تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820863536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان امور مالياتي در گفت‌وگو با «دنياي اقتصاد» تشريح كرد:تغيير جدول استهلاك براي حمايت از صنايع


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رييس سازمان امور مالياتي در گفت‌وگو با «دنياي اقتصاد» تشريح كرد:تغيير جدول استهلاك براي حمايت از صنايع
گروه صنعت و معدن- صابر دري‌نژاد: رييس سازمان امور مالياتي از تازه‌ترين اقدامات اين سازمان براي حمايت از صنايع و اصلاح نظام مالياتي كشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار ما در حالي كه دولت با ارائه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها به مجلس آخرين گام‌ها را براي اجرايي كردن طرح تحول اقتصادي برداشته است، اعضاي كابينه نهم و ديگر مسوولان اقتصادي دولت نيز با ارائه راهكارهاي مختلف و با وعده حمايت از صنايع به دنبال فراهم كردن مقدمات اجراي طرح با كم‌ترين تنش هستند.
تغيير جدول استهلاك واحدها
علي اكبر عرب‌مازار، رييس سازمان امور مالياتي كشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بيان اينكه در صورت اجراي طرح تحول اقتصادي بسياري از صنايع با تكنولوژي موجود، امكان ادامه حيات نخواهند داشت، خاطرنشان كرد: «اگر صنايع اقدام به واردات تكنولوژي خارجي و به روزرساني خط توليد خود كردند، در شرايط عادي مجبور به پرداخت ماليات‌هاي گزافي در سال‌هاي اوليه خواهند بود، اما كاري كه سازمان امور مالياتي انجام مي‌دهد اين است كه جدول استهلاك را براي حمايت از صنايع و در جهت حفظ منافع و نقدينگي آنها تغيير دهد.
معافيت ماليات صندوق يارانه‌ها
«عرب مازار» در ادامه به هدفمند كردن يارانه‌ها كه قرار است براي پرداخت يارانه‌ها تاسيس شود، اشاره كرد و گفت: اگر اين صندوق شكل حقوقي به خود بگيرد، مشمول ماليات خواهد شد، بنابراين راهكاري كه ما اتخاذ كرديم اين بود كه صندوق را مانند يك وزارتخانه در نظر بگيريم و نه يك شركت دولتي تا مشمول ماليات نشود.
ماليات 30درصدي از بنزين
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه قرار است در ايران نيز (همانند بسياري از ديگر كشورها) در مورد برخي از كالاهاي خاص ماليات بر ارزش افزوده بيشتري در نظر گرفته شود، خاطرنشان كرد: ماليات بر ارزش افزوده سيگار هم‌اكنون 15درصد و بنزين 30درصد تعيين شده است.
علي‌اكبر عرب‌مازار ادامه داد: از 30درصد ماليات بر ارزش افزوده بنزين، 20درصد مربوط به ماليات و 10درصد نيز مختص عوارض است.
لايحه املاك در راه مجلس
رييس سازمان امور مالياتي كشور در ادامه گفت‌وگويش با خبرنگار دنياي اقتصاد از تكميل لايحه اصلاح نظام مالياتي املاك و مستغلات خبر داد و گفت: در حال حاضر اين لايحه از سوي سازمان امور مالياتي تهيه و تنظيم شده و در انتظار زمان تصميم‌گيري دولت براي ارائه به مجلس است.
قيمت‌هاي رسمي منطقه‌اي بر املاك
وي در رابطه با جزئيات اين لايحه تصريح كرد: در اين لايحه كه بازنگري اساسي در قيمت‌هاي رسمي منطقه‌اي شده است كه در صورت تصويب اگر ماليات خريد و فروش ملكي در حال حاضر 200 تا 300هزار تومان باشد بعد از اصلاح قيمت‌هاي رسمي اين رقم به حدود 2ميليون تومان نيز خواهد رسيد.
وي ادامه داد: البته كساني كه در سال تنها يك بار اقدام به خريد يا فروش ملكي مي‌كنند از پرداخت اين نوع ماليات معاف خواهند بود.
ماليات بيشتري اخذ شد
عرب مازار در مورد ميزان تحقق ماليات‌ها در سال جاري گفت: پيش‌بيني‌ ما از درآمدهاي مالياتي در سال جاري 163هزار ميليارد ريال بود كه به نظر مي‌رسد تا انتهاي سال نه تنها اين ميزان محقق شود، بلكه به حدود 170هزار ميليارد ريال نيز برسد.
سال 13هزار ميليارد ريالي
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبني بر پيش‌بيني اين سازمان در مورد ميزان درآمدها از محل اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در سال آينده گفت: برآورد مي‌شود در سال آينده 13هزار ميليارد ريال از محل اجراي ماليات بر ارزش افزوده نصيب دولت شود كه بخش مناسبي از درآمدهاي سال آينده ما را در بر خواهد گرفت، البته قرار است بانك مركزي به هر 30هزار ميليارد ريال معوقه خود را نيز پرداخت كند كه اين ميزان نيز به درآمدهاي مالياتي دولت در سال آينده افزوده خواهد شد.
مشروح اين مصاحبه هفته آينده از نظرتان مي‌گذرد.

پنجشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن