تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816965546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه:انقلاب اسلامي ابعاد فراموش‌شده اسلام را در جهان احيا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: قاليباف در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه:انقلاب اسلامي ابعاد فراموش‌شده اسلام را در جهان احيا كرد
گروه اجتماعي: شهردار تهران در خطبه‌هاي پيش از نماز جمعه امروز 25 بهمن‌ماه با مقايسه پيروزي انقلاب اسلامي با ساير نهضت‌ها تصريح كرد: پيروزي انقلاب اسلامي در اين عصر و زمان حيات مجددي به اسلام داد و ابعاد فراموش‌شده آن را در داخل و خارج كشور احيا كرد و عزت را به مسلمانان اقصا نقاط دنيا بازگرداند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) محمدباقر قاليباف شهردار تهران با اشاره به اين مطلب، به بزرگداشت سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي پرداخت و آن را محصول مجاهدت‌هاي شهيدان و از بركت رهبري حضرت امام خميني(ره) دانست؛ امامي كه جز خدا براي كسي گام بر نداشت و جز رضاي حق كلامي نگفت و توانست با اخلاص خويش اين انقلاب را به پيروزي رساند انقلابي كه ما را از ظلمت به سمت نور هدايت كرد.

وي افزود: انقلاب در مقطعي از زمان پيروز شد كه دين و دينداري در كشور و كشورهاي همسايه در حاشيه بود لذا امام خميني(ره) توانست آن را به متن جامعه آورد و آن را به مهم‌ترين و پيشروترين حركت اجتماعي تبديل كند.

قاليباف در ادامه با تأكيد بر اين مطلب كه انقلاب توانست معنويات را در ابعاد مختلف وارد سطوح جامعه كند، تصريح كرد: پيروزي انقلاب اسلامي در اين عصر و زمان حيات مجددي به اسلام داد و ابعاد فراموش‌شده آن را در داخل و خارج كشور احيا كرد و عزت را به مسلمانان اقصا نقاط دنيا بازگرداند.

شهردار تهران اظهار كرد: امام عزيز ما آرزوي ديرينه‌اي كه در يكصد سال گذشته توسط نهضت‌هاي مختلف پيگيري مي‌شد را به مرحله تحقق رساند و بدين‌ترتيب اين مرد الهي با خلوص نيت خويش وحدت را ميان مسلمان تقويت كرد.

استقلال و آزادي كشور و كوتاهي دست دشمنان مهم‌ترين دستاورد كشور است

وي با اشاره به رابطه صميمي و عميق مردم با امام اظهار كرد: انقلاب اسلامي يك امر الهي و منطبق بر سنت‌هاي الهي بود كه بر خلاف باور دشمنان و حتي دوستاني كه با وجود مخالفت با رژيم منحوس پهلوي بودند در پيروزي آن ترديد داشتند، اتفاق افتاد پس بايد آن را مديون رهنمودهاي بنيانگذار انقلاب اسلامي، خون شهدا و مجاهدت و پايداري مردم دانست.

قاليباف با اشاره به توفيقات نظام اسلامي و حمايت همه‌جانبه مردم از اين نظام گفت: پس از گذشت سي‌سال و انواع و اقسام فشارهايي كه به انقلاب وارد مي‌شود همگان ديديم كه مردم با شكوه هر چه تمام در راهپيمايي 22 بهمن شركت و اثبات كردند كه نسبت به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي پايبند هستند.

شهردار تهران با استناد به اين سخن امام خميني(ره) با اين مضمون كه تا محرم و صفر زنده است اسلام نيز زنده است، افزود: انقلاب ما ريشه در نهضت حسيني و فرهنگ عاشورايي دارد چرا كه انقلاب سال 57 نيز همزمان با محرم و صفر شكل گرفت و با حاكميت اين فرهنگ تاكنون نيز ادامه دارد.

وي استقلال و آزادي كشور و كوتاهي دست دشمنان را مهم‌ترين دستاورد كشور عنوان و تصريح كرد: دستاوردهاي علمي، فرهنگي و اقتصادي بخش ديگري از مواهب انقلاب است كه در بخش‌هاي مختلف كشور شاهد آن هستيم.

شهردار تهران در ادامه اظهار كرد: بسياري از ما پيش از انقلاب واژه پيروزي خون بر شمشير را مي‌دانستيم اما واقعيت اين است كه پس از انقلاب طبق سنت الهي معناي واقعي آن را با تمام وجودمان دريافتيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دشمنان تا بن دندان مسلح در برابر انقلاب اسلامي گفت: تنها گام برداشتن در مسير سنت الهي است كه توانست پيروزي انقلاب اسلامي را به ثمر برساند كه البته دوران دفاع مقدس نيز تأييدكننده اين مهم است كه ما آن را با تمام وجودمان درك كرديم.

اگر در مسير حق و همگام با سنت الهي حركت كنيم پيروزي از آن ماست.

به گفته قاليباف هر كدام از اتفاقات دوران دفاع مقدس به تنهايي مي‌توانست يك نظام را از پاي درآورد اما تكيه بر سنت الهي ما را پيروز اين ميدان قرار داد به طوريكه وقايع روزهاي نخست انقلاب و ترور شهروندان توسط گروهك‌هاي منافق داخلي، انفجار دفتر نخست‌وزيري، محاصره اقتصادي و توطئه‌هاي ديگر هيچ‌كدام نتوانست خللي در مسير حركت انقلاب ايجاد كند.

شهردار تهران افزود: امروز نگاه كنيم و ببينيم همه توطئه‌هايي كه با حمايت آمريكا و شوروي سابق از سوي حزب بعث و قدرت‌هاي منطقه براي از پادرآوردن انقلاب به كار گرفته شد چه نتيجه‌اي داشت آنها كجايند و ما كجاييم؟ پس اگر در مسير حق حركت كنيم و همگام سنت الهي شويم پيروزي از آن ماست.

وي با تأكيد بر اين مطلب كه خدواند با هيچ‌كس تعارف ندارد و دستيابي به پيروزي تنها با فرهنگ و جوهره ديني محقق مي‌شود، اظهار كرد: به‌طور مثال در ابتداي جنگ كه به امكانات جنگي مجهز بوديم نتوانستيم در برابر ارتش حزب بعث پيروز شويم اما زماني كه به فرهنگ جهاد و شهادت مبتني بر فرهنگ دين پايبند شديم به موفقيت رسيديم.

شهردار تهران تكيه بر وحدت را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي عنوان و با مقايسه انقلاب ايران با ساير مقاومت‌ها تصريح كرد: رژيم اشغالگر قدس در دهه 60 به مدد تفرقه كشورهاي عربي موفق به پيروزي بر آنان شد اما در سال‌هاي گذشته وحدت مردم لبنان و فلسطين و تأسي آنها به فرهنگ عاشورايي و حسيني آنان را در جنگ‌ها به پيروزي رساند.

وي خواستار توجه به رويكرد و جوهره ديني در همه ابعاد اجتماعي، فرهنگي، سياسي و مديريتي شد و افزود: همه مشكلاتي كه ممكن است دنيا براي ما فراهم كند با تكيه بر اين رويكرد رفع مي‌شود اما بايد بدانيم امروز در كنار اين دستاورد عظيم بيم‌ها و خطراتي نيز پيش‌روي ما است از اين‌رو لازم است نسل جوان را با مباني انقلاب آشنا كنيم و اجازه ندهيم فرهنگ جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس در گذر زمان به فراموشي سپرده شود همانگونه كه امام خميني(ره) نيز در وصيت‌نامه خويش به آن تأكيد كرده است.

تقويت حس دشمن‌شناسي از ديگر موضوعاتي بود كه قاليباف با اشاره به آن اظهار كرد: در آغاز دهه چهارم انقلاب بايد به نكاتي همچون داشتن سي‌سال تجربه، پرهيز از هرگونه سعي و خطا و به حداقل رساندن آسيب‌ها و تهديدات با توسل به درايت و پختگي در برابر دشمنان، اتمام فعاليت‌هايي كه در سه دهه گذشته نتوانسته‌ايم در قبال انقلاب، امام راحل و شهدا انجام دهيم و امروزه مي‌توانيم با تكيه بر مباني انقلاب بدون هيچ ترديدي آنها را به سرانجام برسانيم توجه كنيم.

وي تلاش براي تحقق دو عامل كلمه توحيد و توحيد كلمه در تمام مقاطع انقلاب را از ديگر نكات مهم دانست و گفت: تداوم انقلاب در گرو توجه به اين عوامل است و نبايد در شرايط كنوني نسبت به آن لحظه‌اي غفلت كنيم و ولايت را محور همه اقدامات خود قرار دهيم.

قاليباف در پايان سخنان خود كارآمدي دين در اداره جامعه را از جمله اقدامات انجام‌شده در مديريت شهري دانست و افزود: بر اين باوريم كه فعاليت ما درعرصه مديريت شهري همچون دوران دفاع مقدس سازنده باشد.

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن