تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820595665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از بحران مالي اروپا تا حجاب جنجالي ملكه هلند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: از بحران مالي اروپا تا حجاب جنجالي ملكه هلند
اخبار و وقايع يك هفته گذشته به شرح زير است:


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان؛

1. بحران مالي اروپا و ديدار ساركوزي و مركل

آنگلا مركل، صدراعظم آلمان، و نيكلا ساركوزي، رئيس جمهور فرانسه، در نخستين ديدار خود در سال ۲۰۱۲ در مورد بحران بدهي كشورهاي حوزه‌ي يورو رايزني كردند. همزمان با اين ديدار ارزش يورو به پايين‌ترين سطح از سال ۲۰۱۰ رسيد.

2. خودكشي دادستان نظامي لهستان

ميكلاي پرزيويل روز دوشنبه در ميانه يك نشست مطبوعاتي تلاش كرد در دفتر خود خودكشي كند اما او را از مرگ نجات دادند. دادستان نظامي لهستان پيش از اقدام به خودكشي، در بخش نخست نشست مطبوعاتي، اتهام استراق سمع مكالمات خبرنگاراني كه در حال تحقيق درباره حادثه هوايي رئيس جمهور سابق لهستان بودند را رد كرده بود.

3. سايه ركود اقتصادي بر چين

اداره گمرك چين اعلام كرده، صادرات اين كشور در ماه دسامبر ۲۰۱۱ به نسبت سال پيش تنها ۴/ ۱۳ درصد رشد نشان مي‌دهد. اين كمترين حد از سال ۲۰۰۸ ميلادي به بعد است. هم‌چنين واردات اين كشور در سال گذشته به نازل‌ترين سطح در ۲۶ ماه گذشته رسيده است. انتظار مي‌رود آهنگ صادرات چين در سال جاري باز هم كندتر از پيش شود.

4. سرقت تابلوي پيكاسو در يونان

يكي از تابلوهاي پيكاسو كه خودش به گالري ملي آتن هديه داده بود، به همراه دو اثر ارزشمند هنري ديگر روز دوشنبه (۹ ژانويه / ۱۹ دي) به سرقت رفت. پيكاسو تابلوي "سر زن" را در سال ۱۹۴۹ و به نشانه قدرداني از مقاومت يونان در برابر نازي‌ها به گالري آتن هديه داد. در اين سرقت يك نقاشي از موندريان، نقاش هلندي، و همين طور طرحي از گوليلمو كاچا، هنرمند ايتاليايي، ربوده شده است.

5. صدور حكم اعدام براي جاسوس سيا

امير ميرزايي حكمتي، شهروند ۲۹ ساله ايراني‌تبار ايالات متحده آمريكا، توسط دادگاه انقلاب در ايران به اعدام محكوم شد. دستگاه قضايي ايران اتهام امير ميرزايي حكمتي را همكاري با دولت متخاصم، عضويت در سازمان اطلاعات مركزي آمريكا و مبادرت به اقدامات تروريستي در ايران اعلام كرده است.

6. امضاي يك آتش‌بس تاريخي در برمه

دولت برمه در مذاكره با شورشيان "كارنِ" توانسته توافق آن‌ها را براي امضاي آتش‌بس جلب كند. قوم "كارن‌" مهم‌ترين اقليت قومي در برمه به شمار مي‌رود و سابقه‌اي ۶۳ ساله در مبارزه براي كسب حقوق خود در اين كشور دارد.

7. قورباغه ركورد شكن

دانشمندان در گينه نو، كوچكترين مهره‌دار طبيعت را كشف كردند. اين قورباغه كه در حوالي روستاي آمو كشف شده تنها ۸ ميلي‌متر است. بر اين قورباغه نام علمي «پائدوفيرنه‌آمائونيسيس» نهاده شده است. تا پيش از اين كشف، جثه كوچكترين قورباغه ‌يافت شده در طبيعت ۱۱ و ۸ دهم ميلي‌متر بود.

8. ترور دانشمند هسته‌اي ايران

بان كي مون، دبير كل سازمان ملل متحد، روز جمعه، ۲۳ دي‌ماه، ترور دانشمند هسته‌اي ايران را محكوم كرد. دبير كل سازمان ملل كه براي ديدار از لبنان در اين كشور به‌سر مي‌برد، هرگونه عمليات تروريستي، كشتن دانشمندان يا غيرنظاميان را به شدت محكوم كرده و گفته است بايد از حقوق بشر حمايت كرد.

9. جاسوس افسانه‌اي شوروي درگذشت

«گِوُرك وارطانيان» از جاسوسان قديمي اتحاد جماهير شوروي سابق كه گفته مي‌شود جان استالين، روزولت و چرچيل را نجات داده بود، در سن ۸۷ سالگي در مسكو درگذشت. او در دوران جنگ جهاني دوم در تهران فعاليت مي‌كرد و نقش موثري در عقيم كردن عمليات ماموران آلمان نازي در حمله به كنفرانس تهران در سال ۱۹۴۳ ميلادي (۹ آذر ۱۳۲۲) داشت. در اين عكس نوه چرچيل تولد ۸۴ سالگي‌اش را به وي تبريك مي‌گويد.

10. اعتياد به اينترنت شبيه اعتياد به مخدر و الكل

روزنامه "اينديپندنت" گزارش داده كه پژوهشگران در بررسي دقيق اسكن‌هاي MRI تهيه‌شده از مغز كاربران جواني كه به اختلال اعتياد به اينترنت دچارند، و با تطبيق اين تصاوير با اسكن‌هاي تهيه‌شده از معتادان به الكل و مواد مخدر، دريافته‌اند كه به فيبرهاي «ماده سفيد» مغز اين افراد هم آسيب‌هاي مشابهي وارد مي‌شود.

11. استعفاي رييس كاركنان كاخ سفيد

بيل ديلي، رييس كاركنان كاخ سفيد، از سمت خود استعفا داد. وي دليل اصلي اين اقدام را مسائل شخصي عنوان كرده است. به گزارش رسانه‌هاي آمريكايي، اختلاف ميان وي و حلقه نزديك مشاوران باراك اوباما عامل اين استعفا بوده است.

12. بهترين فوتباليست سال

ليونل مسي، ملي‌پوش آرژانتين و ستاره اف ث بارسلونا، براي سومين بار پياپي به عنوان بهترين بازيكن سال انتخاب شد و توپ طلائي را دريافت كرد. در ميان زنان، هوماره ساوا، از تيم ملي ژاپن كه عنوان قهرماني جهان را در رقابت‌هاي آلمان كسب كرد، بعنوان بهترين فوتباليست سال انتخاب شد.

13. اعتصاب سراسري در نيجريه

در پي تصميم دولت براي حذف يارانه بنزين از آغاز سال ميلادي جاري و دو برابر شدن قيمت آن در نيجريه چندين اتحاديه بزرگ كارگري مردم را دعوت به شركت در يك اعتصاب بزرگ كردند. نيجريه بزرگترين كشور نفت‌خيز آفريقاست و حدود ۱۶۰ ميليون نفر جمعيت دارد.

14. سفر نخست وزير بريتانيا به عربستان

ديويد كامرون كه روز جمعه (۲۳ دي‌ماه/ ۱۳ ژانويه) در سفر يك روزه‌اش با ملك عبدالله و ديگر اعضاي بلندپايه خاندان سعودي ديدار كرد در يك مصاحبه تلويزيوني گفت: «اگر ايران بخواهد تنگه هرمز را ببندد كشورهاي جهان اجازه اين كار را نخواهند داد.» نخست‌وزير بريتانيا همچنين گفت در ديدارش با پادشاه عربستان درباره ايران، يمن، سوريه و سومالي گفت‌وگو كرده است.

15. سانحه دريايي

برخورد يك كشتي تفريحي با صخره‌ در ساحل ايتاليا دست كم هشت كشته برجاي گذاشت. گارد ساحلي ايتاليا مجبور به تخليه چهار هزار سرنشين كشتي "كوستا كونكورديا" Costa Concordia شد. كشتي "كوستا كونكورديا" در حال سفر به دور مديترانه بود كه شامگاه جمعه در نزديكي جزيره "جيليو" Giglio به يك صخره برخورد كرد.

16. انتخابات رياست جمهوري و مجلس در تايوان

مردم تايوان روز شنبه (۱۴ ژانويه/۲۴ دي) به پاي صندوق هاي راي رفتند. چين تايوان را استاني شورشي قلمداد مي‌كند كه با جنگ داخلي سال ۱۹۴۹ از اين كشور جدا شده است. «مايينگ جو»، رييس جمهور كنوني تايوان كه بار ديگر كانديدا شده است، رابطه با چين را بهبود بخشيد. كميسيون مركزي انتخابات خبر از پيروزي «مايينگ جو» داد.

17. نمايشگاه اتومبيل ديترويت

نمايشگاه ديترويت از ۱۴ تا ۲۲ ژانويه با حضور ۴۰ برند بزرگ صنايع خودروسازي جهان برگزار مي‌شود. اين صنايع قصد دارند مدل‌هاي جديد و بازطراحي‌شده خود را عرضه كنند. اتومبيل‌هاي نسل جديد در كنار نوآوري‌هائي در عرصه موتور و تكنيك، از توانائي مالتي‌مديا نيز بهره‌مند خواهند بود.

18. حجاب جنجالي ملكه هلند

ملكه بئاتريكس در سفر اخير خود به ابوظبي و عمان جامه‌اي بلند و سياه به تن داشت و موهاي خود را پوشانده بود. مقام‌هاي دربار هلند شيوه پوشش او را نشانه احترام به سنت‌هاي اسلامي عنوان كردند. حزب آزادي هلند به رهبري خيرت ويلدرز كه حزبي ضد اسلامي است، پوشش ملكه را «نمايشي غم‌انگيز» و «مشروعيت بخشيدن به ستم بر زنان» خوانده است./ا

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن