تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816859580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح/ فدايي در نشست خبري:بحث‌ آمدن يا نيامدن در انتخابات با هدف ايجاد انجماد براي اصولگرايان مطرح‌ مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح/ فدايي در نشست خبري:بحث‌ آمدن يا نيامدن در انتخابات با هدف ايجاد انجماد براي اصولگرايان مطرح‌ مي‌شود
خبرگزاري فارس: دبير كل جمعيت ايثارگران بحث‌هايي همچون «آمدن يا نيامدن» افراد را در عرصه انتخابات عمليات رواني دانست و گفت: اين گونه عمليات رواني با هدف وقت‌گيري، ايجاد انجماد براي اصولگرايان، دامن زدن به اختلافات انجام مي‌شود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حسين فدايي دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي صبح امروز در نشستي خبري با خبرنگاران به تشريح آخرين مواضع اين جمعيت و همچنين استراتژي‌هاي آن در انتخابات رياست جمهوري دهم پرداخت.
وي با تبريك سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: اين سه دهه با بصيرت و مواضع حكيمانه رهبري چه در زمان امام و چه پس از ايشان، مقاومت ملت ايران و حضور آنها در صحنه و همچنين تلاش و كوشش مسئولين با تكيه بر اصول و مواضع اسلام و انقلاب موجب افتخار ملت ما شد.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي به گفتمان‌هاي سه دهه انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: در بستر گفتمان اصلي انقلاب شاهد ظهور و بروز گفتمان‌هاي متفاوت توسط جريانات و مديران اجرايي كشور در مقاطع مختلف بوده‌ايم.
فدايي گفتمان دفاع مقدس در دهه اول انقلاب، گفتمان سازندگي، گفتمان توسعه سياسي و گفتمان عدالت و خدمت را در اين سي سال گفتمان هاي موجود در انقلاب اسلامي عنوان كرد.
وي با بيان اينكه بايد نقاط قوت و ضعف دستاوردهاي اين گفتمان‌ها تشريح شود، تصريح كرد: اما آنچه مهم است برايند سير پيشرفت و آباداني كشور است و نيازمنديم در دهه چهارم انقلاب از تجارب سه دهه گذشته استفاده كرده و به دنبال پيشرفت، عدالت و شكل گير تمدن بزرگ اسلامي باشيم.
دبير كل جمعيت ايثارگران با تاكيد بر اينكه در حوزه آمار و اطلاعات مبنايي، براي اداره كشور نيازمند سامان دادن به سيستم هايي هستيم كه ما را بي نياز در مديريت اجرايي كشور از آمار و اطلاعات غلط و ناهمگن كند، تاكيد كرد: آمايش سرزميني يكي از ضروريات برنامه ريزي است كه متاسفانه در گذشته كمتر به آن توجه شده است.
وي طراحي مهندسي فرهنگي علمي، نظام آموزشي و آموزش عالي را از ضروريت‌هاي دانست كه بايد در كشور به آن پرداخت.
فدايي با اشاره به اينكه در حوزه اقتصاد با سئوالات جدي مواجه هستيم كه نيازمند است اهداف و راهبردهاي اساسي اين حوزه طراحي شود، خاطر نشان كرد: با اين اقدام مناسب در راستاي منزلت اين ملت بزرگ گام برداشته‌ايم.
وي ادامه داد: در حوزه اجتماعي طرح سامان دادن به نظام اجتماعي را بايد در دستور كار قرار داد و در نهايت طرح سامان دادن به جامعه اسلامي و رابطه منطقي بين سند چشم انداز و سياست هاي كلي و همچنين برنامه هاي 5 ساله و نيز سندهاي جاري كشور همانند برنامه و بودجه مشخص شود.

* خط قرمز جمعيت ايثارگران جريان دوم خرداد است

دبير كل جمعيت ايثارگران در ادامه با اشاره به اينكه در اتخاذ رويكرد‌ها همواره گفته‌ايم كه خط قرمز اين جمعيت در انتخابات آتي جريان دوم خرداد است، افزود: براي آنكه نسبت به جريانات سياسي بتوانيم ارزيابي درست داشته باشيم ناگزيريم سطوح فكري اين جريانات را دسته بندي كرده و رابطه اش را با هم مشخص كنيم.
وي در تشريح سطوح فكري جريان دوم خرداد اظهار داشت: در حوزه‌هاي مباني انديشه و شناخت، عقايد و اعتقادات نظري يا همان اصول پايه‌اي حكومت ديني، رويكردي همانند مباحثي چون توسعه سياسي، اقتصادي، تنش زدايي، عدالت خواهي و غيره، حوزه عملكردي و نيز حوزه رفتاري مديران و مسئولان اين سطوح بندي‌ها را انجام دادند.
فدايي ادامه داد: در دو حوزه اول بر اين باوريم كه تفاوت زيادي ميان جريانات سياسي مرتبط به انقلاب، نظام و رهبري نيست، اما در حوزه رويكردي بحث هايي جدي را با جريان دوم خرداد داريم.
وي اضافه كرد: زماني كه اعتقاد داريم دين پاسخگوي نيازهاي اجتماعي است و در حكومت ديني محور تنظيم مناسبات اجتماعي در درون حكومت ولي فقيه است و همچنين عدالت محوري عقلانيت، مردم سالاري ديني، استكبار ستيزي، استقلال خواهي جزء مولفه‌هاي نظام است، متاسفانه با رفتار‌ها و گفتار هايي در اين جريان مواجه بوديم كه اين مواضع را همواره به چالش كشاندند از اين رو در اين مقولات نقدهاي اساسي و جدي به جريان دوم خرداد به عنوان جريان سياسي داريم.
دبير كل جمعيت ايثارگران تصريح كرد: در حوزه رويكردي هم يك مفهوم كلي را تحت عنوان هضم شدن در هنجار‌هاي بين المللي، توسعه سياسي و اقتصادي صورت گرفت كه در اين مقوله ما حرف هاي اساسي نسبت به اين جريان داريم.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي به عنوان انقلابي تمام عيار، داراي يك هويت مهم بر آمده از اسلام است، تاكيد كرد: اسلام براي افراد و روش حكومت ايده دارد كه هضم شدن در هنجار هاي جهاني يعني ناديده گرفتن اين مقولات از اين رو هضم شدن در هنجار هاي بين المللي با گفتمان انقلاب اسلامي سازگاري ندارد از همين رو است كه ما اين مسير را مسير زاويه دار با گفتمان انقلاب اسلامي مي دانيم.
فدايي با تاكيد بر اينكه مصاديق عملي اين مسائل در مدعيان جريان دوم خرداد بسيار زياد است، خاطر نشان كرد: زماني اصل وحي، حادثه كربلا، روش و سيره حضرت امام و اصولي كه در قانون اساسي بود توسط برخي از جريانات اصلاح طلب به چالش كشيده شد.
وي استعفاهاي دسته جمعي، تحصن، خروج از حاكميت و تبليغات گسترده نسبت به حاكميت دو گانه در كشور و در نهايت ايجاد بحران‌هاي متعدد در كشور را از جمله اقدامات صورت گرفته در جريان دوم خرداد خواند.

* بسياري از عقب افتادگي كشور ناشي از نوع نگاه و مديريت در جريان دوم خرداد است

دبير كل جمعيت ايثارگران تاكيد كرد: به جاي اينكه اصلاحات در حوزه نيازهاي واقعي كشور مصرف شود، صرف اينگونه بحران‌‌ها شد كه متاسفانه بسياري از عقب افتادگي كشور ناشي از نوع نگاه و مديريت اين‌چنيني بود از اين رو چنين انديشه‌هاي طبعا با اصل گفتمان انقلاب اسلامي و حضرت امام زاويه دارد و براي ما پذيرفتني نيست.
فدايي تاكيد كرد: آنچه در مورد جريان دوم خرداد گفته شد بدان معنا نيست كه همه عناصري كه در موضع نقد هستند و يا با ما اختلاف نظر دارند در بگيرنده اين مسائل هستند؛ چرا كه عناصري در اين جريان هستند كه همواره تاكيد بر اصول انقلاب دارند براي ما نيز قابل احترام هستند.
وي اظهار داشت: آن كساني كه در اين جريان در مقابل رفتارهاي ناصحيح افراد و جريانات اصلاحات موضع شفاف نگرفتن هم مورد نقد جدي ما هستند.
دبير كل جمعيت ايثارگران با تاكيد بر اينكه همواره تلاش كرديم تا موضع گيري‌هايمان را بر اساس تكليف مداري باشد، خاطر نشان كرد: معناي تكليف مداري آن است كه ماهيت اقدامات ما ماهيت و فرآيند عقلاني را طي كند.
فدايي با اشاره به حجم عمليات رواني صورت گرفته دشمن عليه كشورمان تصريح كرد: نزديك به 3 هزار شبكه تلويزيوني و 50 شبكه ضد انقلاب به صورت مستمر ارزش‌هاي جمهوري اسلامي و دولت را زير سئوال برده و بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه‌ها از سال 78 تا 87 ،‌179 ميليارد دلار توسط آمريكا براي براندازي جمهوري اسلامي هزينه شد كه 374 ميليون دلار آن مستقيم به شبكه هاي فارسي زبان ضد انقلاب اختصاص يافته است.

* حجم عمليات رواني عليه دولت نهم پس از انقلاب بي‌سابقه بوده است

وي تاكيد كرد: اين حجم عمليات رواني عليه دولت و شخص رئيس جمهور در طول عمر جمهوري اسلامي بي‌سابقه است و سرمايه گذاري سنگيني شده تا با برنامه دولت و گفتمان انقلاب اسلامي را با چالش مواجه كند.
دبير كل جمعيت ايثارگران سياست‌هاي جمعيت ايثارگران در انتخابات رياست جمهوري مي‌تواند مبناي تعاملات تمام جريانات اصولگرا باشد.
وي با اشاره به اينكه جمعيت ايثارگران 16 اصل را در 3 بخش هدف، راهبرد و سياست‌ها براي انتخابات آتي ترسيم كرده است، افزود: در حوزه هدف معتقديم، مشاركت گسترده مردم بايد هدف همه جريانات باشد؛ چرا كه در اين دوره بيش از هر زمان ديگر نيازمند مشاركت هستيم و اين مشاركت بالا موجب بازدارندگي از تهديدات دشمنان و توسعه گفتمان انقلاب اسلامي مي‌شود.
فدايي ايجاد اميد بين دوستداران انقلاب و تقويت گفتمان اصولگرايي و نيز وفاداري مردم به نظام، رهبري و شهدا از نتايج مشاركت بالاي مردم در انتخابات آتي عنوان كرد و اظهار داشت: از اهداف ديگر ما تلاش براي پيروزي يكي از افراد راي آور در ميان اصولگرايان است.
وي به حوزه راهبردهاي ترسيم شده در اين جمعيت براي انتخابات آتي اشاره كرد و گفت: راهبرد اول ما وفاق حداكثري ميان اصولگرايان است، زيرا بر اساس تحليل محتوا نسبت به آرايش آرا كه در 2 ، 3 انتخابات گذشته داشتيم به اين نتيجه رسيده‌ايم كه هرگاه در ميان اصولگرايان اختلاف بوده است توفيق آنها كمتر شده است، از اين رو جريان اصولگرايي براي موفقيت نيازمند وفاق حداكثري است.
فدايي با بيان اينكه راهبرد دوم ما خط قرمز قرار دادن جريان دوم خرداد است، به حوزه سياست‌هاي اتخاذ شده در اين جمعيت براي انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و بيان داشت: تكليف محوري كه همان طي مسير عقلاني و اتخاذ روشي كه كاملا مبتني بر اصول و ولايت‌مداري است، بدون آن كه بخواهيم هزينه از رهبري شود، از جمله سياست‌هاي تدوين شده در اين جمعيت است.
وي تلاش براي گسترش گفتمان اصولگرايي با تاكيد بر پيشرفت عدالت، تلاش در راستاي اثبات كار آمدي اصولگرايان و تثبيت دستاوردهاي آنها و پرهيز از جنجال‌هاي بيهود سياسي را از جمله سياست‌هاي تدوين شده در جمعيت ايثارگران براي انتخابات رياست جمهوري خواند و گفت: ميانگين عملكرد دولت را مثبت، قابل دفاع و در حوزه رويكردي افتخار آميز مي‌دانيم.
فدايي با بيان اينكه براي ارزيابي دقيق ميانگين عملكرد دولت‌ها چهار كار گروه را از ابتداي امسال در حوزه اقتصاد، فرهنگ، سياست خارجي، مديريت و سياست داخلي طراحي كرده‌ايم، خاطر نشان كرد: اين ارزيابي‌ها از منظر آرماني، قانوني و عملكردي صورت گرفت كه در اين ميان از نظر آرماني نيازمند طي مسيري طولاني هستيم، اما در حوزه قانوني كه برنامه چهارم و كلي را شامل مي‌شود، ميانگين عملكرد دولت نهم مثبت و قابل دفاع بوده است.

* جمعيت ايثارگران هيچ اعتقادي به دولت وحدت ملي ندارد

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به عمليات رواني گسترده عليه دولت تصريح كرد: ما نسبت به تشكيل دولت وحدت ملي، نجات ملي يا ائتلاف ملي كه بخواهد ائتلاف بخشي از اصولگرايان با دوم خرداد باشد را قبول نداريم چرا كه اين تحليل در ادبيات سياسي بر آن دسته از كشورها تلقي مي‌شود كه شرايط بحراني داشته و مديريت اجراي شان به بن بست رسيده باشد كه ما اين گونه شرايط را در كشورمان نمي‌بينيم.
فدايي تاكيد كرد: اصل جريان دوم خرداد همواره خط قرمز ما بوده است و هر ائتلافي كه بخواهد اينگونه باشد براي ما قابل پذيرش نيست و دوستاني كه بخواهند در اين دايره فعاليت كنند در حوزه تعاملات و مذاكرات ما براي وفاق اصولگرايان قرار نمي‌گيرند.
دبير كل جمعيت ايثارگران تاكيد كرد: تا زماني كه جبهه اصولگرايان به وفاق و توافق حداكثري نرسيده‌اند نبايد كاري كرد كه از سبد راي احمدي نژاد كاسته شود و هر جرياني كه رفتارش موجب ريزش راي احمدي نژاد شود محكوم است.
وي ادامه داد: بايد تلاش كنيم تا به سبد راي احمدي نژاد افزوده شود و بهترين راه براي وحدت براي اصولگرايان گفت‌و گو و تعامل است.
فدايي اضافه كرد: اصل راي آوري و مقبوليت همواره بايد مورد توجه اصولگرايي قرار گيرد.
اين فعال سياسي اصولگرا گفت: در راستاي بالا بردن وحدت اصولگرايان تعيين مصادق انتخابات آتي را منوط به اظهار نظر ساير اصولگرايان كرده‌ايم.
دبير كل جمعيت ايثارگران بحث‌هايي همچون «آمدن يا نيامدن» افراد را در عرصه انتخابات عمليات رواني دانست و گفت: اين گونه عمليات رواني با هدف وقت‌گيري، ايجاد انجماد براي اصولگرايان، دامن زدن به اختلافات و نيز طراحي بلاگردان در بين جريان اصلاح طلب انجام مي‌شود.
وي با بيان اينكه تحريك لايه‌هاي خاكستري و مظلوم‌نمايي در افكار عمومي از اهداف جريان دوم خرداد است، گفت: اين گونه اقدامات با اين هدف صورت مي‌گيرد كه توجه نقد‌ها به كانون اصلي جريان دوم خرداد صورت نگيرد تا ابهامات گسترده نسبت به عملكرد اين جريان و چهره افراطيون پنهان بماند.
اين فعال سياسي اصولگرا با اين اينكه اين اقدامات زيبنده نظام انقلاب اسلامي نيست، اظهار داشت: اين نوع عمليات رواني براي ملت ما كار ساز نخواهد بود؛ چرا كه اين گونه اقدامات همواره موجب رويكرد منفي ملت شده است.
فدايي در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا با آمدن خاتمي در عرصه انتخابات بر روي يك كانديداي واحد در جريان اصولگرايي صورت مي‌گيرد يا خير؟ گفت: جريان اصولگرايي به دنبال اجماع است و حسب منطق و استفاده از تجارب گذشته و شكل‌گيري آرايش سياسي قطعا بايد اجماع بر روي يكي از كانديداي اصولگرايان صورت گيرد كه اين امر موجب موفقيت دراين جريان مي‌شود.
فدايي افزود: اگر ما به دنبال سهم‌خواهي نباشيم و مصالح عمومي كشور را مد نظر قرار دهيم قطعا وفاق و وحدت جريان اصولگرايي شكل مي‌گيرد.
دبيركل جمعيت ايثارگران در پاسخ به سئوالي مبني بر حضور خاتمي در عرصه انتخابات اضافه كرد: اساسا موضع جمعيت ايثارگران درخصوص شخصيت‌هايي كه در نظام زحمت كشيده‌اند موضع مثبتي است و نفس اينكه عده‌اي در هر مقطعي براي انقلاب و نظام تلاش كرده‌اند مورد احترام ما است، اما در مقام ارزيابي طبيعي است كساني كه كوهي از سئوالات و اشكالات نسبت به عملكردشان انباشته شده به صحنه بيايند نسبت به آنان سئوالات جدي مطرح است كه بايد مواضع و عملكرد گذشته خود را به صورت شفاف اعلام كنند.
فدايي خاطرنشان كرد: بحث آمدن يا نيامدن افراد كه چندي است مطرح مي‌شود به اعتقاد ما عمليات رواني است كه براي شكل دادن افكار عمومي صورت مي‌گيرد. از اين رو ما فكر مي‌كنيم اين رفتارها زيبنده مردم و نظام اسلامي نيست.
فدايي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه جمعيت ايثارگران در انتخابات رياست جمهوري در گذشته از احمدي‌نژاد كه عضو اين جمعيت بود حمايت نكرد، آيا اين اقدام رفتاري ضد تشكيلاتي نبود و اين احتمال هست كه در انتخابات آتي از احمدي نژاد حمايت نكنيد، تصريح كرد: جمعيت ايثارگران در آن زمان ابتدا فردي را انتخاب نكرد تا پس از آن تحليل كند، بلكه جمعيت اصولي را انتخاب كرد كه نتيجه آن اصول هر چه مي‌شد مورد قبول بود از اين رو مبناي ما در انتخابات گذشته و احتمال دارد در انتخابات آتي اين اصول باشد.
دبير كل جمعيت ايثارگران در خصوص حضور مير حسين موسوي و اينكه آيا اين احتمال وجود دارد برخي از جريان اصولگرا با وي ائتلاف كنند تا منجر به دولت وحدت ملي شود، تصريح كرد: درباره طرح وحدت ملي در گذشته هم گفته‌ايم كه آن را قبول نداريم. تمام كساني كه فكر مي‌كنند در عرصه خدمتگزاري ملت مي‌توانند با برخورداري از طرح‌ها و برنامه‌ها، موجب پيشرفت و عدالت در كشور شوند حضور آنها را در انتخابات مثبت ارزيابي مي‌كنيم.

* برايمان فرقي نمي‌كند تخريب را چه كسي انجام مي‌دهد

فدايي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر تخريب‌هاي صورت گرفته عليه خاتمي گفت: با تخريب نسبت به هر كس كه صورت بگيرد مخالفيم؛ تخريب در هر مدل آن هم چون عليه دولت، احمدي نژاد، مجلس، اركان نظام، اصول و ارزش‌هاي انقلاب و در راستاي به چالش‌كشيدن نظام و انقلاب باشد مذموم و آن را قبول نداريم و برايمان فرقي نمي‌كند تخريب را چه كسي انجام مي‌دهد.
وي در خصوص رايزني‌هاي صورت گرفته جمعيت ايثارگران با ساير جريان هاي اصولگرا ابراز داشت: جمعيت ايثارگران هم با اصولگرايان تحول خواه و هم با ساير اصولگرايان رايزني‌هاي را آغاز كرده است.
دبير كل جمعيت ايثارگران در پاسخ به سوالي درباره اظهار نگراني هاشمي رفسنجاني نسبت به سلامت انتخابات گفت: زماني ابراز نگراني توسط مسئولين براي اطمينان دادن به ملت و آرامش كشور مطرح مي‌شود كه اين امر به خاطر توجه به حقوق ملت و اتخاذ اينگونه توصيه‌ها از سوي خيرخواهان مثبت است، اما برخي اوقات اين گونه اظهارات براي ياس ايجاد كردن در دل مردم است كه چنين امري زيبنده نيست.
انتهاي پيام/

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن