تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816301080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت دلالان به بازار افزايش ناگهاني قيمت سكه وارز


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: بازگشت دلالان به بازار افزايش ناگهاني قيمت سكه وارز
جولان دلالان ارز در بازار مجددا آغاز شد. صراف ها نيز فقط خريدارند
به دنبال اعلام رسمي مبني بر برخورد با دلالان ارز، خيابانهاي فردوسي، جمهوري و ابتداي خيابان منوچهري در روز اول اجرايي اين طرح (يكشنبه گذشته) آرامش نسبي داشت و مردم و كسبه نيز اظهار رضايت داشتند. اما از روز دوم يعني دوشنبه (پريروز) سروكله دلالان بدون در دست داشتن دلار و يا ريال بطور نامحسوس پيدا شد. اما ديروز علنا آنها به كار خود ادامه دادند و اين نشان از بي تفاوتي مسئولان طرح در برخورد با دلالان دارد.
در گزارش روز دوشنبه كيهان، يكي از دلالان به خبرنگار ما گفته بود كه اين طرح موقتي و يك هفته اي است و مشاهدات ديروز خبرنگار ما از خيابانهاي جمهوري، فردوسي و منوچهري حاكي از آن است كه دلالان بي محابا دوباره كار خود را شروع كرده اند.
دلالاني كه طي روز اول اجراي طرح در پاساژها و بسترهاي خيابان و بطور مخفيانه اقدام به فروش دلار مي كردند، ديروز بدون در دست داشتن دلار، با صداي رسا مانند گذشته اقدام به خريد و فروش دلار مي كردند. نكته قابل توجه اينكه يكي از دلال ها به خبرنگار كيهان كه به عنوان خريدار دلار به او مراجعه كرده بود درباره حضور ماموران نيروي انتظامي گفت: ما از روز يكشنبه تاكنون يك مامور در اين خيابانها نديده ايم و فقط بخاطر اعلان عمومي كه شد دست و پاي خود را جمع و جور كرديم. گزارش خبرنگار ما مي افزايد: يكي از صرافان خيابان جمهوري كه از كسادي بازار خريد و فروش ارز گله داشت با تمسخر گفت: اينجا ماست بندي است، بعدازظهر هم ماست چكيده مي آوريم!
صراف ديگري مي گفت: بانك مركزي با دلالان است زيرا به ما دلار نمي دهد تا آن را با قيمت مصوب به دست مشتري برسانيم.
برخي از صرافي ها كه حالي براي پاسخگويي ندارند با خط درشت بر در ورودي مغازه نوشته اند نه ارز مسافري داريم و نه دلار مي فروشيم.
يكي از صرافي هاي خيابان فردوسي گفت: اگر شما دلار داري هزار و 390 تومان مي خريم و هزار و 400 تومان مي فروشيم.
دلال ها دلار را 1690 تومان مي خريدند و 1700 تومان مي فروختند.
رشد غيرمنطقي قيمت سكه
در همين حال ترديدها درباره افزايش نرخ سود بانكي در سايه كنترل نسبي بازار ارز موجب التهاب شديد در بازار سكه شده است.
به گزارش خبرنگار ما، نوسانات بازار طلا طي دو روز اخير، قيمت هاي خيره كننده اي را به ثبت رسانده كه به نظر مي رسد در صورت ادامه اين روند، باز هم شاهد ثبت ركوردهاي جديدي در اين بازار خواهيم بود.
بنابراين گزارش؛ قيمت هر قطعه سكه بهار آزادي طرح قديم ديروز بعدازظهر با 63هزار تومان افزايش نسبت به روز قبل به 755هزار تومان رسيد بهاي هر قطعه سكه طرح جديد نيز با 64هزار تومان رشد نسبت به روز دوشنبه به 745هزار تومان در ساعت 16 روز سه شنبه رسيد. نيم سكه هم ديروز با 29هزار تومان افزايش نسبت به روز قبل به 730هزار تومان، ربع سكه با 18هزار تومان رشد به 193هزار تومان و سكه يك گرمي با 10 هزار تومان افزايش نسبت به روز قبل به 94 هزار تومان رسيد.قيمت هر گرم طلاي 18 عيار هم با بيش از 3 هزار تومان افزايش رقم بي سابقه 71هزار و 910تومان را ثبت كرد.البته اين افزايش قيمت ها در حالي ديروز رخ داد كه قيمت هر اونس طلاي جهاني نيز با اندكي رشد نسبت به روز قبل 1662 دلار تعيين شد.قيمت دلار نيز با 40 تومان افزايش به 1740 تومان رسيد.
در عين حال دلايل مختلفي درباره جهش بي سابقه قيمت طلا و سكه از سوي برخي كارشناسان و رسانه ها ذكر شده كه از آن جمله مي توان به ترديدها درباره افزايش نرخ سود بانكي، كنترل نسبي بازار ارز، كم رونقي بازار بورس، افزايش نقدينگي سرگردان و انتقال دلالان بازار ارز به بازار سكه اشاره كرد.
به نظر مي رسد مسئولان ذيربط به ويژه مقامات اقتصادي كشور مي بايست هرچه سريعتر به منظور كنترل بازار سكه تدابير لازم را براي هدايت نقدينگي سرگردان به بازارهاي مولد و موثر اتخاذ نمايند تا بيش از اين شاهد نوسانات غيرمنطقي در بازارهاي ارز و طلا نباشيم.
تاكيد بر افزايش
نرخ سود بانكي
در حالي كه ابهام هايي براي افزايش نرخ سود سپرده هاي بانكي مطرح شد، برخي از اعضاي شوراي پول و اعتبار بر تصويب آن در جلسه گذشته شورا تاكيد كردند.
به گزارش ايرنا، هرچند چهارشنبه هفته گذشته اعضاي شوراي پول و اعتبار و رئيس كل بانك مركزي از مصوبه اين شورا مبني بر افزايش نرخ سود سپرده هاي بانكي متناسب با نرخ تورم خبر دادند. اما «علي آقامحمدي» معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهور در گفت وگو با يكي از خبرگزاري ها برداشت رسانه ها از مصوبه شوراي پول و اعتبار درباره افزايش نرخ سود بانكي را اشتباه خواند.
آقامحمدي گفت: فعلا چارچوب مصوبه شوراي پول و اعتبار مشخص نيست و اصلا موضوع افزايش نرخ سود سپرده در اين شورا مطرح نشده، بلكه مصوبه در مورد نرخ سود عقود مشاركتي بوده است.
اين خبر از روز گذشته منجر به گمانه زني در فضاي رسانه ها و ايجاد ابهام درخصوص آينده نرخ سود سپرده هاي بانكي شد. هادي قوامي يكي ديگر از اعضاي ناظر شوراي پول و اعتبار پس از ابهامات ايجاد شده درخصوص اين مصوبه ديروز در گفت وگو با ايرنا، ضمن رد اظهارات آقامحمدي، گفت: معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهور در جلسه شوراي پول و اعتبار حضور نداشته و در جلسه سه شنبه شب گذشته شوراي پول و اعتبار افزايش نرخ سود سپرده هاي بانكي به تصويب رسيده است.
در همين حال، سيد كاظم دلخوش عضو شوراي پول و اعتبار نيز با تاكيد مجدد بر تصويب افزايش نرخ سود سپرده هاي بانكي اظهار داشت: در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي نسبت به ايجاد ابهامات در اين مسئله تذكر داده شده است.
در هر حال اين ابهامات منجر به سر در گمي مردم در بازارهاي مالي و بلاتكليفي آنها شده كه اميد مي رود اين مسئله در جلسه بعدي شوراي پول و اعتبار تعيين تكليف شود.
ابهام مصوبه سود بانكي كارساز شد!
در پي موضع گيري معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهور در مورد نرخ سود بانكي، سهام بانك هاي حاضر در بورس و فرابورس كه تا روز دوشنبه مثبت بودند، ديروز منفي شدند و زمينه كاهش شاخص بورس را فراهم كردند.
به گزارش فارس، سهام 10 بانك حاضر در بورس و چند بانك فرابورسي به دليل تصويب افزايش نرخ سود بانكي توسط شوراي پول و اعتبار، از چهارشنبه پيش تا ديروز مثبت بودند و اين گروه حتي با هجوم سهامداران و اقبال بازار و داد و ستد حجم قابل توجهي از سهام مواجه شده و موجب تشديد رونق بازار و رشد متغيرهايي مهم چون شاخص بورس شدند.
اين وضعيت موجب شد تا تعدادي از سرمايه گذاران و دارندگان پس اندازهاي مردمي در كنار سهامداران قديمي به بورس آمده و سهام بانك ها و ديگر شركت ها را براي سرمايه گذاري انتخاب كنند اما به دليل بي ثباتي در تصميم گيري هاي كلان و شفاف و قطعي نبودن مصوبه ها، بار ديگر تجربه تلخ بي اعتمادي به چنين تصميم ها تكرار شد چرا كه به رغم تصويب شوراي پول و اعتبار و انعكاس گسترده آن در رسانه ها روز گذشته آقامحمدي معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهور برداشت رسانه ها را از مصوبه شوراي پول و اعتبار درباره افزايش نرخ سود بانكي اشتباه خواند و گفت: فعلا چارچوب مصوبه شوراي پول و اعتبار مشخص نيست، اصلا موضوع افزايش نرخ سود سپرده در اين شورا مطرح نشده بلكه مصوبه درخصوص نرخ سود عقود مشاركتي بوده است.
اين موضع گيري با تاخير سوال برانگيز بعد از معاملات بورس منعكس و موجب شد تا سرمايه گذاران و خريداران سهام بانكي با زيان هايي مجبور به تغيير رويه و خروج از سهام بانك ها شوند. به همين دليل سهام بانك هاي ملت، پاسارگاد، تجارت، پارسيان، سينا، اقتصاد نوين، انصار، كارآفرين، ايران زمين، سرمايه و بانك دي از همان شروع معاملات ديروز با فشار فروش و كاهش قيمت سهام روبرو شدند. اين جريان منجر شد تا كل بازار سهام هم كه در 5 روز كاري گذشته با رونق نسبي روبرو شده بود، ديروز منفي شود.
برخي كارشناسان نيز افزايش قيمت سكه را ناشي از اين خبر اعلام كردند.

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن