تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812209172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تمديد مهلت ثبت نام در كارگاه‌هاي آموزشي جشنواره تئاتر فجر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تمديد مهلت ثبت نام در كارگاه‌هاي آموزشي جشنواره تئاتر فجر
هنر > جشنواره - همشهري آنلاين:
مهلت ثبت نام در كارگاه‌هاي آموزشي سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر به درخواست علاقمندان و با توجه به تعطيلات رسمي كشور تمديد شد.

به گزارش همشهري آنلاين، دبيرخانه اين دوره از جشنواره به درخواست علاقمندان به حضور در كارگاه هاي آموزشي سي‌امين جشنواره تئاتر فجر، مهلت ثبت نام براي علاقمندان را تا دوم بهمن ماه تمديد كرد.

علاقمندان مي‌توانند براي تسريع در ثبت نام براي حضور در كارگاه هاي آموزشي سي‌امين جشنواره تئاتر فجر مدارك خود را به پست الكترونيكي [email protected] ارسال كنند.

بخش كارگاه هاي آموزش و نشست هاي تخصصي سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر با مديريت محمودرضا رحيمي؛ با رويكرد آموزشي- پژوهشي و بهره گيري از استادان برجسته حوزه هاي گوناگون هنر نمايش از كشورهاي مختلف، برگزار خواهد شد.

بخش كارگاه هاي آموزشي و نشست‌هاي تخصصي شامل 4 كارگاه ، 4 سمينار و 1 نمايش عكس است كه استفاده حداكثري هنرمندان، دانشجويان، استادان دانشگاه و هنردوستان هدف اصلي برگزاركنندگان است.

به دليل محدوديت‌هاي موجود در ظرفيت كارگاه ها و با توجه به تخصصي بودن مباحث آموزشي، ستاد برگزاري بر آن است تا بر اساس اولويت‌هاي ثبت نام و شرايط متقاضيان امكان استفاده هنرمندان بيشتري را از اين فرصت مغتنم آموزشي فراهم كند.

بر همين اساس عنوان و اهداف كارگاه ها و نشست‌هاي تخصصي به اين شرح اعلام مي‌شود.

1- سمينار "مديريت تئاتر چيست؟": ژاك لسل( Jacques Lassalle ) از كشور فرانسه- ظرفيت 50 نفر.

در اين نشست تخصصي مدير سابق كمدي فرانسز با ارائه مثالهايي از نحوه مديريت تئاتر در اين مجموعه (كمدي فرانسز) و تئاترهاي ديگري كه وي مديريت آنها را بر عهده داشته به بيان مباني اصلي مديريت در حوزه هنري مي‌پردازد.

اين سمينار در دو بخش برگزار مي‌شود: در بخش اول ژاك لسل به بررسي مديريت كلان تئاتر در فرانسه مي‌پردازد و در بخش دوم به طور خاص تر و با ارائه نحوه كار خود در كمدي فرانسز به بررسي مباني مديريت هنري خواهد پرداخت.

2- سمينار "ميزانسن چيست؟" : ژاك لسل از كشور فرانسه - ظرفيت 50 نفر.

ژاك لسل كارگردان پر تجربه فرانسوي در اين سمينار به بيان مباني كارگرداني مي‌پردازد.

وي با استفاده از يك متن كلاسيك (مدرسه زنان از مولير) در طيدو جلسه به همراه شركت كنندگان در سمينار به بررسي نحوه برخورد با متن از ابتدا تا مرحله اجرا خواهد پرداخت.

لسل دسامبر ۲۰۱۱ نمايشنامه مدرسه زنان را در كمدي فرانسز به روي صحنه برد. سبك كار اين كارگردان كهنه كار "نئو كلاسيك" است.

3- سمينار "خلاقيت بازيگراز سنت تا مدرنيته، ماوراي مرزهاي فرهنگي" : ژان ماري پراديه (Jean-Marie Pradier ) از كشور فرانسه - ظرفيت 50 نفر.

در كشورهاي چون چين و ژاپن، با توجه به قدمت و غناي مراسم آييني و نمايشي، بازيگران و كارگردانان همواره با استفاده از اين پيشينه به خلق آثار مدرني مي‌پردازند كه هويّت كاري آنها را تشكيل مي‌دهد.

بدين معنا كه با وجود تفاوت سبك كارگردانان مختلف، تئاتر مدرن ژاپني داراي هويتي خاص است.

در اين كارگاه ژان ماري پراديه، رئيس خانه علوم انسانيپاريس- شمال و بنيانگذار خانه صحنه شناسياقوام (اتنو سنو لوژي) به بررسي چگونگي اين اتفاق و نحوه برخورد هنرمندان مدرن با سنتها مي‌پردازد.

4- سمينار "بازي با فضا در مكان‌هاي غيرنمايشي": ژان ماري پراديه از كشور فرانسه - ظرفيت 50 نفر.

در اين سمينار، ژان ماري پراديه به بررسي چگونگي استفاده از عوامل نمايشي در مكانهاي كه براي تئاتر پيش‌بيني نشده اند مي‌پردازد.

5- كارگاه "ميزانسن، افسانه شخصي اجراگر" : رابينسون سائوتسوي(Sawitzki Robinson ) از كشور برزيل- ظرفيت 15 نفر.

در اين كارگاه عملي، به بررسي و ساخت پرفورمنس، با استفاده از افسانه شخصي اجراگر ( personal mythology of performer) پرداخته مي‌شود.

در اينجا از اتو بيوگرافي به عنوان منبع خلاقيت استفاده مي‌شود.هدف اين كارگاه اين است كه با استفاده از تمرينات فيزيكي به دست آماده از تئاتر فيزيكال، حركات موزون، سيرك و بوتو به عنوان وسيله و تكنيك بدني براي خلاقيت، دست به تلاشي براي پيدا كردن منبع اصلي و رفرنس حركت خلاقه بزند.

در كارگاه به كار روي بدن به عنوان مكان جغرافيائي كه " درام" و " قصه" در آن اتفاق ميافتد، پرداخته مي‌شود. در واقع سوال اصلي اين كارگاه، بدن به عنوان يك امكان، مكان و موضوع وجود پرفورمنس است.

6- كارگاه "بدن در سايه‌ها": يورگاس نانوريس( Georgios Nanouris ) از كشور يونان- ظرفيت 15 نفر.

كارگاه بدن در سايه، به بازيگر كمك مي‌كند تا با استفاده از سايه خود بتوانند به حركات سيال بدني دست يابد و با خلق تصاوير مختلف از سايه خود، بازيگر دوم(كه همان سايه اش هست) را به نزد خود فراخواند.

7- كارگاه "ماسك و پرسونا": برايان دالي (Brian Dooley ) از كشور كانادا- ظرفيت 15 نفر.

اين كارگاه هم براي بازيگران و هم براي كارگردانان در نظر گرفته شده، در فرايند فشرده اين كارگاه شركت كنندگان با زدن نيم ماسك‌هاي مختلف بر صورت خود و از طريق بازي‌هاي خود انگيخته به كشف شخصيت‌هاي نهفته در ماسك‌ها مي‌پردازند و تخيلات و تصوراتشان را رها مي‌سازند.

اين نيم ماسك‌ها به عنوان كاتاليزوري براي آزادسازي انگاره فرد عمل مي‌كنند.

برايان دالي، آموزش ديده مكتب ژان لكوك و كارگردان و نويسنده معروف كانادايي، هدف از اين كارگاه را در اين مي‌داند كه "نيم ماسك ها" بازيگران را براي خلق شخصيت هاي كاملاً فرم يافته اي هدايت مي‌كنند، شخصيت هايي آپولوني و ديونوزوسي، كمدي و تراژدي و در نهايت جسارت و زيركي.

اين نيم ماسك ها كه به بازيگران اجازه صحبت نيز مي‌دهد سبب اكتشافات كلامي و فيزيكي خلاقانه در بازيگر مي‌شود.

8- كارگاه "ارتباط تنفس و تصور" : پاتريك راميو ( Patrick Rameau) از كشور آمريكا- ظرفيت 15 نفر.

پاتريك راميو بازيگر و استاد دانشگاه در آمريكا و فرانسه، در اين كارگاه با استفاده از ابزاري همچون تنفس و موسيقي فولكولور به دنبال رسيدن به يك بازيگر بدون مرز و محدوديت است.

تمرينات او بر پايه تنفس و حركات بدني قرار گرفته و معتقد است جهان ما(بازيگر) بر اساس تجربه و تصور به وجود آمده است، به همين دليل ما به دنبال پرورش بازيگراني هستيم كه آزادانه كار مي‌كنند و به دور از مرز بندي و كليشه‌هاي از پيش تعيين شده هستند.

9- نمايشگاه عكس آخرين اجراي رابرت ويلسون ( Robert Wilson) به نام"زندگي و مرگ مارينا آبراموويچ" با حضور عكاس(اميد هاشميان) و جلسات پرسش و پاسخ پيرامون مبحث پرفورمنس آرت است.

اميد هاشميان دانشجوي دكتراي فيزيكال تئاتر سوربون فرانسه است و از شاگردان و همكاران مارينا آبراموويچ و رابرت ويلسون است.

اولويت حضور در سمينارها به ترتيب با استادان دانشگاه، فارغ التحصيلان، دانشجويان و هنرمندان حوزه تئاتر است.

همچنين نظر به مرتبط بودن كارگاه ها با حوزه‌هاي بازيگري و كارگرداني، اولويت حضور با بازيگران و كارگردانان تئاتر است.

متقاضيان براي حضور در اين كارگاه هاي آموزشي و نشست‌هاي تخصصي تئاتر مي‌توانند با مراجعه به سايت جشنواره www.fitf.ir نسبت به تكميل فرم ثبت نام خود؛ حداكثر تا تاريخ دوم بهمن ماه 1390 اقدام نمايند و به همراه مدارك لازم فرم ثبت نام را به دبيرخانه دائمي جشنواره هاي مركز هنرهاي نمايشي به نشاني: تهران، خ حافظ - خ استاد شهريار - جنب تالار وحدت - مركز هنرهاي نمايشي تلفن: 66710702 تحويل دهند.

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن