصلي اين بيمارستان 23 هزار و 700 متر‌مربع زيربنا دارد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي سمنان با اشاره به پيشرفت 53 درصدي اين بيمارستان گفت:عمليات ساختماني اين پروژه تابستان سال آينده به اتمام مي‌رسد و نسبت به تجهيز آن اقدام خواهيم كرد كه بخشي از اعتبارات تجهيز آن امسال تامين مي‌شود.

مجيد جديدي افزود: اين بيمارستان جايگزين دو بيمارستان فاطمه (س) و اميرالمومنين (ع) سمنان خواهد شد كه با بهره‌برداري از آن 50 تخت به شمار تخت‌هاي بيمارستاني سمنان اضافه مي‌شود.

و شمار تخت‌هاي موجود بيمارستان از 320 به 370 تخت افزايش مي‌يابد.

وي گفت: بخش داخلي، جراحي، جراحي قلب، دياليز، راديولوژي، آزمايشگاه و سي تي اسكن از جمله بخش‌هايي است كه در اين بيمارستان فعال خواهد شد.

جديدي گفت: با بهره‌برداري از اين بيمارستان، بيمارستانهاي قديمي به مركز سوانح و سوختگي تغيير كاربري مي‌يابد.

عليزاده، مدير اين پروژه مي‌گويد: متولي ساخت بيمارستان وزارت مسكن است و عمليات اجراي اسكلت آن هم در مدت 18 ماه به پايان رسيد.

دانشكده بهداشت دامغان‌

دانشكده بهداشت دامغان 17 سال پيش تاسيس شد كه هنوز در ساختمانهاي فرسوده و پراكنده مستقر است.

ساخت دانشكده بهداشت دامغان از پروژه‌هاي سفر مقام معظم رهبري است و در سفر اول هيات دولت ساخت و تكميل آن به تصويب رسيد كه در زميني به مساحت چهار هزار و 200 متر مربع ساخته مي‌شود.

اين پروژه با 33 درصد پيشرفت فيزيكي در مرحله سقف و اسكلت بتوني قرار دارد.با اجراي اين پروژه، ضمن كاهش مشكلات موجود و هزينه‌هاي جاري، امكان ارتقاي كمي و كيفي سطح علمي دانشكده فراهم خواهد شد.‌

كل اعتبار سال گذشته اين دانشكده از محل منابع داخلي دانشگاه تامين شده است. فاز اول پروژه مردادماه امسال تحويل داده شد و هم اكنون دانشگاه در حال انتخاب پيمانكار براي تكميل آن است.‌

كلهر، مشاور رسانه‌اي رئيس جمهوري نيز با مثبت ارزيابي كردن روند پيشرفت مصوبات سفر در استان سمنان بويژه در ساخت بيمارستانهاي 220 و 160 تختخوابي سمنان و دامغان و نيز پروژه‌هاي ورزشي از جمله ورزشگاه 15 هزار نفري سمنان گفت: ساخت اين پروژه‌ها با توجه به زمان كوتاهي كه از آغاز عمليات اجرايي آنها مي‌گذرد، نسبت به ساير استانها بسيار خوب همراه با دقت در ساخت و ساز و تاسيسات آن است.‌

بيمارستان 160 تختخوابي دامغان‌

بيمارستان 160 تختخوابي دامغان در زميني به مساحت 11 هكتار در شمال شهر دامغان در حال ساخت است. ساختمان اصلي بيمارستان داراي چهار بلوك 3 تا 6 طبقه در مجاورت يكديگر است.

زيربناي ساختمان حدود 20 هزار مترمربع و داراي بخش‌هاي مختلف بيمارستاني شامل: پلي‌كلينيك تخصصي، اورژانس، اتاق عمل، بخش داخلي، زنان و زايمان و كودكان، بخش‌هاي ‌‌N.ICU و ‌‌ICU وCCU ‌هاي بستري و دياليزي و بخش‌هاي پاراكلينيكي شامل: راديولوژي، اندوسكوپي، آزمايشگاه، فيزيوتراپي و بخش‌هاي خدماتي شامل بخش استريل، آشپزخانه، غذاخوري موتورخانه و... است.

اجراي اسكلت بيمارستان از اواخر اسفندماه سال 85 آغاز شد و خردادماه امسال پايان يافت كه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان شهريورماه سال آينده ساخت پروژه به اتمام برسد.

همچنين ديگهاي بخار، تمامي دستگاههاي هواساز، اگزوز فن‌ها، الكتروپمپها، برجهاي خنك‌كننده، لوازم كنترلي، رادياتورها، مخازن و مبدل‌ها و... خريداري شده است و عمليات اجرايي سازه 60 درصد پيشرفت دارد.‌

مبلغ پيش‌بيني شده براي فاز نخست بيمارستان دو ميليارد و 25 ميليون تومان است كه تمامي اعتبارات امسال جذب شده است و براي سال آينده سه ميليارد تومان اعتبار نياز است كه در صورت اختصاص اعتبار، سال آينده بيمارستان تحويل داده مي‌شود.

خط لوله گاز 48 اينچ‌

خط لوله 48 اينچ گاز شريف‌آباد - سمنان از مهمترين مصوبات دور اول سفر هيات دولت است كه مراحل پاياني را مي‌گذراند و تا اسفندماه امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

مدير عامل شركت گاز استان سمنان اعتبارات پيش‌بيني شده براي اين طرح را 550 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: مجموع خط لوله 48 اينچ گاز شريف‌آباد - سمنان به طول 526 كيلومتر است كه تاكنون 3 هزار و 800 ميليارد ريال از اعتبارات تخصيصي براي اجراي آن هزينه شده است.

سيداسماعيل حقيقت حسيني افزود: كار جوشكاري لوله‌هاي اين مسير انجام شده و آماده كارگذاري در كانال است.

حجم عمليات لوله‌گذاري كه در دامنه ارتفاعات منطقه به صورت نوار مشكي و طولاني قابل رويت است، بسيار بالا بوده و هيات پيگيري مصوبات با حضور در محل انجام عمليات لوله‌گذاري، از نزديك در جريان عمليات لوله‌گذاري خط 48 اينچ قرار مي‌گيرد.‌

حقيقت حسيني مي‌گويد: با بهره‌برداري كامل اين خط واردات گاز از كشورهاي همسايه قطع خواهد شد، هرچند كه امسال با وجود مشكلات پيش‌رو با تامين گاز صنايع و مشتركان خانگي در مراحل مختلف، اين خودكفايي را تجربه كرديم.

وي تاكيد كرد: براي ايمني و جلوگيري از وارد آمدن صدمه به خط لوله گاز، خط لوله 56 اينچي نيز براي حفاظت از آن به كار گرفته شده است.‌

وي افزود: اجراي 40 كيلومتر از اين طرح باقي مانده است كه مراحل پاياني را مي‌گذراند.

وي گفت: تكميل و بهره‌برداري از اين پروژه موجب تامين گاز سه استان سمنان، گلستان و مازندران و قطع وابستگي به گاز وارداتي از كشور تركمنستان مي‌شود كه علاوه بر تامين گاز مورد نياز تمامي نيروگاهها، صنايع پتروشيمي و كارخانه‌ها، وظيفه ترانزيت گاز به استانهاي خراسان رضوي، خراسان شمالي و خراسان جنوبي را برعهده دارد.

وي، ويژگي‌هاي بارز خط سراسري 48 و 42 اينچ در محدوده استان سمنان را ظرفيت انتقال گاز روزانه به ميزان 60 ميليون مترمكعب اعلام كرد و گفت: اين طرح نخستين خط انتقال سراسري دو طرفه است كه منابع گاز جنوب را به شمال شرق و بالعكس متصل مي‌كند.

همچنين آغاز عمليات اجرايي اين خط سراسري از سمنان و استفاده از حجم گاز ذخيره شده در لوله، در دو سال گذشته توانست بحران افت فشار و قطع گاز مشتركان خانگي و تجاري سمنان را به‌طور چشمگيري كاهش دهد.

حقيقت حسيني يادآور شد: در ماه جاري 29 روستا و يك شهر از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد و چهار هزار و 158 خانوار شهري و روستايي زيرپوشش گاز طبيعي قرار خواهند گرفت.

وي روستاهاي برخوردار از گاز طبيعي را بيابانك و افتر در سمنان، پاده در گرمسار، حسين‌آباد زنده، ابر، دهملا، ميان‌آباد، علي‌آباد، صالح‌آباد، راهنجان، قلعه‌حاجي، گرجي، گنده‌پلي، عليكاهي و علي‌آباد پشت بسطام در حوزه شاهرود و مهماندوست، كلاته ملا، مومن‌آباد، حداده، امام‌آباد، حسين‌آباد دولاب، زرين‌آباد، نعيم‌آباد، مرادآباد، قادرآباد، طاق، بق و حسين‌آباد علينقي در حوزه دامغان برشمرد.

تصفيه‌خانه ايوانكي‌

ساخت تصفيه‌خانه فاضلاب شهرك صنعتي ايوانكي توسط شركت شهركهاي صنعتي استان سمنان از مردادماه سال 84 آغاز شد.

اين طرح با صرف اعتباري معادل يك ميليارد و 71 ميليون ريال به بهره‌برداري رسيد.

جهانگير شريعت‌پناهي، مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي ايوانكي گفت: سه تصفيه‌خانه شهرك‌هاي صنعتي ايوانكي، دامغان و شاهرود از مصوبات سفر بود كه 100 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

وي تصريح كرد: براي ساخت تصفيه‌خانه شهرك صنعتي ايوانكي با ظرفيت يكهزار متر مكعب در شبانه‌روز، يك ميليارد و 71 ميليون تومان اعتبار صرف شده است.

تصفيه‌خانه شاهرود و دامغان هم هر كدام با 500 متر‌مكعب با اعتباري معادل يك ميليارد و 71 ميليون تومان ساخته شد.

شركت غرب استيل مهديشهر

سالانه يكصد ميليون قطعه از قطعات خودرو در كارخانه غرب استيل مهديشهر توليد مي‌شود.‌

قائم‌مقام شركت غرب استيل در جريان ديدار خبرنگاران از اين كارخانه، توليدات ديگر اين شركت را پيچ و مهره و بست با ظرفيت ماهانه سه ميليون عدد اعلام كرد و افزود: ريخته‌گري فولاد با ظرفيت ذوب 8 - 9 تن در روز و رنگ پودر الكتروستاتيك با ظرفيت دو هزار عدد فرم ‌‌CNG از ديگر توليدات اين واحد صنعتي است.ضيايي افزود: اين شركت سال 85 در ارتباط با توليد قطعات خودرو ال90 مبلغ سه ميليارد تومان وام از محل اعتبارات بنگاههاي زودبازده دريافت كرد.

او گفت: در بحث ال90‌ ما شديداً با مشكل مواجه شده‌ايم، سرمايه در گردش شركت گرفتار اين پروژه شده است، هزينه زيادي صرف آموزش نيروي انساني كرده‌ايم، شركت‌هاي خودروسازي به تعهدات خود عمل نمي‌كنند و پرداخت‌هاي آنها سه ماهه شده است، مشكلات نقدينگي زياد شده و پروسه ال90 در حال تعطيلي است.

وي افزود: مبلغ 20 ميليارد تومان در ارتباط با گسترش اين شركت با هدف جذب نيروي كار، ايجاد اشتغال و افزايش توليد و صرفه‌جويي ارزي به تصويب رسيد كه براي دريافت مبلغ 10 ميليارد تومان مدارك مورد نياز براي دريافت تسهيلات را تهيه كرده و تحويل بانك داديم اما بانكها به دلايل مختلف از پرداخت تسهيلات خودداري كردند.

وي تصريح كرد: مشكلات موجود را به اداره صنايع، استانداري و بانكها منعكس كرديم اما با وجودي كه اين شركت وظيفه خود را زودتر از موعد مقرر انجام داد و بستر اشتغال و توليد را فراهم كرد، اما در پيچ‌وخم مسائل و مشكلات اداري متوقف شد.

توليد سيم و كابل مغان‌

فاز دو شركت سيم و كابل مغان با استفاده از اعتبارات بنگاههاي زودبازده مصوب سفر رئيس‌جمهوري آماده بهره‌برداري است.

مديرعامل شركت سيم و كابل مغان گفت: 10 ميليون تومان از محل بنگاههاي زودبازده براي اين واحد توليدي جذب شده است.

غلامرضا ابراهيميان با اشاره به صرف 67 ميليارد تومان اعتبار براي راه‌اندازي فاز دوم اين واحد توليدي افزود: با بهره‌برداري از اين فاز 31 هزار تن به توليدات اين شركت افزوده مي‌شود و براي يكصد نفر اشتغالزايي ايجاد شده است.

ابراهيميان با اشاره به توليد انواع كابل فشار قوي، متوسط و ضعيف در اين شركت گفت: اين واحد توليدي بزرگترين صادركننده سيم و كابل كشور به شمار مي‌رود كه توليدات آن به كشورهاي آسياي ميانه، قزاقستان و افغانستان صادر مي‌شود و در هفت‌ماهه امسال 5/3 ميليون دلار سيم و كابل از اين شركت صادر شده است.

فاز دوم سيمان شاهرود

فاز دوم كارخانه سيمان شاهرود در مساحت 60 هكتار و زيربناي 26 هزار مترمربع ساخته شده است.

مديرعامل كارخانه سيمان شاهرود در حاشيه ديدار خبرنگاران از اين واحد توليدي گفت: ظرفيت توليد اين خط؛ سالانه 990 هزار تن كلينكر است كه با 552 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري ريالي و 38 ميليون يورو سرمايه‌گذاري ارزي آماده بهره‌برداري شده است.‌

باقري فرد افزود: با بهره‌برداري از فاز دو اين كارخانه 170 نفر به طور مستقيم و 800 نفر به صورت غيرمستقيم جذب بازار كار شده‌اند.

وي با اشاره به اختصاص 160 ميليارد ريال اعتبار از محل بنگاههاي زودبازده در سفر هيأت دولت به استان، خاطرنشان كرد: در خط يك اين شركت روزانه دو هزار و 800 تن كلينكر و در فاز جديد روزانه سه هزار و 400 تن كلينكر توليد مي‌شود.

به دليل بارش برف و لغزنده بودن معابر، بازديد از بخش‌هاي مختلف كارخانه به صورت پياده مقدور نبود، به همين منظور بازديدكنندگان با اتوبوس از اقدامات انجام شده ديدن كردند.

باقري‌فرد نيز به وسيله ميكروفون اتوبوس، اقدامات انجام شده را براي حاضران تشريح مي‌كرد.

وي در ارتباط با زمان اجراي طرحها گفت: از دي ماه سال83 پيمانكار ساختماني در سايت مستقر شد و فروردين ماه امسال خط توليد راه‌اندازي شد.

سنگ‌شكن، سالن خاك و آسياي مواد، روشن كردن مشعل كوره، بار دادن كوره، آسياي سيمان يك و راه‌اندازي بارگيرخانه (كيسه پركني يك) از خردادماه تا دي ماه امسال راه‌اندازي شد.وي، استفاده از تجارب پرسنل خط يك در تمامي موارد از جمله طراحي خط، بي‌نيازي به تأسيسات جنبي، طراحي فشرده خط به لحاظ دسترسي بهتر و سريعتر عوامل بهره‌برداري و نگهداري و تعميرات، استفاده از سيستم سرند غلتكي در ورود سنگ‌شكن با توجه به دانه‌بندي مواد اوليه و غيره را از مزاياي اين طرح برشمرد.

بازديد از روند پيشرفت ساخت سد كالپوش و مجن نيز به دليل بارش بيش از 60 سانتيمتر برف در ارتفاعات منطقه و مسدود شدن مسير ارتباطي در اين منطقه، از برنامه ديدارها حذف شد.

عموزاده معاون استاندار سمنان گفت: عمليات اجرايي ساخت اين سدها با حضور وزير نيرو، تابستان امسال آغاز شد.

مجتمع دامپروري دهملا

مجتمع دامپروري دهملا از توابع شاهرود با ظرفيت چهار هزار و200 راس دام مولد، در يكصد هكتار زمين و در دو فاز 50 هكتاري اجرا مي‌شود كه عمليات اجرايي آن امسال آغاز شده است.

هدف از ساخت اين مجتمع، انتقال دامداريها به خارج شهر و اشتغال فارغ‌التحصيلان بخش كشاورزي است كه براي 350 نفر اشتغال مستقيم و براي 150 نفر اشتغال غيرمستقيم ايجاد مي‌شود.

اتوبوس‌سازي عقاب‌

كارخانه اتوبوس‌سازي عقاب افشان در شهرك صنعتي سمنان واقع است كه نمايندگي رسمي اتوبوسهاي اسكانيا سوئد با ظرفيت توليد سالانه سه هزار دستگاه اتوبوس را دارد كه مقرر شده است با سرمايه‌گذاري بيشتر، ظرفيت توليد آن به دوبرابر افزايش يابد.براي توسعه اين كارخانه از محل اعتبارات بنگاههاي اقتصادي زودبازده مبلغ پنج ميليارد و 400 ميليون تومان تسهيلات پرداخت شده است.

عبدالله اكبري، مديرعامل اين شركت 5/54 درصد از قطعات توليد اتوبوسها را توليدات داخلي اعلام كرد و افزود: اين شركت سال گذشته 15 ميليون دلار صادرات به كشورهاي آسياي ميانه، اوكراين، ارمنستان و قرقيزستان داشته است.

وي از تحويل 1700 دستگاه اتوبوس درون و برون‌شهري كشور توسط اين شركت خبر داد.

مركز فني و حرفه‌اي ايوانكي‌

مركز ارتقاي مهارت فني و حرفه‌اي شهرك صنعتي ايوانكي از توابع گرمسار از جمله مصوباتي است كه با صرف مبلغ هفت ميليارد و 446 ميليون ريال اعتبار آماده بهره‌برداري شده است.

ابراهيم محمودي، مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان سمنان با اعلام اين مطلب گفت: اين مركز در سه بلوك شامل كارگاههاي تراشكاري و فرزكاري طراحي و ساخته شده است.

مجتمع گلخانه‌اي دهملا

ساخت مجتمع گلخانه‌اي دهملا در سال 84 كليد خورد و كل مساحت اراضي اين گلخانه 72 هكتار است كه 40 هكتار آن آماده‌سازي شده و 34 قطعه آماده واگذاري است.

كل سطح پوشش گلخانه‌اي 10 هكتار است كه براي 78 نفر اشتغالزايي مستقيم، 224 نفر غيرمستقيم و 3هزار نفر به صورت فصلي اشتغالزايي ايجاد مي‌كند.

كل اعتبار تخصيصي به اين پروژه 4 ميليارد و 699 ميليون ريال است.

مجتمع گلخانه‌اي درجزين‌

براي ديدار از مجتمع گلخانه‌اي درجزين اتوبوس حامل خبرنگاران مسافت حدود سه كيلومتر جاده خاكي را پيمود تا به اين مجتمع گلخانه‌اي رسيد.

در قسمت شمالي اين محوطه در منطقه‌اي مرتفع مخزن ذخيره آب به حجم 900 مترمكعب ساخته شده است كه در مواقع بحراني مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ميرزايي، رئيس سازمان جهادكشاورزي استان سمنان در تشريح اقدامات انجام شده گفت: طراحي اين مجتمع در سال 85 انجام شد كه بعد از سفر رئيس‌جمهوري در سال 86 تأمين اعتبار آن سرعت بيشتري پيدا كرد.

وي گفت: 60 هكتار از اراضي ملي براي ايجاد مجتمع گلخانه‌اي شهر درجزين واگذار شده است كه 34هكتار از اين ميزان، تسطيح و قطعات داخل آن و سيل‌بندها انجام گرفته است.

وي تعداد قطعات مجتمع گلخانه‌اي درجزين را 86 قطعه در متراژهاي 5 هزار مترمربعي اعلام كرد و گفت: 3500 متر شبكه برق فشار متوسط در اين مسير احداث شده است. همچنين يك حلقه چاه عميق با دبي 10 ليتر درثانيه خريداري شده و كار قطعه بندي و خيابان‌كشي‌هاي اصلي و فرعي آن به اتمام رسيده است.‌

وي افزود: كار ثبت‌نام و واگذاري قطعات از دو ماه پيش آغاز شده است.

وي تصريح كرد: هفت مجتمع گلخانه‌اي در سطح استان آماده بهره‌برداري است و 300 هكتار در مجموعه گلخانه‌اي استان برنامه‌ريزي شده است كه 60 هزار تن محصول در اين مجتمع‌ها توليد خواهد شد.

ميرزايي تسهيلات سايت سردخانه‌هاي ذخيره ميوه و ديگر محصولات و ايجاد واحدها و اصناف خدماتي را از ديگر اقدامات براي تكميل اين مجتمع‌ها اعلام كرد و افزود: براي اتمام اين پروژه بيش از 7 ميليارد ريال اعتبار به منظور انتقال گاز به طول پنج هزار متر، جدول‌كشي داخل مجتمع، آسفالت خيابانها، انتقال آب داخل مجتمع و ادامه تسطيح مورد نياز است.

گزارش و عكس: علي اشرف خانلري‌





چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن