تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816498226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در راستاي اجراي ماده 97 قانون توسعه برنامه چهارم توسعهكميته امداد براي افزايش مستمري‌ها خواستار كمك دولت و مجلس شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در راستاي اجراي ماده 97 قانون توسعه برنامه چهارم توسعهكميته امداد براي افزايش مستمري‌ها خواستار كمك دولت و مجلس شد
خبرگزاري فارس: روابط عمومي و اطلاع‌رساني كميته امداد امام خميني (ره) براي اجراي ماده 97 قانون توسعه برنامه چهارم توسعه از دولت و مجلس شوراي اسلامي استمداد طلبيد.


به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، روابط عمومي و اطلاع‌رساني كميته امداد امام خميني (ره) با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: بر اساس قانون توسعه برنامه چهارم توسعه، حداقل مستمري پرداختي به خانواده‌ها بايد 9 هزار تومان در ماه باشد حال آنكه رقم دريافتي در حال حاضر كمتر از اين مبلغ است و كفاف امور ضروري زندگي آنان را نمي‌دهد.
اين اطلاعيه تصريح كرده است: افراد مختلفي از دهك‌هاي پايين جامعه نظير سالمندان بالاي 60 سال روستايي، زنان سرپرست خانوار و كودكان بد سرپرست كه عموماً جامعه هدف برنامه‌هاي حمايتي و تأمين اجتماعي دولت خدمتگزار هستند، بيشترين آمار متقاضيان حمايت از اين نهاد را به خود اختصاص داده‌اند و بايد براي اعضا و پاسخگويي به نياز آنان چاره‌اي انديشيده شود.
روابط عمومي و اطلاع‌رساني كميته امداد امام خميني خاطرنشان كرده است: تا زماني كه هزينه‌هاي درماني متعادل نشود و مشكل تأمين مسكن و مهم‌ترين مسئله نيازمندان يعني اشتغال سامان مناسبي نيابد، مراجعات مكرر به كميته امداد و مسئولان اجرايي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جهت حمايت از سران اين نهاد امري بديهي است.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: از سوي ديگر گسترش خدمات كميته‌ امداد در بخش‌هاي مختلف حمايتي و امدادي، اداي تكليف و وظيفه‌اي است كه بر اساس اعتماد امامت امت و دولت خدمتگزار به اين نهاد محول شده و در حال انجام است و جاي خوشوقتي و مباهات است كه اين نهاد به نيابت از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران چتر عدالت و مهرورزي را به صورتي جهت‌دار و هدفمند گسترش داده و ضعيف‌ترين اقشار جامعه را از نعمت رفاه نسبي برخوردار مي‌كند؛ به عنوان مثال مستمري پرداختي كميته امداد به زنان سرپرست خانوار مي‌تواند بخش كوچكي از حقوق آنان در قبال نگهداري از كودكان خانواده باشد؛ زيرا اگر اين مستمري پرداخت نشود و كودكان خانواده به دليل عدم بضاعت مالي به پرورشگاه سپرده شوند، به ازاي هر كودك چه ميزان بايد هزينه شود و آيا اين هزينه چندين برابر مستمري پرداختي به يك زن سرپرست خانوار هست يا خير؟ واضح است كه با پرداخت مستمري در حد بضاعت به زنان سرپرست خانوار ضمن تربيت كودكان در دامان مادران و حفظ كيان خانواده و كرامت انساني كودكان و شأن اجتماعي زنان سرپرست خانوار از بسياري ناهنجاري‌هاي اجتماعي كاسته شده و در پيشگيري از بروز حادثه تحقق مي‌يابد.
اين اطلاعيه تصريح كرده است: كميته امداد امام خميني (ره) با رعايت اين فرموده امام راحل كه «كميته امداد مدد به كار است، مدد به زندگي شرافتمندانه است» مددجويان را از وابستگي به اين نهاد باز داشته و در راستاي خودكفايي و توانمندسازي آنان گام برمي‌دارد و تثبيت نرخ جمعيت تحت حمايت از سال 1380 تاكنون كه در حد 5/4 ميليون نفر باقي مانده‌اند، نشانگر اين واقعيت است؛ ولي بروز برخي مشكلات اقتصادي و حوادث و بلاياي طبيعي نظير سيل، زلزله و خشكسالي در كشور، ورودي مددجويان را به اين نهاد استمرار بخشيده و فرصت خودنمايي خانواده‌هاي استقلال يافته را نمي‌دهد.
روابط عمومي و اطلاع‌رساني كميته امداد امام خميني (ره) همچنين اعلام كرده است: به منظور نيازسنجي و پاسخگويي به نيازهاي مقطعي و اولويت‌دار متقاضيان حمايت در اين نهاد، مكانيزمي در حال تدوين است؛ كه بر اساس آن مراجعه‌كنندگان به اين نهاد به صورت زماندار تحت حمايت قرار مي‌گيرند و پس از طي شدن زمان مشخص شده و رفع مشكل و نياز خانواده از چرخه حمايت خارج خواهند شد.
انتهاي پيام/ر

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن