تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816430414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: خبر دانشگاه
رييس ستاد اقامه نماز:

قرآن و نهج‌البلاغه بايد در دانشگاه‌ها ارايه شود

رييس ستاد اقامه نماز كشور با بيان اينكه درس معارف اسلامي به صورت موثر در دانشگاه‌ها ارائه نمي‌شود، گفت: بايد براي هر رشته تحصيلي يك درس معارف خاص تدريس شود.به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي روز دوشنبه در پنجاهمين گردهمايي مشترك معاونان دانشجويي و فرهنگي اجتماعي دانشگاه‌هاي كشور، با بيان اينكه بايد در هر دانشكده آيات و روايات خاص رشته‌ها ارائه شود، اظهار كرد: به عنوان مثال در دانشكده اقتصاد بايد آيات و روايات مرتبط با مسائل اقتصادي به دانشجويان ارائه شود. وي با اشاره به پاسخ مثبت تنها 10 معاون فرهنگي و فرهنگي دانشگاه از مجموع 110 دانشگاه به اين پرسش كه كدام يك از شما در دانشگاه خود داراي درس قرآن و نهج البلاغه هستيد، اظهار كرد: قرآن بايد در دانشگاه‌ها ارائه شود، حتي معاونان فرهنگي بايد مسائل سياسي خود را در قرآن حل كنند. اگر معاونان دانشگاه‌ها بخواهند، مي‌توانند حتي يك جلسه يك ربعي نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها برگزار كنند. قرائتي با اشاره به رابطه استاد و دانشجو، تصريح كرد: اساتيد بايد به خود تكاني بدهند و در مواردي كه دچار اشتباه مي‌شوند از دانشجويان عذرخواهي كنند. وي با بيان اينكه كارهاي فرهنگي نبايد كارهاي پوستري و لوستري باشد، اظهار كرد: برخي از دانشجويان در مسائل مذهبي بسيار آگاهند كه بايد خط ويژه‌اي براي آنها ايجاد كرد و آنان را به جامعه بهتر شناساند.رييس ستاد اقامه نماز با بيان اينكه مشكل دانشجوي دختر بي‌حجاب با بخشنامه رفع نمي‌شود، اظهار كرد: بلكه بايد شخصي در دانشگاه او را توجيه كند كه بي‌حجابي او باعث ضرر علمي به ساير دانشجويان مي‌شود. به گزارش ايسنا، قرائتي با بيان اينكه هنوز در دنيا در رشته حقوق براي تجاوز به آبرو، قانوني وجود ندارد، تصريح كرد: همچنين در هيچ دانشكده‌اي در رشته دكتراي تعليم و تربيت، در خصوص تاثير لقمه حرام در زندگي افراد بحثي نمي‌شود. وي با تاكيد بر اينكه نهج البلاغه و قرآن بايد به دانشگاه‌ها وارد شود، افزود: معاونين دانشگاه‌ها نيز در خصوص ابهامات و سوالات دانشجويان بايد با اسلام شناسان معتبر در ارتباط باشند. قرائتي در خاتمه گفت: فرهنگ دانشگاه‌هاي ما ذهن دانشجويان است و بودجه فرهنگي بايد صرف ذهن، شبه زدايي، دين و نماز دانشجويان شود.

رئيس واحد اهر؛

انقلاب اسلامي نشان دهنده جايگاه معنوي اين نظام است

آنا: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر با تأكيد بر برگزاري هرچه باشكوهتر ايام اله دهه فجر گفت: مردم با فداكاري و جانفشاني اين انقلاب را به ثمر رساندند كه بايد با برنامه ريزي لازم به نحو شايسته دستاوردهاي نظام و انقلاب را به نسل سوم انقلاب منتقل نمائيم. رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر در جلسه شوراي فرهنگي با تأكيد بر برگزاري هرچه باشكوهتر ايام اله دهه فجر گفت: مردم با فداكاري و جانفشاني اين انقلاب را به ثمر رساندند كه بايد با برنامه ريزي لازم به نحو شايسته دستاوردهاي نظام و انقلاب را به نسل سوم انقلاب منتقل نمائيم.دكتر علي رضايي گفت: نسل سوم بايد با تلاشي مضاعف در راستاي حفظ ارزش‎هاي انقلاب و توسعه و پيشرفت اين كشور اسلامي گامهاي عملي بردارند.وي اضافه كرد: امام راحل با همراهي مردم براي اعتلاي اين نظام سختي‎ها و مشقات زيادي را تحمل كرد و مدت‌ها در تبعيد به‌سر برد اما دست از آرمان‎هاي خود برنداشت و ما نيز با الگو قرار دادن آرمانهاي امام راحل(ره) در حفظ دستاوردهاي نظام تلاش نمائيم. رئيس شوراي فرهنگي واحد اهر گفت: امام راحل با ياري گرفتن از خداي بزرگ و به بركت خون پاك شهيدان پايه‎هاي نظامي را بنا كرد كه كاخ‎هاي ظلم و ستم را به لرزه درآورد. در نتيجه آن بيداري ملل آزاده كشورها در اقصي نقاط دنيا است. وي تأكيد كرد: مشاركت گسترده اقشار مختلف در اجراي برنامه‎ها مي‎تواند استحكام و اقتدار نظام را افزايش دهد. و اين امر موجب دلسردي و ياس دشمن مي‎شود و نشان مي‎دهد كه مردم هيچگاه حاضر نيستند دست از حمايت رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامي بردارند و همواره و در هر شرايطي براي پيشبرد كشور ايثار مي‎كنند. وي معيار و ملاك همه دوستداران نظام و انقلاب را منويات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري اعلام كرد و افزود: همه بايد با تبعيت از فرامين مقام عظماي ولايت در پيشبرد اهداف والاي نظام و انقلاب بيش از پيش تلاش نمائيم.

پرداخت بيش از 230ميليون ريال بابت فعاليت هاي پژوهشي پژوهشگران جوان

باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران جنوب بيش از 230 ميليون ريال بابت فعاليت‌هاي پژوهشي اعضاي خود در هشت ماه اول سال جاري پرداخت نموده است. بر پايه اين گزارش و طبق اعلام باشگاه پژوهشگران جوان اين واحد، اعضاي اين باشگاه تا آذر ماه سال جاري 13 مقاله ISI منتشر كردند و مبلغي بالغ بر 000/000/106 ريال بابت حق التاليف مقالات ياد شده به پژوهشگران پرداخت شده است. همچنين تعداد 2 مقاله ISC نيز توسط اعضاي اين باشگاه منتشر شده كه مبلغي بالغ بر 000/600/4 ريال را به خود اختصاص داده است.بنابر اين گزارش 3 مقاله نيز در كنفرانس هاي خارجي و داخلي توسط اعضاي اين باشگاه ارائه شده و يك كتاب نيز به چاپ رسيده است. همچنين طرحهاي پژوهشي خاتمه يافته و تسويه شده 5 طرح با هزينه اي بالغ بر 000/000/85 ريال مي باشد و 4 طرح پژوهشي با هزينه پرداختي 000/300/39 ريال نيز در حال اجرا مي باشد. شايان ذكر است كه 9 طرح پژوهشي نيز تعريف و در دست داوري است. بنابر گزارش باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران جنوب، همچنين اعضاي جديد پذيرش شده 46 نفر و تعداد اعضاي فعال 138 نفر مي باشد. همچنين تعداد اعضاي عادي پذيرش شده در گروه ا.د.ب. 5 نفر و تعداد اعضاي عادي در حال بررسي جهت عضويت در گروه 1.د.ب. نيز 5 نفر مي باشد.همچنين به يك نفر از اعضا نيز تسهيلات سفر حج اعطا شده است.

تمديد حكم معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد گرگان

با صدور حكمي از سوي دكتر محمد رضا مقدم مشاور رياست دانشگاه و رييس منطقه 10 دانشگاه ازاد اسلامي اسماعيل رنجبر يانه سري به مدت 2 سال ديگر به عنوان معاون دانشجويي دانشگاه ازاد اسلامي گرگان منصوب شد.براساس اين گزارش همچنين با صدور احكام جداگانه اي از سوي دكتر محسني رييس دانشگاه ازاد اسلامي گرگان زينب نظري و راضيه كيايي به مدت يكسال ديگر به سمت مدير امور دانشجويي و مسوول امور خوابگاههاي دانشگاه منصوب شدند. مدير روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي گرگان عضو كميته نهادها و سازمانهاي ستاد دهه فجر استان گلستان شد. با صدور حكمي از سوي حسين عاشور رييس اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري گلستان و مسوول كميته نهادها و سازمانهاي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي استان گلستان شبير دائمي مدير روابط عمومي دانشگاه ازاد اسلامي گرگان به عنوان عضو اين كميته منصوب شد. براساس اين گزارش در اولين جلسه اين كميته عليرضا جمشيدي معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان با بيان اينكه به تعبيير حضرت امام خميني (ره ) پديده انقلاب اسلامي يك تحفه و ارمغان الهي بود گفت : امروز استراتژي مقام معظم رهبري اين است كه ايمان به انقلاب اسلامي به عنوان يك مساله حياتي در دل افراد نافذ، مستحكم و مستدام باشد و در اين بين روابط عمومي ها با ارائه طرح و برنامه نقش به سزايي خواهند داشت. رئيس ستاد انتخابات استان در بخش ديگري از سخنان خود گفت : دشمن به دنبال تخريب و از بين بردن باورها و اعتقادات ديني ، وحدت و انسجام ملي و از دست دادن اميد به آينده مردم مي باشد و نقش روابط عمومي ها اين است تا با بكارگيري فكر و انديشه در تقويت اين سه مولفه و خنثي سازي نقشه هاي دشمنان موثر باشند.

معاون فرهنگي وزير علوم؛

هفته پاسداشت شهداي جهاد علمي آذر هر سال در دانشگاه ها برپا مي‌شود

تهران - معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم تحقيقات و فناوري گفت: به پيشنهاد شوراي هماهنگي فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه ها، از هشتم تا شانزدهم آذر هر سال، هفته پاسداشت شهداي جهاد علمي در دانشگاه هاي سراسر كشور برگزار مي‌شود. به گزارش ايرنا، "‌غلامرضا خواجه سروي" روز دوشنبه در پنجاهمين گردهمايي مشترك معاونان دانشجويي و فرهنگي اجتماعي دانشگاه هاي سراسر كشور افزود: پيشنهاد نامگذاري يكي از روزهاي سال به عنوان پاسداشت شهداي جهاد علمي در تقويم رسمي كشور نيز از سوي وزارت علوم ارائه شده است. وي همچنين از معاونان فرهنگي دانشگاه ها خواست تا در روز چهلم شهيد "مصطفي احمدي روشن" بين نماز ظهر و عصر، مراسم هاي كوتاه چند دقيقه‌اي به گراميداشت شهداي علمي اختصاص يابد. خواجه سروي به برگزاري مسابقه طراحي نشان ويژه شهداي علمي نيز اشاره كرد و گفت: فراخوان اين مسابقه بزودي در دانشگاه ها توزيع خواهد شد و انتظار مي رود همه دانشجويان بويژه دانشجويان رشته هنر در اين امر مشاركت و حضور جدي داشته باشند.وي از نهايي شدن آيين نامه جديد كرسي هاي آزادانديشي خبر داد و گفت: اين آيين نامه برگزاري كرسي ها را تسهيل كرده و بسياري از سختگيري هاي قبلي بمنظور فراهم آوردن زمينه گفت وگوي آزادانه، ناصحانه و دلسوزانه در دانشگاه ها برداشته شده است. وي پيش بيني كرد آيين نامه جديد كرسي هاي آزاد انديشي تا هفته آينده به دانشگاه ها ابلاغ شود و توضيح داد: براساس اين آيين نامه، باشگاه آزاد انديشي دانشگاهيان نيز به عنوان محلي براي برگزاري كرسي ها در دانشگاه ها ايجاد خواهد شد. خواجه سروي همچنين به تهيه ساختار جديد معاونت فرهنگي وزارت علوم اشاره كرد و گفت: اين ساختار با همكاري معاونت مالي و اداري وزارت علوم و دفتر هيات هاي امنا تهيه شده و بزودي ابلاغ خواهد شد كه اميدواريم با اجراي آن، مشكلات ساختاري و حكمي موجود در معاونت فرهنگي دانشگاه ها برطرف شود.

نمايشگاه دستاوردها و توانمنديهاي سما واحد جيرفت گشايش يافت

آنا: به مناسبت بيستمين سالگرد تاسيس سازمان سما، نمايشگاه دستاوردهاي حوزه معاونت سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي جيرفت با حضور رئيس واحد، معاونت سما، معاون آموزش و پروش شهرستان و جمعي از مسئولين ادارات و نهادهاي شهرستان جيرفت در محل مدرسه راهنمايي دخترانه سما گشايش يافت. به گزارش آنا، معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامي واحد جيرفت در آئين افتتاح اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه به منظور گراميداشت بيستمين سالگرد تاسيس سازمان سما برپا شده است و دستاوردهاي علمي و پژوهشي دانش آموزان در آن به نمايش گذاشته شده است. مهدي تكاور افزود: از ديگر اهداف برپايي اين نمايشگاه، تشويق و علاقه مند نمودن دانش آموزان در انجام فعاليت هاي علمي و پژوهشي و يادمان سالگشت بيستمين سالگرد تاسيس سازمان سما مي باشد.وي در ادامه اظهار داشت: نمايشگاه دستاوردها و توانمنديهاي سما واحد جيرفت به مدت يك هفته در مدرسه راهنمايي دخترانه سما داير و تا پايان ديماه ادامه دارد. گفتني است در اين نمايشگاه آثار فرهنگي ، هنري وپژوهشي دانش آموزان و دانشجويان مدارس و آموزشكده هاي سما دانشگاه آزاد اسلامي جيرفت در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است.

بيش از 1000 اثر در جشنواره تئاتر دانشگاهي ارزيابي شد

تهران - شوراي انتخاب متون پانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران بيش از يك هزار متن و اثر نمايشي متقاضي حضور در بخش هاي مختلف اين رويداد هنري را ارزيابي كرد. به گزارش ايرنا، بيش از يك هزار متن متقاضي حضور در پنج بخش پانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران بودند. طبق آمار ارائه شده از سوي دبيرخانه جشنواره پانزدهم، 502 اثر متقاضي حضور در بخش مسابقه صحنه دانشجويان رشته تئاتر و 432 اثر متقاضي حضور در بخش مسابقه صحنه دانشجويان رشته هاي غير تئاتري بودند. در بخش هاي نمايشنامه خواني 82 اثر، نمايش هاي راديويي 34 اثر و در بخش ويژه مدرسان نيز 11اثر متقاضي حضور بودند. طي روزهاي گذشته شوراي انتخاب متون بخش بازخواني پانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران متشكل از خسرو حكيم رابط، مجيد سرسنگي، فارس باقري، شهرام زرگر، فرزاد معافي، عباس اقسامي و مهرداد كورش نيا آثار متقاضي را مورد ارزيابي قرار دادند. بر اساس اين گزارش و به نقل از روابط عمومي پانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران، متعاقبا تعداد آثار انتخاب شده توسط شوراي انتخاب متون بخش بازخواني پانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران اعلام و آثار پذيرفته شده در اين مرحله معرفي خواهند شد.پانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران از 23 تا 30 ارديبهشت ماه 91 با دبيري حميد مرادويسي در تهران برگزار مي شود.

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن