تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802531321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نسخه‌هاي ضد و نقيض، باز هم كار دست بازار طلا و ارز داد؛ سكه دوباره ترمز بريد، دلار سكته كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: نسخه‌هاي ضد و نقيض، باز هم كار دست بازار طلا و ارز داد؛ سكه دوباره ترمز بريد، دلار سكته كرد
هرچند در روزهاي اخير بانك مركزي طرح برخورد با دلالان و سفته‌بازان را اجرايي كرده‌است و هرروز هشدار جدي‌تري را براي برخورد با آنان مي‌دهد، اما اين امر تنها زمزمه ‘دلار دلار’ را در بازار غير رسمي ارز آرامتر كرده‌است. حضور نيروي انتظامي در بازار غير رسمي ارز و اعلام برخورد جدي‌تر با دلالان، نه‌تنها سبب نشد تا اين بازار بدون حضور اين افراد در خيابان فردوسي باشد، بلكه باعث شد سكه با يك افزايش قيمت ناگهاني روبه‌رو شود. قيمت انواع سكه ديروز با جهش شديدي مواجه شد و ركوردهاي جديدي را به ثبت رساند، به طوري‌كه براي اولين‌بار نرخ سكه طرح قديم 690 و طرح جديد 680 هزار تومان شد.
بر اين اساس براي اولين بار قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم، بين 668 هزار تومان تا 690 هزار تومان فروخته شد. همچنين نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح جديد 678 هزار تومان تا 680 هزار تومان، نيم‌سكه 338 هزار تومان، ربع‌سكه 178 هزار تومان و سكه گرمي 85 هزار تومان تا 86 هزار تومان به فروش رسيد. قيمت سكه طرح قديم هم 658 هزار تومان، طرح جديد 669 هزار تومان، نيم‌سكه 335 هزار تومان، ربع‌سكه 176 هزار تومان و گرمي حدود 82 هزار تومان بود. بسياري از كارشناسان معتقدند، نرخ طلا و ارز در ماه‌هاي اخير، يكي از چالش‌هاي بزرگ اقتصادي ايران بوده‌است. آنها مي‌گويند: همزمان با رشد بي‌رويه نقدينگي، خطر تهاجم به نرخ ارز را بيش از پيش تشديد نموده‌ايم و با كاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي، عليرغم افزايش شديد نرخ تورم، عملاً به مردم علامت داده‌ايم تا راه‌هاي ديگري به جز از سپرده‌گذاري در بانك‌ها، براي حفظ قدرت خريد نقدينگي خويش بيابند.
دلار 1700 تومان
اما در بازار ارز چه مي‌گذرد؟ طبق اعلام رسمي بانك مركزي، ارز به عنوان كالاي قاچاق تلقي شده و از همين رو، ديگر خريد و فروش آن در بازار آزاد مطابق قبل، امكان‌پذير نيست، اما دلالان و سفته‌بازان همچنان به كار خود به صورت مخفيانه ادامه مي‌دهند. هرچند نرخ فروش دلار در روز يكشنبه ازسوي صرافان اعلام نشد و اين صرافان، تنها اقدام به خريد دلار كردند، اما نرخ دلار در بازار سياه، بين 1700 تا 1730 تومان است. در همين حال بانك مركزي در هفته‌هاي اخير وديروز، ارزي را به صرافي‌هاي مجاز دولتي عرضه نكرده‌است. نرخ يورو و پوند نيز به ترتيب، دو هزار و 200 تومان و دو هزار و 800 ريال در اين بازار تعيين شده است. به اعتقاد برخي از كارشناسان، اولتيماتوم بانك مركزي باعث ركورد و كسادي معاملات دلار در بازار رسمي و بازار سياه شده است و كم‌كم فقط مصرف‌كنندگان واقعي براي خريد ارز مورد نياز به بازار مراجعه مي‌كنند. به گزارش مهر، پيش‌بيني مي‌شد كه با اعلام برخورد جدي ماموران نيروي انتظامي با دلالان و واسطه‌گران بازار ارز، بساط سودجويان از اين بازار رخت بربندد، اما چنين نشد و فعاليت دلالان در گوشه و كنار خيابان فردوسي همچنان مشاهده مي‌شود. اين در حالي است كه دلالان خرد هم، مانند هميشه به فعاليت ارزي و دلالي خود ادامه مي‌دهند و اعلام خبر برخورد نيروي انتظامي هم مانع از فعاليت آنها نشد، در عين حال از بازرسان بانك مركزي هم خبري نيست. در اين ميان، يكي از مسئولان بانك مركزي درباره جمع‌آوري دلالان مي‌گويد: نيروي انتظامي جدي‌تر وارد بازار خواهد شد. او معتقد است، بانك مركزي از زماني كه برنامه خود را اعلام كرده، در بازار تغييراتي ايجاد شده است. درحالي كه اين مسئول ارشد بانك مركزي، از جمع‌آوري دلالان و حضور گسترده نيروي انتظامي در بازار براي جمع‌آوري اين گروه خبر داده است و بر اجراي اين برنامه هم تأكيد مي‌كند، در خيابان و ميدان فردوسي واقعيت، موضوع ديگري را حكايت مي‌كند. دلالان ديروز هم سر كار خود آمدند و مشابه قبل كار خود را در اين منطقه از سر گرفتند؛ البته اين افراد بنا به اذعان خودشان، اين روزها با ترس و لرز به بازار مي‌آيند و با سلام و صلوات كارشان را آغاز مي‌كنند. يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس به فارس گفت: برخورد انتظامي با دلالان بازار ارز، در حكم مسكّن است و بانك مركزي بايد براي بهبود وضعيت بازار، افزايش سود سپرده‌ها را عملي كند. جعفر قادري در خصوص تصميم اخير مسئولان بانك مركزي براي برخورد انتظامي با دلالان بازار ارز اظهار داشت: سياست‌هاي بانك مركزي غلط است و مي‌خواهد به جاي استفاده از شيوه‌هاي اقتصادي، از برخوردهاي امنيتي براي برطرف كردن مشكل استفاده كند. وي افزود: اين راهكار ممكن است، به عنوان مسكّن موقت خوب باشد، اما زماني كه سياست‌ها صحيح نيست، هرچه از مسكّن‌ها استفاده شود، دوباره مشكل ايجاد مي‌شود. عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: اين اقدام مشكل را حل نمي‌كند و تنها فعاليت‌ها را به صورت غيرعلني درمي‌آورد؛ در حقيقت پاك كردن صورت مسئله است. قادري خاطرنشان كرد: بانك مركزي بايد سريع‌تر با گرفتن ابلاغ رئيس‌جمهور، مصوبه شوراي پول و اعتبار درباره افزايش سود سپرده‌ها را به اجرا درآورد.

ارسال نظر

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن