تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816292805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رتبه ايران در رشته‏هاي علمي مختلف


واضح آرشیو وب فارسی:الف: رتبه ايران در رشته‏هاي علمي مختلف
رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري پر استنادترين دانشمندان ايراني در سه رشته مهندسي، شيمي و فيزيك در پايگاه بين المللي استنادي ISI و رتبه جهاني ايران در 42 رشته علمي را اعلام كرد كه اين رتبه ها در جدولي در خبرگزاري مهر منتشر شده است.

جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه ايران از نظر آماري در سال 2008 در توليد علم به طور چشمگيري موفقيت به دست آورده است، گفت: در اين سال توليد علم ايران به 13 هزار و 568 مقاله رسيد در حاليكه در سال 2007 تعداد 9 هزار و 61 مقاله از ايران در ISI به ثبت رسيده است.

وي با اشاره به آمار توليدات علمي ايران در 40 روز گذشته از ابتداي سال 2009 ميلادي گفت: توليد علم ايران در 40 روز اخير به هزار و 654 مقاله رسيده است.

رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري اظهار داشت: وقتي اين رقم را با 24 ژانويه 2009 مقايسه مي كنيم، مشاهده مي شود كه بيش از 600 مورد بر توليدات علم ايران در فاصله 2 هفته توليد شده است.

معرفي برترينها در رشته شيمي

وي برترين مقالات و دانشمندان ايران در 3 رشته شيمي، مهندسي و فيزيك را معرفي كرد و گفت: كليه مقالات اثر بخش علمي ايران در رشته شيمي در فاصله 10 سال از سال 1998 تا 2008، 11 هزار و 159 مقاله بوده كه در كل 57 هزار و 353 استناد يعني 14/5 استناد به هر مقاله را به خود اختصاص داده اند. در اين رشته مقاله اول از دكتر محمد علي زلفي گل است كه با 135 استناد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مهراد ادامه داد: رتبه دوم در اين رشته به مقاله دكتر صالحي، دكتر دبير، دكتر زلفي گل با 121 استناد و رتبه سوم به مقاله دكتر دانشور، دكتر سالاري دكتر خطايي با 105 استناد تعلق دارد.

وي با اشاره به اثربخش ترين مقالات ISI در رشته فيزيك طي 10 سال مورد بررسي به مهر گفت: در اين رشته 3 هزار و 543 مقاله از ايران در ISI منتشر شده است كه 14 هزار 636 استناد را به خود اختصاص داده اند.

معرفي برترينها در رشته فيزيك

رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري گفت: مقاله اول در رشته فيزيك از سازمان انرژي اتمي ايران است كه با همكاري دانشمندان بلژيك، فرانسه، آلمان، يونان، ايتاليا، روماني، اسكاتلند و الجزاير نوشته شده است. اين مقاله 476 استناد به خود اختصاص داده و جايگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

وي اظهار داشت: مقاله دوم در رشته فيزيك نيز با 212 استناد به دكتر گروسي و مقاله سوم با 184 استناد به دكتر كاردار و دكتر گلستانيان اختصاص دارد.

معرفي برترينها در رشته مهندسي

مهراد آمار توليد علم اثربخش ايران در رشته مهندسي در 10 سال اخير را 6 هزار و 271 مقاله عنوان كرد و گفت: استنادهايي كه به اين مقالات شده 16 هزار و 466 مورد است و مقاله اول در اين رشته به جوانبخت، گنجعلي، عشقي، شرقي، شمسي پور با 86 استناد اختصاص دارد. اين مقاله عليرغم اينكه در علم شيمي نوشته شده در طلايه داران علم ISI در رده مهندسي قرار گرفته است.

وي اضافه كرد: مقاله دوم اين رشته به دكتر گنجي و دكتر صديقي از عضاي هيئت علمي مهندسي مكانيك دانشگاه مازندران با 76 استناد تعلق دارد.

رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري مقاله سوم در رشته مهندسي را نيز اعلام كرد و به مهر گفت: رتبه سوم در اين رشته به دكتر قدسي پور و ابراين با 74 استناد تعلق دارد.

مهراد اضافه كرد: اين توليدات، كل توليدات علمي ثبت شده ايران در ISI هستند و موارد اعلام شده تنها مربوط به برترينها، پراستنادترين مقالات و دانشمندان ايراني در رشته هاي فيزيك، شيمي و مهندسي است.

رتبه ايران در رشته هاي مختلف

وي همچنين با اعلام رتبه توليدات علمي ايران در برخي رشته ها در ISI اضافه كرد: ايران در سال 2008 در مهندسي نفت رتبه 8، در پزشكي تروپيكال و نساجي رتبه 9 را به طور مشترك، در شيمي و بلور شناسي رتبه 11، در تروديناميك و مهندسي ساخت رتبه 12، در شيمي آلي، رياضي كاربردي و زمين شناسي رتبه 13، در پليمر رتبه 14، در مهندسي شيمي، مكانيك، فيزيك و رياضي، مهندسي هسته اي و مهندسي صنعتي رتبه 15 و در رشته سوخت و انرژي، علوم دامي و لبني رتبه 16 را در مقايسه با ساير كشورهاي جهان به دست آورده است.

مهراد رتبه ايران را در رشته مهندسي عمران و كامپيوتر 17 اعلام كرد و به مهر گفت: ايران در شيمي پزشكي، مهندسي فلزات و كشاورزي رتبه 18، در پزشكي داخلي، دامپزشكي، سم شناسي، آلرژي، اتوماسيون و سيستمهاي كنترل، سراميك و مهندسي اقيانوس شناسي رتبه 19، در شيمي تجزيه، ارتباطات راه دور، تكنولوژي ساختمان، شيمي فيزيك، صنايع غذايي، نانوفناوري، شيمي كاربردي رتبه 20 و در رشته تحقيق در عمليات، علم مديريت، علوم كامپيوتر جنبه سخت افزاري، در منابع آب و كتابداري و اطلاع رساني رتبه 21 را در سال 2008 از آن خود كرده است.

وي افزود: توليدات علمي در اين رشته ها به صورت تخصصي و در مقايسه با 94 كشور جهان اعلام شده است.

رتبه ايران در رشته هاي مختلف

مهندسي نفت / 8
پزشكي تروپيكال / 9
نساجي / 9
شيمي و بلور شناسي / 11
تروديناميك / 12
مهندسي ساخت / 12
شيمي آلي / 13
رياضي كاربردي / 13
زمين شناسي / 13
پليمر / 14
مهندسي شيمي / 15
مكانيك / 15
فيزيك / 15
رياضي / 15
مهندسي هسته اي / 15
مهندسي صنعتي / 15
سوخت و انرژي / 16
علوم دامي و لبني / 16
مهندسي عمران / 17
كامپيوتر / 17
شيمي پزشكي / 18
مهندسي فلزات / 18
كشاورزي / 18
پزشكي داخلي / 19
دامپزشكي / 19
سم شناسي / 19
اتوماسيون / 19
سيستمهاي كنترل / 19
سراميك / 19
مهندسي اقيانوس شناسي / 19
شيمي تجزيه / 20
ارتباطات راه دور / 20
تكنولوژي ساختمان / 20
شيمي فيزيك / 20
صنايع غذايي / 20
نانوفناوري / 20
شيمي كاربردي / 20
تحقيق در عمليات / 21
علم مديريت / 21
علوم كامپيوتر جنبه سخت افزاري / 21
منابع آب / 21
كتابداري و اطلاع رساني / 21

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن