تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815045413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خودكشي اروپا با تحريم نفت ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: خودكشي اروپا با تحريم نفت ايران
مهر: نماينده ايران در اوپك از تحريم صادرات نفت ايران به عنوان خودكشي اقتصاد كشورهاي اروپايي ياد كرد و گفت: آمريكايي‌ها در آستانه انتخابات رياست جمهوري در بازار جهاني نفت دنبال ماجراجويي‌هاي جديدي هستند.

سيدمحمد علي خطيبي طباطبايي درباره احتمال تحريم صادرات نفت ايران به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، گفت: اجراي سناريوي تحريم صادرات نفت ايران به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا بدون شك يك خودكشي اقتصادي كشورهاي اين منطقه است.

نماينده ايران در هيئت عامل اوپك با اعلام اينكه در حال حاضر كشورهاي اروپايي يكي از بزرگ‌ترين بحران‌هاي اقتصادي را پشت سر مي‌گذارند، تصريح كرد: با وجود اين بحران‌هاي اقتصادي در منطقه يورو هر گونه اعمال تحريم عليه نفت ايران، كشورهاي اروپايي را وارد يك بحران عميق‌تر از شرايط موجود خواهد كرد.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه برخي از كار‌شناسان عاقل اروپايي نسبت به تبعات تحريم صادرات نفت ايران به اروپا هشدار داده‌اند، اظهار داشت: تحريم نفت ايران، اقتصاد اروپا را كننده و آسيب پذير‌تر از گذشته خواهد كرد.

وي با يادآوري اينكه هم اكنون تمامي تصميماتي كه عليه صنعت نفت ايران گرفته مي‌شود تحت تاثير فشارهاي سياسي است، بيان كرد: در شرايط فعلي برخي از كشور‌ها و شركت‌هاي نفت اروپايي بر خلاف ميل خود و فقط به دليل فشارهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي اقدام به تحريم خريد نفت از ايران مي‌كنند.

خطيبي با تاكيد بر اينكه آمريكايي در آستانه انتخابات رياست جمهوري اروپا را براي تحريم خريد نفت از ايران تحت فشار قرار مي‌دهند، تاكيد كرد: آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي بايد از ماجراجويي در بازار جهاني نفت پرهيز كنند.

به گزارش مهر، آمارهاي غير رسمي نشان مي‌دهد كه از ابتداي سالجاري ميلادي تاكنون به طور متوسط روزانه حدود ۸۰۰ هزار بشكه نفت خام ايران به كشورهاي مختلف اروپايي صادر شده است كه در اين بين ايتاليا، اسپانيا، يونان، آلمان و فرانسه از مهم‌ترين خريداران نفت صادراتي ايران بوده‌اند.

برخي از كشورهاي اروپايي در اقدامي خصمانه اقدام به تدوين پروژه جديدي تحت عنوان «تحريم نفت ايران در اروپا» زده‌اند كه تاكنون اجراي اين طرح با مخالف برخي از كشورهاي عضو همچون يونان با شكست همراه بوده است.

در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار بشكه نفت به ايتاليا، ۱۰۰ هزار بشكه به اسپانيا، كمتر از ۲۰۰ هزار بشكه نفت به يونان و مابقي نفت خام صادراتي ايران به ساير كشورهاي اروپايي صادر مي‌شود.

رستم قاسمي وزير نفت روز گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص تحريم نفتي ايران با بيان اينكه «ايران فروش نفت به اروپا را تحريم كند يا اروپا خريد نفت از ايران را محدود كند» به طور غير مستقيم نسبت به احتمال محدوديت‌هايي در فروش نفت به اروپا توسط ايران در صورت اعمال تحريم‌هاي بيشتر واكنش نشان داد.

اين عضو كابينه دولت دهم با تاكيد بر اينكه «نبود ايران بازار جهاني نفت را به هم مي‌زند» تصريح كرد: «قطعا صادرات نفت ايران به اروپا تحريم نمي‌شود.»

وي پيش از اين هم با اعلام اينكه «نگران تحريم نفت ايران نيستيم»، تاكيد كرده بود: «مشتريان نفت ايران آن قدر زياد هستند كه نفت اضافه براي فروش بيشتر نداريم.»

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن