تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813271249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد: از زماني كه مشايي آمد سازمان ميراث متحول شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: احمدي‌نژاد: از زماني كه مشايي آمد سازمان ميراث متحول شد
گردشگري - مراسم توديع روح‌الله احمدزاده كرماني ،محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور، حميدبقايي معاون اجرايي رئيس جمهور و بدون حضور روح‌الله احمدزاده كرماني رئيس سابق اين سازمان در محل سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد.


امروز مراسم توديع روح‌الله احمدزاده كرماني و معارفه سيدحسن موسوي رؤساي قديم و جديد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار شد. در اين مراسم احمدي‌نژاد در سخناني با بيان اينكه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از سازمان‌هاي بسيار مهم و با ماموريت‌هاي متنوع و اثرگذار است، درباره ماموريت‌هاي اين سازمان گفت: صيانت از ميراث فرهنگي يكي از ماموريت‌هايي است كه بر عهده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قرار دارد. انسان منهاي فرهنگ معني ندارد چرا كه فرهنگ همه چيز انسان است.
احمدي‌نژاد افزود: بخشي از كار در ميراث مادي است كه ساختمان‌ها و آثار و حتي بخشي از خود صنايع دستي از اين قبيل هستند و بخشي از كار نيز معنوي مثل عادات و رسوم و سنت‌ها.
وي با اشاره به اهميت توجه به ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: هستند آدم‌هاي كوته فكري كه قبلا بيشتر بودند و الان كمتر شده‌اند. زماني كه ما از ميراث فرهنگي صحبت مي‌كرديم مي‌گفتند اين چه كاري است كه شما يك تكه كاشي را در موزه نگه مي‌داريد و يا يك زماني فردي پشت تريبون دستور تخريب چند حمام تاريخي را داد و از آنجايي كه زمين گران شد با فكر اقتصادي چند حمام تاريخي را تخريب كردند اما مگر يك ملت با پول مي‌ماند؟ ملت با فرهنگ مي‌ماند.
رئيس جمهور با بيان اينكه گذشته يك ملت مبناي تهديد درست يك ملت از وقايع و پيچ و خم‌هاي تاريخي است، تصريح كرد: نمي‌شود گذشته يك ملت را پاك كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در يك زندگي انساني حقيقي آرايش سفره، شكل ليوان و نوع خوردن آب معنا دارد، تصريح كرد: انساني كه به زيبايي مطلق توجه دارد، بايد ظاهر و باطن زندگي او نيز زيبا باشد برخلاف زندگي سرمايه‌داري.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: نبايد آدم‌ها را با بازدهي اقتصادي ارزيابي كنيم، چرا كه مگر خداوند ما را با بازدهي اقتصادي‌مان ارزيابي مي‌كند؟
احمدي‌نژاد اظهار داشت: ما يك زندگي زيبا مي‌خواهيم البته نه اينكه اشرافي باشد، بلكه مي‌تواند يك زندگي زيبا و در عين حال معمولي باشد.
وي در خصوص صنايع دستي نيز با تاكيد بر اينكه صنايع دستي ما خودش يك فرهنگ است، بيان داشت: صنايع دستي ما دوره طولاني در زندگي مردم بوده البته نه به عنوان يك كالاي لوكس ويتريني. بنابراين بايد صنايع دستي كه تجلي روح هنر آفرين و هنر دوست ملت ايران است، حفظ كرده، به روز و توسعه داده شود.
رئيس جمهور با اشاره به بحث گردشگري آن را يك كار فرهنگي دانست و اظهار داشت: متاسفانه به همه چيز رنگ اقتصادي زدند. چشم‌شان را بر روي حقيقت مي‌بندند چرا كه برايشان منفعت اقتصادي ندارد كه گردشگري هم چيزي است كه قرباني شده است.بنابراين اگر اسم صنعت را روي اينها بگذاريم و نگاه ما فقط اقتصادي باشد، فردا پزشكي نيز صنعت مي شود و اين خوب نيست.
وي با بيان اينكه گردشگري اصلش ارتباط فرهنگي ملت‌ها است، يادآور شد: خداوند ما را خلق نكرده كه در يك روستا و حتي در يك جغرافيا اسير و متعصب به آن باشيم. در حالي كه حقيقت انسان جهاني و فطرت الهي انسان ثابت است.
وي با اشاره به نگاه ابزاري غربي‌ها و مدعيان دروغين دموكراسي به انسان‌ها گفت: وقتي به آدم‌ها نگاه مي‌كنند او را مثل يك برگ راي مي‌بينند. در حالي كه بايد وقتي به انسان نگاه مي‌شود او را بالاترين مخلوق خدا ببينند.
رئيس جمهور ابراز داشت: گردشگري يكي از بسترها و ظرفيت‌هايي است كه اين انديشه (نگاه جهاني) را تقويت و به طراحي نظم آينده كمك، فكرها و انديشه‌ها، قضاوت‌ها و مطالبات را به هم نزديك مي‌كند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه گردشگري يك كار فرهنگي است اما آثار اقتصادي هم دارد، گفت: زماني آن سعادت وعده داده شده محقق خواهد شد كه انسان‌ها جهاني فكر كنند كه اگر اينگونه نباشد، دنبال عادل جهاني، حقيقت عدالت و پاكي نيستند.
وي در تبيين اهميت گردشگري و ارتباط بين انسان‌ها به سفر اخيرش به 4 كشور آمريكاي لاتين اشاره و خاطرنشان كرد: ما اينجا مي‌گوييم تحولات اسلامي و اينكه آمريكا در حال نابودي است در حالي كه با وجود اينترنت و رسانه‌اي يكسان آنجا برداشت‌ها معكوس است.
رئيس جمهور افزود: ارتباطات اهميت زيادي دارد البته برخي‌ها از اين هم نگرانند و آدم غصه مي‌خورد از اين رفتارها. آن موقع كه بحث افزايش تعطيلي عيد فطر را مطرح كرديم، عده‌اي با شلوغ بازي گفتند چرا مي‌خواهيد تعطيلات را افزايش دهيد. خوب نيست و مردم به شمال مي‌روند. در حالي كه ما گفتيم اين چه نگاهي است كه شما به ارتباط انسان‌ها داريد. مگر مردم دو روز تعطيل باشند، گناه مي‌كنند. چرا اين گونه فكر مي‌كنيد.
احمدي‌نژاد گفت: برخي‌ها فكر مي‌كنند اگر گردشگر خارجي به كشورمان بيايد، فرهنگ ما را نابود مي‌كند در حالي كه ما كشوري هستيم كه چندين بار اشغال شده و دانشمندان‌مان را كشته‌ و كتابخانه‌ها را سوزانده‌اند اما باز جوانه زده است. چرا برخي مي‌گويند ملت با سفر به خارج از كشور خراب مي‌شود. در حالي كه بايد به ملت شخصيت داد و بياييد به ملت بگوييد خارج كه سفر مي‌كنيد فرهنگ خودتان را حفظ كنيد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص كارهاي انجام شده در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينكه حجم كار بيش از 10 برابر گذشته بوده، تصريح كرد: معادل كل تاريخ اين كشور تخت اقامتي در اين چند ساله درست شده است.
رئيس جمهور همچنين يادآور شد: از زماني كه مشايي به اين سازمان آمده‌، اين سازمان متحول شد و حتي در بعضي از بخش‌ها به اندازه 50- 60 سال قبل كار انجام شده است.
احمدي‌نژاد در همين زمينه افزود: مشايي با آن نگاه فرهنگي كه دارد در سازمان ميراث كار كرد البته برخي‌ها از نگاه فرهنگي وي خوششان نمي‌آيد كه اشكالي ندارد ولي بايد منطقي برخورد شود. چرا كه نفي و رد در فرهنگ ايراني و اسلامي ما جايگاهي ندارد و ايران همواره كانون آزاد انديشي بوده است. دانشمندان و علماي ما وقت مي‌گذاشتند و دنيا را مي‌گشتند تا ببينند چه كسي حرف و انديشه جديدي دارد.
وي با بيان اينكه مشايي سازمان ميراث را متحول كرد و بقايي نيز همين راه را دنبال كرد،‌ گفت: البته كارهاي انجام شده حاصل تلاش همه كارمندان اين سازمان است اما بالاخره نقش رهبري ومديريت مهم است. بعد از اين دو احمدزاده نيز با عشق و علاقه كار را دنبال كرد كه امروز شاهد يك سازمان سرپا ورزيده و جهت‌دار هستيم.
رئيس جمهور درباره علت استعفاي احمدزاده از رياست سازمان ميراث خاطرنشان كرد: احمدزاده به دلايلي كه گفته بعدا مي‌گويد خواست در جايي ديگر در دولت مشغول باشد و امروز آقاي موسوي كه نگاهش همين است، در اين سازمان مشغول كار مي‌شود.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: زماني كه به همه دستگاه‌هاي فرهنگي نگاه مي‌كنم، در اين 6-7 سال گذشته سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از همه دستگاه‌هاي فرهنگي بيشتر كار فرهنگي كرده است و دائم يك حرف داشته و يك تلنگر به موجوديت ملت زده است كه بايد ادامه پيدا كند.

تدوين لايحه نظام جامع گردشگري
همچنين رئيس جديد سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از پايان مراحل تدوين لايحه نظام جامع گردشگري خبر داد و گفت: اين لايحه مراحل پاياني خود را طي مي‌كند و به زودي اجرايي خواهد شد.
سيدحسن موسوي در مراسم معارفه از مهم‌ترين برنامه‌ها در بخش گردشگري كشور را تسهيل در صدور رواديد، ساماندهي تشكل‌هاي صنفي، ايجاد بورس خدمات گردشگري در بازار بورس كشور، ايجاد پنجره واحد و مكانيزه كردن صدور مجوزهاي دفاتر گردشگري، افزايش تقاضاي سفر و به كارگيري مشوق‌هاي قانوني، استفاده از قابليت‌هاي ليزينگ سفر، توسعه گردشگري مذهبي، توسعه گردشگري سلامت و تلاش براي توزيع عادلانه امكانات سفر در لايه‌هاي مختلف جامعه اعلام كرد.

معاون رئيس جمهور افزود: در حوزه صنايع‌دستي نيز افزايش توليد صنايع دستي، كاهش قيمت تمام شده،‌ قرار گرفتن صنايع دستي در اولويت سبد خريد خانوار، گسترش كارگاه‌هاي توليدي، دريافت مهر اصالت از يونسكو و ايجاد بازارچه‌هاي صنايع دستي نيز از مهمترين اقدامات سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خواهد بود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برنامه‌هاي قابل پيگيري در حوزه ميراث فرهنگي را نيز تقويت موزه‌ها و صيانت و حفاظت از ميراث مادي و معنوي، توجه به نقش مردم به عنوان عنصر مهم در صيانت و حفاظت از ميراث فرهنگي، حمايت از مالكان بناهاي تاريخي،‌ ارتباط با مراكز علمي و دانشگاهي، تدوين منشور ملي مرمت،‌ تدوين الگوي معماري ايراني- اسلامي، معرفي ارزش‌هاي تاريخي ايران با برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف و استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي مراكز تخصصي عنوان كرد.
موسوي با بيان اينكه از زمان احداث نخستين موزه در ايران تا سال 84 تنها 103 موزه در كشور داشتيم خاطر نشان كرد: خوشبختانه از سال 85 تاكنون 100 موزه به تعداد موزه‌هاي كشور افزوده شده است.
معاون رئيس جمهور خاطر نشان كرد: در حوزه تامين زيرساخت‌هاي گردشگري نيز در دولت نهم و دهم تاكنون ايجاد 1200 منطقه نمونه گردشگري تصويب شده كه با توجه به تعداد شهرهاي ايران (1100 شهر) مي‌توان گفت به ازاي هر يك شهر در ايران يك منطقه نمونه گردشگري ايجاد خواهد شد.
موسوي خاطر نشان كرد: بر اساس آمارهاي سازمان جهاني گردشگري، ميزان اعتماد گردشگران خارجي قبل از ورود به ايران 25 درصد است اما اين رقم بعد از ورود گردشگران و بازديد آن‌ها از جاذبه‌هاي گردشگري ايران به بالاي 90 درصد افزايش مي‌يابد.
وي خاطر نشان كرد: از طرفي ديگر با توجه به وجود مضجع شريف حضرت رضا (ع) و 8 هزار امامزاده و بقاع متبركه مي‌توان در خصوص ورود گردشگران مذهبي به ايران نيز برنامه‌ريزي‌هاي بسيار مناسبي انجام داد و از طرف ديگر پيشرفت روزافزون ايران در علوم‌پزشكي نيز مي‌تواند دليل محكمي بر توسعه و رشد گردشگري سلامت در ايران باشد.
45232

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن