تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798970672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوولان مخابرات همچنان بروز اختلال در شبكه موبايل را توجيه مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: مسوولان مخابرات همچنان بروز اختلال در شبكه موبايل را توجيه مي كنند
اين اختلالات كه به گفته مسوولان وزارت ارتباطات و شركت مخابرات در راستاي توسعه شبكه بوده، مشتركان را به ستوه آورده است.
حامد شفيعي: تبليغات اپراتور اول در خصوص رسيدن به مرز 30 ميليون مشترك در حالي صورت گرفته است كه اختلالات موجود در شبكه تلفن همراه كشور طي هفته هاي اخير در برقراري ارتباط هر روز ابعاد تازه اي پيدا مي كند. اين اختلالات كه به گفته مسوولان وزارت ارتباطات و شركت مخابرات در راستاي توسعه شبكه بوده، مشتركان را به ستوه آورده است به نحوي كه خط روي خط شدن ها، دريافت تماس هايي از طرف فردي كه هيچ گاه با شما تماس نگرفته و بسياري ديگر از اختلالات اينچنيني مشكلات زيادي را به ويژه در زمينه امنيت رواني مشتركان به وجود آورده است، همچنين دريافت تماس از يك شخص آشنا اما با صداي غريبه و حضور دو شخص غريبه درست در وسط مكالمه از ديگر موارد اين اختلالات است. علاوه بر اين اختلال ها هر از چند گاهي بخش گسترده اي از مشتركان از پوشش شبكه خارج مي شوند و تا ساعت ها امكان برقراري تماس از شماره آنها يا با شماره آنها وجود ندارد البته بنابر اظهارات وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات عمده اختلالاتي كه به وجود آمده است به خاطر ارتقا و توسعه شبكه است كه مقطعي بوده و به مرور زمان به حالت پايدار مي رسد. با اين وجود به نظر مي رسد مديران شركت ارتباطات سيار تلاش و امكانات خود را براي توسعه كمي شبكه فراهم كرده اند. از سويي ديگر برخي بر اين باورند كه تلاش مديران مخابرات براي افزايش تعداد مشتركان و به دنبال آن بالابردن گردش مالي همراه اول در راستاي ارائه قيمت بالاي سهام اين شركت و عرضه آن در بورس است. هرچند كيفيت نامطلوب شبكه بيشتر مختص به شهر تهران بوده كه اين امر از سال هاي ابتدايي ورود اين وسيله ارتباطي موجب نارضايتي مشتركان تهراني شده است. در عين حال شهرهايي مانند كرمان و اصفهان نيز اينك پس از گذشت چند سال از راه اندازي شبكه تلفن همراه و فعاليت آن هنوز با چالش هاي متعددي روبه رو هستند كه مسوولان آن را ناشي از فقدان يكپارچگي طراحي چندگانه و مديريت شهري مي دانند.
عدم برقراري تماس مطلوب و ارسال پيامك در بسياري از نقاط اگرچه امر تازه اي نيست اما طي ماه هاي اخير و به موازات مواضع مسوولان دولت نهم درخصوص افزايش نامحدود خطوط تلفن همراه ميزان پيامك هاي ناموفق و تماس هاي مختل يا اشتباه به اوج خود رسيده است. رسانه ها نيز طي اين مدت اخبار مختلفي را در خصوص وضعيت شبكه سيار كشور منتشر كرده اند. از طرفي به گفته مديران شركت ارتباطات سيار شهرداري ها نيز در به وجود آمدن چنين معضلاتي چندان بي تقصير نيستند چراكه در شهرداري بسياري از ضابطه ها مشخص نبوده و برنامه هاي شهرداري هم قابل پيش بيني نيست و در اين زمينه هماهنگي شهرداري با بخش هاي دولتي و خصوصي متفاوت است. صدمه وارد كردن آنتن ها به زيبايي شهر و همچنين دريافت عوارض از مواردي است كه شهرداري با استناد به آن نصب آنتن ها را با مشكل مواجه كرده است. نكته ديگر اينكه اختلالات موجود در شبكه سيار كشور نه تنها باعث نارضايتي مردم شده بلكه نمايندگان خانه ملت نيز به صف شاكيان اين امر پيوسته و طي روزهاي كاري خود در مجلس بارها نسبت به اين مساله تذكر داده و از وزير ارتباطات خواستار رسيدگي به اين موضوع شده اند، حتي در پاره اي مواقع با احضار سليماني در جلسه كميسيون مربوطه خواهان پاسخ هاي قانع كننده بودند كه در بعضي موارد پاسخ هاي آقاي وزير نمايندگان را راضي نكرد. همچنين نمايندگان مجلس يكي از دلايل طرح استيضاح خود از وزير ارتباطات را همين وضعيت كيفيت شبكه موبايل عنوان كردند.
وعده هاو توجيه ها
اگرچه وضعيت شبكه همراه كشور براي مشتركان راضي كننده به شمار نمي آيد تا آنجا كه در برخي موارد به دليل بروز اختلالات آزاردهنده نيز به حساب مي آيد اما به گفته كارشناسان و حتي خود مشتركان، آزاردهنده تر از وضعيت فعلي تلفن همراه وعده هاي مسوولان در خصوص افزايش كيفيت شبكه همراه براي برطرف كردن مشكلات موجود است. به طور حتم سخنان محمد سليماني وزير ارتباطات را در زمان دريافت راي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي به خاطر داريد. آن زمان كه او براي دريافت اين راي اعتماد و تكيه زدن بر صندلي وزارت بيان كرد: «تا زماني كه كيفيت شبكه تلفن همراه بهبود نيابد واگذاري جديدي نخواهيم داشت» اما تنها به فاصله يك سال از عمر دولت نهم و حضور او به عنوان عالي ترين مقام وزارت واگذاري ها آغاز شد. در آن موقع وزير ارتباطات در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص خلاف وعده داده شده اعلام كرد: «اين امر با توسعه شبكه منافاتي ندارد و در كنار اين مساله توسعه كيفيت را نيز در دستور كار خود داريم.» او همچنين در توجيه اين موضوع گفته بود: «چون توسعه در حال انجام است برخي اوقات در مناطق خاص، به طور طبيعي اختلالات به وجود مي آيد ولي تمام اندازه گيري ها نشان مي دهد كيفيت تلفن همراه بهتر شده است.» از طرفي اين وعده دادن ها و توجيهات تنها مربوط به وزير نبود و ديگر مديران مجموعه وزارتخانه نيز اظهارنظرهاي گوناگوني را مطرح كردند از جمله اينكه داوود زارعيان مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شركت مخابرات نيز در اين باره گفته بود: «اختلال به وجود آمده در برخي پيش شماره هاي تلفن همراه در حال برطرف شدن است.» او با جزئي خواندن اين اختلالات علت اين امر را توسعه تلفن همراه در كشور دانسته و اعلام كرد در حال برطرف كردن اختلالات هستند البته توجيهات ديگري نيز در اين زمينه مطرح شد از جمله عدم هماهنگي و يكپارچگي نظام مديريت شهري، مشخص نبودن ضابطه ها در سيستم شهري و قابل پيش بيني نبودن برنامه هاي شهري كه از سوي مديران شركت ارتباطات سيار عنوان مي شد.
فراموش شدن حقوق شهروندي
به طور حتم هر فردي كه در شهر تهران زندگي يا اينكه از شهرستان براي انجام اموري به اين كلانشهر مراجعه مي كند از خط به خط شدن ها و قطعي هاي مكرري كه در يك تماس تلفني اتفاق مي افتد كلافه مي شود. اينكه گاهي از زبان مسوولان شنيده مي شود «اين اختلالات به دليل توسعه شبكه ايجاد شده و طبيعي به نظر مي رسد» چندان جاي تعجب ندارد اما اينكه اين روند توسعه تا به كي ادامه خواهد داشت سوالي است كه ذهن مشتركان را به خود مشغول كرده است. كارشناسان مسائل حقوقي معتقدند با توجه به اقداماتي كه شركت ارتباطات سيار براي توسعه كمي آغاز كرده است مسائل حقوق مشتركان و مشتري مداري مطرح مي شود كه بايد مسوولان اين امر را مدنظر داشته باشند. فلاح اصغري يكي از مديران شركت ارتباطات سيار در اين باره مي گويد: «بروز اختلال در توسعه شبكه امري اجتناب ناپذير است اما مشخص نيست كه آيا در توسعه كمي شبكه بايد حقوق مشتركان فعلي شبكه ناديده گرفته شود.» همچنين براساس اطلاعات منتشر شده كيفيت برقراري ارتباط در شبكه تلفن همراه در هر شرايطي استاندارد مشخصي دارد و به گفته كارشناسان شبكه سيار حتي در زمان توسعه شبكه نيز اپراتور «حق ندارد كيفيت ارتباط را از يك حد مشخصي پايين تر بياورد» و نمي تواند با اين استدلال كه در حال توسعه شبكه است هر كيفيتي را به مشتركان خود تحميل كند.
بنابر اظهارات وحيد صدوقي مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران طراحي مجدد شبكه تهران براي 10 ميليون مشترك در حال انجام است كه تا پيش از پايان سال 87 اين كار انجام و اجرايي خواهد شد. اعلام چنين خبري حاكي از اين است كه مي توان متصور بود روزي اين نابساماني هاي شبكه پايان خواهد يافت.
شهرداري عوارض مي خواهد
چندي پيش خبري منتشر شد در خصوص اينكه شهرداري نسبت به نصب آنتن ها عوارض دريافت مي كند. براساس استناد ماده 50 قانون ماليات بر ارزش افزوده شهرداري بر مبناي ضريب كاربري، ارتفاع ساختمان، عرض معبر و قيمت منطقه اي مصوب از دكل هاي نصب شده مخابراتي عوارض دريافت خواهد كرد. اين در حالي است كه مديران شركت مخابرات اعلام كرده پيشتر نيز اين شركت عوارض خود را به شهرداري داده است البته اين امر تنها مربوط به اپراتور همراه اول نيست زيرا مديران ايرانسل هم با وجود پذيرفتن دادن عوارض بيان مي كنند: «مسوولان شهرداري به ما بگويند چقدر بايد عوارض بدهيم، ما هم مي دهيم در حالي كه نه مبلغ را اعلام مي كنند و نه اجازه نصب آنتن را مي دهند.» همچنين مدير روابط عمومي شركت مخابرات ايران مي گويد: «مخابرات ماهانه بين 150 تا 600 هزار تومان براي آنتن هاي BTS تلفن همراه اجاره بها پرداخت مي كند.»
اين مقام مسوول در شركت مخابرات اعلام مي كند برخي از سايت هاي BTS تلفن همراه به ناچار در خانه هاي شهروندان نصب مي شود كه اجاره آن نيز به مالكان اين ساختمان ها پرداخت مي شود و آنچه در جلسه شوراي شهر به تصويب رسيد در مورد دريافت بخشي از اين اجاره ها از صاحبان ملك است وگرنه مخابرات از ابتدا آنتن رايگان نصب نكرده و عوارض و اجاره را به صورت ماهانه به شهرداري پرداخته است. جالب تر آنكه به گفته مديرعامل شركت ارتباطات سيار شهرداري تهران بعضي مواقع در اجراي پروژه هاي عمراني خود به ناچار برخي سايت ها و مراكز سوئيچ همراه اول را جمع آوري مي كند اما محلي جايگزين براي نصب مجدد قرار نمي دهد.

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن