تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821218300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به ديپلماسي نفتي ايران; غرب در به انزوا كشيدن انرژي ايران شكست خورد


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: نگاهي به ديپلماسي نفتي ايران; غرب در به انزوا كشيدن انرژي ايران شكست خورد
درحالي كه در چندسال اخير تلاش براي به انزوا كشيدن صنعت نفت ايران يكي از اهداف استراتژيك غرب و به ويژه دولت جرج بوش رئيس جمهور پيشين آمريكا بوده است، آمارهاي موجود شكست كامل اين استراتژي را نشان مي دهد. به گزارش ايسنا، ديپلماسي نفتي ايران توانسته با پيشبرد مذاكرات با طرف هاي بين المللي، نه تنها خود را از انزواي مورد انتظار غربي ها دور نگاه دارد، بلكه قراردادهاي جديدي را نيز در اين حوزه به امضا برساند. در زير آخرين قراردادهاي امضا شده ايران با شركت هاي بين المللي نفت وگاز كه ليست آن اخيرا به اذعان خبرگزاري رويترز مورد تاييد قرار گرفته، مي آيد:
چين :شركت نفت ملي چين (CNPC) در ژانويه 2009 قراردادي را با شركت ملي نفت ايران به امضا رساند تا به توسعه ميدان آزادگان شمالي بپردازد. اين قرارداد دو ميليارد دلار در فاز نخست ارزش دارد. براساس فاز نخست كه 48 ماه به طول مي انجامد ظرفيت توليد ميدان به 75 هزار بشكه در روز مي رسد و مدت پروژه 12 سال درنظر گرفته شده است.
مالزي :شركت ملي نفت ايران در اول دسامبر 2008 قراردادي گازي به ارزش 14 ميليارد دلاري با گروه SKS مالزي به امضا رساند. اين قرارداد شامل يك پروژه براي توليد گاز طبيعي مايع و توسعه دو ميدان گلشن و فردوس مي شود. صادرات نفت خام و 120 هزار بشكه ميعانات گازي نيز بخشي از اين توافق هستند.
تركيه :ايران در 17 نوامبر 2008 قرارداد اوليه اي را با تركيه امضا كرد كه شامل توسعه فازهاي 23 و 24 پارس جنوبي مي شود. 50 درصد از گاز توليدي در اين ميادين به تركيه فروخته مي شود. اين قرارداد همچنين شامل انتقال 35 ميليارد متر مكعب گاز در سال به اروپا مي شود و براوردها از سرمايه گذاري اوليه آن حدود 5.3 ميليارد دلار است.
كرواسي :شركت INA كرواسي يك قرارداد اكتشافي در آوريل 2008 براي اكتشاف بلوم مغان به امضا رساند.
ايتاليا :گروه نفت وگاز "اني" ايتاليا راهبري پروژه توسعه فاز دوم ميدان نفتي دارخوين به ارزش يك ميليارد دلار در دست دارد كه هدف اين پروژه، افزايش توليد از 50 به 160 هزار بشكه در روز است. ايران از اني خواسته كه فاز سوم را نيز براي افزايش 100 هزار بشكه ديگر به توليد بررسي كند. از سوي ديگر، گروه انرژي اديسون ايتاليا نيز در نهم ژانويه 2008 قراردادي 107 ميليون دلاري با شركت ملي نفت ايران براي اكتشاف و كمك به توسعه بلوك ديار ايران به امضا رسانده است.
سوئيس :شركت EGL سوئيس در 17 مارس 2008 يك قرارداد خريد گاز از شركت ملي صادرات گاز ايران را به ثبت رساند. اين قرارداد 25 ساله ارزشي بالغ بر 22 ميليارد يورو دارد و شركت سوييسي انتظار دارد سالانه 5.5 ميليارد متر مكعب گاز از ايران دريافت كند.
روسيه :شركت گازپروم روسيه در 19 فوريه 2008 موافقت خود را براي توسعه مشترك سه بلوك پارس جنوبي و همچنين مشاركت گازپروم نفت در پروژه هاي توليد نفت ايران اعلام كرد. اين شركت تاكنون با همكاري شركت هايي از فرانسه و مالزي دو ميليارد دلار در فازهاي دو و سه پارس جنوبي سرمايه گذاري كرده است.
ويتنام :شركت پترو ويتنام در سال 2008 قراردادي 115 ميليون دلاري براي اكتشاف در بلوك دنان به امضا رسانده است.
بلاروس :ايران در پنجم سپتامبر 2007 قراردادي را با شركت نفت بلاروس امضا كرد كه اين امكان را فراهم مي كند كه اين شركت بلاروسي در ميدان جفير به توليد نفت بپردازد. اين قرارداد به ارزش 450 ميليون دلار روزانه 40هزار بشكه توليد نفت را درنظر دارد.
عمان :ايران در سال 2005 تفاهم نامه اي را با عمان به ارزش يك ميليارد دلار به امضا رساند. اين قرارداد با هدف اختصاص روزانه 30 ميليون متر مكعب گاز به عمان است كه حجم صادرات به تدريج تا سال 2012 به 70 ميليون متر مكعب افزايش مي يابد.

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن