تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804823839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين نشست خبري مديرعامل شركت آزادراه تهران- شمالاز اشتباه وزير راه تا سكوت درباره عملكرد بنياد


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: اولين نشست خبري مديرعامل شركت آزادراه تهران- شمالاز اشتباه وزير راه تا سكوت درباره عملكرد بنياد


عباسعلي آب بر پس از چندين ماه سكوت پيرامون وضعيت آزادراه تهران شمال در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به ابهامات افكار عمومي پيرامون اين پروژه توضيح دهد.
به گزارش خبرنگار سياست روز، آب بر در توجيه سكوت چند ماهه خود و عدم اطلا‌ع رساني در مورد پروژه اي كه اهميت آن بر هيچ كس پوشيده نيست گفت: من آدم سياسي و تبليغاتي نيستم به همين دليل به جاي مصاحبه كار مي‌كنم.
وي افزود: وزير راه و ترابري مسئول مستقيم تمام راه‌هاي كشور است و بايد مصاحبه كند اما از جانب من مصاحبه اي صورت نگرفته و همچنين هرچه از قول بنياد مستضعفان منتشر شده كذب است.
اين اولين گام مدير عامل شركت آزاد راه تهران - شمال در دفاع از پيمانكاري بود كه وزير راه و ترابري چندي پيش درباره اش گفته بود: "مديران بنياد خودشان به اين نتيجه رسيده اند كه راهساز نيستند"اگر چه آقاي وزير نيز اخيرا و در پي افتتاح تونل پيشگام البرز در چرخشي 180 درجه اي از تفاهم كامل با بنياد خبر داد اما هنوز مشخص نيست كه سرنوشت بنياد مستضعفان كه به يكباره از شركتي كه راه ساز نيست به شركتي در تفاهم كامل با وزارت راه مي‌رسد، به كجا مي‌انجامد.آب بر در مواجهه با سوال خبرنگار سياست روز پيرامون عملكرد بنياد در اين پروژه و ميزان رضايت وي از اين عملكرد گفت: اين سوال فني نيست و بهآن پاسخ نمي‌دهم.
وي كه با اعتراض ساير خبرنگاران پيرامون عدم پاسخگويي خود به بهانه اي غير واقعي مواجه شد بار ديگر تاكيد كرد كه پاسخ اين سوال را نخواهد داد.
اشتباه وزير راه درباره ميزان افزايش قيمت قرارداد چيني‌‌ها ‌
آب بر ادامه داد: خوشبختانه توانستيم با مذاكره ميزان اين مبلغ درخواستي را كاهش دهيم و قيمت قرارداد تا مرز 400 ميليون دلا‌ر برسد البته افزايش قرارداد هنوز به توافق ما نرسيده است چراكه بنياد و وزارت راه اين مسئله را بايد بررسي كنند. در صورت موافقت اين افزايش انجام مي‌‌شود. ‌ وي در حالي كه رسما از تعويق موافقت با افزايش قيمت قرارداد چيني‌ها سحن گفت اما درباره اينكه وزير راه وترابري اعلا‌م كرده بود" قيمت قرارداد چيني‌‌ها 400 ميليون دلا‌ر افزايش يافته است"، تصريح كرد: اين قرارداد از 245 ميليون دلا‌ر به 400 ميليون دلا‌ر رسيده است و 155 ميليون دلا‌ر افزايش داشته است تصور نمي‌‌كنم آقاي وزير اشتباه گفته‌‌اند. شايد رسانه‌‌ها در انعكاس آن دچار اشتباه شده‌‌اند!!
براي پايان پروژه زمان اعلا‌م نمي‌كنم
مدير عامل شركت آزاد راه تهران -شمال درباره زمان پايان كل پروژه آزاد راه تهران-شمال گفت: من زماني براي پايان پروژه آزاد راه تهران- شمال اعلا‌م نمي‌‌كنم.علي آب‌‌بر، مديرعامل شركت آزادراه تهران- شمال درباره ميزان اعتبار مورد نياز براي بهره‌‌برداري كل پروژه گفت: اين پروژه از صفر تا صد، 2 هزار و 800 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد اما بر اساس آخرين متمم قرارداد در چند سال پيش، اعتبار پروژه 450 ميليارد تومان و علا‌وه بر آن 15 ميليارد تومان نيز براي معارضين ملكي پيش بيني شده است كه مبلغي را نيز به عنوان تعديل در نظر گرفته شد كه برحسب نياز به مبلغ قرارداد اضافه مي‌شود. ‌
وي در پاسخ به اين پرسش كه سهم هريك از طرفين چه ميزان بوده است، تاكيد كرد: تاكنون به صورت 50 درصد وزارت راه و 50 درصد بنياد است. تا امروز نيز آورده دو طرف تقريبا مساوي بوده است. اما آينده را از من سوال نكنيد چون من سرمايه‌‌گذار نيستم.
پيش بيني افتتاح منطقه يك تا عيد 91
وي درباره زمان پايان بهره‌‌برداري از منطقه يك گفت: پيش بيني كرده اين پروژه تا عيد سال 1391 به پايان برسد در حال حاضر نيز پيمانكار اين پروژه چيني‌‌ها هستند. اما اگر به توافق نرسيم كار را به پيمانكار ايراني مي‌‌دهيم. چراكه معتقديم از نظر فني ومهندسي پيمانكار ايراني توانايي بالا‌يي دارد اما مسئله تامين منابع مالي است.وي افزود: در سياست عمومي كشور پيش بيني شده بخشي از منابع مالي از طريق فايناس و سرمايه‌‌گذاري خارجي تامين شوند به همين دليل از پيمانكار خارجي استقبال مي‌‌كنيم وگرنه پيمانكار اين توانايي را دارد به شرط آنكه تامين منابع مالي انجام شود.
آغاز منطقه سه تاييد وزارت راه را مي‌‌خواهد ‌
وي افزود: در منطقه سه به علت وقوع زلزله و رانش زمين مجبور شديم طراحي مجدد در اين منطقه انجام دهيم از اين رو كار عملياتي در اين منطقه آغاز نشده است اين طرح به وزارت راه ارائه شده كه پس از تاييد فعاليت اجرايي شروع خواهد ‌‌شد همچنين منطقه سه از پل زنگوله تا مرزن‌‌آباد به طول 45 كيلومتر است.
آب بر ادامه داد: منطقه دو از شهرستانك تا پل زنگوله به طول 25 كيلومتر است كه تونل پيشگام البرز نيز در اين منطقه قرار دارد اين تونل بزرگترين و طولا‌ني‌‌ترين تونل در بخش راه، آزاد راه و راه آهن كشور است. ‌ مديرعامل شركت آزاد راه تهران- شمال درباره اظهار نظر وزير راه مبني بر اين كه" اين تونل بزرگترين تونل خاورميانه است" اما ظاهرا تونل‌‌هاي بزرگتري نيز وجود دارد گفت: من نمي‌‌دانم در خاورميانه وضعيت چگونه است اما تاكيد كردم تونل پيشگام البرز بزرگترين و طولا‌ني‌‌ترين تونل در بخش راه، آزاد راه و راه‌‌آهن كشور است ممكن است در ساير بخش‌ها تونل بزرگتري وجود داشته باشد.

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن