تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804936183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرراه‌اندازي بورس بين‌المللي نفت افزايش مشتريان را به دنبال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: خبرراه‌اندازي بورس بين‌المللي نفت افزايش مشتريان را به دنبال دارد
ايسنا- هنوز از كارگروهي كه بايد به صورت مشترك از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت نفت و وزارت امور خارجه براي بررسي تشكيل فاز دوم بورس نفت تشكيل مي‌شد، اطلاعي در دست نيست، اما به دليل نوپا بودن اين بورس، عمده مشكلات آن به چشم مي‌آيد و به مرور زمان اين مسائل حل خواهد شد.
سيد محمد حسيني بهشتيان، مدير كارگزاري بانك صنعت و معدن، اظهار كرد: در پروژه راه‌اندازي بورس نفت ايران تصميم بر تاسيس آن در دو فاز بود كه در ابتدا مواد پايين دستي نفت مثل نفت كوره و محصولات جامد و مايع پتروشيمي مثل پلي‌اتيلن، پلي‌پروپيلن و اسيد سولفوريك در آن عرضه شده و در فاز بعدي نفت خام قابليت عرضه پيدا خواهد كرد.
وي درباره تنوع محصولات اين رينگ از بورس كالا گفت: با توجه به اينكه روند ورود محصولات پتروشيمي از طريق بورس كالا سرعت گرفت و هر هفته محصول جديدي پذيرش مي‌شود، پتروشيمي‌ها و شركت بازرگاني پتروشيمي اعلام كرده‌اند كه تا پايان سال جاري تمام محصولات را وارد بورس مي‌كنند.
او با اشاره به اينكه قيمت اين محصولات در بورس كالا كه براساس 95‌درصد قيمت فوب خليج فارس است، افزود: از مزاياي بورس، تعيين قيمت واقعي كالاهاست و در مورد محصولات پتروشيمي با آزاد شدن قيمت‌ها، مشكلاتي از سوي دلالان اين حوزه در بورس ايجاد شده است.
بهشتيان گفت: ارزش معاملات از بهمن ماه 86 كه آغاز معامله فرآورده‌هاي پتروشيمي در بورس نفت بود، تاكنون حدود 5/1 ميليارد دلار بوده كه پيش‌بيني مي‌شود اين رقم تا پايان سال از مرز دو ميليارد دلار نيز عبور كند.
او خاطرنشان كرد: محصولات پتروشيمي به دليل آنكه از فرآورده‌هاي پايين دستي هستند، مشتريان زيادي دارد و همين تقاضاي زياد، شركت‌ بازرگاني پتروشيمي را مجاب كرده كه با همكاري كارگزاران براي آشنايي معامله‌گران با بورس كالا جلسات توجيهي برگزار مي‌كند تا اين مصرف‌كنندگان جزء با حجم پايين مبادلاتي كه دارند، ساز و كار معامله در بورس را بياموزند و كم‌كم واسطه‌ها از بازار حذف مي‌شوند.
وي افزود: بورس بين‌المللي نفت كه جزو فاز دوم طرح بود، هنوز راه‌اندازي نشده و براي رسيدن به شرايط معامله نظير دو بورس نفت بين‌المللي نايمكس (آمريكا) و نفت برنت (لندن) راه زيادي در پيش است. اين كارگزار تاكيد كرد: در اين بورس‌ها، 90‌درصد معاملات، كاغذي بوده و منجر به تحويل فيزيكي كالا نمي‌شود و براي فعاليتي نظير آنها بايد نحوه تعيين قيمت، نحوه انجام معامله و نوع آن كه به صورت ريالي يا ارزي باشد، مورد بررسي دقيق قرار گيرد. با توجه به اينكه ايران، دومين صادركننده نفت اوپك است، بايد در حوزه كشف قيمت، سرمايه‌گذاري خارجي و جذب نقدينگي برنامه‌ريزي داشته باشد و اين موارد در برنامه‌هاي سوم و چهارم توسعه نيز مورد تاكيد بوده است. مدير كارگزاري بانك صنعت و معدن به ايسنا گفت: در صورت راه‌اندازي بورس بين‌المللي نفت، مشتريان بيشتري براي توليدات خود پيدا مي‌كنيم و قيمت‌ها واضح‌تر شده و درآمدهاي نفتي كشور نيز افزايش چشمگيري خواهد داشت. وي افزود: در اين بورس مي‌توان از ديگر ابزارها چون قراردادهاي آتي و ابزار مشتقه نيز بهره‌ برد كه البته بايد با شرع اسلام هماهنگ باشند.

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن