تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803954218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري تحليلي مهر/ماده 100؛ دادگاه شهرداريها يا ابزاري براي كسب درآمد در لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري تحليلي مهر/ماده 100؛ دادگاه شهرداريها يا ابزاري براي كسب درآمد در لرستان
خرم آباد - خبرگزاري مهر: كميسيون ماده 100 از مراجع اداري استثنايي در نظام حقوقي كشور ماست كه متاسفانه امروزه در برخي از شهرداريهاي استان لرستان به عنوان يك منبع درآمد به آن نگريسته مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، ماده 100 قانون شهرداريها مالكيت اراضي و املاك واقع در محدوده شهر يا حريم آن را ملزم به اخذ پروانه قبل از هر گونه اقدام عمراني يا تفكيك اراضي و شروع به ساختمان سازي از شهرداري كرده است و ضمانت اجراي عدم چنين امري جلوگيري از عمليات ساختماني توسط شهرداري و ارجاع امر به كميسيون ماده 100 است.

حكم كميسيون ماده 100 در مورد تخلف احداث بناي بدون پروانه براي بناهايي كه مخالف اصول شهرسازي، فني و بهداشتي باشد تخريب است و حكم جريمه نيز در مورد ساختمانهايي اتخاذ مي شود كه اصول فني بهداشتي و شهرسازي رعايت نشده باشد.

در اين مورد نيز قانونگذار مواردي را به عنوان اصول عدول از اصول فني و بهداشتي كه نيازمند بررسي است تعريف كرده است كه از اين اصول مي توان به نوع موقعيت ملك از نظر مكاني، تخلف مربوط به عدم احداث پاركينگ و يا غير قابل استفاده بودن پاركينگ، نوع استفاده از فضاي ايجاد شده، نوع ساختمان از نظر مصالحي، نوع حوزه استفاده از اراضي، تجاوز به معابر شهر، تخلف عدم استحكام بنا و تغيير كاربري و ديگر اصول است.

به هر حال آنچه كه در لرستان در حال رخ دادن است رشد روز افزون ساخت و سازهاي غيرمجاز است كه علاوه بر اينكه موجب زشت شدن شهرهاي اين استان به لحاظ معماري و شهرسازي شده است مشكلات ديگري را براي سازمانهاي خدمات رسان ايجاد كرده است. علاوه بر اين برخي از مشكلاتي كه خود شهروندان را نيز با خود درگير كرده است را نبايد از ذهن دور داشت.

آنچه انكارنشدني است ضرورت توجه بيشتر شهرداريها به ويژه شهرداري خرم آباد به رشد و گسترش ساخت وسازهاي غيرمجاز در اطراف شهر خرم آباد است كه شايد امروز به برخي شهرها از جمله خرم آباد وضعيت بحراني داده است.

شهرداريها ضوابط شهرسازي را قرباني درآمد نكنند

مديركل دفتر امور شهري استانداري لرستان در اين رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد گفت: يكي از بزرگترين مشكلات شهرهاي لرستان به ويژه خرم آباد مشكل ساخت و سازهاي غيرمجاز است.

حميدرضا گودرزي با اشاره به روند رو به رشد ساخت بناها به صورت غيرقانوني در لرستان، عنوان كرد: به عنوان مثال در منطقه كرگانه خرم آباد برخي از بناها با گرفتن مجوز ساخت در روستا اقدام به ساخت و ساز در حريم شهري كرده اند كه اين امر نظارت بيشتر شهرداريها را مي طلبد.

وي همچنين به وضعيت ساخت و ساز در منطقه يك شهرداري خرم آباد اشاره كرد و ضمن تاكيد بر جلوگيري از ادامه اين روند، يادآور شد: كميسيون ماده 100 مركب از دستگاههايي چون نيروي انتظامي، دادگستري، شوراي شهر، نماينده وزارت كشور و ديگر اعضا فرصت ارزشمندي براي مقابله با جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز است.

اين مسئول با تاكيد بر اينكه حكم كميسيون ماده 100 در مرحله دوم قطعي و لازم الاجرا است ابراز تاسف كرد: در حال حاضر در برخي از شهرداريهاي لرستان اين كميسيون به منبع درآمدي براي شهرداري تبديل شده است.

گودرزي با اشاره به مشكلات موجود در خدمات رساني به سازه هاي غيرمجاز، افزود: وضعيت ساخت و ساز در خرم آباد نيازمند كنترل بيشتر شهرداري است.

وي با تاكيد بر اينكه شهرداران نبايد از حقوق مردم به خاطر پول هاي اندك بگذرند يادآور شد: شهرداري نبايد قوانين و ضوابط شهرسازي را قرباني درآمد زايي كند.

مديركل دفتر امور شهري استانداري لرستان با بيان اينكه اگر سازه اي خلاف اصول شهرسازي باشد بايد دستور قلع بنا توسط كميسيون ماده 100 اجرايي شود، خاطرنشان كرد: متاسفانه در بيشتر موارد تخلفاتي كه در قانون مستلزم تخريب بنا محسوب شده اند با جريمه تعويض مي شوند.

گودرزي با تاكيد بر اينكه شهرداري ها بايد به وسيله پليس ساختمان جلوي وضعيت ساخت و سازهاي غيرمجاز در استان به ويژه خرم آباد را بگيرند، تصريح كرد: ماده 100 دادگاه شهرداري ها و محلي براي جلوگيري قانونمند از ساخت و سازهاي غيرمجاز است.

طرح جامع شهر خرم آباد در مراحل نهايي/ نماسازي جزء مغفول مانده ساخت بنا در لرستان

مديركل دفتر امور شهري استانداري لرستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روند تهيه طرح جامع شهر خرم آباد، خاطرنشان كرد: اين طرح در حال آماده شدن است و مراحل پاياني و تصويب خود را مي گذراند.

گودرزي ابراز اميدواري كرد: با تهيه طرح جامع شهر خرم آباد بخش عمده اي از مشكلات موجود در زمينه ساخت و سازها در اين شهر رفع شود.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد ضرورت زيباسازي و توجه ويژه به نماي ساختمان ها در لرستان، يادآور شد: مطابق قانون تا زماني كه ساختمان تمام نشده است شهرداري ها حق ندارند پايان كار را به مالك ارائه دهند.

اين مسئول ارائه پايان كار ساختمان را منوط به اجراي نماي ساختمان دانست و افزود: در برخي از موارد تحويل پايان كار توسط شهرداريها قسطي مي شود و در نهايت هيچ خبري از نماي ساختمان نيست.

گودرزي يادآور شد: در حال حاضر خرم آباد به عنوان مركز استان لرستان به لحاظ اصول زيباسازي شهري و نماي ساختمانها از بسياري از مراكز استانهاي كشور عقب تر است.

درآمد شهرداري خرم آباد 18 ميليارد تومان/ حقوق پرسنل شهرداري 12 ميليارد تومان

مديركل دفتر امور شهري استانداري لرستان در بخش ديگري از سخنان خود از وجود نيروهاي غيرمتخصص در برخي از شهرداريها انتقاد كرد و بيان داشت: مطابق نامه ابلاغ شده از مركز، استخدام هر گونه نيرو در شهرداريها بدون مجوز سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور غير قانوني است.

وي با تاكيد بر اينكه اگر شهرداريها نيرو نياز دارند و درآمد استخدام نيرو را نيز دارند مي توانند مجوز را از استانداري كسب نمايند خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيش از پنج هزار و 136 نفر نيرو در شهرداريهاي لرستان مشغول به فعاليت هستند.

گودرزي تعداد نيروهاي شهرداري خرم آباد را هزار و 414 نفر عنوان كرد و افزود: اين در حالي است كه درآمد شهرداري خرم آباد تا اول دي ماه تنها 18 ميليارد تومان بوده است.

اين مسئول ادامه داد: شهرداري خرم آباد در هر ماه بيش از يك ميليارد تومان به پرسنل شهرداري حقوق پرداخت مي كند كه در مجموع در سال مبلغي در حدود 12 ميليارد تومان خواهد بود.

وي افزود: با توجه به درآمد شهرداري خرم آباد و پرداختهاي اين شهرداري به كاركنان خود ديگر پولي براي اجراي طرحهاي عمراني در اين شهر باقي نمي ماند.

مديركل دفتر امور شهري استانداري لرستان خاطرنشان كرد: بودجه شهرداري خرم آباد كه براي آن در نظر گرفته شده است 48 ميليارد تومان است كه تا كنون تنها 18 ميليارد تومان آن محقق شده است.

گودرزي با اشاره به تصويب چارت تشكيلاتي براي 22 شهرداري استان افزود: لرستان اولين استان كشور است كه توانسته است در اين زمينه موفقيت كسب كند.

وي با تاكيد بر اينكه برخي از شهرداريهاي كوچك لرستان تنها به سه نيرو نياز دارند ابراز اميدواري كرد: با توجه به اينكه قرار است 30 هزار كارشناس براي شهرداريهاي كشور جذب شود لرستان نيز بتواند سهميه اي بر اساس چارت مصوب به خود اختصاص دهد.

به هر حال روند ساخت و سازهاي غيرمجاز در لرستان به ويژه مركز اين استان بايد بيشتر مورد توجه و آسيب شناسي قرار بگيرد تا خرم آباد از ميان ساختمانهاي غيرمجاز و نماكاريهاي آجري كه چهره اين مركز استان را نازيبا كرده است سر برآورد و فاكتورهاي نام خود يعني خرمي و آبادي را محقق كند.

پنجشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن