تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حدادعادل درمراسم سالگرد شهادت عمادمغنيه: دوران فعلي،دوران ملت‌هاست مادامي كه عدالت نباشد،صلح نيست آيا آمريكايي‌ها انتظار دارند فرش قرمز برايشان پهن شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حدادعادل درمراسم سالگرد شهادت عمادمغنيه: دوران فعلي،دوران ملت‌هاست مادامي كه عدالت نباشد،صلح نيست آيا آمريكايي‌ها انتظار دارند فرش قرمز برايشان پهن شود؟


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

غلامعلي حدادعادل تصريح كرد: تا زماني كه صهيونيست‌ها براي آمريكايي‌ها تصميم مي‌گيرند، مساله آمريكا و جهان اسلام حل نشدني است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در مراسم اولين سالگرد شهادت عماد مغنيه در مسجد امام صادق (ع) با بيان اين‌كه آنچه بر مردم فلسطين گذشته به يك دايرةالمعارف بزرگ نيازمند است، به تاريخچه فلسطين و نحوه ورود صهيونيست‌ها به منطقه اشاره كرد و گفت: هيتلر در آن زمان به خيلي‌ها ظلم كرد به مسيحي و يهودي؛ اما آنها آمدند و داستان يهودستيزي هيتلر را گرفته و به آن شاخ و برگ دادند و از آن ماجرا عواطف يهوديان و همه دنيا را تحريك كرده و سكوي پرشي براي دولت اسراييل ايجاد كردند.

وي ادامه داد: اين امر به دست تشكل مرموز صهيونيسم انجام شد. صهيونيست‌ها تصميم گرفتند وارد منطقه شده و تشكيل دولت دهند و حرف‌هايي از تورات و غيره را به ميان آوردند و آن را تحقق وعده الهي دانستند؛ به دنبال تشكيل كشوري بودند كه يك ضلعش نيل و ضلع ديگرش فرات باشد و آن را كشور موعود اسراييل مي‌دانستند. انگليس‌ها و بعد آمريكايي‌ها پشتيبان اصلي آنها بودند. زماني كه مي‌خواستند آنها را تحريك كرده و به فلسطين كوچ دهند، شعار مي‌دادند و مي‌گفتند مردم بي‌سرزمين و سرزمين بي‌مردم، يعني فلسطين تكه سرزميني خالي از سكنه است و اسراييلي‌ها هم همان مردم آواره.

وي تصريح كرد: آنها با اين شعار جلو آمده و با انوع توطئه‌ها و تشكيل گروه‌هاي مسلحانه زيرزميني و حمايت‌هاي انگليس و غرب مسلمانان و رهبرانشان را ترور كرده و به زادگاه فلسطيني‌ها حمله برده و قتل ‌عام‌هاي زيادي را انجام دادند و به انواع حيله‌ها يهوديان را از كشورهاي مختلف به آنجا بردند و حتي در سازمان ملل اين دولت را به رسميت شناختند كه اين اتفاق هرگز در طول تاريخ نيفتاده بود كه سازمان ملل بر وجود دولتي اينچنين مهر تاييد بزند، سازماني كه بعد از دو تجربه جنگ به‌وجود آمد.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: غرب با حمايت از صهيونيسم، دشنه‌اي را در قلب عالم اسلام فرو كرد و دولت جعلي اسراييل را به‌وجود آورد كه در طول اين شصت سال جنگ‌هاي متعددي را شاهد بوديم و يكي از صحنه‌هاي خفت‌بار تاريخ معاصر ما در جهان اسلام جنگ 1967 است كه چند كشور متحد شدند تا سرزمين‌هايي را از دست دشمنان بگيرند اما سرزمين‌هاي بيشتري از دست رفت.

نماينده تهران ادامه داد: در تمام اين مدت، آمريكايي‌ها حضورشان را در خاورميانه توجيه كرده و به بهانه مبارزه با كمونيسم مسايلي ديگر را تحت‌الشعاع قرار دادند؛ تحت اين شعار در كشورهاي اسلامي و ايران حضورشان را توجيه مي‌كردند. شوروي هم از تضاد دنياي عرب و اسلام و آمريكا استفاده كرده و سود خود را مي‌برد.

وي با اشاره به سابقه طولاني مساله فلسطين در ايران بيان كرد: جوانان بايد اين سابقه‌ها را در كتاب‌ها بخوانند؛ از همان روز اول ملت ايران و روحانيت بر وجود اسراييل صحه نگذاشتند، بزرگان ما همچون مرحوم صفوي، ‌آيت‌الله كاشاني و آيت‌الله طالقاني كه پرچمدار مبارزه با اسراييل و صهيونيسم بودند در كنفرانس‌ها شركت مي‌كردند اما دولت شاه پشتيبان اسراييل بود و اسراييل هم از آن حمايت مي‌كرد.

حدادعادل در ادامه حاضران را به خواندن جلدهاي شش‌گانه خاطرات اسدالله علم ارجاع داد و افزود: در سال 1342 شعار مردم آن بود كه اسراييل رسوا شد، منظور از اسراييل، شاه و حاكماني بود كه به پشتوانه اسراييل در ايران بودند. نهضت امام (ره) از همان روز اول ضد اسراييلي بود؛ اتفاقي مهم كه آن روز در دنياي اسلام به وقوع پيوست انقلاب اسلامي ايران بود. انقلاب اسلامي موجب شد تا طبيعت مبارزات فلسطيني از ملي‌گرايي به صورت اسلامي درآيد و محور مبارزه آن زمان كه قوميت عربي و مليت فلسطيني بود به صورت اسلامي تبديل شود.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه اكنون بايد فلسطين را به عنوان يك آزمايشگاه در نظر گرفت،‌ افزود: مردم اين سرزمين چون وطنشان را دوست دارند مي‌جنگند، آيا بايد آنها را تروريسم ناميد؟! در كجاي تاريخ مردمي كه از سرزمين خود دفاع مي‌كنند تروريست ناميده مي‌شوند؟ آمريكايي‌ها صحبت از حقوق بشر مي‌كنند، اما از اسراييل با تمام توان پشتيباني مي‌كنند در حالي كه اسراييل براي رسيدن منافعش به هيچ‌كس رحم نمي‌كند؛ اقدامات آنها در فلسطين نشان مي‌دهد كه شعارهاي آنها در اين آزمايشگاه باطل است.

وي ادامه داد: اتفاقي كه افتاد، آن است كه هر مسلماني در دل و ذهن خود دادگاهي را تشكيل بدهد و جنايتكاران اسراييلي و غرب را محكوم كند در اين صورت نيازي به يك دادگاه بين‌المللي نيست. در اين دادگاه كه شصت سال است تشكيل شده يك و نيم ميليارد مسلمان، غرب و صهيونيست‌ها را محكوم مي‌كنند. حال آيا آمريكايي‌ها انتظار دارند كه با اين پرونده فرش قرمز برايشان پهن شود؟ شما ملت‌ها را از دست داده‌ايد و با ظلم و جنايت به خود دشمني كرده‌ايد.

حدادعادل اظهار كرد: اين دوران، دوران ملت‌هاست؛ امروز اين ملت‌ها هستند كه تصميم‌ مي‌گيرند. در جنگ اخير با وجود مخالفت دولت‌ها، ملت‌ها تظاهرات كردند. فهم صورت مساله و راه حل آن بسيار آسان است. اگر صلح مي‌خواهيد عدالت داشته باشيد و ظلم نكنيد. صلح بدون عدالت ممكن نيست؛ اين پيام جهان اسلام به آمريكايي‌هاست. هر چه كنفرانس بگذاريد يا قطعنامه تصويب كنيد، مادامي كه عدالت نباشد، صلح نيست و مادامي كه آمريكايي‌ها از نفوذ صهيونيست‌ها رها نشوند، حل اين مساله آسان نيست و اصلا حل نمي‌شود.

وي در پايان بيان كرد: آيا ملت آمريكا براي آمريكا تصميم مي‌گيرد يا صهيونيست‌ها؟ تا وقتي كه صهيونيست‌ها براي آمريكايي‌ها تصميم‌ بگيرند، مساله آمريكا و جهان اسلام حل نشدني است.

انتهاي پيام

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن