تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821040880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سال جاري؛صادرات كالا از همدان 71 درصد رشد داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در سال جاري؛صادرات كالا از همدان 71 درصد رشد داشته است
همدان - خبرگزاري مهر: با سپري شدن 9 ماه از سال جاري به رغم بحران مالي كه جهان را فرا گرفته صادرات استان همدان روند صعودي خود را از سر گرفته و ميزان صادرات در سال جاري به 93 ميليون و 804 هزار و 397 كيلوگرم رسيده است.

رئيس سازمان بازرگاني استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان ا ينكه ارزش اين كالاها 59 ميليون و 277 هزار و 49 دلار بوده است، گفت: ميزان صادرات امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال با افزايش 71 درصدي روبرو بوده است و صادرات انجام شده به لحاظ ارزشي نيز 34 درصد رشد دارد.

وي با اشاره به ميزان صادرات كل كشور در اين مدت، تصريح كرد: صادرات انجام شده در كشور 14 ميليارد دلار و 23 و نيم ميليون تن بوده است.

به گفته اين مسئول، بررسي آمار ارائه شده بيانگر ا ين امر است كه بخش كشاورزي استان همدان همچنان با سهم 45 درصدي و دارا بودن كمترين تنوع اقلام صادراتي (پنج قلم)، مهمترين بخش صادرات استان همدان به شمار مي آيد و در اين بخش صادرات كشمش به وزن 8 هزار و 646 تن و به ارزش 13 ميليون و 717 هزار دلار، سهم 23 درصدي از كل صادرات، همچنان مهمترين كالاي صادراتي استان همدان به شمار مي آ يد.

فيصل مرداسي ادامه داد: صادرات سيب زميني نيز با رشد 105 درصدي نسبت به ماه قبل دوباره خود را به عنوان يكي از مهمترين كالاهاي صادراتي معرفي كرده و با مقدار 47 هزار و 546 تن و ارزش يك ميليون و 202 هزار دلاري و سهم 22 درصدي از صادرات در رتبه ي دوم مهمترن اقلام صادراتي استان همدان قرار دارد.

رئيس سازمان بازرگاني استان همدان با بيان ا ينكه رشد صادرات سيب زميني به علت افزايش تقاضاي فصلي و يارانه صادراتي بابت حمل اين محصول بود، خاطرنشان كرد: بخش صنعت نيز همچنان با سهم 33 درصدي در رتبه دوم قرار دارد.

وي گفت: در حالي كه صادرات نوشابه گاز دار غير الكلي دوباره از سر گرفته شده، صادرات سالامبور به عنوان يكي از اقلام مهم اين بخش متوقف و شايد بتوان گفت جاي خود را به صادرات چرم گوسفندي داده است.

مرداسي گفت: كاشي با سهم هفت درصدي، چيني آلات بهداشتي با سهم شش و 9 دهم درصدي، سالامبور با سهم چهار و هفت دهم درصدي و نوشابه گازدار غير الكلي با سهم سه و هفت دهم درصدي، مهمترين اقلام صادراتي اين بخش را شامل مي شود.

وي به صادرات بخش صنايع دستي اشاره كرد و يادآور شد: بخش صنايع دستي با صادرات 11 ميليون و 863 هزار دلار در رتبه سوم است و فرش دستبافت با سهم 12 درصدي از كل صادرات استان همدان به ارزش هفت ميليون و 213 هزار دلار بعد از كشمش و سيب زميني مهمترين كالاي صادراتي استان است.

مرداسي علت افزايش صادرات فرش را در افزايش قيمت پايه فرش و تغيير تقاضا به سمت خريد فرش هايي با قيمت پايين تر ناشي از بحران مالي دانست.

اين مسئول ادامه داد: مواد شيميايي با صادرات يك ميليون و 162 هزار دلار در رتبه چهارم بخش هاي صادراتي استان همدان قرار دارد و در اين بخش صادرات بيوفسفات طلايي با ارزش 943 هزار دلار و سهم يك و 59 صدم درصدي از مهمترين اقلام اين بخش به حساب مي آيد.

صادرات اين بخش همچنان روند نزولي دارد و نسبت به ماه قبل از رشد منفي 48 درصدي بر خوردار است و تنوع صادرات در اين بخش رو به كاهش است.

كشمش، سيب زميني، فرش دستبافت، كاشي، چيني آلات بهداشتي، سالامبور گوسفندي، نوشابه گازدار غيرالكلي، شيشه دست ساز، سفال و جار و بطري شيشه اي ده قلم عمده ارزش كالاهاي صادراتي استان همدان از گمرك در 9 ماه سال جاري بوده است.

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن