تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816452408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش روز نهم/نمايش فيلم جديد وايدا / برنده خرس طلايي برلين امشب مشخص مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش روز نهم/نمايش فيلم جديد وايدا / برنده خرس طلايي برلين امشب مشخص مي‌شود
فيلم سينمايي "گورگياه" به كارگرداني آندري وايدا فيلمساز سرشناس لهستاني جمعه در بخش مسابقه بين‌الملل پنجاه و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم برلين به نمايش درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد با نمايش "گورگياه" وايدا در بخش مسابقه برليناله تمام 18 فيلم بخش مسابقه اين دوره جشنواره روي پرده رفته‌اند و اكنون نگاه دنياي سينما به مراسم اختتاميه است كه امشب برگزار و برندگان بخش رسمي مشخص مي‌شوند.

فيلم جديد وايدا بر مبناي داستاني كوتاه از ياروسلاو ايواسكيويچ نويسنده معروف لهستاني ساخته شده و درباره همسر يك پزشك در سال‌هاي 1950 است كه پس از آشنايي با يك مرد جوان تمام اميدهاي از دست رفته‌اش بازمي‌گردد.

"پلنگ صورتي 2" با بازي استيو مارتين و ژان رنو در بخش خارج از مسابقه جشنواره برلين پخش شد

وايدا داستان "گورگياه" را با همكاري كريستينا ياندا بازيگر اصلي فيلم خود نوشت كه تجربه‌هاي واقعي وي از شوهر در حال مرگش بخشي از طرح داستاني فيلم را شكل داده است. فيلمساز 82 ساله در اين باره گفت: من 50 فيلم ساخته‌ام و تصور مي‌كنم هر چيزي را كه مي‌تواند بين يك كارگردان و بازيگر روي بدهد، ديده‌ام.

وايدا افزود: تصورم اين است كه شايد اين داستان چيزي را در كريستينا ياندا بيدار كرد، چيزي كه پس از مرگ همسرش او را ترغيب كرد از درون خود پرده بردارد. كارگردان فيلم‌هاي "سرزمين موعود" و "مرد آهنين" در عين حال از برليناله به خاطر حمايت از او در دوران فشارهاي سياسي لهستان تشكر كرد و گفت: من در اين جشنواره هميشه بسيار خوش اقبال بوده‌ام.

وايدا ادامه داد: من بسيار خوشحال هستم كه ديتر كاسليك مدير هنري جشنواره جايي را نيز به يك فيلمساز قديمي اختصاص داده است. فيلمساز صاحبنام لهستاني قصد دارد به زودي فيلمي درباره لخ والسا رهبر جنبش همبستگي هوادار دموكراسي در اين كشور در دهه 1980 و رئيس جمهوري پيشين لهستان بسازد.

ديروز فيلم كمدي "پلنگ صورتي 2" با حضور ستاره‌هاي فيلم شامل استيو مارتين، ژان رنو و آيشواريا راي در بخش خارج از مسابقه جشنواره برلين پخش شد. مارتين در اين فيلم به نقش بازرس كلوزو ظاهر شده كه علاقه‌مندان سينما او را بيشتر با نقش‌آفريني پيتر سلزر مي‌شناسند.

سلزر در سال‌هاي 1960 و 1970 در مجموعه فيلم‌هاي "پلنگ صورتي" به نقش كارآگاه دست و پا چلفتي ظاهر شد. مارتين در نشست مطبوعاتي "پلنگ صورتي" از سلزر به عنوان "يك كمدين بزرگ و خالق شخصيت بازرس كلوزو" ياد كرد.

"پلنگ صورتي 2" دومين حضور مارتين به نقش كلوزو پس از فيلم سال 2006 "پلنگ صورتي" است. فيلم جديد را هارالد زوارت كارگرداني كرده و اين بار كلوزو با گروهي متشكل از چند كارآگاه بين‌المللي مي‌كوشند يك سارق حرفه‌اي را به دام بيندازند.

پنجاه و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم برلين پنجشنبه پنجم فوريه (17 بهمن) با فيلم "بين‌الملل" به كارگرداني توم تيكور آغاز شد و فردا يكشنبه به پايان مي‌رسد. مراسم اعطاي جوايز بخش رسمي امشب برگزار مي‌شود و "درباره الي" اصغر فرهادي يكي از بخت‌هاي جوايز است. فيلم فرهادي تاكنون سه بار در برليناله روي پرده رفته و فردا نيز براي چهارمين بار پخش مي‌شود.

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن