تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819999518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي تكواندو از خط زدن خداداد پشيمانم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي تكواندو از خط زدن خداداد پشيمانم
جام جم آنلاين: در ورزش يك اصل صادق است كه هر قهرمان بزرگي، مربي بزرگي نخواهد شد و هر مربي بزرگي زماني يك قهرمان بزرگ نبوده است.


هرچند خط زدن بهزاد خداداد از تركيب تيم اعزامي ‌به المپيك پكن و گرفتن يك شانس كسب مدال از كاروان ورزشي ايران در اين مسابقات تا حدي بر كارنامه رضا مهماندوست سايه انداخته است، اما خودش در اين باره مي‌گويد: «همان لحظه‌اي كه خداداد را كنار گذاشتم، پشيمان شدم.»

رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي تكواندوي كشورمان كه پس از كش‌وقوس‌هاي فراوان سال گذشته در اين سمت قرار گرفت به روزهاي درخشش افتخاراتش در تيم ملي مي‌انديشد. او كه تيم ملي چين تايپه را كه روزگاري‌ تيم درجه دوم در جهان بود در المپيك آتن بر سكوي قهرماني نشاند و با تيم جوان شده ايران براي نخستين بار كشورمان را در آسيا بر سكوي قهرماني نشاند، حال از قهرماني جهان سخن مي‌گويد: «همه برنامه‌ريزي و تلاش ما براي شركت در مسابقات پيش روي تيم ملي و مخصوصا جهاني كانادا كسب حداكثر موفقيت است، اما تكواندو يك ورزش ركوردي نيست.»

بايد منتظر ماند و ديد كه رضا مهماندوست در مسابقات جهاني سال آينده و ديگر مسابقات پيش رو ‌‌چه كارنامه‌اي از خود برجاي ميگذارد، او حالا بهزاد خداداد را نيز دارد...

از چه سالي تكواندو را شروع كرده و در اين سال‌ها چه افتخاراتي كسب كرديد؟

5 خرداد 1358 يعني از 15 سالگي تكواندو را در ورزشگاه شهيد شيرودي (امجديه) زير نظر محمود مشهدي‌رضا شروع كردم و سپس در اردوهاي تيم ملي زير نظر استاد حسن ذوالقدري و «كانگ شين كان» به دوران قهرماني ادامه دادم. با وجود اين‌كه حدود 10 سال ملي‌پوش بودم، اما با توجه به اين‌كه آن زمان در مسابقات بين‌المللي كمي‌ شركت مي‌كرديم مدال‌هاي چنداني كسب نكردم. مدال برنز بازي‌هاي المپيك 1992 بارسلونا، نقره ارتش‌هاي جهان و 3 مدال طلا از تورنمنت‌هاي مالزي، بلژيك و قبرس را كسب و سال1374 از تيم ملي خداحافظي كردم. با وجود اين‌كه در دوران قهرماني افتخار چنداني كسب نكردم ولي خوشحالم كه در زمينه درسي هم‌اكنون دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد هستم.

چه زماني و چطور وارد دنياي مربيگري شديد؟

مربيگري را دوست داشتم و به همين دليل بلافاصله پس از خداحافظي از دنياي قهرماني حدود يك سال در باشگاه‌ها به مربيگري پرداختم و پس از يك سال با دعوت استاد ذوالقدر سرمربي وقت تيم ملي به عنوان مربي بدنساز به كادر فني تيم ملي ملحق شدم و پس از چندي به عنوان مربي در كادر فني تيم ملي قرار گرفتم. در نهايت پس از حدود هفت سال فعاليت در كادر فني تيم ملي كشورم، به چين تايپه رفتم و هدايت تيم ملي اين كشور را برعهده گرفتم.

كار كردن در كنار مربيان سابق خود (ذوالقدر و كانگ شين كان) دشوار نيست؟

اين دو استاد براي من زحمت زيادي كشيدند و هنوز هم از تجربيات آنها استفاده كرده و از حضور آنها در كنار تيم ملي خوشحالم و دوست دارم همچنان از تجربيات آنها استفاده كنم. هرچند استاد «كانگ» سرمربي تيم پومسه (فرم) است و ارتباطي با كار من ندارد.

ورود شما به چين تايپه با اوج گرفتن تكواندوي اين كشور همراه شد، در اين زمينه صحبت كنيد.

چند سال پيش تيم ملي چين تايپه براي برگزاري يك اردو مشترك به تهران آمده بود و در كنار تيم پاس تمرينات خود را انجام مي‌داد. من آن زمان هم مربي تيم ملي و هم پاس بودم. چين تايپه‌اي‌ها حدود 30 سال از مربيان كره‌اي در راس كادر فني تيم ملي خود استفاده مي‌كردند و جزو تيم‌هاي درجه 2 و 3 دنيا محسوب مي‌شدند، به طوري كه در مسابقات جهاني شانزدهم تا هجدهم مي‌شدند. به هر حال آنها در خلال همين اردو مشترك از شيوه كار من خوششان آمد و پس از انجام مذاكراتي، هدايت تيم ملي اين كشور را برعهده گرفتم و در مدت فعاليتم در اين كشور، چين تايپه براي اولين بار در بازي‌هاي آسيايي بوسان نايب‌قهرمان شد جايي كه تيم ايران سوم شد در مسابقات جهاني با كسب 2 طلا و يك برنز در ميان بيش از يكصد كشور جهان بر سكوي سوم ايستاد و در المپيك آتن با كسب دو طلا و يك نقره قهرمان شد. البته در مسابقات پليس‌هاي جهان و همين طور ارتش‌هاي جهان نيز چين تايپه نايب‌قهرماني را از آن خود كرد.

چه شد چين تايپه را ترك كردي و به ايران برگشتي؟

مهم‌ترين دليل كناره‌گيري از سرمربيگري تيم چين تايپه وضعيت تحصيلي فرزندانم و بنا به خواسته آنها و همچنين همسرم بود. در فاصله‌اي كه از چين تايپه برگشتم حدود 7 ماه طول كشيد تا هدايت تيم ملي كشورمان را برعهده بگيرم، چرا كه در اين مدت با پيشنهاد مربيگري تيم ملي هلند مواجه شدم و ضمن پذيرفته شدن در تمامي آزمون‌هاي آنها و بازديد از امكانات فوق‌العاده زيباي اين كشور در يك قدمي‌ عقد قرارداد بودم كه با پيشنهاد استاد ذوالقدر و همچنين سيدمحمد پولادگر در نهايت هدايت تيم ملي ايران را عهده‌دار شدم.

وضعيت امكانات هلندي‌ها چطور بود كه آن را فوق‌العاده مي‌داني. وضعيت امكانات تيم ملي كشورمان در قياس با هلندي‌ها چگونه است؟

اصولا قابل مقايسه نيست. مركز ورزشي هلندي‌ها در يك مكان جنگلي بسيار زيبا واقع شده است كه تمامي امكانات آنها رايانه‌اي است، به طوري كه آنها پيست هوشمندي داشتند كه هر 10 متر ميزان سرعت را نشان مي‌داد‌‌‌يا سالن وزنه و بدنسازي‌شان مجهز به دوربين‌هاي فيلمبرداري بود كه از زواياي مختلف تمرين كردن و وزنه زدن ورزشكاران را نشان مي‌داد. به اضافه امكانات منحصربه‌فرد براي بررسي چگونگي پرش ورزشكاران، امكانات بيومكانيك و... همه چيز رايانه‌اي بود و به معني واقعي كلمه تمام شرايط و امكانات براي كار كردن فراهم بود. آنها براي رشد اين رشته ورزشي همه امكانات را فراهم كرده‌اند.

نظر شما درباره كار كردن مربيان ايراني تكواندو در كشورهاي خارجي چيست؟

من اين موضوع را يك برد و يك برگ برنده ورزشي بزرگ مي‌دانم، چرا كه در 40 سال گذشته همه مربيان تكواندوي جهان كره‌اي بودند، اما امروز مي‌بينيم كه بتدريج كشورهاي مختلف خواستار حضور مربيان ايراني در كشورشان هستند. اين ميزان پيشرفت خار چشم كره‌اي‌هاست! آنها تكواندو را متعلق به خود مي‌دانند و چشم ديدن پيشرفت خيره‌كننده اين رشته ورزشي را در كشورمان ندارند. امروز كشورهاي زيادي هستند كه خواستار برپايي اردوي مشترك با تيم ملي كشورمان هستند. اگر اين يك پيروزي نيست، پس نام آن چيست؟ هرچند من با برپايي اردوي مشترك تمريني مخالف هستم.

چرا با برپايي اردوي مشترك تمريني با كشورهاي خارجي مخالفت مي‌كنيد؟

اعتقاد دارم تمرين مشترك با تيم‌هاي خارجي براي تيم ملي ايران افت دارد، چرا كه سطح تكواندوي ايران به مراتب از كشورهاي درخواست‌كننده برپايي اين اردوها بالاتر است. از طرفي اين نكته براي من خيلي حائز اهميت است كه ابهت و اقتدار تيم ملي ايران همچنان در دل كشورهاي خارجي وجود داشته باشد و آنها از تيم ايران وحشت داشته باشند. در شرايطي كه اگر با آنها اردوي مشترك تمريني برگزار كنيم و آنها در كنار قهرمانان ما به تمرين بپردازند شناخت كاملي از تيم ما به دست آورده و ديگر هراسي از نام و اعتبار تكواندوي ايران نخواهند داشت. با وجود اين با برگزاري اردوي مسابقه‌اي‌يا همان مسابقه تداركاتي مخالفتي ندارم.

در حال حاضر چه كشورهايي متقاضي برپايي اردوي مشترك با تيم ملي ايران هستند؟

نيجريه، ارمنستان، بلژيك و فرانسه ازجمله كشورهاي هستند كه به صورت كتبي درخواست برپايي اردوي مشترك را با كشورمان مطرح كرده‌اند و حتي لوپز، تكواندوكار سرشناس آمريكايي نيز اعلام كرده چنانچه فدراسيون تكواندوي كشورش با برپايي اردوي مشترك با تيم ايران مخالفت نكند تمايل دارد كه با تيم ايران به تمرين بپردازد. با وجود اين تيم‌هاي چين تايپه، نيجريه، پاكستان و ارمنستان قرار است از بيست و هفتم بهمن‌ به تهران آمده و ضمن برگزاري اردوي مشترك با تيم‌هاي باشگاهي در مسابقات تداركاتي نيز به مصاف تيم كشورمان بيايند.

دليل لغو سفر تيم ملي به مسابقات بين‌المللي آلمان چه بود؟

مسابقات بين‌المللي آلمان با جام باشگاه‌هاي آسيا همزمان شد و ما به دليل اين‌كه باشگاه‌ها بتوانند با تمام نفرات خود در جام باشگاه‌هاي آسيا حضور يابند شركت در مسابقات بين‌المللي آلمان را منتفي اعلام كرديم، اما به طور قطع در مسابقات بين‌المللي بلژيك شركت مي‌كنيم.

عملكرد خودتان را در تيم ملي ايران چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

در اين زمينه كارشناسان و متخصصان بايد به بحث و بررسي بپردازند. اما خود من اعتقاد دارم با توجه به اين‌كه در بدو برعهده گرفتن هدايت تيم ملي دست به جوان‌گرايي زده و در اولين مسابقاتي كه شركت كرديم (دانشجويان جهان در سال 86 ) موفق شديم با يك تيم جوان در والنسيا قهرمان شويم، در مسابقات قهرماني آسيا نيز با يك تيم جوان پس از 34 سال كره‌اي‌ها را به زير كشيده و براي نخستين بار قهرمان آسيا شديم و در المپيك نيز تنها مدال طلاي كاروان ورزشي ايران را تكواندو كسب كرد. با توجه به اين عملكرد فكر نمي‌كنم نتايج ضعيفي كسب كرده باشيم.

اردوي فعلي تيم ملي به منظور شركت در چه مسابقاتي تشكيل شده است؟

جام ‌فجر كه از تورنمنت‌هاي معتبر و درجه A جهاني است و با حضور كشورهاي صاحب‌نام اين رشته برگزار مي‌شود، تورنمنت‌هاي بين‌المللي سال آينده، مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا، جام جهاني، مسابقات جهاني، جشنواره هنرهاي رزمي ‌و بازي‌هاي همبستگي اسلامي ‌مسابقات پيش روي تكواندوي ايران است.

اردوي تيم ملي با حضور چند تكواندوكار در حال برگزاري است و نفرات دعوت شده به اين اردو چگونه انتخاب شدند؟

27 نفر از برترين تكواندوكاران كشور در اردو حضور دارند كه اين نفرات پس از سه مرحله مسابقات انتخابي و در واقع از بين 1500 تكواندوكار سراسر كشور برگزيده شده‌اند.

براي شركت در مسابقاتي كه ذكر كردي نفرات چگونه گزينش نهايي مي‌شوند؟

مطمئنا با توجه به مسابقات زيادي كه در پيش داريم نمي‌توان صرفا با يك تيم در اين مسابقات شركت كرد، بنابراين با توجه به فاكتورهاي مختلف از نفرات متفاوتي در اين مسابقات بهره خواهيم برد.

در سال‌هاي اخير چه اتفاقي در اين رشته افتاده كه الان همه تكواندو را يكي از ورزش‌هاي برتر كشورمان مي‌دانند؟

جمله شما را اين طور تكميل مي‌كنم كه تكواندو نه تنها يكي از ورزش‌هاي برتر ايران است كه به نظر من در حال حاضر ورزش اول ايران است. اين ادعا را آمار و ارقام افتخاري‌آفريني ملي‌پوشان تكواندوي كشورمان به اثبات مي‌رساند. در شرايطي كه كشتي ايران در چهار دهه اخير تنها 2 بار قهرمان جهان شده كه آن هم با بهره‌گيري از امتيازات ميزباني بوده است، تكواندوي ايران 12 سال است كه در رقابتي نزديك با كره‌اي‌‌ها نايب‌قهرمان جهان است و در 3 دوره اخير المپيك موفق به كسب 2 مدال طلا و 2 مدال برنز شده است آن هم در شرايطي كه در المپيك نمي‌توانيم بيش از دو ورزشكار اعزام كنيم.

من فكر مي‌كنم خيلي طول مي‌كشد تا ما شاهد يك ‌هادي ساعي ديگر نه در ايران كه در جهان باشيم. ‌هادي تكواندوكاري با پشتكار بالا، انگيزه قوي، فكور و خلاصه همه فاكتورهاي يك ستاره را داشت و اصولا چنين ستاره‌هايي در همه رشته‌هاي ورزشي كمياب هستند

سال گذشته با يك تيم جوان ناشناخته قهرمان آسيا شديم و افتخارات زياد ديگري كه در اين زمينه حاصل شده است. مي‌خواهم اين را بگويم كه هيچ مجموعه‌اي نمي‌تواند به موفقيت دست يابد مگر اين‌كه يك مديريت اصولي و دقيق آن را هدايت كند. فدراسيون تكواندوي ايران با پشتكار، تلاش، برنامه‌ريزي، توجه به رده‌هاي سني پايه، برپايي اردوهاي تداركاتي منظم براي تيم ملي، فراهم كردن شرايط مطلوب اردويي، تلاش مربيان و بازيكنان، برگزاري ليگ‌هاي مختلف، حتي در رده سني نونهالان و ليگ برتري باكيفيت كه بي‌ترديد در سطح جهان همتاي آن وجود ندارد شرايطي را فراهم كرده است كه امروز تكواندوي ايران در جهان به خود مي‌بالد و اينچنين با اقتدار پيش مي‌رود.

اما شايعاتي مبني بر بركناري پولادگر از رياست فدراسيون به گوش مي‌رسد؟

اميدوارم اين اتفاق رخ ندهد، اما اگر چنين كاري بكنند مطمئنا به صلاح تكواندو نخواهد بود و صرفا با اين دليل صورت خواهد گرفت كه آنها دلشان نمي‌خواهد تكواندو موفق باشد و مديريت خوب داشته باشد. به هر حال آنها بايد اين نكته را مد نظر داشته باشند كه سال‌ها طول مي‌كشد يك رئيس فدراسيون در سطح جهان شناخته شود. حال كه ما پس از حدود 12 سال در فدراسيون جهاني و همچنين اتحاديه تكواندو آسيا صاحب كرسي‌هايي شده‌ايم طبيعتا با بركناري رئيس فدراسيون به طور خودكار آن كرسي‌ها را نيز از دست خواهيم داد؛ كرسي‌هايي كه در جلوگيري از حق‌كشي و پايمال شدن حق ملي پوشان كشورمان بسيار موثر خواهد بود.

به حق‌كشي در تكواندو اشاره كرديد، هوگوي الكترونيكي چقدر جلوي اين مساله را گرفته است؟

بي‌ترديد هوگوي الكترونيكي موجب آرامش خاطر تكواندوكاران كشورهايي نظير ايران شده است، چرا كه با استفاده از اين هوگو هم درصد خطاي انساني داوران و هم درصد حق‌كشي احتمالي آنها تا حد زيادي كاهش يافته است. هرچند هنوز در ضربات بالا همچنان داوران نقش اصلي را دارند، اما همين هوگوي الكترونيكي خود مي‌تواند ضامن بقاي تكواندو در المپيك باشد.

گاهي در مسابقات المپيك تماشاگران در يك شياپ چانگ شاهد اين بودند كه يك تكواندوكار حريفش را تا سرحد مرگ مي‌زد و امتيازي نمي‌گرفت، اما در تشك كناري داوران به كوچك‌ترين ضربه‌اي امتياز مي‌دادند، همين مساله اعتراض كشورها را به كميته بين‌المللي المپيك به همراه داشت، در حالي كه با هوگوي الكترونيكي ديگر از اين قضاوت‌هاي جهت‌دار خبري نيست.

برخي، از شما انتقاد مي‌كنند كه با كنار گذاشتن بهزاد خداداد از تركيب تيم ملي اعزامي‌ به المپيك عملا شانس كسب يك مدال را از تيم ايران گرفتيد، حال پس از چند ماه از گذشت اين اتفاق آيا از تصميم خود پشيمان نيستيد؟

همان لحظه‌اي كه بهزاد را كنار گذاشتم از كار خود پشيمان بودم. هيچ پدري دلش نمي‌خواهد فرزندش مرتكب اشتباه شود، به قول معروف هر كس «كلنگ دست خودش است و بايد مراقب باشد به خودش ضربه نزند.» زماني پدر و مادر به فرزند خود اصرار مي‌كنند كه درسش را بخواند، شايد در آن لحظه فرزند از اين موضوع آزرده‌ يا عصبي شود، اما سرانجام مي‌فهمد كه پدر و مادرش خير و صلاح او را مي‌خواستند و اين‌كه او بيسواد بزرگ نشود. بهزاد خداداد متاسفانه در آن زمان اسير حاشيه شد و راه را اشتباه رفت و به نصيحت‌هاي من توجهي نكرد و من عليرغم ميل قلبي او را كنار گذاشتم. خوشحالم كه به خودش آمد و با درخشش در مسابقات انتخابي قصد دارد باز هم خودش را ثابت كند. حالا به شكل خيلي خوبي در تمرينات حضور دارد و اميدوارم به حدي از آمادگي برسد كه باز هم نفر فيكس تيم ملي شود.

چندي پيش جايي اعلام كرده بوديد كه مهدي بي‌باك را نمي‌شناسي، در مورد او بگوييد چرا بي‌باك به تيم ملي دعوت نشد؟

در خلال يك مصاحبه تلفني و در شرايطي كه چند نفر از نفرات تيم ملي در كنارم بودند به خبرنگار با شوخي گفتم «بي‌باك را نمي‌شناسم»، متاسفانه آن خبرنگار كم‌لطفي كرد و حرف شوخي مرا نه تنها در مصاحبه‌ام ذكر كه آن را تيتر كرد. در مورد دعوت نشدن بي‌باك به تيم ملي بايد بگويم كه ما ملاك را براي دعوت شدن به تيم ملي مسابقات انتخابي قرار داديم و همه چهره‌هاي سرشناس تكواندوي ايران در 3 مرحله مسابقه انتخابي شركت كردند و در نهايت حاصل شركت حدود 1500 نفر در مسابقات انتخابي برگزيده شدن 27 نفر براي حضور در اردوهاي تيم ملي بود. بي‌باك كه در مرحله اول مسابقات انتخابي شركت نكرده بود نزد من آمد و با دلايل مختلفي دليل شركت نكردن خودش را توجيه كرد و قول داد كه در مرحله دوم مسابقات شركت كند. در مرحله دوم هم همگان ديدند كه بي‌باك در مسابقات انتخابي غيبت كرد و اين بار نيز باز هم توجيهاتي براي كارش داشت و به صورت كتبي تعهد داد كه در مرحله سوم مسابقات انتخابي حضور يابد، اما متاسفانه باز هم شركت نكرد.

شما جاي من باشيد او را به تيم ملي دعوت مي‌كنيد؟ بي‌باك پس از اين جريان در خلال مسابقات ليگ دچار مصدوميت شديد شد و مشخص شد كه او اصلا به لحاظ بدني آماده شركت در مسابقات نبود. من نمي‌توانم صرفا به دليل افتخارات گذشته بي‌باك، او را به تيم ملي دعوت كنم؛ قهرمان زنده را عشق است. او هم مثل همه مدعيان بايد در مسابقات انتخابي شركت مي‌كرد و خودش را نشان مي‌كرد .

ولي يوسف كرمي ‌هم در مرحله سوم مسابقات انتخابي شركت نكرد اما به تيم ملي دعوت شد.

يوسف به دليل مصدوميت و با گواهي پزشكان در اين مسابقات شركت نكرد و غيبتش موجه بود. ضمن اين‌كه با توجه به عملكرد قابل قبول يوسف كرمي ‌در دومين مرحله مسابقات انتخابي وي را به اردوها دعوت كرديم. علاوه بر او محمد باقري‌معتمد هم در خلال مسابقات مصدوم و او نيز به تمرينات تيم ملي دعوت شد.

سطح فني مسابقات انتخابي تيم ملي چگونه بود كه بارها از آن تعريف كرديد؟

گمان نمي‌كنم در 15 سال گذشته چنين رقابت‌هاي حساس و باكيفيتي در ايران برگزار شده باشد، چرا كه همه قهرمانان رده‌هاي سني مختلف در اين مسابقات حضور يافتند و هر مسابقه مخصوصا در مرحله سوم انتخابي حكم يك فينال را داشت. به قدري مبارزات انتخابي تيم ملي زيبا بود كه نمي‌توانستم چشم از روي شياپ چانگ بردارم. مسابقات به نحوي برگزار شد كه حتي بازنده‌ها نيز با رضايت صحنه مسابقات را ترك مي‌كردند و دو حذفي بودن مسابقات شرايطي را فراهم كرد تا اگر ملي‌پوشي با يك باخت روبه‌رو شود فرصت جبران داشته باشد. علاوه بر اين شاهد درخشش جواناني نظير مهران عسكري بودم كه بي‌شك آينده درخشاني در انتظار اوست و مي‌تواند سال‌ها قدرت‌نمايي كند.

چرا فاصله زماني مرحله دوم و سوم مسابقات انتخابي تيم ملي كم بود؟

مخصوصا اين كار را كرديم تا ميزان آسيب پذيري تكواندوكاران را مورد سنجش قرار دهيم، چون سال آينده ما چندين رويداد بين‌المللي نزديك به هم داريم و احتمال دارد تكواندوكاري به دو رويداد نزديك به هم اعزام شود.

نظر شما درباره خداحافظي ‌هادي ساعي از دنياي قهرماني چيست؟

من هنوزم مخالف خداحافظي‌ هادي هستم. در صحبتي هم كه با او داشتم از ايشان خواستم كه اين كار را نكند. اما خودش معتقد بود كه به هر آنچه در تكواندو مي‌خواسته دست يافته و ديگر بايد در كنار خانواده‌اش حضور داشته باشد. به هر حال او تصميمش را گرفته بود و ما هم نمي‌توانستيم جلوي او را بگيريم، براي او آرزوي موفقيت مي‌كنم. از ايشان خواستم در اردوهاي تيم ملي كنار ما باشد، البته نه به‌عنوان مربي بلكه به‌عنوان مشاوري واقعي و مجرب كه او هم قول داده از هيچ كمكي به تيم ملي دريغ نكند.

آيا تكواندوي ايران بازهم مي‌تواند ‌هادي ساعي داشته باشد؟

من فكر مي‌كنم خيلي طول مي‌كشد تا ما شاهد يك ‌هادي ساعي ديگر نه در ايران كه در جهان باشيم. ‌هادي تكواندوكاري با پشتكار بالا، انگيزه قوي، فكور و خلاصه همه فاكتورهاي يك ستاره را داشت و اصولا چنين ستاره‌هايي در همه رشته‌هاي ورزشي كمياب هستند. با وجود اين معتقدم كه تكواندوي ايران سرشار از استعداد است و با روند كنوني و در صورت حفظ و پرورش استعدادهاي نونهال، نوجوان و جوان، تكواندوي ايران سال‌ها بيمه خواهد بود. اين موضوع در مسابقات قهرماني آسياي سال گذشته ثابت شد كه ما با يك تيم جوان قهرمان شديم.

پيش‌بيني شما از مسابقات جهاني سال آينده چيست؟ آيا تيم ما مي‌تواند قهرمان جهان شود؟

تمام هدف و تلاش ما در راستاي كسب حداكثر موفقيت يعني قهرماني در مسابقات گوناگون سال آينده است. با وجود اين چون تكواندو يك ورزش ركوردي نبوده و احساسات بسيار در آن دخيل است، نمي‌توان هيچ نتيجه‌اي را پيش‌بيني كرد گاهي يك امتياز عقب افتادن روحيه يك تكواندوكار را نابود مي‌كند و گاه همان يك امتياز به او انگيزه مي‌دهد. به هر حال تمام توان خود را به كار گرفته‌ايم كه از هر جهت نفرات آماده‌اي را راهي مسابقات مختلف كنيم تا به هدف خود دست يابيم.

اميد توفيقي

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن