تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816676164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اخبار كوتاه اقتصادي
پيگيري برگشت 10 درصد از سهام بانك ملت از سبد سهام عدالت
معاون سازمان خصوصي سازي گفت : بازگشت 10 درصد از سهام بانك ملت از كارگزاري سهام عدالت در حال پيگيري است و عرضه سهام اولين بانك بدون تعهد پذيره نويسي خواهد بود. اسماعيل غلامي در گفت و گو با خبرگزاري فارس اظهار داشت : در حالي 40 درصد از سهام بانك ملت به كارگزاري سهام عدالت واگذار شده كه وزير اقتصاد در حال پيگيري براي بازگرداندن 10 درصد از سهام است . وي با بيان اينكه 25 درصد از سهام بانك ملت بابت رد ديون منظور شده تصريح كرد : اگر بانك ملت در گروه شركت هاي صدر اصل 44 باشد 20 درصد سهام آن در اختيار دولت باقي خواهد ماند اما اگر در فهرست شركت هاي ذيل اين اصل باشد 45 درصد از سهام آن قابل واگذاري خواهد بود.
انتشار 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت برق در هفته آينده
مجري طرحهاي بخار سازمان توسعه برق ايران اعلام كرد : با موافقت بانك مركزي و دولت 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت بخش برق هفته اول اسفند سال جاري به فروش مي رسد . مصطفي علي رباني در گفتگو با مهر گفت : 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت بخش برق كشور هفته اول اسفند سالجاري در بانكهاي عامل مشخص شده به فروش مي رسد. مجري طرحهاي بخار سازمان توسعه برق ايران افزود : مسائل حقوقي مربوط به انتشار اين اوراق مشاركت توسط وزارت نيرو حل و فصل شده و مصوبه مربوطه از دولت كسب شده است بر اين اساس پيش بيني مي شود با تمهيدات در نظر گرفته شده اين اوراق به نحو مطلوبي به فروش رسد.
آغاز عمليات اكتشافي ميدان « دير » توسط يك شركت ايتاليايي تا پايان سال آينده
شركت ايتاليايي اديسون از آغاز فعاليت اكتشافي خود در ميدان دير واقع در خليج فارس تا پايان سال جاري ميلادي خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز شركت اديسون ايتاليا تمايل خود را براي سرمايه گذاري و مشاركت بيشتر در پروژه هاي نفت و گاز ايران و عراق اعلام كرد. « پيتروكاوانا » رئيس بخش دارايي هاي نفت و گاز اين شركت گفت : اديسون قصد دارد عمليات اكتشاف در ميدان ساحلي دير واقع در خليج فارس را تا پايان امسال آغاز كند.
مجوز واردات گندم به 7 ميليون تن افزايش يافت
مجوز واردات گندم به كشور براي سال جاري با افزايش بيش از دو ميليون تني به هفت ميليون تن رسيد. به گزارش خبرگزاري فارس دولت در حالي خردادماه سال جاري مجوز واردات پنج ميليون تن گندم را براي مقابله با خشكسالي و تامين نياز كشور صادر كرده بود كه مجوز واردات دو ميليون و 180 هزار تن گندم ديگر براي جبران كسري گندم مصرف خبازي صادر شد .
رنوپارس بايد براي كاهش هزينه توليد تندر 90 برنامه ريزي كند
رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در مراسم معارفه و توديع دو عضو هيات مديره شركت رنوپارس با اشاره به كاهش قيمت جهاني مواد اوليه و فلزات گفت : شركت رنو پارس بايد براي كاهش هزينه تمام شده توليد تندر 90 در سايپا و ايران خودرو برنامه ريزي كند. قلعه باني كاهش هزينه هاي توليد را در راستاي تامين منافع مشتريان خودرو سازان و منافع دراز مدت رنو و سازمان گسترش دانست و گفت حضور قوي دراز مدت و هوشمندانه و با سودآوري مناسب در بازار داخل و خارج ايجاب مي كند كه روي كاهش هزينه توليد خودرو تندر 90 تمركز اساسي داشته باشيم .
وام 8 ميليون توماني ساخت مسكن به صورت سراسري پرداخت مي شود
سخنگوي بانك مسكن گفت : هيات مديره بانك مسكن پرداخت وام 8 ميليون توماني به واحدهاي مسكوني نيمه تمام در مراكز استانها و شهرستانها را تصويب كرد. مسعود ايزدي در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود : پس از اينكه ثبت نام از متقاضيان دريافت وام 8 ميليون توماني براي واحدهاي مسكوني نيمه تمام در تهران با استقبال مواجه شد هيات مديره بانك مسكن تصميم گرفت تا اين برنامه را براي كل كشور اجرا كند . وي ادامه داد : قرار بود تا براي تهران 10 هزار واحد مسكوني از اين تسهيلات 8 ميليون توماني استفاده كنند كه بيش از 15 هزار نفر براي دريافت اين وام ثبت نام كرده اند كه قرار است از كمترين واحد مسكوني شروع به پرداخت كنيم .
بانك سپه در رتبه اول سرانه خودپرداز ميان بانك هاي دولتي و خصوصي
رئيس اداره بانكداري الكترونيك بانك سپه از كسب رتبه اول اين بانك به لحاظ سرانه خودپرداز نسبت به تعداد شعب بين بانك هاي دولتي و خصوصي خبر داد . به گزارش روابط عمومي بانك سپه « حسين صلواتي » با بيان اينكه 68 درصد شعب اين بانك داراي خودپرداز هستند اظهار داشت : از يك هزار و 700 شعبه اين بانك بالغ بر يك هزار و 244 شعبه آن داراي خودپرداز هستند .
عرضه كالاهاي عمومي و سوپر ماركتي از سال آينده فقط با ايران كد
مدير عامل مركز ملي شماره گذاري كالا و خدمات ايران گفت : از سال آينده كالاهاي عمومي يا سوپري بايد كد ملي داشته باشند در غير اين صورت براساس مصوبه مشمول تعزيرات حكومتي خواهند شد. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ايران كد احمد غلامزاده گفت : در محور اصلاح نظام توزيع و براساس مصوبه دولت ايران كد موظف است اطلاعات پايه كالا را براي اصلاح نظام توزيع در كشور فراهم كند. وي افزود : براساس اين مصوبه وزارتخانه هاي بهداشت و درمان آموزش پزشكي صنايع و معادن جهاد كشاورزي تعاون و موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مكلف شده اند دو ماه پس از ابلاغ اين مصوبه صدور تجديد و يا تمديد پروانه كالاها و يا اعضا را منوط به كد ملي كالا يا ايران كد كنند.
اقتصاد جهان در آستانه ركود است
مدير كل صندوق بين المللي پول اعلام كرد : اقتصاد كشورهاي پيشرفته و صنعتي با ركود شديد مواجه شده و شرايط ناگوار در نظام پولي بين المللي اقتصاد جهان را نيز در آستانه ركود قرار داده است . « دومينيك اشتراوس كان » مدير كل صندوق بين المللي پول در بيانيه اي كه در اختيار رسانه ها قرار گرفت تصريح كرد : اقتصاد جهاني در آستانه ركود قرار دارد و پيش بيني كارشناسان و تحليلگران اقتصادي نيز حاكي از آن است كه رشد اقتصادي جهان در سال دو هزار و نه تنها پنج دهم درصد خواهد بود. دومينيك اشتراوس كان با انتشار اين بيانيه اظهار نظرهاي پيشين كارشناسان و مسئولان اقتصادي جهان را مبني بر اينكه اقتصاد جهان به سرعت به طرف ركود پيش مي رود تاييد كرد.
كاهش 580 هزار بشكه اي تقاضاي جهاني نفت در سال جاري
اوپك با اصلاح پيش بيني خود از ميزان كاهش توليد نفت در سال جاري اعلام كرد : بحران اقتصادي جهان 580 هزار بشكه از تقاضا براي نفت در اين سال مي كاهد. به گزارش خبرگزاري فارس اوپك در گزارش جديد خود اعلام كرده است : تقاضاي جهاني نفت طي سال جاري با 580 هزار بشكه كاهش به كمتر از 85 13 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد . اوپك در گزارش قبلي خود پيش بيني كرده بود تقاضاي جهاني نفت امسال 180 هزار بشكه در روز كاهش خواهد يافت .
53 ميليون نفر فقير در كشورهاي پيشرفته در اثر بحران اقتصادي
رابرت زوليك » رييس بانك جهاني گفته است : بحرانهاي اقتصادي جهان به شكل كاملا تهديد كننده اي فقر را نه تنها در كشورهاي فقير و در حال توسعه بلكه در كشورهاي پيشرفته هم گسترش داده به گونه اي كه امسال در كشورهاي پيشرفته 53 ميليون نفر فقير مي شوند . به گزارش بانك جهاني در سال جاري بيش از 53 ميليون نفر از مردم كشورهاي پيشرفته دنيا به علت بهاي بالاي مواد غذايي و سوخت دچار فقر شدند و با 130 تا 155 ميليون نفري كه در سال 2008 ميلادي به اين وضعيت دچار شده بودند شمار آمار كساني كه در روز با كمتر از دو دلار به زندگي خود ادامه مي دهند به يك ميليارد و 500 ميليون نفر مي رسد .

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن