تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821185271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كودكان با ايما و اشاره مي‌توانند توان گفتاري خود را تقويت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: كودكان با ايما و اشاره مي‌توانند توان گفتاري خود را تقويت كنند
كودكان خانواده‌هايي كه درآمد زيادتر و والدين تحصيل كرده دارند، در دوران طفوليت بيشتر از حركات دست و سر براي ارتباط گرفتن با ديگران استفاده مي‌كنند.
پژوهشگران به تازگي دريافته‌اند كه حركات دست‌ها و سر به شكل ايما و اشاره، مهارتهاي گفتاري كودكان را تقويت مي‌كند.
در اين پژوهش، محققان 50 خانواده را با پيش زمينه‌هاي متنوع و گوناگون مورد مطالعه قرار دادند. آنها دريافتند: خردسالاني كه بيشتر از حركات دست و سر براي فهماندن منظور خود استفاده مي‌كنند، به هنگام رسيدن به سن مدرسه، لغات و واژه‌هاي بيشتري را نسبت به ساير همسالان خود مي‌دانند و دانش واژگان آنها بسيار بهتر است.
بر اساس نتايج اين تحقيق، كودكاني كه در 14 ماهگي مفاهيم بيشتري را با كمك ايما و اشاره به اطرافيان خود القا مي‌كنند در سن 54 ماهگي دانش لغوي آنها بسيار بيشتر و گسترده‌تر است و بنابراين براي حضور در مدرسه آماده تر هستند.
با توجه به نتايج اين تحقيق روانشناسان دانشگاه شيكاگو توصيه مي‌كنند، والدين و معلمان مي‌توانند به كودكان كمك كنند كه براي آموزش‌هاي گفتاري و بهتر صحبت كردن از ايما و اشاره استفاده كنند. نتايج اين تحقيق در مجله ساينس منتشر شده و در كنفرانس AAAS ارائه مي‌شود.
درعين حال اين محققان دريافته‌اند كه كودكان در خانواده‌هايي كه درآمد زيادتر و هم چنين والدين تحصيل كرده دارند، در دوران طفوليت بيشتر از حركات دست و سر براي ارتباط گرفتن با ديگران استفاده مي‌كنند.
پروفسور سوزان گولدين - ميدوو در اين باره خاطرنشان كرد: دانش لغوي يك فاكتور پيش گويي كننده اصلي درباره موفقيت تحصيلي در مدرسه است و البته ابتدايي‌ترين دليل اين كه چرا كودكان خانواده‌هاي كم درآمد در دوران مدرسه بيشتر دچار مشكلات تحصيلي و ضعف يادگيري هستند.
محققان تاكيد كردند: ايما و اشاره و توان صحبت كردن در هم آميخته هستند و در كنار هم رشد مي‌كنند. آنها مطالعات خود را براي كشف علت اين تعامل ادامه خواهند داد.

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن