تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821029241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري بهمن دريضوابط حضور ناشران در نمايشگاه كتاب تهران/ اجاره غرفه ثابت ماند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: نشست خبري بهمن دريضوابط حضور ناشران در نمايشگاه كتاب تهران/ اجاره غرفه ثابت ماند
رئيس نمايشگاه كتاب تهران از ثابت ماندن ميزان اجاره بهاي غرفه‌هاي دوره بيست و پنجم اين نمايشگاه خبر داد و گفت: غرفه‌هاي ناشران خصوصي شهرستان‌ها با 50 درصد تخفيف در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.
آفتاب: رئيس نمايشگاه كتاب تهران از ثابت ماندن ميزان اجاره بهاي غرفه‌هاي دوره بيست و پنجم اين نمايشگاه خبر داد و گفت: غرفه‌هاي ناشران خصوصي شهرستان‌ها با 50 درصد تخفيف در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

نشست خبري بهمن دري معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز سه شنبه 27 ديماه در محل ساختمان فجر اين معاونت برگزار شد.

درخواست معاون وزير ارشاد از اهالي فرهنگ براي محكوم كردن ترور دانشمند هسته‌اي

دري در ابتداي سخنانش شهادت مصطفي احمدي روشن دانشمند هسته‌اي ايران را تسليت گفت و يادآور شد: انتظار ما از اصحاب رسانه و تشكل‌ها و نهادهاي صنفي حوزه فرهنگ مكتوب اين است كه نسبت به اين موضوع واكنشي در شان و منزلت اين شهيد و ديگر دانشمنداني كه در گذشته نه چندان دور شهيد شده اند نشان مي‌دهند.

وي در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي معاونت فرهنگي وزارت ارشاد براي دهه فجر گفت: شايد ما تنها نهادي باشيم كه كه يك ماه و چه بسا چهل روز بيشتر به استقبال اين مناسبت رفته‌ايم؛ مطلع اين برنامه‌ها حماسه 9 دي بود كه فعاليتهاي فرهنگي زيادي در اين خصوص انجام شد.

برنامه‌هاي فرهنگي دهه فجر

به گفته معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حمايت از مسابقات كتابخواني با موضوع بصيرت و انقلاب اسلامي در 30 استان، خريد حدود 150 عنوان كتاب موضوعي بصيرت به تعداد ميانگين 500 نسخه، برگزاري جلسات نقد و بررسي اين آثار در سراي اهل قلم، نشست 8 ماه پايداري با حضور نويسندگان مختلف، تجليل از خادمان فرهنگ مكتوب و برپايي 200 نمايشگاه كتاب در اين زمينه از 5 بهمن ماه، از جمله برنامه‌هايي در دست اجرا از سوي اين معاونت است.

وي ادامه داد: در هجدهمين جايزه جهاني كتاب سال هم 28 هزار عنوان كتاب پژوهشي مبتني بر فرهنگ ايراني اسلامي در سراسر جهان بررسي شد كه 300 عنوان به مرحله نهايي داوري راه يافت و از اين ميان 30 كتاب به عنوان برنده اتتخاب شدند.

دري همچنين از برگزاري يك نمايشگاه كتاب در مسير راهپيمايي 22 بهمن در تهران با تخفيف 40 درصدي خبر داد و گفت: ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديگر استانها هم مخير شد‌ه‌اند كه اين اقدام را انجام بدهند.

معاون امور فرهنگي وزير ارشاد در ادامه به برگزاري بخش ويژه معرفي كتب انقلاب اسلامي از ابتداي ديماه تا اوايل بهمن ماه اشاره كرد و يادآور شد: يك نمايشگاه عكس هم با همين موضوع برگزار مي‌شود كه شامل برخي عكس‌هاي ناب و بعضاً منتشر نشده هستند.

10 بهمن؛ تجديد ميثاق اهل قلم با آرمان‌هاي امام (ره)

همچنين به گفته وي مراسم تجديد ميثاق اهالي قلم با آرمان‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي ساعت 10:30 روز دهم بهمن در مرقد مطهر امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.

دري در ادامه از برگزاري يك نمايشگاه كتاب با عنوان بصيرت، بيداري جهان اسلام و انقلاب اسلامي در ايام جشنواره فيلم فجر و در محل وزارت ارشاد خبر داد.

در ادامه اين نشست خبري، معاون امور فرهنگي وزير ارشاد به مقدمات انجام شده براي برپايي نمايشگاه كتاب تهران در سال 1391 پرداخت و گفت: ثبت نام از ناشران براي حضور در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 18 ديماه شروع شد و 26 دي ماه به پايان رسيد.

وي آماري از ثبت نام ناشران در اين نمايشگاه ارائه نكرد اما گفت: در دو روز گذشته حجم ثبت نام‌ها آنقدر زياد شد كه برخي از سامانه‌ها نتوانستند پاسخگو باشند.

رئيس نمايشگاه كتاب تهران همچنين از «درخواست‌هاي فراوان براي تمديد مهلت ثبت نام اين نمايشگاه» سخن گفت و تاكيد كرد: امكان تمديد نمايشگاه براي ما وجود ندارد اما براي حضور افراد يا ناشراني كه مداركشان ناقص است يا پروانه نشرشان تمديد نشده و يا كتاب‌هايشان از سوي خانه كتاب اعلام وصول نشده، دستور دادم كار ثبت نام آنها را تا اول بهمن انجام دهند.

وي تاكيد كرد: بديهي است كساني كه زودتر ثبت نام كرده باشند در اولويت اعطاي غرفه هستند.

به گفته بهمن دري بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 13 تا 23 ارديبهشت 1391 در مصلي برگزار مي‌شود.

روساي نمايشگاه كتاب تهران از دوره اول تاكنون زير يك سقف

رئيس اين نمايشگاه در ادامه با بيان اينكه «ما در 11 جلسه شوراي سياستگذاري بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب تهران هر آنچه را كه به برگزاري باشكوه اين رويداد كمك كند، مصوب كرده‌ايم» به عمر 25 ساله اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: ما يك بخش كاملاً ويژه، استثنايي و غافلگيركننده با عنوان ربع قرن نمايشگاه كتاب تهران تدارك ديده‌ايم كه در آن از كليه روساي اين نمايشگاه از دوره نخست تاكنون براي حضور در آن و گپ و گفت با بازديدكنندگان دعوت به عمل خواهيم آورد.

دري گفت: همه كساني كه همچنان به نظام اعتقاد دارند و دَعب اين كار را مي‌زنند، براي حضور در اين مراسم دعوت خواهند شد.

وي همچنين از وصول 25 پيشنهاد عملي براي برگزاري بهتر نمايشگاه كتاب تهران و بررسي آنها در معاونت متبوعش خبر داد و گفت: اميدواريم نمايشگاه كتاب تهران در سال آينده به يادماندني‌ترين دوره آن شود.

ضوابط حضور ناشران در نمايشگاه بيست و پنجم

معاون امور فرهنگي وزير ارشاد اضافه كرد: مبناي ثبت نام ما از ناشران داخلي اعم از عمومي، دانشگاهي، آموزشي و كمك آموزشي انتشار 35 عنوان كتاب و براي ناشران كودك و نوجوان هم انتشار 40 عنوان كتاب در يك سال گذشته بوده است. همچنين بايد در همه اين حوزه‌ها حداقل 15 عنوان از كتاب‌هاي ناشران، چاپ اولي باشد.

رئيس نماشگاه كتاب تهران در ادامه گفت: همه كتاب‌هايي كه از نيمه دوم سال 1387 به اين طرف منتشر شده باشند، امكان عرضه در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را دارند.

دري همچنين از ثابت ماندن ميزان اجاره بهاي غرفه‌هاي نمايشگاه بيست و پنجم خبر داد و در عين حال تاكيد كرد: غرفه‌هاي ناشران خصوصي شهرستان‌ها با 50 درصد تخفيف در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

وي همچنين مجري تمامي مراحل ثبت نام از ناشران براي حضور در دوره بيست و پنجم نمايشگاه كتاب تهران را به اين شرح اعلام كرد: ناشران عمومي؛ اتحاديه شركت‌هاي تعاوني ناشران (آشنا)، ناشران كودك و نوجوان؛ انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان، ناشران آموزشي؛ انجمن فرهنگي ناشران آموزشي و ناشران دانشگاهي؛ انجمن فرهنگي ناشران دانشگاهي.

نتايج طرح معرفي كتاب‌هاي مفيد

معاون امور فرهنگي وزير ارشاد همچنين درباره طرح معاونت متبوعش در خصوص معرفي كتاب‌هاي مفيد، گفت: اين طرح آزمايشي كه بر اساس برآوردهاي ما كاملاً به نتيجه رسيده، در پي دغدغه‌هاي چند سال گذشته و حال حاضرِ مقام معظم رهبري اجرا شد.

به گفته وي برخي از كتاب‌هايي كه در قالب اين طرح معرفي شده‌اند، با استقبال جامعه كتابخوان مواجه شده و تجديد چاپ و برخي هم به چاپ‌هاي بعدي رسيده‌اند.

بهمن دري پيش‌بيني كرد به زودي اين اميدواري در پديدآورندگان و ناشران آثار معرفي شده در طرح «كتاب‌هاي مفيد» براي برگزيده شدن آنها در جوايزي مانند كتاب سال، كتاب فصل و جلال آل‌احمد پديدار شود.

به گزارش مهر، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان اين بخش از سخنانش از ابلاغ دستور خود به مسئولان 3 مجموعه وابسته به معاونت متبوعش يكي بنياد ادبيات داستاني، ديگري دفتر حمايت از كتب ارزشمند و سومي موسسه خانه كتاب براي معرفي 10 عنوان كتاب خبر داد و ابراز اميدواري كرد مجموعه اين 30 عنوان به زودي در قالب طرح كتاب‌هاي مفيد از طريق رسانه‌ها به جامعه كتابخوان معرفي شوند.

كد مطلب : 143227

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن