تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821017958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره فيلم برلين، فيلم جديد بوغريب در بخش مسابقه برلين


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: جشنواره فيلم برلين، فيلم جديد بوغريب در بخش مسابقه برلين
جام جم آنلاين: فيلم سينمايي "رود لندن" به كارگرداني رشيد بوغريب با بازي برندا بليتين سه‌شنبه شب با نمايش در بخش مسابقه جشنواره برلين 2009 به جمع رقباي جايزه خرس طلايي پيوست.


خبرگزاري فرانسه اعلام كرد: پنجاه و نهمين جشنواره فيلم برلين در حالي روز ششم را پشت سر گذاشت كه هنور فيلمي كه بتوان از آن به عنوان رقيب جدي جايزه اصلي برليناله ياد كرد، پخش نشده است.

"رود لندن" توليد مشترك الجزاير، فرانسه و بريتانيا فيلمي درباره بمب‌گذاري‌هاي سال 2005 در لندن است. داستان درباره يك مادر بريتانيايي با بازي بليتين و عثمان يك مسلمان آفريقايي ساكن در فرانسه (سوتيگوي كوياته بازيگر اهل مالي) است كه پس از بمب‌گذاري در مركز بريتانيا از راه مي‌رسند.

نها متوجه مي‌شوند بچه‌هايشان پس از انفجار چهار بمب در سيستم حمل و نقل عمومي لندن ناپديد شده‌اند و آنچه اين دو را بيشتر حيرتزده مي‌كند اين است كه آنها با هم دوست بودند.

بوغريب سال 2006 با درام بسيار موفق "روزهاي افتخار" درباره سربازان اهل آفريقاي شمالي كه در جنگ جهاني دوم براي فرانسه جنگيدند، به شهرت رسيد. او درباره فيلم جديد خود گفت: نفرت چيزي است كه بشر هميشه با آن زندگي كرده است.

او افزود: شايد خيلي ساده‌لوحانه باشد كه فكر كنيم نفرت روزي از بين مي‌رود، اما دنيا بايد به تلاش خود ادامه بدهد و هر چند بسيار كم، اما اميدوار باشد.

بوغريب ماه مه پيش يكي از داوران بخش مسابقه رسمي جشنواره كن بود و نشان شواليه لژيون دونور دولت فرانسه را نيز دريافت كرده است.

او متولد 1959 در پاريس است، اما تبار الجزايري دارد. بوغريب از دهه 1980 كار خود را با فيلم‌هاي كوتاه شروع كرد و از جمله فيلم‌هاي وي مي‌توان به "غبار زندگي" 1995 و "سنگال كوچك" 2001 اشاره كرد. "روزهاي افتخار" سال 2007 يكي از نامزدهاي اسكار بخش فيلم غيرانگليسي زبان بود.

درام رومانتيك "چري" به كارگرداني استفن فريرز فيلمساز بريتانيايي ديگر فيلمي بود كه روز سه‌شنبه در برلين پخش شد. ميشل فايفر، كتي بيتس و روپرت فرند در اين فيلم بازي مي‌كنند كه داستان آن در پاريس روي مي‌دهد و درباره ارتباط يك زن با پسر يكي از رقبايش است.

فريرز 67 ساله دو بار براي فيلم‌هاي "شيادان" و "ملكه" نامزد اسكار بهترين كارگرداني بوده و "لباس‌شويي زيباي من" "رابطه‌هاي خطرناك" و "خانم هندرسن تقديم مي‌كند" از ديگر فيلم‌هاي اوست. فريزر سال 2007 رئيس هيئت داوران جشنواره كن بود.

چن كايگه فيلمساز سرشناس چيني نيز سه‌شنبه با فيلم زندگي‌نامه‌اي "هميشه شيفته" با بازي لئون لاي و ژانگ زي يي پا به ميدان رقابت گذاشت كه درباره مي لانفنگ، معروفترين ستاره اپرا در چين است.

مي لانفنگ (1961- 1894) در 50 سال فعاليت هنري براي حضور در نقش‌هاي مختلف و بيشتر به نقش شخصيت‌هاي زن در سطح بين‌المللي شهرت داشت. او با سفر به خارج چين و اجراي برنامه در ژاپن، آمريكا و شوروي سابق از نخستين كساني بود كه اپراي پكن را به ديگر كشورها معرفي كرد.
بيشتر شهرت لانفنگ به خاطر ايستادگي در برابر نيروهاي اشغالگر ژاپن است كه هنر او را دوست داشتند، اما وي حاضر نشد براي آنها برنامه اجرا كند.

با اين حال در جلسه پيش‌نمايش مطبوعاتي "هميشه شيفته" بسياري از نمايندگان رسانه‌ها نتوانستند تا پايان اين فيلم دو ساعت و نيمي دوام بياورند و جلسه را ترك كردند.

كايگه 56 ساله يكي از چهره‌هاي نامدار "نسل پنجم" سينماي چين است. او در 1993 براي "وداع با محبوبم" جايزه نخل طلا جشنواره كن را از آن خود كرد و فيلم او در دو رشته نيز نامزد اسكار شد.

كايگه با "زمين زرد"، اولين فيلم بلند خود در سال 1984 برنده يوزپلنگ نقره‌اي جشنواره فيلم لوكارنو شد. "تار زندگي"، "ماه اغواگر" و "امپراتور و آدمكش" از ديگر فيلم‌هاي كايگه است.

"گيگانته" آدريان بينز از آلمان، "غول پيكر" لوكاس موديسون از سوئد، آلمان و دانمارك، "خشم" سالي پاتر از بريتانيا، "هر كس ديگر" مارن آده از آلمان، "پيام‌آور" اورن موورمن از آمريكا و زندگي خصوصي پيپا لي" ربكا ميلر ديگر فيلم‌هايي هستند كه در سه روز اخير در بخش مسابقه جشنواره برلين روي پرده رفته‌اند.

امروز چهارشنبه نيز فيلم‌هاي "اشك شادي" ميچل ليختن‌شتاين از آمريكا و "كاتالين وارگا" پيتر استريكلند از روماني، مجارستان و بريتانيا در بخش مسابقه پخش مي‌شود. امسال در مجموع 18 فيلم شانس دريافت جايزه خرس طلايي جشنواره برلين را دارند.

برابر با نظرسنجي نشريه اسكرين اينترنشنال، تا اين جاي كار دو فيلم "درباره الي" به كارگرداني اصغر فرهادي از ايران و "پيام‌آور" اورن موورمن از آمريكا بيشترين بخت را براي دريافت جايزه اصلي جشنواره برلين 59 دارند.

"غول پيكر" اولين فيلم انگليسي‌زبان لوكاس موديسون با بازي گائل گارسيا برنال و ميشل ويليامز و "خشم" سالي پاتر با نقش‌آفريني جود لاو و جودي دنچ از فيلم‌هايي بودند كه با وجود انتظارات بسيار نااميدكننده ظاهر شدند.

هيئت داوران بخش مسابقه بين‌الملل پنجاه و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم برلين به رياست تيلدا سوئينتن بازيگر بريتانيايي يكشنبه 15 فوريه در مراسمي برندگان جوايز امسال را معرفي مي‌كنند. جشنواره برلين پنجشنبه پنجم فوريه با فيلم "بين‌الملل" به كارگرداني توم تيكور آغاز شد.

مهر

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن