تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820545916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور اقتصادي و دارايي: درآمد دولت در بودجه 88 محقق مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزير امور اقتصادي و دارايي: درآمد دولت در بودجه 88 محقق مي شود
جام جم آنلاين: وزير امور اقتصادي و دارايي احتمال تعويق اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها به مدت يكسال را در صورت تصويب مجلس رد نكرد و در پاسخ به نظر كارشناسان مبني بر عدم تحقق بخش زيادي از درآمدهاي پيش بيني دولت در لايحه بودجه 88 گفت: نظر كارشناسي دولت مي گويد كه اين ارقام در سال آينده محقق خواهد شد.


به گزارش مهر، سيد شمس الدين حسيني در يك نشست مطبوعاتي از برگزاري دومين جلسه شوراي عالي اصل 44 در هفته آتي با حضور رئيس جمهوري خبرداد و با اشاره به آماده شدن آئين نامه هاي اصل 44، گفت: همچنين رئيس جمهوري، سيد جعفر مرعشي، علي‌آقا محمدي و محسن خليلي عراقي را به عنوان سه عضو خبره و صاحب نظر اقتصادي شوراي عالي اجراي سياستهاي كلي اصل چهل و چهارم قانون اساسي منصوب و حكم آنها را صادر كرده است.

سهام بانك‌ها

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اينكه بانك ملت به عنوان اولين بانك دولتي سهام خود را در هفته آتي در بورس عرضه خواهد كرد، افزود: در صورت پذيرش بورس دو بانك صادرات و تجارت نيز سهام خود را در بورس عرضه خواهند كرد و با عرضه سهام بانكهاي دولتي در بورس سهم بخش خصوصي در صنعت بانكداري افزايش خواهد يافت.

عملكرد 30 ساله اقتصاد

وي در خصوص عملكرد 30 ساله بخش اقتصادي كشور نيز گفت: توليد ناخالص داخلي به قيمت ثابت در سال 58 حدود 210 ميليارد ريال بوده كه در سال 83 به 400 هزار ميليارد ريال و در سال 86 به 480 هزار ميليارد ريال افزايش يافته است.

حسيني افزود: بر اساس شاخص قدرت خريد، ايران با حدود 777 ميليارد دلار توليد ناخالص داخلي به عنوان هفدهمين كشور از سوي بانك جهاني معرفي شده است و بر اساس قدرت خريد با درآمد سرانه اي بالغ بر 10 هزار دلار جزو كشورهاي داراي درآمد سرانه بالا محسوب مي شود.

به گفته وي با توجه به اينكه شاخص توسعه انساني به مرز 8 دهم درصد رسيده است، در آينده نزديك به كشورهاي با توسعه انساني بالا خواهيم پيوست.

وزير امور اقتصادي و دارايي ميزان صادرات غير نفتي كشور در 10 ماهه ابتداي سال جاري را 19.5 ميليارد دلار اعلام كرد و اظهارداشت: امروز حدود 8 درصد از توليد ناخالص داخلي به عنوان ماليات اخذ مي شود و نسبت ماليات به هزينه هاي جاري در سال 58 كه 25 درصد بوده در سال 86 به حدود 46 درصد رسيده است.

وي خاطرنشان كرد: در سال 58 يك پنجم منابع عمومي كشور صرف طرحهاي عمراني مي شد كه اين رقم هم اكنون به يك سوم افزايش يافته است.

حسيني گفت: در بخش بيمه ها نيز ايران در حال افزايش سهم خود در منطقه است، به نحويكه سهم ايران از6 درصد در سال 74 به 16 درصد در سال 86 رسيده است، همچنين با توجه به توسعه بيمه هاي خصوصي كه 25 درصد بازار را دارند، چشم انداز اين بخش روشن خواهد بود.

وي رقم تقاضاهاي ثبت شده رسمي براي سرمايه گذاري خارجي در كشور بر اساس آمارهاي سازمان سرمايه گذاري خارجي با توجه به شاخص تقاضا و صدور مجوزها در سال 74 را حدود 123 ميليون دلار ذكر كرد و افزود: اين رقم در سال 86 به 100 برابر افزايش يافته است و به 12 ميليارد و 100 ميليون دلار بالغ شده است.

وزير امور اقتصادي ودارايي حجم سرمايه وارد شده به كشور را نيز در سال 74 تنها 9 ميليون دلار اعلام كرد كه اين رقم در سال 86 به 700 ميليون دلار افزايش يافته است.

سود سهام عدالت

وي با بيان اينكه 40 درصد از سهام شركتهاي مشمول اصل 44 مي توانند به عنوان سهام عدالت واگذار شوند، رقم سود سهام عدالت مرحله اول را 1700 ميليارد تومان اعلام كرد و از آغاز پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در اواخر امسال يا اوايل سال آينده خبرداد.

طرح هدفمند كردن يارانه ها

حسيني در خصوص شايعات تاخير يكساله اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در صورت عدم تصويب آن در مجلس گفت: مجلس با دقت و حساسيت قابل ملاحظه اي بررسي لايحه را انجام مي دهد و اينكه مجلس به فوريت لايحه راي مثبت داده به منزله اين است كه لايحه را در اولويت قرارداده است، با اين وجود لايحه اي با اين ابعاد نيازمند زمان زيادي براي رسيدگي است.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا امكان دارد كه اجراي اين لايحه يكسال به تعويق بيافتد؟ گفت: هر چيزي امكان دارد، ولي بر اساس اعلام مخبر كميسيون ويژه اصل 44 رسيدگي كننده به لايحه در مجلس اين امكان نيز وجود دارد كه لايحه قبل از پايان امسال به تصويب برسد.

ارقام درآمدي دولت در سال آينده محقق مي شود

وزير امور اقتصادي و دارايي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درخصوص نظر برخي كارشناسان اقتصادي و مركز پژوهشهاي مجلس مبني بر اينكه بر اساس لايحه بودجه سال آينده دولت با كسري بودجه بالايي مواجه خواهد شد و برخي از درآمدهاي پيش بيني شده در لايحه محقق نمي شود، گفت: وقتي دولت لايحه اي را تقديم مجلس مي كند، بر اساس كار كارشناسي است و پشت هر رقم منظور شده در آن يك كتابچه وجود دارد، يعني اعداد آن قابل تحقق است، گرچه اين نكته نيز حائز اهميت است كه همواره درآمدها در لايحه بودجه پيش بيني است، همچنين از مجلس نيز در جلسات تدوين لايحه دردولت حضور يافته اند.

وي گفت: حجم كل بودجه كل كشور براي سال آينده 282 هزار ميليارد تومان برآورد شده كه 90 هزار ميليارد تومان آن از بودجه عمومي دولت و مابقي بودجه شركتهاي دولتي، بانكها و غيره است.

حسيني خاطرنشان كرد: ما بودجه را بر اساس واقعيت مديريت مي كنيم، ضمن اينكه از خزانه ريالي و ارزي دولت اطمينان خاطر دارم.

قانون مديريت خدمات كشوري

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه اجراي قانون خدمات كشور نيازمند اعتبار است، افزود: براي اجراي آن در سال آتي 9 هزار ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده كه 5 هزار ميليارد تومان آن براي كاركنان دولت است.

واگذاري‌ها

وزير امور اقتصادي و دارايي در مورد درآمد حاصل از واگذاري سهام شركتهاي دولتي در بودجه سال آتي، گفت: برخي افراد از يكسو از روند كند واگذاري ها گله مند هستند و از سوي ديگر نسبت به بالابودن رقم آن كه 5 هزار ميليارد تومان در بودجه سال آتي پيش بيني شده است، انتقاد دارند.

وي خاطرنشان كرد: بايد 100 هزار ميليارد تومان سهام تا پايان برنامه پنجم واگذار شود، تا الزامات ابلاغيه اصل 44 محقق شود كه 40 هزار ميليارد تومان آن تحقق يافته و 60 هزار ميليارد تومان نيز بايد محقق شود. به عبارت ديگر، سالانه 12 هزار ميليارد تومان واگذاري صورت گيرد، به علاوه دولت در تحقق رقم 5 هزار ميليارد تومان بسيار جدي است.

حسيني با تاكيد بر اينكه هيچ پولي حاصل از واگذاري سهام شركتهاي دولتي به شركتهاي مادر تخصصي آنها باز نمي گردد، افزود: نحوه مصرف درآمد حاصل از واگذاري ها در جداول بودجه درج شده و موارد مصرف آن مشخص است و اين ارقم به خزانه واريز مي شود.

نرخ سود تسهيلات بانكي

حسيني در مورد كاهش نرخ سود بانكي درسال آينده نيز با اشاره به ماموريت بانك مركزي براي تدوين بسته سياستي-نظارتي سال آينده گفت: بر اساس اين بسته بانك مركزي پيشنهاد خود را به كميسيون اقتصادي براي بررسي ارائه خواهد داد و پس ازآن با تصويب لايحه در كميسيون و دولت نرخ سود اعلام خواهد شد.

وي ادامه داد: ما به دنبال گسترش فضاي رقابتي و عقود بانكي هستيم و نهادينه كردن عقود قرض الحسنه را به صورت جدي پيگيري مي كنيم.

بورس

وزير امور اقتصادي و دارايي در مورد وضعيت شاخصها در بورس نيز گفت: طي چند روز گذشته شاخص بورس رشد داشته و بر اساس دو بررسي فدراسيون بورسهاي بين المللي از بورسهاي جهان، بورس كشور در هر دو بار رتبه اول را كسب كرده است.

وي كاهش شاخص بورس كشور در سال جاري را 10 درصد عنوان كرد و گفت: اين رقم در بورس ساير كشورها تا 85 درصد نيز رسيده است، بنابراين بورس ايران در مقايسه با ساير كشورها وضعيت نگران كننده اي ندارد، ضمن اينكه حجم بازار در يك سال گشذته رشد داشته است، همچنين دولت وضعيت بورس را دائما رصد مي كند.

وي از تحقق 100 درصد درآمدهاي پيش بيني شده مالياتي در بودجه سال جاري خبرداد و افزود: تلاش مي شود كه تا پايان امسال رقم درآمدهاي مالياتي به 22 هزار ميليارد تومان برسد، همچنين براي سال آينده 30 هزار ميليارد تومان درآمد مالياتي پيش بيني شده است.

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن