تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820772231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهامداران مخابرات گوش به زنگ باشند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سهامداران مخابرات گوش به زنگ باشند
اخبار‌ بورس- گروه بورس:
بيست و پنجم آبان‌ماه امسال نماد شركت مخابرات بعد از چند ماه قبضه بازار سهام تهران، از تابلوي معاملات حذف شد

و سهامداران براي نخستين بار به مجمع رفتند اما بعد از اتمام گردهمايي صاحبان سهام و تقسيم مشروط سود، متولي بورس تهران به دلايل مختلف از جمله عدم‌شفافيت صورت‌هاي مالي از بازگشايي نماد خودداري كرد و بازگشت مخابرات به تالار حافظ را منوط به ارائه صورت‌هاي حسابرسي جديد و رفع ابهامات دانست؛ هرچند كه مسئولان شركت مخابرات سعي داشتند تا حد امكان از تاييد شرط وشروط جديد بورس خودداري كنند.

صابر فيضي، مديرعامل شركت مخابرات، در نخستين واكنش به خبر تعويق بازگشايي نماد شركت مخابرات تا زمان ارائه اطلاعات جديد، اعلام كرد كه تاخير در بازگشايي نماد مخابرات تنها به‌دليل امضانشدن صورتجلسه مجمع از سوي هيأت‌مديره رخ داده است.

به اين ترتيب، بلافاصله پس از رفع مشغله كاري اعضا، خريد وفروش سهام شركت مخابرات از سر گرفته خواهد شد.

با اين‌همه، انكار مديرعامل غول مخابراتي كشور مانع از اصرار بورس بر ضرورت رفع ابهامات نشد و دست آخر متوليان شركت تازه از گرد راه رسيده دست از سياست انكار كشيدند و از تجديد صورت‌هاي مالي خبر دادند.

به هر حال، امروز نماد مخابرات بعد از 3 ماه روي تابلوي معاملات تالار شيشه‌اي بازگشايي خواهد شد و به احتمال قريب به يقين شاخص و ارزش بازار را كاهش خواهد داد، آن‌هم در شرايطي كه با ايجاد برخي تحولات در عرصه انتخابات و اعلام آمادگي نامزدهاي جديد، سهامداران چند روزي شاهد حركت مثبت شاخص معاملات بودند.

مجموعه همين تغيير و تحولات هم شايعه بازگشايي هدفمند نماد مخابرات را بين اهالي بازار تقويت كرد؛ به عبارت ديگر گروهي از كارشناسان معتقدند، بورس براي جلوگيري از شايعه تاثير مثبت ورود كانديدايي خاص، درست سر بزنگاه سراغ سهام مخابرات رفته‌ است.

اما گذشته از دلايل بازگشايي نماد شركت مخابرات، بازگشت اين شركت به بورس سهامداران را با موج جديدي از پيامدها مواجه خواهد كرد.

هادي بيدختي، مديرعامل شركت كارگزاري عمران فارس درخصوص تبعات بازگشايي نماد مخابرات به همشهري گفت: مخابرات يكي از سهم‌هاي اثرگذار بورس است كه به تنهايي بيش از 16 درصد ارزش بازار تهران را تامين مي‌كند.

در نتيجه انتظار مي‌رود از سرگيري خريد و فروش سهام اين شركت، گردش سهام در بورس را افزايش دهد.بيدختي پيش‌بيني كرد: با توجه به تعديل پيش‌بيني سود و تصميمات اتخاذ شده در مجمع احتمالا ديد بازار نسبت به سهام مخابرات منفي خواهد شد و قيمت هر برگه از سهام اين شركت بيشتر از ميزان سود تقسيم شده كاهش خواهد يافت.

او ادامه داد: اساسا بازگشايي هر نماد بعد از مجمع تاثير مستقيمي بر قيمت سهام شركت دارد و قيمت هر برگه سهم را دست كم به اندازه سود تعلق گرفته به هر سهم كاهش مي‌دهد ضمن اينكه تصميمات هيأت‌مديره در مجمع هم قيمت سهم را بعد از بازگشايي تحت‌تأثير قرار مي‌دهد.

بيدختي تصريح كرد: علاوه بر آنچه گفته شد قيمت سهام پس از بازگشايي با توجه به جو كلي بازار تعيين مي‌شود. به گفته اين كارشناس، سهامداران عمده هم نقش غيرقابل انكاري در تعيين قيمت سهم در نخستين روز پس از بازگشايي نماد دارند.

او يادآور شد: درصورتي كه سهامداران عمده - كه مخابرات نقش مؤثري در سبد دارايي هايشان دارد - در نخستين روز بازگشايي از سهام شركت حمايت جدي به عمل آورند، قيمت سهام به قيمت آخرين روز معامله قبل از بسته‌شدن نماد نزديك‌تر خواهد بود.

بيدختي اظهار كرد: تاثير بازگشايي نماد آن هم بعد از برگزاري مجمع امري عادي و
قابل پيش‌بيني است. شرايط زماني دشوار خواهد بود كه بازگشت يك سهم شاخص بازده نقدي را هم تحت‌تأثير قرار دهد.

مديرعامل شركت كارگزاري عمران فارس ادامه داد: با توجه به ارائه شرايط شفاف‌تر از سوي شركت بورس و اطلاع رساني بهتر به سهامداران به‌نظر مي‌رسد امروز زمان مناسبي براي بازگشايي نماد مخابرات در بورس تهران است.

او درخصوص احتمال تاثير خارج از انتظار بازگشت مخابرات بر بورس تاكيد كرد: سهامداران آگاهي لازم را از سير تحولات دارند و مي‌دانند نماد مخابرات بعد از تقسيم سود به بازار بازمي گردد بنابراين انتظار كاهش قيمت و نزول شاخص معاملات را دارند.

بيدختي به سهامداران و به‌خصوص به سهامداران عمده مخابرات توصيه كرد در نخستين روز معامله از سهم اين شركت حمايت آگاهانه‌اي به عمل آورند تا از افزايش يا كاهش غيرمعقول قيمت كه در نهايت به تشكيل صف‌هاي خريد يا فروش منجر خواهد شد، جلوگيري به عمل آيد.

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن