تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815601954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده سپاه ناحيه كليبر تاكيد كرد:انتقال فرهنگ دفاع و شهادت هدف مهم اردوهاي راهيان نورخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: فرمانده سپاه ناحيه كليبر تاكيد كرد:انتقال فرهنگ دفاع و شهادت هدف مهم اردوهاي راهيان نورخبرگزاري موج -
۲۸ دي ۱۳۹۰ (۱۱:۲۱ق.ظ)

فرمانده سپاه ناحيه كليبر تاكيد كرد:

انتقال فرهنگ دفاع و شهادت هدف مهم اردوهاي راهيان نور
خبرگزاري موج - فرمانده سپاه ناحيه كليبر گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه از اهداف مهم اردوهاي راهيان نور است.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از سپاه نيوز، محمد ملكي در جمع خبرنگاران از اعزام كاروان 550 نفري دانش‌آموزان كليبري به مناطق جنگي جنوب خبر داد.
فرمانده سپاه ناحيه كليبر افزود: از ابتداي امسال تاكنون 800 دانش‌آموز به مناطق عمليات اعزام شدند و با احتساب كاروان 550 نفري روزهاي آينده كه اعزام خواهند شد تعداد اعزام شوندگان به مناطق عملياتي طي سال 90به 1350 نفر خواهد رسيد.
وي در ادامه بر لزوم توجه به نسل جوان در برنامه‌هايي همچون اردوهاي راهيان نور اشاره و تاكيد كرد: دنياي غرب با صرف هزينه‌هاي ميلياردي و برنامه‌هاي مختلف در قالب هجمه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي و امنيتي به جنگ با اسلام به ويژه تشيع آمده و تا ملت‌هاي مسلمان را استحاله فرهنگي كند.
ملكي تصريح كرد: بر همين اساس براي مقابله با اين هجمه‌ها بايد با ابزارهاي نوين و ايده‌هاي نو در زمينه تبليغ ارزش‌هاي والاي اسلامي و انقلابي گام برداشت.
فرمانده سپاه ناحيه كليبر در ادامه اظهار داشت: راهيان نور با فراهم ساختن فضايي براي الهام‌گيري از رشادت‌ها، شجاعت‌ها و تحكيم پيوند ارزشي بين دو نسل و انقلاب اسلامي حلقه اتصال براي انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل امروز تلقي مي‌شوند.
وي افزود: حفظ ارزش‌هاي انقلاب نيازمند ترويج روحيه عظيم ايثار و شهادت‌طلبي در ميان آحاد جامعه است كه در قالب كاروا‌ن‌هاي راهيان نور اين امر به خوبي تحقق خواهد يافت.
ملكي در ادامه شهدا را ارزشمند‌ترين سرمايه‌هاي جامعه عنوان كرد و بيان داشت: شهدا هر آنچه كه از خود داشته‌ در طبق اخلاص گذاشتند و آن را تقديم نظام اسلامي كردند و امروز ما وظيفه داريم دستاوردهاي گرانبهاي آنان را حفظ و حراست كنيم.
وي، به انتقال درست فرهنگ جبهه اشاره كرد و گفت: فرهنگ ايثار و شهادت را در صورتي مي‌توان در بين اقشار مختلف جامعه و به ويژه نسل جوان كه به دلايل مختلف جامعه‌شناختي و فرهنگي در معرض انواع تهاجمات قرار گرفته‌اند، تقويت كرد كه اصول تربيتي و روان‌شناختي موضوع را مدنظر قرار داد.
ملكي افزود: يكي از بهترين راهبردهاي تقويت فرهنگ ايثار و شهادت، معرفي الگوها است كه به لطف الهي در بين جوانان ايران اسلامي كم نبوده‌اند.
وي تصريح كرد: با آموزش‌هاي دقيق و حساب شده مي‌توان آموزه‌هاي اصيل ملي و اسلامي را در ذهن و ضمير نسل جوان نهادينه كرده و توسعه داد، در نتيجه ضريب اعتماد و اطمينان جوانان و نوجوانان را بالا برده و توان آنان را براي مقابله و مقاومت در برابر تهاجمات وسيع و گسترده دشمنان و بيگانگان، مضاعف كرد.
ملكي اظهار داشت: در غير اين صورت جوانان و نوجوانان در مواجهه با فرهنگ مهاجم و تكنولوژي غرب، اعتمادشان را از دست داده و گرفتار بحران هويت خواهند شد.
فرمانده سپاه ناحيه كليبر تصريح كرد: دانش‌آموزان در اردوهاي راهيان نور علاوه بر آشنايي با سيره، روش و منش شهدا، به منظور حضور در جنگ نرم و عرصه‌هاي علمي، فرهنگي و سياسي الگو مي‌گيرند.
وي در ادامه دوران دفاع‌مقدس را برگ زريني از تاريخ ايران اسلامي دانست و ادامه داد: يكي از راه‌هاي آشنايي بيشتر نسل جوان كشور با دلاورمردي‌هاي رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بازديد از مناطق جنگي و راه‌اندازي كاروان‌هاي راهيان نور است كه تاكنون توانسته بازدهي خوبي در بين نسل جوان داشته باشد.

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن