تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816288323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درآمد بازار موبايل تريليون دلار را در مي‌نوردد


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: درآمد بازار موبايل تريليون دلار را در مي‌نوردد
- موسسه تحقيقاتي Informa Telecoms & Media پيش‌بيني كرد كه تا سال 2013 شمار مشتركان تلفن همراه جهان به 3/5 ميليارد نفر و درآمد سالانه اين بازار به 03/1 تريليون دلار مي‌رسد.

براساس آخرين پيش بيني‌هاي شركت Informa Telecoms & Media براي سال 2013، بازار جهاني موبايل از پايان سال 2007 تا آخر سال 2013 رشد بزرگي را تجربه خواهد كرد و اندازه آن تقريبا دو برابر خواهد شد.

20 سال طول كشيد تا شمار مشتركان تلفن همراه جهان به 3 ميليارد نفر برسد در حالي كه طبق اين پيش‌بيني 9/1 ميليارد نفر مشترك جديد فقط در 6 سال به تعداد كاربران تلفن همراه افزوده خواهد شد كه به اين ترتيب تا سال 2011 تعداد مشتركان از مرز 5 ميليارد نفر خواهد گذشت.

با اين رشد شگفت انگيز پيش‌بيني مي‌شود درآمد كلي سالانه براي اپراتورهاي موبايل 9/33 درصد افزايش يابد و از 769 ميليارد دلار در سال 2007 به 03/1 تريليون دلار در سال 2013 برسد. براساس پيش بيني‌هاي

Informa Telecoms & Media بيش از سه چهارم يعني معادل 78 درصد در‌آمد بازار از سال 2007 تا 2013 در مناطق آسيا- اقيانوسيه، آفريقا و آمريكاي لاتين حاصل خواهد شد و در حدود نيمي از 9/1 ميليارد كاربر جديد، از 5 بازار هند، چين، اندونزي، برزيل و روسيه خواهند آمد.

اين درحالي است كه بازارهاي توسعه يافته آمريكاي شمالي و اروپا 8 درصد كل سود خالص بازار جهاني را حاصل خواهند كرد كه در نتيجه آن با سطح بالاي اشباع در اين بازارها روبه‌رو خواهيم شد .

براساس اين گزارش، ميانگين ضريب نفوذ در سال 2013 به 75 درصد مي‌رسد در حالي كه بعضي از كشورها به ضريب نفوذ 150 درصدي هم دست مي‌يابند. مثلا ضريب نفوذ تلفن همراه در روماني 152 درصد، روسيه 153 درصد، ايتاليا 168 درصد، اكراين 173 درصد و يونان 183 درصد خواهد شد.

از سوي ديگر رشد روز‌افزون بازارهاي در حال توسعه باعث مي‌شود كه اپراتورهاي جديدي به بازارهاي تلفن همراه راه پيدا كنند و باعث پيشرفت شبكه‌هاي محلي و افزايش رقابت شوند. همچنين پيش‌بيني مي‌شود كه تا سال 2012 درآمد كلي سالانه بازار تلفن همراه به بيش از يك تريليون دلار افزايش يابد.

در‌آمد حاصل از مكالمات صوتي (Voice) همچنان بخش اعظم درآمد اپراتورها را تشكيل مي‌دهد، اما رشد درآمد مكالمات در اين دوره كند شده و پيش‌بيني مي‌شود از سال 2010 به بعد نيز درآمد حاصل از مكالمه روبه كاهش برود. بر اين اساس رگولاتوري‌ها در پي رقابت بيش‌تر خواهند بود و اپراتورها را وادار به كاهش تعرفه مكالمات خواهند كرد.

موسسه Informa Telecoms & Media پيش‌بيني مي‌كند كه درآمد حاصل از مكالمات در اروپاي شرقي به زودي در سال جاري ميلادي به اوج خود برسد همان‌طور كه در پايان سال 2008 در آمريكاي شمالي اين اتفاق افتاد.

اما در بازارهايي چون خاورميانه و آسيا-اقيانوسيه درآمد حاصل از مكالمه صوتي تا سال 2011 و در آمريكاي لاتين و حوزه درياي كاراييب تا سال 2012 به نقطه اوج خود نخواهد رسيد.

اما درآمد سالانه سرويس‌هاي اطلاعاتي به نقطه قوتي براي اپراتورها تبديل خواهد شد و از 148 ميليارد دلار در سال 2007 به 347 ميليارد دلار در سال 2013 خواهد رسيد. در نتيجه سهم درآمد كلي سرويس‌هاي اطلاعاتي از 2/19 درصد در سال 2007 به بيش از 7/33 درصد تا پايان دوره پيش‌بيني شده مي‌رسد.

كاهش ميزان درآمدهاي صوتي، دست اندركاران اين صنعت را تشويق مي‌كند كه با نوآوري در سرويس‌هاي غير صوتي و تقسيم سرويس‌هاي اطلاعاتي با ديگر اپراتورهاي رقيب اين مشكل را حل كنند.

براساس گزارش «اينفورما» در حالي كه پيش‌بيني مي‌شود فناوري‌هاي 2G تا سال 2013 همچنان حكم‌فرما باشد سهم بازار آن از دو سوم معادل 9/66 درصد در سال 2007 به كمتر از يك سوم معادل 7/32 درصد در سال 2013 برسد، فناوري‌هاي 3G پيشرفت خواهد كرد.

در سال 2007 فقط 2/1 درصد كل كاربران از فناوري‌هاي 3.5G استفاده مي‌كردند اما پيش‌بيني مي‌شود كه تا سال 2013 حدود 9/22 درصد كاربران جهان از اين فناوري بهره ببرند.

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن