تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805640206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هنري


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: اخبار هنري
در نشست خبري جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي هنري كشور عنوان شد

شركت 275 آموزشگاه هنري در چهارمين جشنواره

منصور ايماني مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان گفت:در مجموع 275 آموزشگاه آزاد هنري از سراسر كشور در اين دوره شركت كرده‌اند و 130 آموزشگاه در بخش هنرهاي تجسمي بالغ بر 1500 اثر ارسال كرده‌اند كه 200 اثر از ميان آن‌ها انتخاب شده و به جشنواره راه يافته است. به گزارش خبرنگارآفرينش، چهارمين جشنواره آثار و توليدات هنرجويان آموزشگاه‌هاي آزاد هنري سراسر كشور (مقدماتي المپياد هنر) در رشته‌هاي (موسيقي، هنرهاي تجسمي،خوشنويسي و نمايش) 8 تا 10 بهمن‌ماه در استان گيلان برگزار مي‌شود. نشست خبري اين جشنواره با حضور عيسي كشاورز مديركل دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و منصور ايماني مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان برگزار شد. كشاورز با تأكيد بر اهميت آموزش هنر در كنار وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وجود هنرستان‌هاي هنرهاي زيباي كشور كه برخي از آن‌ها بالغ بر 100 سال قدمت دارند و دانش‌آموختگان اين هنرستان‌ها كه امروز از مفاخر كشورمان هستند، نشان از قدمت و اهميت آموزش در فعاليت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دارد. وي به ارائه آمار و ارقامي از تعداد آموزشگاه‌هاي هنري كشور پرداخت و گفت: وجود 70 مركز آموز‌ش‌هاي علمي و كاربردي در حوزه فرهنگ و هنر،‌ بيش از 3 هزار آموزشگاه آزاد هنري و 700مؤسسه فعال هنري نشان دهنده اهميت اين آموزشگاه‌هاي هنري در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

كشاورز در بخش ديگري از سخنانش به اقتصاد هنر و وضعيت نابسامان اقتصادي در آموزشگاه‌هاي هنري كشور اشاره كرد و گفت: اقتصاد هنر و اقتصاد آموزشگاه‌هاي آزاد هنري ما در سراسر كشور پويا نيست و اين وضعيت نگران كننده است. منصور ايماني مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان نيز كه ميزباني اين دوره از جشنواره را در استان گيلان بر عهده دارد درباره انتخاب اين استان گفت: گيلان به لحاظ دارا بودن شاخص‌هاي فرهنگي و هنري و بالا بودن شاخص اجرايي در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان براي ميزباني چهارمين جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي آزاد هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انتخاب شده است. وي شناسايي ظرفيت‌ها و كشف استعدادهاي برتر هنري در ميان جوانان و ‌ارزيابي فعاليت‌هاي آموزشي آموزشگاه‌هاي هنري را از جمله اهداف برپايي اين جشنواره برشمرد و از تقدير مديران برتر اين آموزشگاه‌هاي در برنامه اختتاميه اين جشنواره خبر داد. ايماني گفت: اين جشنواره در دو بخش اصلي و جنبي برگزار مي‌شود كه موضوع بخش اصلي آزاد است و در بخش جنبي هنرجويان مي‌توانند با موضوع «عفاف و حجاب» آثارشان را ارسال كنند.

ايماني به ارائه گزارشي از آمار شركت‌كنندگان در بخش‌هاي مختلف ارائه كرد و گفت: در مجموع 275 آموزشگاه آزاد هنري از سراسر كشور در اين دوره شركت كرده‌اند و 130 آموزشگاه در بخش هنرهاي تجسمي بالغ بر 1500 اثر ارسال كرده‌اند كه 200 اثر از ميان آن‌ها انتخاب شده و به جشنواره راه يافته است. وي افزود: در رشته نمايش،‌ 35 آموزشگاه با 35 اثر شركت كرده‌اند كه از اين ميان230 هنرمند است و از ميان آن‌ها 8 گروه نوازندگي سازهاي كلاسيك غرب، سه گروه آواز گروهي، 5 گروه موسيقي نواحي، 9 گروه موسيقي سنتي، 44 هنرمند تكنواز سازهاي ايراني، 29 هنرمند تكنواز سازهاي كلاسيك غربي و ‌2 نفر در بخش آواز پاپ به جشنواره راه يافته‌اند.ايماني زمان برگزاري اين جشنواره را 8 تا 10 بهمن‌ماه در رشت اعلام كرد و گفت: مراسم اختتاميه اين جشنواره نيز با حضور معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سالن وارش شهر رشت برگزار خواهد شد.ايماني جوايز نفرات اول تا سوم هر رشته را نيز به شرح زير اعلام كرد: نفر اول 2 ميليون ريال، نفر دوم يك ميليون و 500 هزار ريال و نفر سوم يك ميليون ريال جايزه نقدي در هر رشته دريافت خواهد كرد. چهارمين جشنواره آثار و توليدات هنرجويان آموزشگاه‌هاي آزاد هنري سراسر كشور (مقدماتي المپياد هنر) در رشته‌هاي (موسيقي، هنرهاي تجسمي،خوشنويسي و نمايش) 8 تا 10 بهمن‌ماه در استان گيلان برگزار مي‌شود.

اعلام اسامي گروه‌هاي غيركلاسيك جشنواره‌ي موسيقي فجر

اسامي گروه‌هاي پذيرفته شده براي اجرا در بخش رقابتي شاخه غير كلاسيك ايراني بيست و هفتمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر اعلام شد. به گزارش ايسنا ،در بخش رقابتي كلاسيك غير ايراني 14 گروه تقاضاي شركت در جشنواره داشتند كه از بين اين تعداد 8 گروه به بخش رقابتي بيست و هفتمين جشنواره موسيقي فجر راه يافتند. اسامي گروه‌هاي راه يافته به اين بخش جشنواره موسيقي فجر به شرح زير است:

1)اركستر دانشجويان پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران به سرپرستي، عادله لطفي و به رهبري لوريس هوويان از تهران

2)آنسامبل مارتينو به سرپرستي مهرداد غلامي از تهران

3)گندم به سرپرستي محمدكيا خسروي از تهران

4)بادي نوازان فجر به سرپرستي كاظم شرافتي از تهران

5)كوارتت زهي كادانس به سرپرستي مهدي نوبري ازتبريز

6)ژوله به سرپرستي نيما گوران اوريمي از تهران

7)چهار فصل اهواز به سرپرستي وحيد وحيد پور از اهواز

8)دورنا به سرپرستي يعقوب مطلوبي ازتبريز

نادر مرتضي‌پور، سياوش ظهرالديني و جاويد مجلسي هنرمندان و اساتيدي بودند كه آثار رسيده به اين بخش را بازبيني كردند.

در هفته پاياني دي ماه انجام مي شود؛

برگزاري 50 نمايشگاه و ويژه برنامه هنري در مراكز فرهنگي هنري تهران

در هفته پاياني دي ماه، علاوه بر برگزاري پنجمين همايش تجليل از نوگلان حسيني، مراكز فرهنگي هنري پايتخت ميزبان بيش از 190 ويژه برنامه هستند كه از مجموع اين برنامه ها 50 برنامه به نمايشگاه ها، اجراهاي هنري، نمايش ها و اكران هاي سينمايي اختصاص دارد. به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، پنجمين همايش تجليل از نوگلان حسيني روز چهارشنبه 28 دي ماه با هدف نشر و اشاعه فرهنگ ديني، تشويق و ترغيب نوجوانان خادم اهل‌بيت(ع) و شناسايي استعدادهاي بالقوه مداحان نوجوان در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود. در هفته جاري همچنين 11 اجراي هنري، 10 اكران سينمايي، 8 نمايش، 46 نشست موضوعي، 23نشست ادبي، 10 مسابقه، 21 برنامه تركيبي، 23 برنامه مذهبي، 17 برنامه آموزشي و دو برنامه گردشگري و همچنين 21 نمايشگاه در مراكز فرهنگي هنري پايتخت برگزار مي شود. برپايي نمايشگاه هاي ايوان هنر، 29 و 30 دي در فرهنگسراي ملل، تذهيب تا 29 دي در فرهنگسراي ابن سينا، سوگواره نگاره هاي حسيني تا 29 دي در مجموعه فرهنگي هنري ايرانسرا، مجسمه هاي مفتولي تا 29 دي در فرهنگسراي رازي و نمايشگاه عكس از سقاخانه هاي منطقه 12 با عنوان آب و ادب تا پايان هفته در نگارخانه كوثر از جمله برنامه هاي هنري اين هفته در است. نمايش فيلم سينمايي يه حبه قند تا 29 دي ماه در فرهنگسراي ابن سينا و نشست نقد و بررسي دوبله فيلم هاي كارتوني، 29 دي در اين فرهنگسرا از جمله برنامه هاي سينمايي اين هفته است. نمايش فيلم هاي اخلاقتو خوب كن و تپلي در فرهنگسراي هنگام و فيلم اسب حيوان نجيبي است در فرهنگسراي اشراق تا پايان هفته ادامه دارد. نمايش كودك هزار جوراب پا تا 29 دي در فرهنگسراي ابن سينا، جك و لوبياي سحر آميز، 27 دي در فرهنگسراي ارسباران، زخمي كه بر دلم نشست تا 29 دي در فرهنگسراي خاوران و فصل پنجم نمايشنامه خواني آثار چيستا يثربي، 29 دي در فرهنگسراي خاوران برگزار مي شود. كارگاه تصويرگري سقاي آب و ادب 29 دي در فرهنگسراي ارسباران برپا مي شود. كارگاه نمايش خلاق ويژه كودكان، 28 دي در فرهنگسراي بهمن و اجراي نمايش غسل نخلستان تا 4 بهمن ماه در اين فرهنگسرا، از ديگر برنامه هاي هنري هفته جاري است. كارگاه شعرخواني خانه ترانه با حضور دكتر افشين يداللهي، 29 دي ماه در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي شود.همچنين نشست نيستان معرفت با موضوع مثنوي پژوهي، 27 دي در فرهنگسراي معرفت، شاهنامه خواني، 28 دي در فرهنگسراي فردوس و كارگاه نقد و بررسي شعر، 29 دي در فرهنگسراي بهمن برگزار خواهد شد.

يادي از شهداي قره باغ در سيماي آذري شبكه سحر

پخش برنامه "شهداي قره باغ" با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي جنگ قره باغ، از سيماي آذري شبكه سحر آغاز شد.به گزارش روابط عمومي شبكه جهاني سحر، اين برنامه در 20 قسمت 10 دقيقه اي به تهيه كنندگي محمدعلي طالبي در جمهوري آذربايجان توليد شده و در هر قسمت آن زندگي نامه، فعاليت هاي اجتماعي، رشادت ها و دلاوري هاي يكي از شهيدان اشغال و درگيري قره باغ در قالب مصاحبه و گفت و گو با بازماندگان و خانواده آنها مورد بررسي قرار مي گيرد.مستند "شهداي قره باغ" هر روز ساعت 21:45 از سيماي آذري شبكه جهاني سحر پخش مي شود.

در بخش خياباني سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر به روي صحنه مي رود

نمايش فرانسوي «سواركاران» در جشنواره تئاتر فجر

نمايش«سواركاران» به نويسندگي و كارگرداني ژان لوك پره ووست در بخش خياباني سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر كه از 5 تا 11 بهمن ماه برگزار مي شود به اجرا در خواهد آمد. به گزارش پايگاه رسمي اطلاع رساني سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر؛ نمايش «سواركاران» از كشور فرانسه كه با بازي ژان لوك پره ووست، اليويه رمبو، فيليپه مامولو و كلمانس ساليه همراه است؛ روايت گر داستان سه سواركار ماهر فرانسوي است كه خود را براي بازي آلمپيك آماده مي كنند. اين سواركاران مهارت خويش را به نمايش مي گذارند گرچه كارهاي آنها به مرز خنده نيز مي رسد. يادآوري مي شود سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از تاريخ 5 تا 22 بهمن سال جاري به دبيري رحمت اميني برگزار مي‌شود.

با حضور «كيوان كثيريان» و «محمدرضا مقدسيان»

دومين فيلم پاتوق باشگاه 7 با نمايش فيلم « سوپر8» در فرهنگسراي قبا

دومين فيلم پاتوق باشگاه 7 با نمايش فيلم « سوپر8» ساعت 18 فردا چهارشنبه 28 ديماه با حضور «كيوان كثيريان» و «محمدرضا مقدسيان» در فرهنگسراي قبا برگزار مي شود.به گزارش روابط عمومي فرهنگسرا، اين فيلم به كارگرداني «جي‌جي آبرامز» و تهيه‌كنندگي «استيون اسپيلبرگ» محصول سال 2011 است كه شبي پر رمز و راز، با بچه هايي كه به اينطرف و آن طرف شهر با دوچرخه هاي چراغ دارشان در حال حركت هستند و اشعه هاي مرموزي كه توسط نور چراغ اين دوچرخه ها قابل مشاهده هستند را به تصوير مي كشد. قهرمانان نوجوان در «سوپر 8» رازي استثنائي را كشف مي كنند و در صدد هستند تا هر طور كه شده در جهت حل معماي آن بر آيند. نشست كارشناسي فيلم « سوپر8» پس از نمايش اين فيلم با حضور «كيوان كثيريان» و «محمدرضا مقدسيان» برگزار مي شود. علاقمندان براي حضور در اين برنامه مي توانند به فرهنگسراي قبا واقع در خيابان پاسداران – خيابان گل نبي – خيابان ناطق نوري – ميدان قبا مراجعه نمايند و يا با شماره تلفن 22888781 تماس بگيرند.

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن